Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

Perä aukost ja pimpsast. Siis rine tunge sitä vanua sinne persreikään vaan ihan siit aukon ympärilt :D
Mut jos tota toista näytettä tarkotit niin verinäyte kantapäästä lapselta .

Muuten miten teillä aikasemmilla synnyttäjillä,että miten lapsivedet meni? Mulla puhkastiin vasta synnärillä mut oon miettiny et tuleeks ne sit kerralla kaikki vai vuotaako paljon pitkin päivää? No mulla nyt tietty tuli kerralla ne kun puhkastiin, mut niinku miten "normaalissa" tilanteessa kun tulee itekseen. Ja missä teillä mennyt? Mä alan tänään vuoraan varmuuden vuoks sänkyä ku oelkään et menee ku nukun ,sohvan puolesta olen myös peloissaan :D
 
Mulla meni ekassa sängyssä aikaseen aamulla, heräsin kyllä jotenkin kummasti siihen, supistukset alko vasta parin tunnin päästä, ja tokassa meni kun nousin sängystä kun oli jo supistanu noin puoltuntia, otin pari askelta ja lorahti :ninja: On sieltä aikamoinen määrä tullut, ei nyt ylenpalttisesti mutta sillai ihan selkeesti kuitenkin, on sen jälkeen nokottanu ja synnärillä ovat vielä joutuneet puhkaisemaan jotta kaikki on tullu ulos :)

Laiskis & pikkukaveri rv34+2 :love:
 
Noku mää pelkään myös et menee jossain kylillä,tai vaik esikoisenkaa muskarissa ,sielä ois jotenkin noloo ku se toimii kuitenkin lasten leikki paikkana ja sit tää mamma alkais tulvimaan sinne lattioille :LOL:

Mä oon heränny tänään ennen 4jää...voitte uskoo miten väsyny oon. En saanu enään unesta kiinni,oon nyt jonkun aikaa heräilly tommodoin tyyliin 4-5 välillä ja menny tuntikin ennenku saa unta.ihan samal tapaa ku esikoisenkaa loppu vaihees... nyt tää toki tuntuu rankemmalta koska pitää juosta ton 2,5v perässä ympäriinsä vaik kuinka väsyttäis...

Onneks pian pääsen nukkumaan!

Tää vauva ollu tosi vilkkaalla päällä 2 päivää! :rolleyes::) eipä oo tArvinu sitä puolt stressata ainkaan. Välillä oikeen häijyä tekee noi muljahdukset :sick:

Kävin tänään lueskelemassa lokakuisten puolta,niillä sielä jännät ajat menossa ,mut niin on kohta tääläkin!:p onkohan mikä tilanne kaksplussalaisten facebookissa? Onko kaikil menny sielä odotus aika hyvin? Itse en tosiaan ole sielä mukana enään. Ois kuitenkin kiva kuulla niistäkin täälä :)
 
Mulla meni esikoisen kanssa vedet aamulla pönttöön sopivasti :ROFLMAO: mutta, ei kaikki, vaan tiputtamalla tuli pitkin päivää, ja ei sekään ole kivaa kun pitää varoa missä istuu tai on jos ei halua että paikat kastuu :LOL: ukko käski mun vuorata auton penkki vessa paperilla sekä pyyhkeellä kun lähdettiin sairaalaa kohti:ROFLMAO: pakkohan se oli. Siinä vaiheessa ei tosiaan ollut vielä supistelut alkanut kun käytiin tarkistuttaa oliko vesien Tiputtelua. Miten te muuten saatte päivänne kulumaan nyt kun ja jos olette jo jääneet kotiin? Osalla tietenkin pieniä lapsia vielä kotona, mutta mitä te keksitte tai teette päivän aikana. Musta tuntuu että tuo mm. Pyykinpesu sekä ikuinen siivoominen rupeaa jo tympimään, ja koiran kanssa pallon heitto ulkona :cautious: sit mä hengailen netissä ja katselen ohjelmia telkusta ja netflixistä, siis sen aikaa kun ukko töissä tai poika koulussa.

Ninski84 ja vaavi 34+1...VASTA :LOL:
 
Mulla on vaan yhessä raskaudessa menny veet iteksee. Sillon ihan yhtäkkiä vaan alkoi lorista lattialle ja vielä ohuet leggingsit oli jalassa. Sit menin vessaan ja pönttöön tuli sit lisää. Olin sentään kotona onneks. :ROFLMAO: muissa synnytys alkanut supistelulla ja kalvot on puhkaistu vasta just ennen h-hetkeä.

Minäkin käynyt lueskelee nyt lokakuistenki juttuja ihan vaa ajan kuluksi. :LOL: kaveri sai viikko sitten vauvan ja onhan ne pienet avuttomat rääpäleet vaa niin ihania! :love: saispa tän omankin äkkiä. :love: no ei voi enää mennä monia viikkoja mut pitkiä nää viimeiset viikot. :sneaky: vauva kyllä Myllää tuolla mahassa vielä niin kovasti ettei siitä tarvi huolehtia et liikkuuko. :)
Hanri 36+3
 
ite tapan aikaa päivittäin kotityöllä,koirankaa ulkona,lapsenkaa kävelyllä tai puistossa,käydään välillä kyläileen esim mun vanhemmilla. Oon netis tai katon tvtä kun mahollisuus tulee... maanantaisin on tunnin verran muskaria. Aika lailla tossa ne perus tekemiset. Sillon tällön jotain spesiaalia esim maxifun (hoplopp)
 
Aamulla heräsin niin tuli verensekasta valkovuotoo ja paljon! Soitin neuvolaan ja kymmeks piti käyrille tarkistukseen varmuuden vuoks,..kaikki oli kunnos mut neuvottiin lepäileen enempi ja juomaan paljon vettä ja tarkkaileen jos tulee esim ihan veristä vuotoo. Neuvola oli parin tunnin päästä tuosta ja sieläkin kaikki oli hyvin,nyt sit alkaa viikon välein neuvola ajat.

Tänään ollu nyt noita menkkajomotuksia melkosesti. Enpä melkeen muistanukkaan miltä ne tuntuu,kun niist menkoistakin on tovi aikaa :LOL:
 
No ne sano et lima tulppa saattais irtoilla piakkoin ,mut toi ei kyl sitä ollu (vielä ainkaan ) .mulla tulee aamusin aina paljon valkkaria ekal wc käynnillä ja eilen se oli punertavaa,viime viikol oli välil rusehtavaa. Varmaan paikat tosiaan kypsyilee ,mulla vast eilen alkanu nää menkka jomotukset tuleen :)

Sairaala kassi lähes pakattu,joku lämmin fleece haalari pitää vielä vaaville hommata,ja sen lupas ostaa mun kaveri syntymä lahjaksi :) ootellaan vaan että tänne avataan loppukuusta Hm niin päästän katteleen ja shoppaileen :)

Viikkoja on nyt 35+5.
 
Mulla ei ekan kanssa mennyt vedet ollenkaan vaikka raskaus meni melkein 2 viikkoa yli lasketun, vasta sairaalassa puhkaistiin kalvot. Saa nähdä kuinka tällä kertaa käy. Jostain luin että aina ei niin selkeää tuo vedenmeno, joillain voi tiputella monta päivää pikkuhiljaa.

Mä olen tässä viime viikon haalinut vauvatavaraa. Nyt saa sitten tulla jos on tullakseen ajoissa. Vielä jotain puuttuu, mutta ei mitään akuuttia, joten eiköhän tässä pärjätä jotenkin alkuun. Alkaa kyllä nyt viimeistään konkretisoitua tää loppuodotus kun tajusin että koska vaan voi alkaa tapahtua jos kroppa niin päättää.

Lääkärineuvola oli tossa joku viikko sitten, ja se oli kyllä melkoisen kummallinen käynti. Tosi nuori lääkäri (ei sama kun ekalla käynnillä) joka kyllä tarkisti paikat ja hänen mukaan kaikki näyttää hyvältä, vauvan pää jo melko alhaalla mutta paikat kiinni vielä.
Ultralla katsoi lähinnä sitä ettei vauva ole perätilassa ja lantion mitta ok synnyttämistä varten, sykkeet ok. Sanoi ei ole gyne joten ei osaa katsoa tarkempia mittoja..Kun erikseen kysyin kokoa, arveli vauvan olevan sen mittainen mitä näillä viikoilla yleensä, joo no sen kai olisin itse voinut jostain kirjasta lukaista..
Joten jäi kyllä vähän kumma maku suuhun ja mietin eka pitäiskö vielä varata toiselle lekurille aikaa, mutta antaa nyt olla kun muuten kaikki ok. Eikä tässä käynnissä varsinaisesti ollutkaan tarkoitus mitään kokoarviota sinänsä tehdä, ihmetyttää vaan pikkasen tällainen että miksi sitten neuvolassa töissä jos ei ole opetettu ottaa mittoja.. Aion kyllä terkkarille tuosta mainita kun seuraava käynti siellä.
No, viikot vähenee kovaa vauhtia kuitenkin ja maha senkun kasvaa..:sick:

Mirot 36+2
 
Mulla ei oo katottu ollenkaan missään vaihees tota kohdun kaulan tilannetta,ei mitään sisätutkimuksia. Mietin vaan että miks ei,muille on tehty ja esikoisen kohallakin katottiin. No, enpä mä nyt sinänsä välttämät haluis että sinne alapäähän kurkittais, mutta jotenkin outoo ettei niin oo tehty vaik muille on :unsure::alien:

Paino arvio,napanuoran virtaus ym (?) Ja sykkeet kuunneltiin lääkärin toimest ku oli se vika ultra. No kaippa tuo mahtuu kulkemaan ku mahtu edellinenkin...

Hirveet väsymys kohtaukset iskeny päälle joka päivä,mut sit vaik ois kuinka väsyny ni uni ei tulis jos päikkäreille yrittää...

On muuten muutama päässy mun marraskuu fb ryhmäs synnyttään,hirveen monella otettu lähtö laskenta aikasessa,koskahan ne meijän omat mahtaa tulla?:X3::)

Rv 36+1
 
Heipä hei miunkin puolesta tällekin puolelle. Asustelen siis tuolla facen ryhmässä enempi.

Hassua, siellä on jo kuusi mussukkaa päivän valon nähneet!!! :love:

Itellä ei merkkiäkää ett ulos ois tulossa, eikä tarviikkaa. Saan pelkojeni takia suunnitellun sektion sitten kunhan aika koittaa.
Aika menny ihan mukavasti, ei ongelmia. Tai ainakaan semmosia kun esikon kohdalla, oksensin sillon tosiaan plussasta laitokselle asti ja oli vaikka ja mitä krenkkaa.
Nyt lähinnä vaan alkaa hermot mennä tähän norsumaiseen olomuotoon ja kaiken maailman kolotuksiin ja kipuihin. Mitään ei jaksa enää tehä, pienikin liikkuminen pistää supistelee ja loppu päivän saakin maata raatona kun vehkeet on vaan NIIIN kipeet...
No, ei voi kun lohduttautua että enää 6vko (koska saan sen sektion)

Truuly & Sammakkopoika 33+3
 
Tämä viikonloppu on taas paikkoja kolotellut vaikka kuinka ja tosiaan norsumainen olo alkaa olla täälläkin. Eipä muakaan haittais vaikka toukka tulisi ulos jo vähän aiemmin, ainakin helpottuis oma olo. Hieman kyllä alkaa jännittää tuo synnytys ja miten se tällä kertaa menee. :eek:
 
Täälläkin alkanut jännittään synnytys ja se koko tunnelma . Torstaina käytiin päivystyksessä illalla, koska vauva oli koko päivän todella hiljainen. Siellä uskonsa viimeinen tunne, että kohta siellä ollaan oikeasti hommissa. :eek:o_O:ROFLMAO::love:
Millään ei malttaisi oottaa, mutta hyvä ois vielä kasvaa muutamia viikkoja :)
Nyt mennään 34+4, loppu häämöttää jo :love:
 
Tasan kuukaus laskettuun :D Jänskää :LOL:

Eilen asensin turvakaukalon adaptereineen autoon ja nostin turvakaukalon ratasosan takakonttiin. Huomenna olisi edessä 400km matka äiteen ja isän luo melkein viikoksi sukuloimaan, tapaamaan muita ystäviä ja sen semmosia :) Hieman kyllä jänskättää ajaa autoa niin pitkän matkan, kotiinki ku pitää sit lauantaina ajaa, istuminen kun on muutenki niin mahottoman mukavaa :ROFLMAO: Pakannu mukaan kaikkea mahdollista jos käy hassusti ja vauva syntyykin siellä, kun eihän sitä tiedä jos toinen päättääkin tulla etukäteen.

Laiskis & pikkukaveri rv35+3 :love:
 
Neuvolassa th huomasi itse että se anti-d piikki jäänyt antamatta ja pahoitteli kovasti. Itse en edes muistanut enää sitä, en kyllä muista mitään muutakaan. :D Sain sen sitten nyt ja synnytyksen jälkeen sitten uudestaan.

Täällä vaivaa unettomuus. :( Iltasin ei uni tule millään, helposti menee aamuyön puolelle nukahtaminen ja silti herään aamulla aikaisin ennen tyttöä ja uni ei tule. Päivällä pakko nukkua päikkärit, jos nyt silloinkaan saa unen päästä kiinni. Onneksi äitiysloma alkoi ja mies on kotona. :)

Kivuttomia supistuksia tulee välillä säännöllisen tiuhaan tahtiin, mutta kivuliaita ei ole ollut. Esikoisen kohdalla ei tainnut olla minkäänlaisia suppareita ennen synnytyksen alkua. En usko että syntyy kovin aikaisessa. Esikoinen syntyi 39+2.

Sunnuntaina oltiin kaverin pojan ristiäisissä. Oli tippa linssissä koko seremonian ajan. Ihanat hormonit. :D

Nopnop ja sammakko 34+3
 
Mulla synty esikoinen myös 39+2 :) kipeet supparit tuli ekaa kertaa vast kun synnytys alko käynnistyyn päivää ennen,nyt ei myöskään ole ollut kun kivuttomia ja aika usein.

Mulla on niitä ihme aamu heräilyjä .esim herään 4-5 välillä enkä meinaa enään saada unesta kiinni,myös päivisin alkanu hirveet väsymys kohtaukset silti en päikkäreillä saa unta vaikka kuinka koittas silmiä ummistaa... :sick:

Yöllä oli taas hirveet napakivut! Tuntuu siltä ku toi tyyppi yrittäs ulos navasta :cautious: not nice... ei oikeen tiiä miten päin olis ja asennon vaihtaminenkin sattuu niin paljon... myös maha tuntuu toimivan ehkä liiankin hyvin .

No melskettä on tuola massus ainakin ollu reippaasti. Huomenna neuvola ,multa otetaan samalla se anti- d näyte.
 
Mulla on syntymäpäivä lauantaina ja tarkoitus oisi kutsua ainakin mun ja miehen vanhemmat kakkukahveille, mutta tää kämppä on ihan hirveessä kunnossa. Energiaa riittäis siivota ja muuta, mutta ei vaan pysty. Liitokset oli eilen niiiin kipeät ja hengästyin jo siinä kun pistin pyykit pesukoneeseen. Oon niin kypsyny tähän raskauteen ja ei voisi viisi viikkoa tuntua pidemmältä ajalta.

Mun kirjotukset tänne on kyllä yhtä valitusta, mutta luotan että ymmärrätte. :D

Sain vihdoin ja viimein varattua kampaajalle ajan intialaiseen päähierontaan ja hiusten leikkuuseen. :) On aikaki saada tää reuhka kuntoon ja pääsee vähän rentoutumaan.

Onko kaikilla jo sairaalakassit valmiina? Itse en ole edes miettinyt koko asiaa. :eek: Kotiutumisvaatteet, liivinsuojia, puhelimen laturi. Mitä muuta sinne nyt tarvikaan mukaan? Salmiakkia on ainakin pakko saada. :D Viimeksi jouduin tosiaan olemaan sairaalassa 6 päivää ja märisin siitä ainakin puolet. Toivon todella että päästään tällä kertaa aikasemmin pois.

Nopnop ja sammakko 34+6
 
Kyllä mun mielestä saa valittaa :LOL: aika koetuksellahan tässä ollaan viime kuukaudet oltu ja paljon vielä edessä synnytys kipuja ja niitä jälki juttuja vuotoja vaikka mitä. Hyvän asian puolesta toki ,mut niin mäkin oon aika kypsä ootteluun :oops::D

Mulla on kassi osittain pakattuna.jotain uupuu vielä. Mä olin kans 5 päivää synnärillä viimeeks, kyllä v*tutti.... nyt todellakin aijon mainita että niin pian kun mahdollista niin haluun kotiin! Inhoon olla sairaaloissa se yks yö menee ja toinen nipin napin sit alkaa riittää...

Eilen neuvolas kaikki ok. Vauva alhaalla mutta ei oo vielä kiinnittynyt

36+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös yks odottamiseen kyllästynyt mamma. Eikö ois helppoo ku jokainen sais vauvansa just sillon laskettuna päivänä ni ei tarvis turhaa päätä vaivata ja hermoja menettää sillä et oottaa syntyykö se 2 viikkoa ennen vai jälkeen lasketun. :ROFLMAO: ei ees viiti suunnitella mitää reissuja tai muita erikoisia tekemisiä vaikka kuin alkaa loma.

Neuvola oli tänää ja siellä ei mitää erikoista. Kuhan odotellaan vaan ja seuraava käynti onkin päivää ennen laskettua aikaa mut toivon etten enää olis menossa sinne sillon. ;).

Sairaalakassi osittain pakattuna. laturin ku muistaa lähtiissä ottaa ja neuvolakortin ni melkeinpä muut on jo.

Hanri, joka haluais jo niin kovasti vauvansa syliin!:love: 2 viikkoa vielä laskettuun aikaan.
 
Heips, miekipä kirjottelen piiiiiitkästä aikaa. Meillä meni kone rikki ja ei sit vasta ko nyt saatu hommattua uutta. Puhelimella olen kyllä käyny teän juttuja lukemassa, mut en oo jaksanu sit sillä alkaa kirjottelemaan.

Mulla menny raskaus ihan ookoosti. Pientä remppaa tietenki on: kuten selkäsärkyä, käsien/jalkojen turvotusta, makean himoa (jonka takia painoa on kertyny jo 15kg.....). No siinäpä nuita, mut pahimpana voin nyt sanoa että koska olen vain vaivaiset 154cm pitkä niin ahistava tunne rinnassa ja hengittäessä on aika kauhea, Lisäksi tämä meän baby tuntuu olevan aika liikkuvaa sorttia ja pää on ollu alaspäin jo viikoilta 28 asti niin kylkiluut on ihan hellinä tästä potkimisesta! Toivosin että nyt nopeaa alkas laskeutuun niin helppais tätä oloa edes vähän.

Täältä tuossa pari päivää sit lueskelin kuinka monilla on jo kaikki valmiina! Mie oon vähän semmonen viime tinkaan asioiden jättäjä, joten siis en ollu vielä tehny mitään! Vauvan vaatteita ei ole koska ne on vielä mun siskolla jolla synty vauva noin kaks kuukautta sitten, Äitiyspakkauksesta väsätty sänky oli viel kaapin päällä ja kaikki kopan suojukset ym. pesemättä. Mut tänään sit sain tarmon puuskan ja laitoin pesuun kaikki päälliset, nostin tuon sängyn esille, ja viime viikolla tilasin sit esikoiselle muuten sen seisomalaudan. Meil on vaan oran rattaat niin aika kallis oli mun mielestä tuo lauta, 70€..... Mut aattelin että koska ei tarvi nyt tälle vauvalle hirveesti mitään ostella niin antaapa mennä.

Onko muilla ollu kipeitä supisteluja jotka ois kestäny pitkään? Mulla oli tuos jokunen viikko sitten yöllä supisteluja jotka kesti 3h ja niitä oli viien minuutin välein. Aloin jo vähän huolestuun, mut jotenki sit olin nukahtanu ja aamulla niitä ei sit enää ollu. Neuvolaan ko soitteli nii sanovat vaan että ei oo vakavaa jos ei oo kipeitä. Noh ne oli kyl aika kipeitäkin osa ja nyt sit ko on supistellu niin tuntuu tosi alhaalla vihlontaa. Vähän mulla pelottaa että aukasko se paikkoja, mut sempä näen vasta viikon 36 synnytystapa-arvio ultrassa, joka mulla on siis parin viikon päästä.

Vähän mulla pelottaa että tämä vauveli on kauheen iso. Itekkö olen aika pieni niin sit pelkään että synnytys on vaikea. Esikoinenki oli kyllä 3,5kg ja aika isopäinen ja silti se ulos tuli, mut silti on alkanu vähän pelottaa. Ajattelin yrittää ruinata käynnistys aikaa jos vähänki näyttää tuolla viimisessä ultrassa että menee isoksi.

Tulipas stooria:) Mut tsemppiä kaikille kanssa odottajille! Ei oo enää kovin kauan odoteltavaa! Jänskää!!

peikko ja pikkunen 34+5
 
Toi laturi on kyl semmonen mitä pelkään että jää ottamatta,oon kyl miettiny jos lävis ostaan uuden ku muutenkin usein ollu tarvetta kahelle laturille.

Mullakin ollu loppu ajast tota makean himoa ! Oli yhes vaihees ettei tehny yhtään mieli herkkuja... mullakin toi paino noussu n.15kg mut koitan koko aika aatella et siit suurin osa lähtee synnärillä ja muutaman päivän aikana. Tarkotushan ois että koittasin tiputtaa kaikki ylimääräset ,nekin mitä jäi aikoinaan yli esikoisesta ... mähän lihoin melkeen 30kg sillon :eek:

Mulla alkanu oleen myös epämukava olo vauvan liikkeistä,välillä se möyrintä sattuu ja hyvin inhottavaa on kun työntelee varpaitaan (?) kylkien alle ,ja sit semmosii venyttelyjä että melkeen halkeen :s

Kipeitä suppareita ei oo ollu ollenkaan,on pysyny vaan siin menkka jomotukses. Oikeestaan niit kipeitä oottelenkin ku edellinen synnytys käynnisty niistä :D

Mullakin vielä kaikenlaista kesken vauvaa varten... kantokoppa porukoiden vintillä samoin vaunujen koppa ,tutit ja pullot pitäs keittää,jotain lämmintä fleece ym pukua topppussin alle,tissisuojia,siteitä ja nännivoidetta...hitto vie multahan puuttuu vaik mitä :D seisoma lautakin jääny tilaamatta mut sillä ei niin kiire, ku esikoinen kävelee niin reippaasti joka paikkaan ,mut se ois aina hyvä olla ees sit varalta.

Ilman muuta kantsii yrittää käynnistysaikaa jos tuntuu et synnytys alkaa pelottaa liikaa.
 
Moikka kans taas pitkästä aikaa.
Oon kyllä käyny teidän kuulumisia lukemassa, mutta oma kirjoittelu jääny kyllä vähälle. Tänään eka äitoyslomapäivä!
Oon siis ollu sairaslomalla jo viikolta 30 mut tää on yksi etappi kohti päämäärää :)

Myös mua jännittää ja pelottaa synnytys. Vaikka eka synnytys on ollu tosi helppo. Käynnistettiin viikolla 38 ja koko homma kesti alle viis tuntia. Mut tietty se oli 5 tuntia kunnon kipua:LOL: toivottavasti tääki olis nopea.

Aika paljon oon järjestänyt ja pessyt vaatteita yms. Jotain puuttuu. Tänää ostin villahaalarin pienelle :love:

Ihan sairasta et kolmen viikon päästä tää on niinku valmis tulee, jos siltä tuntuu:LOL: ja mä en oo yhtään valmis:ROFLMAO: miten tää aika menee tosi hitaasti, mutta sit kun alkaa miettii ni tässähän ollaa ihan loppusuoralla(y)

Yöt menee tosi vaihtelevasti. Nukun rannetukien kanssa. Mulla ilmeisesti tullu tän raskauden myötä rannekanavanoireyhtymä. No sen pitäs onneks synnytyksessä sit helpottaa.
Mulla myös maha kutiaa jonkun verran. Mä oon sitä bio oilia 1-2 kertaa päivässä otteen läästiny jo pidemmän aikaa.

No tulipa purkauduttua. Tsemppiä teille loppusuoraan
Mä täällä odotan jännityksellä koska ekat vauvauutiset tulee tänne:love:

Mä osallistun sellaseen Turun yliopiston ja tykin raskausdiabetes - ja ravinto tutkimukseen. Pääsen sitä kautta ti ylimääräseen ultraan. Jos siel sais vähä jotai kokoarvioo. Ihmiset sanoo et.maha aika iso ja viime neuvolassa sf-mitta oli yläkäyrien yläpuolella
(Terkka esitteli taulukoitaan ) sen jälkee hän sit Alko paasaa mun painon noususta. 13-14kg tullu. Kuitenki kuulemma sitte jos joka raskaudesta jää 5kiloa ni vaihdevuosien aikaa Sit viimeistään räjähtää käsiin ja lihoo(n):mad::LOL:

T. Jenanie ja tyyppi 34+6
 

Yhteistyössä