Marraskuun Mussukat ♡ *Kesäkuussa

Noista sykkeistä: Onko teillä neuvolan sykkeet ja kotidopplerin sykkeet vastanneet toisiaan? Kotona saan aina 125-135, tänään oli neuvola ja siellä 152. Sillä perusteella terveydenhoitajakin epäili, että olisi toinen tyttö tulossa. Mutta kolmen viikon päästä ultra, sitten se selviää joten odotellaan rauhassa sinne asti. Minä vaan jo nettikangaskaupoissa kaikkia ihania "poika"kankaita katselin :)
 
Mulla ei kotidopplerissa oo tota sykenäyttöä :(

Oon taas yöllä nukkunu huonosti,nyt vaivannu järjeton rintojen kutina! Oon raapunu tissit puoliunessa ihan vereslihalle... rasvaan kyllä monestikkin päivässä mut apua,oikeesti o_O jalat sama homma. Joutuu jättää kyl jalka karvojen sheivailun taas hetkeks pois, kun iho ihan hajalla...no pääsenpä kokeileen luolamiehenä oloa:oops::LOL:
 
Minulla on myös halut vähentyneet. Harmittaa kun mies aina ollut asiassa aktiivisempi osapuoli, niin tympiihän tuota. :/ Ei paljon lohduta että asia kenties parantuu ensvuoden puolella. :D

Olin tytön ja mummon kanssa reissussa alkuviikosta ja kyllä sen vaan huomas että kun tuli käveltyä enemmän niin tuntu kyllä mahassa. Vielä torstaina töissäkin alkoi vatsaa koskemaan kun kyykkäili.

Jalatkin alkaneet turpoamaan ja välillä ihan pohkeetkin kipeänä, joten ostin eilen tukisukat. Järkyttävän hintaset! 50 e. Tietääkö kukaan saako nuita mistään halvemmalla? Jos vaikka raaskis toisenkin parin ostaa...
Tasan kuukausi rakenneultraan. Miten sitä jaksaa odottaa..?

nopnop ja sammakko 17+1
 
Täälläkin halut vähentyneet mutta suurin syy niihin on kyllä väsymys. Teen töitä kotona 9-15 maanantaista-perjantaihin ja esikoinen (2v) on päivät kotona kanssani, kotiakin pitää ehtiä laittaa ja supistusten takia levätä. Joten elämä on tällä hetkellä melko hektistä. Jos sitä aamulla herää seitsemältä ja illalla pääsee sänkyyn yhdentoista aikaan tai jälkeen niin kyllä sitä on niin väsynyt siinä kohtaa ettei enään jaksa. Meillä on häätkin kolmen viikon päästä joten tekemistä todella riittää nyt lähiviikkoina, toivottavasti häiden jälkeen ja kesäloman myötä saadaan tilanne rauhoittumaan ja yhteisiä hetkiä .

Meillä on maanantaille varattu 4d ultra, johon mies halusi mennä kun esikoisestakin oltiin, noh mies joutui yllättäen työreissulle ja seuraava aika olisi mennyt elokuulle, joten mennään esikoisen kanssa sinne katsastamaan vauvaa . Toivottavasti kaikki on hyvin .

Meillä esikoisella oli sykkeet odotusaikana 140-150 ja hän on poika, joten en tiedä onko noi sykkeetkään kaikilla pitäneet paikkansa siitä että kumpi olisi tulossa niiden perusteella
 
Mullakin on kyllä lapsen saannin myötä kaveripiiri "lopahtanut", enempi on nykyään hyvänpäiväntuttuja kun kavereita. Tuntuu että ne keneen tutustunut lapsen saannin tai harrastusten myötäkin, niin ei kukaan enää jaksa järjestää aikaa tapaamisille niinkuin ennen tehtiin. Itse saa aina olla se aktiivinen osapuoli, aikansa sitä jaksaa mutta jossain vaiheessa sekin alkaa tympiä. Kai se on vaan niin nykyään että elämä kuljettaa ja jokaisella se elämä pyörii niin tiiviisti omassa ettei huomaakaan kun ystävät ja tutut jää pikkuhiljaa paitsioon. Onneksi on tuo some, sen kautta sentään ihmiset tuntuu olevan aktiivisia.
Tuohon halupuoleen voin sanoa että eipä muakaan paljoa haluta, muutenkin niin itsensä "ulkopuolinen" olo tässä raskaudessa jostain syystä. Tuntuu että jo nyt alkaa olla iso ja jollain tapaa vaivainen eikä se ainakaan mun haluja yhtään lisää.
Oletteko muut paljon jo kasvaneet mahaa, varsinkin te ketä ette ekaa odota? musta tuntuu että ihan kamalan iso vatsa jo nyt, pelottaa vähän kuin iso musta oikein tulee kun vasta puolessa välissä mennään.
Oli lääkäri tuossa viikolla ja kaikki siellä hyvin. Nyt vaan odotellaan rakenneultraa, se on jo reilun viikon päästä :)
 
Mulla on ainakin jo iso maha, farkkuja ei saa edes kuminauhalla enää kiinni ilman että painaa epämukavasti istuessa ja muutenkin selkeesti noussut tuo vatsa esiin tuosta. Mullahan nyt on vatsaa ollu jo entuudestaan joten suurin osa taitaa olla tuota läskin pois työntämistä edestä :LOL: Ei mua huvita kattoo itteeni peiliin enkä kyllä oo ottanu yhtäkää "vauvamaha"-kuvaa vaikka kaveri on niitä pyytäny.

Oli pikkukaverilla aamulla kunnon veryttely/ potkuharjotukset meneillä, tuntu hyvinkin selkeästi :love:'

Katselin tuossa kahden aikasemman raskauden neuvola-kortteja ja molemmilla on vauvan syke heilunu 135-160 välillä ja tyttöjähän nuo on molemmat, joten en laske ainakaan kauheen paljoa siihen että sykkeen perusteella vois arvioida kumpi on :) Itse meinaan kysyä rakenneultrassa että onko mahdollista kurkata vaikkei kuulu asiaan, mutta jos ny vois mitenkää :ROFLMAO:

Laiskis & pikkukaveri rv18+2 :love:
 
Heipsan!

Paljon taustalla olen seuraillut ja nyt uskaltauduin mukaan, LA on 2.11 ja JO viides olisi tulossa :whistle: Moni puhuu jo suurperheestä vaan ite sitä ei edes hoksaa :LOL: Rakenneultra oli maanantaina ja tyttöä lupailivat :love: Lisäultrakin saatiin viikoille 29 kun päänmittaa tietokone herjas mutta ei kuulemma syytä huoleen, johtunee vain pään mallista. Olojen mukaan olisin kääntynyt enemmän pojan puoleen mutta näin ne ei sitten minulla pitänyt niin paikkansa. :)
 
Tervetuloa mukaan ! Tänne tosiaan mahtuu kyllä mukaan,suurinosa siirtynyt fb puolelle ja nyt varmaan jo tämän kesänkin takia hieman hiljasta täälä. Ite käyn joka päivä yleensä lukemassa mutta en aina kommentoi
:) oon aika paljon viettäny ulkona aikaa tytönkaa,puistot sun muut. Kaverin hautajaisetkin olis tulissa lähi aikoina ,jos sinne pääsen edes...riippuu niin lastenhoidosta koska 2 v kanssa en sinne mene :sick:

Itellä tosiaan keskiviikkona ultra oon kyl aika varma et toinen tyttö tulee. Ärsyttää vaan ku pitää just olla se ilkeen olonen lääkäri sielä :unsure::devil: se on aina ollu jotenkin tylyn olonen niin mua ku parii kaverii kohtaan. .. no toivotavasti sillä ois hyvä päivä sillon.
 
Tääl on kans kyllä mahaa kasvatettu... tuntuu että on kohta yhtä iso ko esikoisesta ko menin synnyttään! Mut oha tää tietenki jo kolmas raskaus nii taitaa olla kaikki lihakset nii löysät että ei mikkään ennää pietä vastaan vaan heti pullahtaa esiin toi maha.

Miten teillä muilla muuten jos jotain vähänki raskaampaa teette nii tuleeko alavatsa kipeeksi? Mulla tulee, saan yleensä pari päivää aina sit käyttää sellasta tukiliiviä ja varoa tuota mahaa... ei kiva yhtään!

Mut nyt on ollu kyl tosi kiva että on alkanu liikkeet tuntumaan tosi paljon selvemmin! Usein tuntee muljahduksia ja muksautuksia. Toivois vaan että tuntus mahanki päälle jotta mieski ne tuntis.

Ihanaa ja aurinkoista kesää kaikille iso- ja pikkumahasille kanssa odottajille.
peikko +pikkunen 17+6
 
OYS:iin menen synnyttämään, voipi lisätä listaan :)

Täällä lähinnä selkä tulee kipeäksi kun tekee jotain raskaampaa, tosin alkaa se sitten alamahaakin useasti vähän repimään.

Nessu87; ikävä kyllä jos on tympeä lääkäri. Huomannut itsekkin että toiset kertoo ilman mitään kiirettä kaikkea mitä näkyy ja toiset hoitaa homman alta pois rutiinimmin. Kuitenkin tuo UÄ on jokakerta yhtä jännittävää vaikka olisi käynyt jo useamman kerrankin siellä.

Liikkeet tuntuvat täälläkin jo kovasti, melkonen myllertäjä tuntuu olevan :love:
 
Mulla selkää alkaa jomottaa kyl aika helpolla jos touhuan liikaa ...esim eilen laitoin kukka penkkiä, ja illal en päässy ilman apua sängystä :sick: myös jonkin sortin kasvukipua? Tuntuu tos alavatsas kohdun kohilla...semmost pistelyä jota voi tulla usein päivässä ja sillon ei kävely oo kyl mukavaa .

Eilen tuli pyyhkiessä vähän verta 2-3kertaa mutta loppui siihen. Toki säikäytti vaik tiesin että ei se varmaan mitään pahaa meinaa

No toi rakenne ultra on kyl jännittävin koko raskaus ajan ultrista. Np on vähän pelottava ku monella tyssääkin siihen raskaus tai selviää muita ikäviä uutisia :(

Täälä ihana sade ja ukkostaa ja salamoi :X3::love:
 
Tänään oli odotettu rakenneultra ja kätilö oli niin ihana. Selitti kaiken niin tarkasti et mitä miltäkin alueelta pitää saada katsottua ja koko ajan selitti samalla että hyvin pysyi itsekin kärryillä. :) kaikki pitäs olla ultran perusteella hyvin. :love: painoarvio pienellä oli 387g ja sukupuolielinten tuli selväksi. ;)

Nyt juhannuksen viettoon. Mukavaa juhannusta kaikille!

Hanri 20 +4
 
Käytiin maanantaina Brunolla 4d ultrassa ja sukupuolta ei haluttu tietää mutta koska pikkuinen ei pitänyt sitä salassa niin on se meillä tiedossa. Aiotaan kuitenkin pitää se sukulaisilta salassa sanomalla ettei tiedetä sitä, jotenkin sitä on kiva pitää jotain ihan omanakin tietona . Reilu viikon päästä on rakenneultra jonka suhteen ollaan luottavaisin mielin nyt kun 4d:ssä nähtiin kaiken olevan hyvin.

Maha on varsinkin iltaisin samankokoinen pallo kun esikoisesta synnyttämään mennessä, mutta muuten ei edelleenkään kukaan ole huomannut ja ne muutamat joille olen kertonut ovat ihmetelleet että olenko melko alussa kun mitään ei näy ja olleet yllättyneitä kun oon kertonut olevani viikolla 18, et ehkä se maha vaan itsestä tuntuu isolta .

Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut tämmöistä ahdistumista vaatteista, tuntuu et kaikissa näyttää jotenkin leveältä ja mekotkin on sen mallisia et maha näkyy niissä. Ollaan siis edelleen pidetty matalaa profiilia, mieheni haluaa että vauva uutiset tulevat ilmi vasta häissämme kahden viikon päästä sukulaisille joten vain muutamat tietää.

Onko teistä kellään sellaisia närästyspolttoja että yhtäkkiä iskee kunnon poltto ylävatsaan ja liikkuminen on vaikeaa? Itselläni on nyt keskiviikkona tullut ensimmäinen sellainen ja kahden rennien jälkeen meni 45 minuuttia ennen kuin helpotti. Toivottavasti ei montaa kertaa sellaista tule
 
Piip!! Äänimerkki elossa ollaan. Ite ollu enempi aktiivinen tuolla facen puolella mutt nyt kun ei kertakaikkiaan ole MITÄÄN tekemistä (nurtsin leikkuu, tulien teko grilliin, pyykin pesu ei oo tekemistä) niin tulin lueskelee tännekin.

Oon NIIN kade teille jotka jo RU:ssa käyneet!! Miullahan laskettu siirtyi siis joulukuun ekaan. :confused: Ultra siis vasta KOLMEN pitkän viikon kuluttua..

Muutoin aika menny ihan ok. Edelleen olen oireeton, massu kasvanu melkosesti myös painonnousun takia. Tuli lähes nuhteet neuvolas kun nyt on melkein 4kg paino noussu. No minkä mie voin ku syöminen on vaan nii kivaa :whistle:

Ihan mini mini potkuja oon tuntenu parina kertaa. Istukka edessä joten vaimentanee aika hyvin. Dopplerilla sykkeet oli 10vkolla 160 hujakoita ja nyt seilaa 140-150.. Mitä sitten meinaa.. :D

Jaa nyt tuli kala jo tuijottamaan tuohon viereen pääsyä grilliin ett pakko ne on tulet tehä.. o_O

Truuly & Sammakko (täälläkin nopnop on sammakko) 17+3 :alien:
 
Moi moi kaikille! :) ite palauduin tänään mökki reissulta,aivan naatti olo nyt mut onneks pääsee omaan sänkyyn nukkuun ♥ selkä mulla vihotellu etenkin iltasin ja öisin :( välil tosiaan sattunu niin ettei oo ylös meinannu päästä.

Muakin pelottaa et neuvolasta tulee sanomisia painon nousun takia... oon kyl lihonu varmasti ainkin 5kiloo...:sick: esikoist ku ootin ni nous yhtenä kk aikana +5 kiloa ja tuli kyllä sanomista...
 
Täällä kului juhannus töissä, eli ei paljon juhlittu. No, eiköhän se sitten palkkapussissa näy. :)

Neuvolassa kävästiin tänään ja pikkunen innostui möyryämään sydänääniä kuunnellessa niin että tätikin kädelle tunsi. :D Oma mies ei edes ole vielä liikkeitä tuntenut.
Sokerirasitukseen pitäisi varata aika. Onko kenelläkään teistä ollut rd:tä? Onko ollut mitään oireita vai vain rasituksessa selvinnyt?

Truuly: Kaikkihan ne sammakoita on. :p Oon muuten ihastellut nuita sun tekemiä poneja ja muita elukoita facessa monet kerrat. :) Nyt vasta huomasin profiilikuvan.

nopnop ja sammakko 18+3
 
Niin halutaanko listaan lisätä sukupuoli tieto " tyttölupaus , poikalupaus tai sit tyyliin salaisuus tai ei tiedossa jos ei halua kertoa tai ultrasta ei selvinnyt ?

Mulla huomenna r ultra :D odotan innolla sekä hieman ahdistaa,en niinkään sitä ettei kaikki ois kunnossa, vaan sitä hiton lääkäriä :sick: ku ikään tiiä mitä typerää se sieltä suustaan taas laukoo ...
 
Morjens! Täällä oli jännä päivä, käytiin rakenneultrassa, vauva liikkuu ja voi hyvin, muutenkin kaikki näytti olevan kunnossa :) Joitakin päiviä vanhempi taitaa olla kun tähän asti arvioitu, mutta sehän ei muuta enää tässä vaiheessa laskettua aikaa. Ollut vähän jännät päivät kun tätä on odotettu, ja paljon sukupuolta olen miettinyt, veikkasi siellä tyttöä meille :love: Eipä niihin sykkeisiin kannata liikaa tuijottaa, nyt toistamiseen todistettu että alhaisillakin sykkeillä voi yhtä hyvin tulla tyttöjä, jos nyt varmasti se tyttö sieltä tulee. Mutta uskomuksiahan nuo on kaikki pitkälti nuo sukupuoliveikkaukset. Itse pakko sanoa ettei mulla ole ollut kummankaan kohdalla mitään selkeää oloa että kumpi voisi olla.
Nyt on huojentunut olo kun tämä tärkeä virstanpylväs ohitettu ja saa alkaa odottaa tosissaan ja nauttia loppuajasta. Lomakin häämöttää jo, ihanaa viikon jatkoa teille (y)
 
Moi kaikille! Mäkin just ultras tullu ja kaikki oli niinku pitää. Tyypin asento oli huono joten ei oltu saada selvyyttä sukupuolesta mutta aikansa rullates lekuri sano että suurella toden.näkösyydellä olis tyttö :love: ihan niinku kyl ukonkaa veikattiinkin :LOL:
 
Radista kyseltiin ja täällä on yks. Ei oireillut mitenkään, rasituksessa kaksi arvoa koholla. Syömisillä saa pidettyä kurissa. Tää on jo neljäs radi, joten tuttua juttua on.
Täällä poksahti viikot 19+0 ja 12.7. olis vasta rakenne:ROFLMAO:
Nyt muutaman päivän aikana alkanu enemmän tuntemaan liikehdintä tuolla mahassa :love:

vauvis ja sintti 19+0:love:
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen kyllä lukenut kaikki viestit päivittäin, mutta jotenkin ei tule tänne kirjoitettua niin ahkerasti.

Mekin käytiin tänään ultrassa. Täti selitti koko ajan, että mitä katsoo ja miltä näyttää ja onko hyvä. Ja kaikkihan oli niinkuin pitääkin. :) Painoarvio oli 410g eli painon puolesta vastasi viikkoa isompaa. Sukupuolta tiedusteltiin ja pippelihän se siellä sojotti pystyssä. Eli mulle voi päivittää poikalupaus. <3 Toinen poika siis meille.

Nimikin saatiin sitten päätettyä samantien. Mies ehdotti aiemmin yhtä nimeä ja minä toista. Kumpikaan ei heti lämmennyt toisen ehdotukselle. Kolmas nimi sentään oli molemmille sopiva. Nyt sovittiin, että molempien ehdotukset tulee nimeen. Miehen ehdotus eka ja mun ehdotus toiseksi nimeksi. :)

Täällä on muutenkin mennyt kivasti. Olen koko kesän lomalla pojan kanssa (olen ope) ja energiaakin on onneksi ollut hyvin touhuta.

Nemelia ja pikkuveli rv 20+5
 
Iltaa!

Kauheeta kun aika menee nopeasti! Vielä hetki sitten odottelin rakenneultraa kuin kuuta nousevaa ja nyt siitäkin on jo viikko. Ja nyt se varsinainen odottelu vasta alkaakin, kun seuraavan kerran pikkuisen näkee vasta synnärillä :love: Kaikki oli r-ultrassa hyvin täälläkin ja pikkuinen vastasi säntillisesti viikkoja joka osa-alueella. Saimme myös tietää sukupuolen, mutta emme aio paljastaa sitä vielä muille. Liikkeet on vahvistuneet ja lisääntyneet reilusti viikon aikana ja mietinkin millainen potkunyrkkeilijä siellä vielä kehkeytyy!

Te, jotka olette jo raskauden aiemmin kokeneet, niin miten kuvailisitte harjoitussupistuksia? En oikein tiedä onko nämä tuntemukseni olleet lähiaikoina niitä vai vaan jotain kasvukipuja. Terkkari ja lääkärikin olivat asiasta keskenään eri mieltä, joten ketä tässä nyt sitten uskoisi (n)
 
Eilen tullut käytyä neuvolassa, syke siellä 140-150 välillä ja kovasti pikkukaveri sielläkin päätti riehua :LOL: Joku tuleva potkunyrkkeilijä tai jalkapalloilija ku niin kovasti vielä ilakoi tilastaan, ei vielä toinen tiedä että ahtaaksi paikka vielä muuttuu :D:ROFLMAO:

Rakenneultra kahden viikon päästä, kauhiaa tää odottaminen, yhtää ei oo tyttö- eikä poikatunnetta edes. Ex-anoppi, eli kahden vanhemman lapseni isoäiti, on vahvasti sitä mieltä että poika olis meille nyt tulossa, mutta en uskalla itse vielä alkaa miettiin suuntaan eikä toiseen jotta mieli pysyys avoimena.

Kohta pitäisi lähteä kohti kesän kohokohtaa ja koittaa jaksaa katsella koko viikonloppu muiden ryyppäämistä :ninja::LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv19+6 :love:
 

Yhteistyössä