Marraskuun Mussukat *Toukokuussa*

Tuosta verenvuodosta tuli mieleen, että itellä kans oli kuopusta odottaessa veristä vuotoa rv 12. Pari viikkoa aiemmin oltiin käyty ultrassa toteamassa, että kaikki hyvin ja sit alkoi vuoto.. no päästiin uuteen ultraan jossa todettiin kaiken olevan kunnossa ja vuotokin siitä sitten väheni.. sitä en enää muista, selvisikö vuodon syy, mutta raskaus jatkui silti hienosti loppuun asti. Kyllä sitä kerkesi pelkäämään, mut loppu hyvin, kaikki hyvin <3
 
Kyllä vähän mietityttää. Taidan soittaa ainakin huomenna neuvolaan, josko sinne pääsisi ultraan. Mieli on kummallinen, vaikka kuinka on monella ollut ihan vaaratonta vuoroa, mutta en pysty sitä miettimään ollenkaan vaan itken jo valmiiksi sitä pahinta :cry:
 
Ilman muuta kannattaa soittaa! Se mielenrauha on kuitenkin paljon ,on vuotoja mitkä ok ,sit niitä jotka enteilee pahaa. Itellä ollu molempia... mun edellinen km alko tuhrulla ja ylty pikku hiljaa vuotoon,eikä kipuja ollu ollenkaan. neuvolassakin sanottiin että kaikki varmasti hyvin! kun kipuja ei ollut,ite aavistin kuitenkin muuta,ja keskenhän se meni. Tarkotus ei oo pelästyttää ketään tällä stoorilla!

On kyllä ihme jos ei sais lähetettä ultraan etenkim näillä viikoilla.

Muille sit nopeaa huomista että pääsette äkkiä katsoon kuvaa pennuistanne :D mä oottelen se 2kk rakenne ultraan ,melkosta piinaa :D
 
Oho, onpa tosiaan monella vuotoa! Tavallaan lohdullista, että se on niin yleistä, kamalaa tietysti, että siitä pitää monen olla huolissaan. Mulla on ollu koko alkuraskauden paljon kipuja ja kun soitin niistä neuvolaan joskus monta viikkoa sitten, siellä sanottiin, että heti jos tulee vuotoa missään vaiheessa, ni puhelu kättärille tai naistenklinikalle, jonne kutsutaan todennäköisesti heti tarkastukseen. Vielä ei oo tullut eli en tiedä mitä ne sieltä sanois, mut mä soittaisin kyllä heti. Jos ei olis kipuja, ni vähän valehtelisin, et ne huolestuis oikeesti :whistle:

Mulla oli tänään toinen neuvola ja tapasin ekaa kertaa myös meijän oikeen th:n. Ihan kiva, vähän epävarman olonen, mut ehkä se ei tuu tunkemaan sitten niin vahvasti omia mielipiteitään. Ei meinannu löytää sykettä ja mun olis tehny mieli neuvoa mistä etsiä (oon tolla kotidopplerilla kuunnellu ja samasta kohtaa se aina löytyy), mut en sit kehannu kuitenkaan ku toinen oli jo niin epävarma. Vähän oli kyllä ajantuhlausta koko käynti.
 
Mulla oli esikoisenkaa 2 eri neuvola tätiä. Eka irtisano ittensä,toinen meni äityislomalle.... sen jälkeen mulla on ollu varmaan 5-6 eri n.tätii.... ärsyttävää kun sitä ei voi luoda sellast "asiakas suhdetta", ku tuntuu et aina kun vaihtunu niin pitää alottaa alusta kertoon kaikkee. Toivon että toi mikä nyt on niin pysyis pidempään ettei taas tarvi tutustuu uusiin n.täti ehdokkaisiin...
 
Hei pitkästä aikaa!

Voimia kaikille, joilla on ollut vuotoa! Se säikäyttää aivan valtavasti. Toivottavasti kuitenkaan kenelläkään se ei tarkoita mitään huonoa.

Meillä oli nt-ultra maanantaina. Veriseuloihin emme osallistuneet, mutta ultrassa kaikki hyvin ja niskaturvotuskin hyvä. Kyllä jännitin ultraa ja puristin "sängyn" reunoja varmaan rystyset valkoisena. En alkuun meinannut uskaltaa katsoa näytölle, mutta kun uskalsin, niin spontaanisti puuskahin "ihan se on ihmisen näköinen". Siinä vaiheessa jo kätilökin nauroi.

Kai tännekin joku jää, ettei kaikki mene Fb:n puolelle? Jotenkin en haluaisi sinne liittyä.
 
Mä tosiaan oon molemmissa täälä sekä fb,mutta pääsääntösesti kirjottelen täälä :). Faces käyn aina välillä mut tosiaan kaksplussas käyn päivittäin ,en tykkää yhtään olla faces puhelimella ,koen sen ni hankalaks :D enkä jaksa taplettiakaan aina "virittää" käyttöön.. .täälä on jotenkin paljon helpompi ja ku alusta asti ollu mukanakin.
 
Minä nyt uskaltaisin ehkä sanoa et se vaaleanruskea vuoto jota tuli kahtena päivänä työmatkalla housuun muuttui jo kellertävämmäksi eilen. Ehkä valkkaria tai jotain. Ei missään nimessä ainakaan pahentunut, joten yritän olla rauhallisin mielin. Perjantaina neuvola niin en viitsi edes soitella mihinkään jos ei pahemmaksi mene...
 
Hyvä, että on vuoto helpottanu!

Mun on pakko vielä vähän taivastella tuota eilistä neuvolakäyntiä tai oikeesti sitä sydänäänten etsintää: terkka tosiaan ensin palpoimalla etsi mun kohdun kokeillakseen pyöristymistä. Sen jälkeen alko etsimään niitä sydänääniä, mutta ei suinkaan sieltä mistä löysi kohdun vaan ihan ympäri mahaa! 10min etsinnän jälkeen lohdutteli et "näillä viikoilla on ihan normaalia, että on vaikee löytää, kun on vielä niin paljon tilaa liikkua" no on tietenki suhteessa hänen kokoon, mutta se kohtu on sellane parin desin vetonen, ei siellä kyllä kauas pääse näin aikuisen näkökulmasta. Vai se kohtuko pitkin mun mahaa ui? Ei ihme, et on kipuja :LOL: Viimein kerroin ystävällisesti, että ite oon löytäny ne äänet alempaa ja sieltähän en löyty hetkeks, mut pätkä varmaan käänty just sopivasti et katos taas. Häen ratkaisunsa ei suinkaan ollu jäädä odottamaan, et kääntyy takas VAAN "mihinköhän se nyt luikahti" ja jatkaa etsimistä ympäri mahaa!

Olin niin ällistyny tästä, että toivottavasti en pyöräyttäny silmiä. Haloo, eihän se nyt oikeesti siellä mahassa pääse liikkumaan sen kohdun alueella eli hyvin pienessä tilassa, vaikka se sikiön 10cm pituselle vartalolle onki paljon tilaa. Ihan samasta kohtaa ne kotidopplerilla ne sydänäänet löytyy joka päivä. Ymmärrän, et joku muu ajattelee, et siellä se mahassa ui, mutta ammattilainen... :rolleyes:
 
Nessu87, ei sulla kiinnostas ryhtyä päivittäjäksi sit enskuusta? oon katellu et oot tosi aktiivinen tääl ja kyseltiin sitä uutta päivittäjää nii tulit heti mieleen :) ei tietenkään tarvi jos et halluu.

annapalaa :) Mie tääl hihittelen sun terkkari kokemukselle. Melkonen terkkari jos luulee että se vauva seilailee ympäri mahaa :D

Mulle soitettiin osa-aikasta hommia ja suostuin niitä ottamaan vastaan. Nyt vaan mietin että olikohan järkevää ko tämä olo on mitä on ja alkaa kauhea värkkäys taas kelan kans. Sanoin kyllä sinne että oo raskaana mut ne ei ollu milläänsäkään vaan olivat vaan ilosia että pystysin tekemään edes syyskuulle. Mut rahat tulee kyllä tarpeeseen tällä hetkellä nii aattelin et ihan kiva kävästä töissä kuitenki.

Tsemppiä kyllä kaikille vuodoista kärsiville! soitelkaa vaan terkkarille nii saatta sit ultraa ja varmuutta sit mikä tilanne. Ite oisin kyl ihan paniikissa jos tulis vuotoja.

peikko+pikkunen11+6
 
Kävin terkkarilla tänään ja siellä ultrattiin. Sydän löi ja muutenkin siellä vaikutti siltä että kaikki on hyvin. Nyt vaan odotellaan tuon vuodon suhteen, on onneksi kyllä jo rauhoittunut ja tulee enään tositosi vähän.

Muoks. Ehkä mä uskallaudun sinne faceryhmään, laitan Maicy yv.
 
Hyvä, että on vuoto helpottanu!

Mun on pakko vielä vähän taivastella tuota eilistä neuvolakäyntiä tai oikeesti sitä sydänäänten etsintää: terkka tosiaan ensin palpoimalla etsi mun kohdun kokeillakseen pyöristymistä. Sen jälkeen alko etsimään niitä sydänääniä, mutta ei suinkaan sieltä mistä löysi kohdun vaan ihan ympäri mahaa! 10min etsinnän jälkeen lohdutteli et "näillä viikoilla on ihan normaalia, että on vaikee löytää, kun on vielä niin paljon tilaa liikkua" no on tietenki suhteessa hänen kokoon, mutta se kohtu on sellane parin desin vetonen, ei siellä kyllä kauas pääse näin aikuisen näkökulmasta. Vai se kohtuko pitkin mun mahaa ui? Ei ihme, et on kipuja :LOL: Viimein kerroin ystävällisesti, että ite oon löytäny ne äänet alempaa ja sieltähän en löyty hetkeks, mut pätkä varmaan käänty just sopivasti et katos taas. Häen ratkaisunsa ei suinkaan ollu jäädä odottamaan, et kääntyy takas VAAN "mihinköhän se nyt luikahti" ja jatkaa etsimistä ympäri mahaa!

Olin niin ällistyny tästä, että toivottavasti en pyöräyttäny silmiä. Haloo, eihän se nyt oikeesti siellä mahassa pääse liikkumaan sen kohdun alueella eli hyvin pienessä tilassa, vaikka se sikiön 10cm pituselle vartalolle onki paljon tilaa. Ihan samasta kohtaa ne kotidopplerilla ne sydänäänet löytyy joka päivä. Ymmärrän, et joku muu ajattelee, et siellä se mahassa ui, mutta ammattilainen... :rolleyes:

Oliko tää terkkari just alottanu vai miten noin sähelsi ? :D
Tuli mieleen ku yks mun kaveri epäili että ois raskaana oli menkat myöhässä ,ja pomppiessa kuuli kuulemma kun lapsivesi hölskyi !:LOL: vähänkö huvitti...sanoin kyllä että sitä lapsivesi ei tuppaa hölskyä loppumetreilläkään, saati sitten ihan alussa kun sitä ei oikeen ookkaan :D oli varmaan vaan juonu liika että nesteet pomppi vatsalaukussa;)

Peikko86 . Voisinha mä toki ainakin yrittää :) onko se nyt sit joka kuukauden välein alkuun lista ja uus keskustelu eri kuulle?
 
Ultrassa tänään meillä kaikki hyvin <3
Yksi pikkuinen löytyi oikeasta paikasta, pituutta 5,8 cm. Kädet ja jalat heilui kovasti ja sydän jumpsutti ihanasti kun kuunneltiin.
Viikon verran aikaistui, eli uusi LA 21.11.2016..

Ai että nyt uskaltaa jo huokaista. Tämä akka on nyt yhtä hymyä vaan.. illalla täytyy kertoa lapsille, kun saa kaikki kerralla koolle.. 12v ja 8v on varmasti innoissaan, tämän meidän 6v kuopuksen reaktioo en osaa sanoa, hän kun oli joskus sitä mieltä ettei meille enää vauvoja :D .. Jänskä ilta tiedossa vielä ;)

Maicy laitan sulle viestiä niin voisin liittyä nyt fb ryhmään :)

Mangoss 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: L4isk4M4t0 ja Maicy
Tulin houkuttelee teitä loppujakin faceen jotka ette siellä vielä ole.Itekkin eka meinasin että en sinne mee mutta päädyin sittenkin menemään sinne mukaan ja kyllä kannatti.Paljon juttuja,kokemuksia,näkemyksiä ja paras se että voi jutella mistä vaan.Ihana vaihtaa kuulumisia neuvolan,ultran yms jälkeen ja voi kysellä kokemuksia.Rohkeesti mukaan vsan, huippujengi siellä.
 
Ilman muuta sitä kannattaa ainakin käydä kurkkaamassa fb marraskuisia :) Pakkohan sinne ei oo tietenkään kommentoida tai jäädä, jos tuntuu siltä ettei oo oma paikka.
Mut ymmärrän kyllä jos joku haluu olla täälä foorumin puolella "nimettömänä" tai jos ei erikseen haluu tunnuksia luoda sitä varten :)
 
Liityn mukaan minäkin. Raskaus oli ns. yllätys ja ekat viikot omat tunnetilat ovat vaihdelleet laidasta laitaan. Ennestään minulla on kaksi lasta (2- ja 5-vuotiaat) ja ikää mittarissa jo 39-vuotta. Ihanaa jos tällä iällä saan vielä vauvan syliini, mutta myös riskit pelottavat...
Eilen kävin nt-ultrassa ja siellä kaikki oli hyvin. Viikkoja nyt 12+1 Voisin laittaa myös Facebookiin liittymispyyntöä.
KatKri 39-vuotta, 3.lapsi, LA 24.11, TAYS
 
Joo Nessu87 mun mielestä se ei oo sen kummempaa ko perustaa joka kuukausi uus ryhmä ja sinne kopsailla tuo alun lista ja sitä sit tarvittaessa päivitellä. Kyllä se onnistuu!

Mie ainaki tänne puolelle kirjottelen jatkossakin ko sitä facea ei enää oo, joten eiköhän meillä täälläkin keskustelu jatku. Mukavan vilkasta minun mielestä ollu! Ja kivaa keskustelua. Pidetään tämmösenä ja kaikki uuden mukaan vaan jos ei halua facen puolelle siirtyä nii kyllä täälläkin juttua piisaa!

Omassa olossa ei nii mitään uutta. Iltapahoinvointia on! Toivon että tää loppus tässä lähiaikoina, mut toisaalta oon vähä pessimisti että koska tää pahoinvointi on ollu niin pahaa nii taitaa jatkua vielä jonkuaikaa.... Mies parka ko sillä menee hermot ko en voi tehä oikein mittään iltasin. Mut kestäkööt :) Ihanaa ko monilla ollu positiivisia ultrakuulumisia!! Itellä ois vielä piiiitkä viikko edessä oottelua. Ens torstaina ois vasta ultra.

peikko+pikkunen 12+0
 
Heips pitkästä aikaa :) Sain vihdoista viimein tietokoneeni takaisin huollosta saksasta :)

Koitin tuossa lukea hieman tein viestejä, mut niin paljo juttua että enhän mä enää muista mistä ootte jutellu :LOL:

Meillä ultra ens viikon keskiviikkona ja toka neuvola sitä seuraavan viikon torstaina :) Aika menee loppujen lopuksi tosi nopeasti kummiski vaikka se tuntuukin menevän tosi hitaasti :D Koulunkäyntiä koittanu suunnitella syksyn osalta edes jotenkin, saisi joitain tutkintosuorituksia ja -merkintöjä vaikka syksy jääkin puoli väliin äitiysloman alkamisen takia :)

Eilen oli pakko käydä apteekissa hakemassa jtn lääkettä mun mahalle. On ollut todella turvonnut, kipeä, jumissa eikä oikeen mikään lääkkeetön hoito ole auttanut. Olo ollut todella tukala eikä ole tehnyt mieli syödä mtn, kun ruoka ei liiku vatsassa mihinkään niin on tullut vain tukalampi olo vaikka kui on ollut nälkä. Kaikki liikkuminen on ollut hankalaa ja nukkuminen on kärsiny ku ei oo tienny kui maata ettei mahaan satu. Tuossa välissä kun pari pvää vatsa jotenki toimi niin saatto tuntua pientä kuplintaa vauvan liikkuessa, mutta vatsan ollessa pahimmillaan ei vauvasta ole tietoakaan... hieman huolestuttanukkin et onko kaikki hyvin, mut sit taas toisaalta, tää vatsan toimimattomuus on mulle niin outoa ettei tää tämmöstä olis jos en olis raskaana :ROFLMAO: Nooh, oli miten oli, ens viikolla pääsee katsomaan miten vauva voi :love:

Tuli tuossa kerrottua äidilleni sekä vanhempien lasteni isän äidille, meillä on tosi hyvät välit, kun he kyselivät puhelimessa suoraan enkä viitsinyt valehdella vaikka olin ajatellut että kerron vasta kun ultrassa ollaan käyty :LOL: Sanoin heille kyllä siitä :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv 13+0 :love:
 
Hienoa Nessu87 jos otat hoitaaksesi ketjun päivitykset :)

En tiedä, miksi olen kokenut tuon face-ryhmään liittymisen niin, että mielummin olen anonyymina täällä kirjoitellut.. nyt alan pikkuhiljaa lämpenemään face-ryhmälle, toivottavasti vielä mukaan mahdun. Tuntuu, että kahteen paikkaan kirjoittamiseen ei välttämättä oikeen aikaa löydy. Viime aikoina netin käyttö muutenkin ollut niin vähäistä, väsymys vaivaa edelleen ja töissä on käytävä, ja työni on melkoisen rankkaa. Joskus tulee mietittyäkin, että kuinkakohan sitä jaksaa työskennellä lokakuun alkuun asti.. :O

Hermo on tosi kireellä, tuntuu että esikoisen hölmöilystä hermo palaa todella herkästi nyt. Toivottavasti tää tasaantuu pian. Mieskin tuumasi yksi ilta, että mikä ihme mua vaivaa kun puuskahdin esikoisen hölmöilylle jotain :( esikoinen siis nyt 9v, ja tuntuu että käyttäytyminen nyt kun jollain murkku-ikäisellä, ja kiroilusta mulla menee hermo heti.. huoh, no onneksi sillä alkaa pian kesäloma koulusta, ei tarvi sitten iltaisin vääntää kättä niin siitä nukkumaanmenosta, ja aamulla taas herätyksestä kouluun..

Mukavaa viikonloppua kaikille,

-Helmiäinen80 ja Hippunen 14+1
 
Hmm, vatsa on aika kokonansa kova ja varsinki ylhäällä ja vasemmalla painaminen sattuu, alavatsa, hieman kohdun yläpuolella, ollut suht kova mutta joustanut painatessa muttei satu ja vatsan oikealla puolella ei ole ollut oikein mtn. Mullahan on aika herkkä vatsa ja jonkun verran ärtyneen suolen oireyhtymän oireita, etten sinällään ole yllättynyt että vatsa, tai pikemmin suoli reagoi, mutta tosiaan, ei mulla ole ikinä aikasemmin ollut ns ummetusta tai vatsan toimimattomuutta...
 

Yhteistyössä