*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

Hui mikä pelottava kokemus ellen onneksi pikkuisella ja sinulla kuitenkin kaikki hyvin!

Siis mitä :eek: en mäkään oo tienny mistää erillisestä lapusta mikä pitäs töihin toimittaa. Mulle työnantaja kaiketi maksaa äippäloman ekan kk:n. Oon vaan kertonu milloin äippäloma alkaa ja sillä hyvä. Eikä kukaan ainakaa mitään o kyselly.

Juup, tulipas sitten se sokerirasitus käytyä ja epäonnistuihan se :ashamed: litku sain juoduksi ja taistelin ja taistelin pahaa oloo vastaan ja melkein jopa onnistuin, mutta vain melkein :kieh: Oli enää 20min aikaa jäljellä kun ois otettu viimenen verikoe ja silloin litkut tuli ulos |O epäonnistuneeksi todettiin. Täytyy ma soitella nlaan ja kysellä mitä tehää, mut luulen et ei uudemmasti enää yritetä.

Mullakin on nyt muutamana iltana kutissu toi oikean käden ranne ja piti siittä eilen läääkärille puhuakkin mut unohtu, täytyy yrittää ma muistaa sitäkin samalla kysyä kun rasituksen tiimoilta soittelen.

Taas yksinäinen viikonloppu tulossa, mies lähtee hu aamulla työreissuun ja palaa vasta myöhään su iltana. No jos vaikka sais isyyspakkauksen loppuun ku saa rauhassa väsäillä. Ja nyt vihdoin saatiin aikaiseksi (lue ehdittiin) kasata lipasto beebin vaatteille joten voishan niitäkin huomenna pestä varsinki jos huono ilma. Niin ompa nekin sitten valmiina pikkuista odottamassa :heart:




 
mere79 : mulla kutisee jalkapohjat ja kämmenet..Ja edellisessä raskaudessa hepatoosi olikin. Keskiviikkona kävin labrassa, mietin tässä että millonkohan soittavat tulokset äippäpolilta..Riippuen tuloksista, seuraava kontrolli on viimeistään kuukauden päästä. Pelottaa vaan kun viimeks jouduin osastolle kun ne arvot ei vaan laskeneet millään, ja synnytykseen asti siellä olin. Eli siis maksa-arvoja ja sappihappoja nyt kovasti vahditaan.

Omaan napaan ei oikeestaan muuta, supistelee jonkun verran, ja sit on tota kutinaa.

Huomenna poksuu taas viikot :heart:

Harhis ja Pikkuinen 23+6
 
No nyt kun kaikki hehkuttaa sitä karhupukua,ni mistäs sellasen löytää :whistle: ?olin niin laiska etten jaksanut selata sivuja niiiin paljon taaksepäin...

Ja siis asiasta kolmanteen, kyllä taas on vitutuskäyrä korkeimmillaan.. Ensin seison töissä 7h ja sitten kotiin tultua... noh kappas ku ei ookkaan isäntä edes käynyt kotosalla, koira raukka joutunu aamusta asti pidättämään.. Josko sitä sitten söis ja lähtis lenkille.. prkl.. :headwall:

Ootteko muuten huomannu että jalkapohjat ois jotenkin normaalia herkemmät? Mulla aamusin vihloo noustessa jalkapohjia ihan jumalattomasti, niin ettei herkeäis edes astua.. Vai liekkö tuosta seisomatyöstä sitten johtuis..
 
Lomaaaa :wave:
Maanantaina alkaa kesäloma ja siitä sitten putkeen äitiysloma. Taidankin olla ensimmäinen, joka ei enää mene töihin... Ei sitä vielä oikein tajuakkaan ja työkavereita tulee tietysti kova ikäväkin.

Suosittelen kaikille, joilla Kelan hakemukset on vielä vaiheessa, hakemusten tekemistä kelan nettisivujen kautta. Tosi paljon kivempaa kuin papereiden täyttely.

Tuo äitiysloman palkka-asia vaihtelee kyllä tosi paljon aloittain. Meillä työnantaja maksaa normaalisti kolmen kuukauden palkan ja saa sitten kelalta korvaukseni. Eli palkkalaskelmasta ei edes näy, että en olekkaan enää töissä.
 
mere79, mä oon tään raskauden aikana käyny jo kahesti labrassa tuon kutinan takia, mullahan on ollut raskaushepatoosi kahdessa aiemmassa raskaudessa, ja oireilee myös nyt..Esikoinen käynnistettiin sen takia, kakkosesta ei ehtinyt niin pahaksi, kun syntyi rv37.
Tälläviikolla on otettu viimes nuo alat, asat, ja sappihapot, ja saan tulokset maanantaina lääkärikäynnin yhteydessä, toivottavasti eivät ole kovin nousseet..
Mä oon ilmottanu työnantajalle sillä "virkavapausanomus" lapulla sen äitiysloman, ja vanhempainvapaa ajan, pomo sitten allekirjoitti sen. Samalla laitoin äitiyspäivärahahakemuksen palkanlaskijan kautta kelalle, tästä aikaa kuukausi. =)
Pikkuihra, mä olen jäänyt kesälomalle 8.6, enkä ole sen jälkeen ollut töissä, lääkäri kirjottaa mulle maanantaina saikkua äitiysloman alkuun asti, ihan kiva, kun tuo esikoinenkin alottaa eskarin niin saan olla kotona.. :heart: Mä saan kans sairasloma ajalta täyden palkan (2kk) ja äitiysloman ajalta 3kk myös. Eli tulot tippuu vähäsen sitte vuoden vaihteessa.
Tänään tarttui vauvelille kaupasta mukaan ihanat ruskeat pikkuriikkiset sukat :heart: , äitiyspakkauksen vaatteet on kans ihania, paljon vihreää ja ruskeaa vaatetta. :heart:
:wave: Pikkuruinen+poitsu 26+4 :heart:
 
Heipsan pitkästä aikaa =)

G : Yrityskierto oli "jo" kuudes mutta olin mielestäni 100%varma että vauvaa ei tule siinäkään kierrossa. Ei mitään oireita muutakuin kova veetutus asiasta että miksi ei tärppää :'( Meillä oli vielä hedelmällisyyttä alentava tekiä tiedossa joten sekin "masensi".
Kumminkin tein jo dpo9 testin koska halusin saada varmistuksen että raskaana en ole niin en turhaa jännittele sitä että alkaako menkat. Voi jösses sitä riemun määrää kun huomasin tikkuun piirtyvän hailakan viivan :heart: En voinut uskoa todeksi. Sydän takoi rinnassa koko päivän ja kävelin kuin ilmassa ja tikku piti olla kokoajan vähintään metrin päässä jotta sain tarkistaa että siinä on kaksi viivaa eikä se ollut kuvitelmaa. Sen jälkeen tein vielä monta testiä kunnes uskoin että raskaana ollaan :heart:

SORMUKSISTA joku kyseli...on vielä sormissa mutta otan varmaan pian kaulakoruun ne roikkumaan kun ne vielä nätisti pois lähtee, ettei tarvi sitten katkaista kun sormet paisuu.

THOR Kiitti uudesta pinosta ja siitä vaivasta kun jaksat päivitellä jne. :hug: =)

(.) Mulla on kanssa supistellut aika paljon, välillä kipeästikkin. Sempä takia laitti terkka sitten tk:n ajan että ottavat strepto b- näytteen ja pisun vein labraan. Siellä olikin sitten nuori naislääkäri joka oli saanut itelleen ultralaitteen koekäyttöön ja kysyi että ultrataanko? No arvatkaapa mitä vastasin :D Ihanasti kateltiin vauvelia päästä varpaisiin ja saimme sitten sen sukupuoliveikkauksenkin..hataran sellaisen mutta kumminkin =) Sanoi että tämän kuvan perusteella veikkaisin poikaa, sanoi että näkyisi pidempi virtsaputki. Selkeitä pojan vehkeitä ei nähnyt mutta tuosta pidemmästä virtsaputkesta poikaa meinasi..Oonko mä vähän tyhmä..mutta mä ihmettelen että miten ei voi nähdä pippeliä jos näkee virtsaputken? Että onkohan tuohon arvioon nyt oikein luottamista :whistle: Millä perustein teille on poikavaikkaus annettu?
Mut en kyllä tuon perusteella mitään hankintoja lähde tekemään. Edelleen kaapissa odottaa vaaleanpunaisia, sinisiä, ja neutraaleja vaatteita että molempaa sukupuolta oleva vaavi on ihan yhtä tervetullut. Mutta arvatkaa oliko silti kiva joku veikkaus saaha kun mehän ei saatu sukupuolta selville rakenteessa ja yksityiselläkään eivät suostuneet sukup.ultraamaan joten oli kyllä kiva yllätys tommonen "hupiultraus".
Kaikki näytti muutenkin olevan kunnossa. Paikat oli kyllä pehmenneet mutta niin kuulema helposti onkin kun lapsia on useampi. Muuten oli huvin kaulaa jäljellä ja paikat visusti kiinni =) Nyt on sitten kyllä aikas onnellinen olo :heart:

Kauheaa kun tämä aika menee nopeaa. Enään 3,5kk laskettuun aikaan :eek: Vaatteet on kaikki pesty ja silitetty ja tuolta kakkoselta vain siirretään pinnari sitten makkariin kun hän vähän vielä kasvaa ja saa siirtyä kerrossängyn alapedille missä esikoinen on nyt. ( kakkonen on nyt 1v3kk:tta ) Mutta hirmuisesti on vielä hommaa. Vaunujen kankaat pitää pestä, varuuksi tuttipullot/tutit keittää, hommata vielä paljon kaikenlaista ( parempi rintapumppu, imetysliivejä, rinnansuojuksia, relatippoja, niistin, lisää harsoja jne. )voi ja vaikka mitä vielä. Mutta ehtiihän tässä kovasti noi tehä, mut tää aika vaan menee niin nopsaa että tuntuu että liikaa vielä tekemättä.

Vatsa on kyllä kasvanut tosi paljon nyt kahden viimeisen viikon aikana. Nyt se alkaa jo tosissaa painaa. Mut ei haittaa, ihanaa kun on masu joka näyttää siltä että on raskaana eikä vain lihonut. =)

Mut eikait tässä sitten muuta ole. Mukavaa viikonloppua kaikille =)
 

Yhteistyössä