*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Sky voi ei :hug: Kylläpäs nyt taas näitä surullisia uutisia tulee :'( Toivotaan kuitenkin viimeiseen asti että kaikki olisi hyvin :hug:

Mua alkaa kyllä nyt oikeesti huolestuttaan nää kohtutuntemukset jos muilla ei oo mitään :/ Minullakin on repäisykipuja jotka tuntuu nivusissa enkä niistä oo huolissani mutta mulla on myös sellaista muunlaistakin kipua...tuntuu että häpyluuta jomottais ja välillä on sellaistahieman menkkakivun tyyppistä!! En muista yhtään poikien alkuraskaudesta kuinka kovasti oli näitä tuntemuksia...mutta tässä raskaudessa niitä on ollu kyllä aika lailla ja miltei jatkuvasti :/
Toivottavasti vaan kasvukipua!! :heart:



 
Jennyli: mulla on kohtutuntemuksia oikeestaan koko ajan..on nivusissa, häpyluun kohdalla, kohdun kohdalla, välillä jopa tuntuu että emättimessä(?) tai jossain tuolla alhaalla. Silleen oudosti polttelee ja "repii". Olettaisin että kasvukivuista olis kyse :heart:
 
Skylle paljon jaksamisia! :hug: :hug:

Ninnatar olitkohan sinä joka kysy tuosta kohonneesta ruumiinlämmöstä, mulla myös ollu joten kai se tähän raskauteen liittyy, mäkin eka ajattelin et jos on joku pieni tulehdus jossain kun aina vaan palelee mutta kyllä mäkin nyt luotan et tää ohi menee, ens kuussa mulla kyllä verikokeetkin niin niissähän näkyy jos tulehdusta pukkaa..

Tänään tuli ajat ultriin, eka ultra 4.5. ja toka 26.6. nyt vaan kun jaksais odottaa sinne asti et näkis kaiken olevan hyvin, oireettomuus kun niin huolettaa, päivä päivältä enemmän, mutta pakko se on jaksaa odotta ja toivoa että kaikki on hyvin. =)

Ninnuli rv 9+1
 
Sky:lle hurjan paljon tsempityksiä ja nopsaan kuluvia päiviä!! :hug: Ollaan aika samassa tilanteessa..mullahan huomenna selviää että onko siellä matkassa ketään vai ei.. :'( Kaksi viikkoa sitten varhaisultrassa ei näkynyt juuri mitään, vaikka periaatteessa kaikkien tyhmien laskureiden ja omankin laskuripään mukaan oli melkis 8 vk pahki. On kyllä ollut tosi pitkät viikot!!

No, ainakin noita oireita vielä on vaikka naapurinkin tarpeiksi. Just könysin päikkäreiltä, täysin mun normielämän vastaista käytöstä ja koko fuckin ajan on megaällö olo. Pakko pupeltaa jotain pientä jatkuvalla syötöllä...eli enköhän mä sen vauvavatsakin voisi jo kuvitella, vaikka oliskin sitten pelkkää itseaiheutettua ihraa! :LOL:

Luin kyllä kaikki viestit, mutta nyt ei kykene suurempia kommentoimaan. Mukavia vointeja massuille ja pitäkäähän huomiselle peukkuja ettei tarvii pinosta poistua takavasemmalle tippa linssissä... :'(
 
no niin nyt se kaksviikkoo meni ja kävin uudestaan neuvolassa ja siellähän se heti syän näky ja kättä heilutti koko ajan, koitti mitata mutta kuva oli aika huono ja ei ollu varma tuloksesta 33mm ja arvioi lasketuksi ajaksi 11.11 mutta arveli että voi olla vanhempiki. nyt vaan odotellaan aikaa np-ultraan kokkolaan ja siellä kun on parempi ultra niin saadaan tarkemmin mitattua kokoa. voishan sen etusivulle laittaa tuon 11.11 ja sitte muutetaan jos muutttuu B)

nyt tuntuu helpottuneelta ololta.


olen pahoillaan kaikkien huonoja uutisia saaneiden puolesta :hug:
 
Pakko tulla tänne heti tohkeissaan kertomaan, että varhaisultrassa käyty, ja siellä se pikkuinen köllötteli ja sydän pamppaili!:) Kyllä oli tippa linssissä meikäläiselläkin siinä vaiheessa...
Ihanaa, kun voi jonnekkin tulla kertomaan iloiset uutiset, kun ei tuota vielä viitsi kertoa sukulaisille ja tuttaville näin aikaisessa vaiheessa...
Pikkuisen koko (20.4mm) vastasi päivälleen itse laskemiani viikkoja ja päiviä 8+4!

Tsemppiä kovasti myös muille, joilla epätietoisuus raastaa sydäntä!

Annsku ja pikkunen 8+4
 
:hug: kaikille susu-uutisen kohdanneille..

Täällä suunnalla ei oo oikeen mitään tapahtunu, niin ei oo oikeen tullu kirjoteltuakaan. Olo on suht ok. Välillä vaivaa kyllä semmonen tasanen ällötys :$

Nyt sitten pääsiäisen aikaan tuli kerrottua vauvauutisia aika monelle. Suurin osa on ottanu hyvin uutisen vastaan. Mutta jotenkin semmonen olo on tullu, et muutamat ihmettelee et mitä sitä nyt enää kolmatta tarttee tehdä. Et teillähän on jo 2 lasta, tyttö ja poika |O onko nykyään joku standardi, et perheeseen kuuluu 2 aikuista ja 2 lasta, jos on enemmän niin se on jotenkin outoo?!

mutta nyt täytynee mennä ruoan laittoon

Sonja ja kirppu10+6 :wave:
 
:hug: Sky:lle, pidetään peukkuja vaikka aika tuntuu varmasti ikuisuudelta. jaksamista myös niille, joiden maha-asukkaat saivat siivet selkäänsä :'(

ellen-: tuli vaan mieleen, että onko pirkan mansikoiden alkuperämaakin suomi, vai siis vaan esim. pakkausmaa? olen ymmärtänyt, että usea pirkan tuote on peräisin virosta..

onko kellään muilla mielenkiintoisia, sekamelskasia unia tai painajaisia? itse olen nähnyt niin sekopäisiä painajaisia, että aamulla herätessä en ole aivan varma oliko se edes unta, koska on niin todentuntuista.. toissa yönä olin keskellä kaupan ryöstötilannetta ja viime yönä naapurin koira oli kuolleena roskiksessa.. todella outoja unia, ja useinpiin liittyy kaiken lisäksi kuolema. olen jostain lukenut että kuolema unessa tarkoittaa uutta elämää, toivottavasti pitää paikkaansa :heart: tai sitten alitajuisesti olen niin stressaantunut masun elämästä, että se tulee uniinkin.

sunnuntaina paha olo puski olan takaa ja jouduin treffeille vessanpöntön kanssa, ensimmäinen kerta kun joudun oksentamaan raskaana ollessani :LOL: , kokemus sekin.
tuli heti niin tyttömäinen olo, kun esikoista (poika) odottaessa ei paha olo vaivaillut juuri nimeksikään.. aika näyttää jos ja kun sinne asti päästään =)

joku mainitsi rintojen aristelun, itselläni on samaa vaivaa myöskin. iltaisin riisuessa pitää varmuuden vuoksi pitää rinnoista kiinni, etteivät tipahda lattialle kun tuntuvat niin painavilta :LOL:

tuleeko keltään maitoa? itselläni maidontulo ei ole jostain syystä loppunut esikoisen imetyksen loputtua 9kk sitten vaan maitoa tulee helmiäisinä joskus lakanoille asti, ei siis paljoa mutta jonkin verran. mietin vain että käykö se elimistön päälle, kun ylläpitää raskautta sekä maidontuloa, vaikka ei siis paljoa tulekkaan?

keväisiä päiviä kanssa odottajille :heart:

heituska ja pähkinä 8+6
 
kaikille suru-utisen kohdanneille :hug:

siis apua,kävin just punnittemas itteni mitä mahdan painaa niin näitten 3 sairastelupäivän aikana oon laihtunu melkei 10kg :eek:

edelleenkää ei oikeen mikään ruoka uppoa ja mikään juomakaan ei pysy sisällä ja taas oon vaan maannut koko päivän kun ei jaksa tehä mitään muuta

 
Paljon :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: haleja KM saaneille ja teille jotka joudutte oottamaan että onko kyydissä sittenkään ketään!

Itsellä ei ole ollut mielenkiintoa kirjoittaa tänne, toki lukemassa olen käynyt melkein päivittän, koska minulle läheinen henkilö sai viime torstaina pahan sydäninfraktin josta toipuminen nyt menossa mutta ennuste aika huono kun ikää on jo 93v... Raskauttakaan en ole jaksanut paljoa miettiä, mutta jospa tämä tästä pikkuhiljaa...

Torstaina olisi se kauan odotettu eka neuvola ja heti ensivikon alussa NP ultra, niitä ootellessa.

Onni rv 11+1
 
Heips!

Täältä kanssa hali kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: :'(

Täälläkin alko tuhruilu uudestaan eilen illalla ja tänään ollu aika masennuspäivä.. kävin naistenklinikallakin, mutta sieltä sanottiin että jos jatkuu/ muuttuu pahemmaksi niin kättärille ultraan..

Pahaolo jatkuu kyllä (onneksi).

Onko täällä paljonkin sellaisia odottajia joiden tuhruilut on osottautunu harmittomiksi ja kaikki onkin ollu kunnossa?

Saya (ilmeisesti) 7+0

p.s. vaihdoin jo tavallaan joulukuisten pinoon mutta tänne jotenkin kumminkin kiva kirjoitella kun tuntuu enemmän tutulta... =)
 
Ja tämä hyppää pinoon.

Ihan tiedot eka että rv 7+3 mennään nyt ja tays on se missä synnyttää pitäs, laskettu aika 27.11, kolmas lapsi olisi (viides raskaus eli kaksi keskenmenoa)

Ja täällä maha pömpöttää niin etten pääse serkun rippijuhliin viikonloppuna voi mennä koska yhdetkään juhlahousut ei mene jalkaan enkä verkkareissa viitti mennä :ashamed:

Paha olo, tähän päivään kuulunut paljon pahaa oloa, oksentelua, väsyä, palelua. Makeeta ei tee mieli yhtikäs, ei pätkän vertaa. Pelkkää suolasta tekis :p , ja lämmintä ruokaa mielummin.

Lueskelin ketjua läpi jo kyllä, menee taas tovi ennen ku pääsee kuitenkaan kärryille B)
 
Pikasesti tulin pyörähtään. Oon ihan tippunu kärryiltä teidän jutuista :/ Kauheesti tullu kirjoituksia. Nyt ois kahden viikon reissu takana ja työviikko alkanu. Reissu meni ihan hyvin yhtä vatsatautia lukuunottamatta :x Täällä ei oikeestaan edelleenkään oo mitään oireita, joten se huolettaa. Kolmen viikon päästä olis vissiin joku ultra. Tällä viikolla pitäs varmaan jo soittaa neuvolaankin..

Kauheesti haleja kaikille, joita suru on kohdannu :hug: :hug:

Täällä teillä jo ihania massun alkuja. :) :heart:

Alisa rv 8+5
 
hömpänpömppä
Kaikki hyvin :heart:
kovasti pikkunen siellä heilu ja potkiskelikin :D Lääkäri tuumas et taitaa kaverista oikea vauhtihirmu ja pitää äidin liikkeessä :LOL:

pömppä ja pömppis 10+1
 
Tepäs olette ahkeria kirjoittajia =)

Täällä olotila on sellainen tasaisen etova ja jatkuva nälkä päällä. Oksennus on ollut tosi lähellä pari kertaa, muttei sitten kuitenkaan ole tarvinnut mennä.

Hirvittävä stressi tässä on ollut päällä :headwall: Meillä epäonnistui pari vuotta sitten tehty pannuhuoneremontti putkifirman mokasta johtuen. Käräjät piti olla ylihuomenna, mutta vastapuoli sai jälleen kerran vetkuteltua siirtoa |O Lämmitys loppui meiltä nyt kuitenkin, kun kattila on tukossa/pilalla, palotarkastajatkin kävivät ja totesivat, että entinen on...
Mistähän saadaan 7-hengen perhe lämmintä vettä seuraavat kuukaudet... :headwall: kattilalla keittäen vissiin |O Argh tämä suomen oikeuslaitos!!!

-Fiona ja masu 7+5-
 
Voi Äippä vm-66, suunnattomat pahoitteluni suru-uutisista. :'( Paljon voimia eteenpäin. :hug:

Sky, sinulle myös äärettömästi voimia odotella maanantaihin. Toivon parasta mahdollista tulosta silloin. :hug:

Muillekin tuhruttelijoille suuri lohtu :hug: , en osaa edelleenkään edes kuvitella, kuinka moinen säikäyttää.

Jennyli :wave: masutuntemuksia täälläkin jatkuvalla syötöllä. Siis ihan tuosta ylävatsasta aina nivusiin asti ja jokapaikassa sillä välillä; repäisyjä, hipaisuja, särkyä ja kaikkea siltä väliltä.

Ja kukas se täällä ihastelikaan hehkuvaa olemustaan? Täällä peilistä tuijottaa turvonnut finninaama. Eipä ihan hirveästi sekään mielialaa paranna. Kolme kohtaa kropasta on turvonneena: naama, tissit ja maha. Hyvä etten kohta tuiskahda turvalleni, kun on tullut etupainoa niin paljon... :LOL:
Väsyttää ja v*tuttaa. Siinä ne oleellisimmat tunnetilat. Enkä edelleenkään osaa antaa itselleni tarvittavaa lepoa ja väsyneenä olen kahta äkäisempi ihminen. Miehenkin onnistuin suututtamaan tänään ihan tosissaan. No, kauan se onkin tätä katsellut... Tänään sain kuitenkin työrintamalla ilouutisia, kun työsopimustani jatkettiin vuoden loppuun. Äitiyslomaan asti siis turvallista sillä rintamalla. :)

hormonihirviö & möykyt rv 8+5
 
:hug: Teille jotka saanu huonoja uutisia tai joudutte elämään epävarmuudessa!

(.) Saanko mäkin valittaa? Hitsi mä en kestä näitä iltoja! Pakko mennä päiväunille 6-aikaan, sit kun herään oon kauheen kiukkunen ja paha olo alkaa vaivaamaan vaikka koko päivän ollu hyvä olo. Ja myös ärsyttävä kylmähiki, koko ajan pitää pukea ja riisua, koko ajan joko liikaa tai liian vähän vaatteita. Ja hirveesti ois opiskelua ku tentti perjantaina ja iso esitelmä torstaina. Pärjään koko päivän ihan normaalilla ruualla 3-4 tunnin välein, mut nyt illalla pitäis koko ajan syödä jotain! Ja nyt on kaupatkin kiinni ni en saa enää mehujäätä, mikä on tosi hyvä pahan olon poistaja... Lämmöt myös koholla.

Oliks se Jennyli joka oli ollu 180 e ultrassa? Hirvee hinta! Mulla makso vaan 48 e kun sain kelakorvaukset heti pois, muuten oli joku 65 e. Hirveet hintaerot, soitin pulssiin ja kysyin et paljo tulis maksettavaks ni ne sano et n. 150 e. Mut mä kävin gynekologikeskukses halvimmalla lääkärillä joka on paikalla vaan kerran viikossa. En oo vielä päättäny meenkö toiseen varhaisultraan, koska kotidobblerin sais samaan hintaan... Ja siihen np-ultran on kuitenki viel 4 viikkoo!

Saya, pysy vaan täs ketjus, sullahan on vaan päivä eroa mun viikkoihin! Mut eihän munkaan viikot viel ihan varmoja oo, saattaa olla pari päivää enemmänkin.

Magda 7+1
 

Yhteistyössä