*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

nukun puolimahallaan, tyynyyn tukien... tyyny siis masun alla, ja siin saa hyvin nukuttua, tosin närästys alkanut vaivata näin iltaisin.

Kovettuuko muilla maha, jos istuu pidempään paikallaan samassa asennossa, tai jos rasittaa itseään pitkillä kävelyillä tai muuten urheilemalla? mulla tuntuu heti maha kovettuvan.

Kuiskaten 16+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
Kovettuuko muilla maha, jos istuu pidempään paikallaan samassa asennossa, tai jos rasittaa itseään pitkillä kävelyillä tai muuten urheilemalla? mulla tuntuu heti maha kovettuvan.
mulla kans tuota, ei tarvi paljoakaan liikkua kun heti on maha kovana ja just jos pitkään istuu niin sillon kans
 
Voi mitä ihania ultrakuulumisia :heart: Thorille onnea tyttölupauksesta ja ihana kuulla että valkoliljan pikkuisilla on kaikki hyvin :heart:

Kiitos koiravastauksista teille jotka vastasitte :hug: Tuon apulan kautta sain silloin nuoremmallekin koiralle kodin joten ehkäpä kokeilen sitä nytkin. Ihanteellisinta olis että koti löytyis tästä lähistöltä että pystyis oleen koiran elämässä jatkossakin!
Luulen että tähän tilanteeseen ei olis ajauduttu jos meillä myös isäntä hoitais tuota koiraa mutta meilläkin on näin että koira on ns. minun, ollut jo ennen tapaamistamme ja mies on kyllä tosissaan kieltäytynyt sen hoidosta :ashamed:
Silloin kun kaksoset syntyi niin mulla ei vaan paukut riittäny enää 2 ison koiran lenkityksiin ja virikkeisiin...ja nyt tuntuu että yhdenkään koiran kanssa mikään ei ole enää mielekästä vaan todellakin pakkohoitoa :ashamed: Työt vie suurimman osan ajasta ja kun kotiin pääsee niin alkaa kotityöt ja poikien syömiset ja iltatoimet ym. joten koiran lenkitys on yleensä sitten jo ihan pakkopullaa! Ette usko kuinkamua morkkistaa tää asia :ashamed:
Voi kunpa se rakastava koti vielä löytyisi :heart:

Masun kovettumisesta...mulla tulee supistuksia lähes päivittäin. Välillä kävellessä, välillä istuessa. Lähinnä tuntuvat kiristävältä ja ikävältä tuolla alapäässä mutta olen huomannut jokusen kerran myös kohdun kovenevan...mutta koska kohtu on vielä aika alhaalla niin siihen on tarvinut olla oikee asento että sen tunnen.

Meillä on pojat kipeenä ja isäntä jää niitä hoitamaan...joten itse valmistaudun töihin lähtöön :wave:




 
Huomenta kaikille..

Täällä on ollu huono viikko..Lapset tappelee, aika menee hitaasti, ja vauvakin liikkuu niin hiljakseen että hyvä jos kerran päivässä jotain havaitsee.

Täällä myös alkanu harjoitussupparit :headwall: mä niin "pelkään" noita, koska esikoisesta kun näitä enemmän tuli, niin oli tulehdus päällä joka aiheutti supistukset. Mulle hoettiin koko ajan että "ei ne mitäään saa aikaan" mut niin vaan lapsi syntyi ennenaikasesti. Mulla tota streptokokkia ei saatu pysymään poissa..Kerran lääkittiin, mut muistaakseni tuli takaisin.

Jotenki turhautunut olo, aika matelee, ja paljon olis hoidettavia juttuja, kuten ajokortin uusiminen (jäi aikoinaan kakkosvaihe ajamatta)..En tykkää yhtään ajaa, ja en ole melkein 9 vuoteen auton ratin takana ollut. Mies osti mulle jo autonkin, ja tavallaan sekin lisää paineita saada kortti menemään läpi.

Meillä mies joutuu syksyllä ainakin viikouksi lomautetuksi, kesälomarahatkin jo menetti :headwall: suututtaa vaan, kun just nyt tulis paljon hankintoja mitä pitäis tehdä, toi kakkosauto lisää kuluja (mut on vaan pakko ottaa), ja tulot vaan laskee :headwall:

Eli näissä tunnelmissa jään kuuntelemaan penskojen tappelua loppupäiväksi :snotty:
Parempaa keskiviikkoa toivon teille kaikille muille

Heinis ja BeBe 16+4
 
:wave:

Täällä palattu reissusta,tyttö oli Utössä ja sitten mentiin turkuun ja käytiin muumimaailmassa. Likka ei päästänyt ketään muuta halaan muumipappaa vaan hän itse sai olla papan lähellä!! :LOL:

Tänään neuvola ja huomenna rakenneultra :eek: =)

Mulla tuntuu menevän aika tosi nopeeta,johtuu kyllä varmaan siitä että teen niin paljon töitä etten ehdi ajattelemaan raskautta :whistle:

heinis :hug: kyllä se siitä lähtee taas sujumaan!!

palaan illalla neuvola kuulumisien kanssa
 
Valkolilja ja Thor Ihania ultrakuulumisia =)

Jennyli Tsemppiä....älä murehdi. Kyllä sun koiruus varmaan löytää hyvän kodin ja elämän tilnateet on otettava sellaisena kun ne tulee. Nyt sulla on tälläinen tilanne, että et jaksa koiran kanssa ja toimit ihan oikein kun haet sille hyvää ja rakastavaa kotia, joten älä koe morkkista :heart:

Heinämassu82 Ymmärrän hyvin rahahuolesi....tässä yksin rahapussin tuojana kotiin on jatkuva raha-ahdistus päällä. Nyt ei ollut varaa hakea niitä lääkkeitäkään apteekista :(
Pitää nyt katsoa, jos vaikka lainaisi jostain.....

Nämä mun oireet siitä maanantaisesta gynetutkimuksesta ei ole paljonkaan helpottaneet. Yöllä en saanut nukuttua, kun kohdun suuta särki ja jomotti ihan kiitettävästi. Nyt on sitten lisänä tullut suppareita kävellessä. Ajattelin nyt ensin soittaa neuvolaan ja kysästä, jos sitä kautta pääsis uudestaan näyttää tuota alapäätä. Ja toisekseen ajattelin vielä soittaa sinne yksityiselle, suoraan johtajalle ja antaa palautetta ko. lääkäristä.
 
Zera kuulostaa kyllä hurjalta :eek: :hug: Olipa kerrassaan kovakourainen lääkäri!! :eek:
Mä olen kans aika herkkä tuolta alapäästä ja melkein jokaisen käynnin jälkeen (nyt raskaana ) on jonkinlaista jomotusta tai polttelua ollut mutta se on kyllä mennyt sen päivän aikana ohitse!
Toivottavasti sulla pian säryt helpottaa :hug:
Ja kiitos lohduttavista sanoistasi :heart: :hug:
 
Jennyli Kiitos myötäelämisesta! Kyllä tämä "vähäsen" alkaa hermostuttaa ja meilenrauhan vuosi siellä kävin :kieh:
Olen sentään 41 vuoden aikana ehtinyt aika monella gynellä käydä, mutta tälläistä repimistä ja reiuhtomista en ole koskaan kokenut. Pitää sanoa sille pomolle, ettei kannata päästää ainakaan raskaana olevia sille tutkimukseen.
 
kaikkien kuulumiset luettu.

Eilen tunsin vauvelin potkut jo käteenkin masun päältä :heart:

Eilen kun kävin neuvolassa niin täti veikkas jo nyt että vauvan sykkeen mukaan meil ois tulossa poika,onko teillä muilla veikattu sykkeen mukaan että kumpi ois tulossa?
Viime kerrallakin kun olin raskaana ni tuo sama täti veikkas sillonki sykkeen mukaan että ois poika tulossa,niinku sitte tulikin.


 
RöhkyPossu: Jos haluat pätevän tiedon sokeritasoista kotilaitteella, voit tehdä vuorokausiseurannan eli mitata sokeriarvot aina ennen syömistä ja tunti ruokailun jälkeen (eka arvo aamulla on lähellä paastosokeriarvoa) eli siis mittaat arvot aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan ympäriltä ja sit viel seuraavana aamuna. Laboratoriotesteissä saattaa olla heittoa verrattuna kotimittauksiin, mulla aamun paastoarvo oli 5.3 eli normaali kotikoneella, mutta laboratoriossa 5.5 eli raja-arvon yli. Ja sitten nuo sokerilitkun jälkeiset arvot kertoo tarkemmin sellaista mitä ei voi kotona testata. Jos labraan käy, voit ostaa apteekista Glucodyn nimisen nesteen, joka ainakin mun mielestä oli hyvän makuista - muuten meillä ois ollut käytössä labran itse valmistama sokerilitku.

Lemmikit Meillä on kuusi kissaa ja tällä hetkellä vielä yksi kotia etsivä pentu... Kyllähän sen on huomannut, että esikoisen synnyttyä on kissaharrastus jäänyt vähän vähemmälle näyttelyiden ym. osalta. Perusasioiden hoitamiseen menee aikaa ja on mulla vahvasti sellainen olo, ettei ainakaan lisää kissoja tule ja tulevaisuudessa niitä on vähemmän eli ei myydä, mutta kun "aika jättää" niin ei hankita lisää. Kolme kissaa ois ehkä sopiva. Noi on vielä pitkäturkkisia, joten turkinhoito on se, mistä eniten huomasi vauva aikana, että ei ole ollut aikaa. Koti täyttyy kissankarvasta, kun ei ole kisuja pesty riittävän usein.

Neuvolakuulumiset paino oli tullut alas 450 g/viikko. Sykkeet kuului hienosti. Verenpaine oli koholla ja siitä terveydenhoitaja oli huolissaan. Mulla on ollut migreeni nyt puolitoista viikkoa ja mietin voisko alapaineen nousu johtua siitä? Perjantaina käyn lääkärillä hakemassa vahvempia särkylääkkeitä, neuvolan kautta en lääkärille päässyt. Ma ja ti jouduin olemaan migreenin kanssa taas kotona ja tänään yritän jaksaa töissä. Mies on työmatkalla viikon ja täytyy sanoa et aikamoista tunnevuoristorataa ja selviämistä tää taas on. En uskalla ees autolla ajaa, kun silmissä voi sumentua äkisti...
 
meinaatteko muuten ottaa äitiyspakkauksen vai rahana?
Mä otan todennäköisesti rahana.Kolme pakkausta kotona ja viimeks otettiin rahana...ihan mukavasti sai ostaa uusia juttuja vauvalle. =)
ens maanantaina rakenneultra...jännittää.. :whistle: täytyy katsoa jos sukupuoli näkyy. :saint:
Vointi on ok,liikkeitä mukavasti,,mahan kasvua odotellaan.

sunnuntaina puoles välissä...aika huimaa. :D
 
Pongasin vielä ennen lähtöä tuollaisen:

Vuonna 2010 astuu voimaan laki, joka takaa jokaiselle raskaana olevalle äidille kaksi ultraäänitutkimusta.


Aion ottaa äityispakkauksen...joudun kaiken hankkimaan uudestaan...
 
Niisk,se olis nyt sitten koirasta tehty ilmoitus Apulaan :'( Ja jäänen odottamaan tuleeko mitään vastauksia!

Pomelo
meillä on myös kissa mutta kissaa en koe millään tavalla rasitteeksi,sekun on tuollainen muukalainen ja vallankin kesäisin ihan ulkokisu eikä sitä tarvitse ns. hoitaa millään tavalla!

marihoi minä otan äitiysavustuksen rahana ja ajattelin laittaa sen uusiin vaunuihin =)

(.) Miten paljon teillä muilla supistelevilla jo supistelee? Ja missä vaiheessa niistä tarttis oikeesti huolestua ja mennä lääkäriin hakeen saikkua?!
Minä kun oon niin huono menemään lääkäriin mutta toisaalta supparit on alkanu jo osittain huolestuttamaan/häiritsemään koska niitä on ihan päivittäin ja enemmän kuin yksi!! :/ Ovat kuitenkin onneksi hyvin lyhyt kestoisia eikä mitään kipeitä, epämukavia kuitenkin!!

Harmituskäyräkin on ollut huipussaan...meillä kun ei oo isännän kanssa kuin yksi yhteinen kesälomaviikko ja nyt sitä jotenkin oikeen heräs että me ei pystytä tekeen mitään kivaa yhdessä/perheenä lomalla :ashamed:
Viikonloppuisin toki sitten...ehkä!!
 
Heissan!

Jennyli Mulla ei ole vielä koirien (3kpl) kanssa jaksamisongelmia, mutta kyllä täytyy myöntää, että pelottaa miten jaksaa, sitten kun vauva tulee...Mieskään kun ei niiden hoitoon juurikaan osallistu...:( Ajatus koirista luopumisesta tuntuu kyllä ihan mahdottomalta :( Hyvä kuitenkin, että sä ajattelet koiran parasta, ja varmasti sun koiras voi saada hyvän kodin ! Itse otin yhden koiran 9-vuotiaana meille, ja se eli 14-vuotiaaksi asti meillä onnellisesti :)

Mä luulen et olen kans alkanu tuntemaan vauvan liikkeitä? Tosin vaikea sanoa, kun ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta nyt jo kolmena päivänä ollut sellaisia ihme hipaisuja ja "kutittelua". Ne on kyllä TOSI hentoja ja just ja just huomaa, mutta huomaa kuitenkin, etten ole koskaan ennen tuntenut tuollaisia...?:) Aika jännää!

Annsku 16+5
 
Ihanaa, että täällä on kohtalotovereita koirajutuissa. :heart: Meillä siis myös kaksi koiraa, toinen 5 vuotias ja toinen vajaan vuoden. Pienemmän kanssa ei ole mitään ongelmia eikä taatusti tulekaan, kaveri kun on kooltaan noin 5 kiloinen, kiltti kuin mikä ja lenkittää itse itsensä ihan vaan temmeltämällä tuossa pihapiirissä vapaana. Vanhempi on sen sijaan kinkkisempi juttu. Sitä ei voi enää pitää vapaana, koska ei pysy omassa pihassa. Sisälläkin ovea avattaessa saa olla silmät selässä, ettei se singahda jalkojen välistä pihalle. Joskus tuntuu, ettei tuo luupää tottele enää mitään. Mutta kaikkein eniten pelkään sitä, että koiralla on tapana koittaa alistaa lapsia ja vahtia minua. Ei kovin hyvä yhdistelmä. Olen nyt jo väsynyt tämän koiran kanssa jatkuvaan taisteluun, mitä sitten kun on vielä kaksi pientä?! Ja huono omatunto tulee jo näitä asioita ajatellessa, varsinkin kun itse ollaan koira otettu muutama vuosi takaperin apulan kautta. Raukka joutuisi sitten jo kolmanteen kotiin ja koska on vähän vaikea luonne, pelkään, ettei edes jäisi siihen. :'(

Äitiyspakkauksia olisi tänne suuntaan tulossa sitten kolmin kappalein. Luultavasti otetaan vain yksi pakkaus ja kahdesta saatavilla rahoilla sitten ostettaisiin vaatteita ja muita tarvikkeita.

Supistuksista minä en tiedä tuon taivaallista. Musta tuntuu, että mulla on masu aina yhtä pinkee... :ashamed: Mutta välillä, lähinnä kävelyllä, mua alkaa sattumaan alavatsaan vasemmalle, aina samaan kohtaan. Neuvolan täti väitti niitä supistuksiksi, mutta... Se on siis ihan jatkuvaa kipua, joka helpottaa, kun levähtää. Ja eikös noiden harjotussuppareiden pitäisi olla kivuttomia? Voi kiesus, että on monimutkaista... |O

Annsku, onnittelut pikku hipaisuista. :heart: Voih, niitä odotellessa...


 
äitiyspakkaus me otetaan rahana ja se raha laitetaan sitten vaunuihin. ajattelin kyllä sen pakkauksen makuupussin jostain ostaa, se oli niin kivan näköinen mutta en pelkästään sen takia ota koko pakkausta :D
 
Tääl vietetty siivouspäivää, vaihdeltu verhoja ja sensellaista... masu ei yhtään tykkää kurkottelusta ja rasituksesta... :| pakko siis välillä lepäillä siivouksen lomassa.

Äitiyspakkauksen otan rahana, oon saanut mukavasti vaatteita ja löytyy makuupussi, toppapuku ym... ostan sitten jotai tarpeellista, ja kylpyamme on vaunujen lisäksi hankintalistalla.

Närästys tuntuu näin illalla pahiten... tuntuu olevan jokailtainen vieras, riippumatta siitä, mitä syö.

Kuiskaten 16+4
 
Kaikkien kuulumiset bongattu ja luettu..

lemmikeistä meillä on kaksi sisäkissaa ja yksi koira.. yhdessä hoidetaan ja toivon mukaan myös jaksetaan.. :)

Äitiyspakkaus tulee meille.. :) ei vielä olla mitää ostettu.. :D varmaankin rakenne ultran jälkeen sit.. :)


Sori etukäteen, hiukan ällötekstiä.. :ashamed:
Kertokaahan te kokeneemmat..ja auttakee ensikertalaista.. Muuttaako valkovuoto hmm 'koostumustaan' näin raskaana ollessa?Esim 'limaisemmaksi'/'hyytelömäiseksi'?
Kiitos, jos joku viitsii/jaksaa vastata.. :)

TB 18+2:heart:
 

Yhteistyössä