*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Täällä just herätty myöhäisiltä päikkäreiltä. Ei saanu kunnolla nukuttua kun aamulla alko työmiehet poraamaan klo 7 |O Täällä julkisivuremppa meneillään.

Lemmikeistä, meillä 2 kissaa ja koira. Koira oli mulla jo monta vuotta ennen miehen tapaamista, mutta yhdessä se hoidetaan. Itse asiassa mies hoitaa lähes aina lenkitykset :ashamed:

Äitiyspakkauksen haluan näin esikoista odottavana ehdottomasti!

Meillä olisi sitten muutto edessä. Saatin ihana rivarikämppä, ihanaa saada oma piha =) Kerrankin löyty rivari tarpeeksi halvalla vuokralla opiskelijoille! Vähän enemmän tulee matkaa kaupunkiin (n. 6-7 km keskustaan) , mutta ei se haittaa kun päästän paljon kivemmalle alueelle ku juoppo-lähiöön missä nyt asutaan. Ja onhan se rivitalo ihan eri kun kerrostaloasunto, olis menny vähän hankalaks ku asutaan 4. kerrokses ilman hissiä.

Huomenna ois sitten neuvola!
 
Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille! =)

Joku kyseli sykkeistä; mulle neuvolantäti ei oo koskaan sanonu sykkeistä kumpi ois tulossa. Muutenkin mulla ollut aina sikiön sykkeet 135-145 (on siis 2 tyttöä ja 2 poikaa) eli eipä nuista oikein voi ainakaan mulla mitään päätellä. Sama on mahan malli; toisen tytön olisi pitänyt olla sen perusteella poika ja kuopuksen tyttö joka on kuitenkin poika :D

Äitiyspakkausta tänne ei oteta, koska vaatetta riittää sekä tytölle että pojalle ja mitään turhaa en aio ees ostaa. Ainoastaan niistä kestovaipoista oisin ollu kiinnostunut jos joku haluaa ne myydä? Huusin jo yhden uuden ÄP:n kestovaippa setin huutiksesta(1 kuori ja 5 sisävaippaa) 7?lla =)

Huomenna täytyy lähtä käyttää esikko lääkärissä kipeen korvan takia joka on musta aika hauskakin juttu jo; tyttö ei oikeestaan ikinä kipeä, mutta korvatulehukset ollu nyt 6.6.2007 ja seuraava 6.6.2008 ja nyt 10.6.2009 valittaa että korva kipee :LOL: Viime kesänä sanoinkin lääkärille et varaanko jo ajan tälle kesälle...Olisi vissiin pitänyt varata! Muuten tyttö (7v) ei ole sairastanut korvatulehuksia muuta kuin vauvana yhden.

Nyt kuullosteleen masuasukin liikkeitä :) Hyviä vointeja mammoille!

Onni rv 19+1 (HUI!) Aika menee turhan nopeesti ku ei kerkee oikeen keskittyyn tähänkään raskauteen tämän arjen härdellin keskellä...Viimeksikin sanoin kun synnyttämään lähin että mitä hittoo miten mä voin olla taas täsä tilassa ku just testin tein :LOL:
 
pox pox rv20 :D

äitiyspakkauksen taidan minäkin sittenkin ottaa rahana... ajattelin käydä kiertelemässä kirppikset ahkeraan, kunhan selviää kumpi tulee :whistle:

Täällä ollut supistuksia jonkun verran, varsinkin kun kävelen töihin. Tänäänkin piti monesti pysähtyä. Matkaa vaan 3km ja n. tunti menee :snotty:
Näinollen työpäiväks tulee ( työharjottelua ) 10h |O
Ajattelin kysyä jos saisin tehdä 6h päivän, ksoa olen aina keskiviikkona jo ihan poikki ja hermot kireellä kotona.

Mutuen olo ihan hyvä mut kävellä ei pahemmin tarvii, kun alkaa heti jotenkin painamaan tuolta masusta. Maanantaina on sitten rakenneultra josko selviäis kumpi tulee :D Nyt sohvalle loikoilee :wave:

Niin aj tervetuloa uusille ja halit kaikille :wave:
 
:wave:

neuvolassa käyty päivällä ja kaikki ok,syke löyty heti ja mulla oli kaikki hyvin!

huomenna olis 13.00 se rakenneultra :eek: toooosi kiva! jännittää kyllä vähän!

palaan huomenna illalla töitten jälkeen paremmin,nyt nukkumaan :wave:
 
Me otetaan äitiyspakkaus rahana. On niin paljon esikoisen jäljiltä vaatteita, osa jopa käyttämättömiä ja sitä kuitenkin jotain uutta ihanaa tarvii kaupastakin ostaa.

Täällä on nyt sitten varmuudella viikonlopusta lähtien liikkeet tuntuneet ja päivä päivältä voimistuu. Ihania pikku pyrähtelyitä :heart:

Ultraan sain ajan heinäkuun loppuun kun on rv23+6 ja neuvolakin on vasta kuukauden päästä. Onko teillä muilla uudelleensynnyttäjillä yhtä harvoin neuvolat? Kun mä kävin viimeksi lääkärineuvolassa rv11 tasan ja seuraava on vasta joskus rv 23. Tuntuu tosi pitkältä ajalta... :/ Esikoisesta kävin neuvolakortin mukaan 3-4 viikon välein.

 
TB vissiin kyseli tuosta valkovuodosta. Muuttuu se koostumukseltaan raskausaikana. On paksumpaa ja sitkeämpää, tarkoitus suojata kohdunsuuta kai tulehduksilta. Näin oon jostain lukenut joskus.

Onni meillä on kanssa nyt korvatulehdusepäily. Viidellä lapsella ei ole yhteensäkään ollut visiin koskaan viittä enempää tulehdusta korvissa, mutta nyt iski kuopukselle silmätulehdus ja nyt valittaa korvaansa. Perjantaina on aika lääkäriin, kun ei nähnyt korvaan, kun vaikkua niin täynnä. Yritetään pehmittää ceridalilla.

Poika oli kyllä tosi kiltisti. Antoi lääkärin kaikessa rauhassa katsoa korvaan ja kun imulla yritti vaikkua pois, sanoi vain, että "ai, sattuu", mutta ei liikahtanutkaan. Ja olin jo valmistautunut, että saan hiki hatussa pitää kiinni potkivaa lasta..
No, joskus näinkin.

Mulla on maantaina, vai tiistainako lie, neuvola. Kertoilen sitten taas kuulumisia.

-Fiona ja masu 15+5-
 
Kiitoksia vastanneille.. :) helpotti vähän oloa että on normaalia tuollainen valkovuoto.. :D (ällötekstiä sori..ku tuli sellai limainen havaittavissa oleva 'klimppi' pyyhittäessä ja muutenki ollu runsaampaa ja enemmän 'näkyvää'.. :D ) ihania nämä keskustelut tällasesta.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:
Me otetaan äitiyspakkaus rahana. On niin paljon esikoisen jäljiltä vaatteita, osa jopa käyttämättömiä ja sitä kuitenkin jotain uutta ihanaa tarvii kaupastakin ostaa.

Täällä on nyt sitten varmuudella viikonlopusta lähtien liikkeet tuntuneet ja päivä päivältä voimistuu. Ihania pikku pyrähtelyitä :heart:

Ultraan sain ajan heinäkuun loppuun kun on rv23+6 ja neuvolakin on vasta kuukauden päästä. Onko teillä muilla uudelleensynnyttäjillä yhtä harvoin neuvolat? Kun mä kävin viimeksi lääkärineuvolassa rv11 tasan ja seuraava on vasta joskus rv 23. Tuntuu tosi pitkältä ajalta... :/ Esikoisesta kävin neuvolakortin mukaan 3-4 viikon välein.


Mä kävin ekassa neuvolassa rv8, ei ole lääkäriä ollut edes vielä, seuraava neuvola aika on 3.8. kun ollaan heinäkuu keskisuomessa, eli tollon on jo rv25, eka lääkäri mulla on rv27.. en nyt tiiä meneekö ihan oikein... rakenneultra mul on kyl jo nyt 26.6.

Mahallaan nukkumisesta, pojasta nukuin osittain mahallaan vielä yliaikasenakin, kaikki muut asennot oli ihan yhtä tukalia..

Nyt ollu pieni poika tosi sairaana, kuukauden sisään kolme antibiootti-kuuria, kaks korvatulehdusta ja kaks keuhkoputkentulehdusta ja yks silmä tulehdus, kerran jouduttiin jo yöpäivystykseenkin kun sai antibiootista allergisen reagtion, ja tänään taas haettiin uusi kuuri vaikka maanantaina vasta loppu edellinen kolmen päivän kuuri jonka pitäis vieläkin muka vaikuttaa.. :( Toivottavasti alkais jo helpottaa pienen oireet..

Ajatus katkes, jos vielä menis iltateetä ja leipää ottaa ja sit koittais saada unta..

Ninnuli rv 17+2
 
Taas on päivän kuulumiset luettu ja jospa nyt sais itsekin piiiiitkästä aikaa jotain kirjoiteltuakin...

Lemmikeistä ensin, että meiltä löytyy kolme kissaa ja yksi koira. Kaikki saavat olla vapaana pihalla joten ovat kyllä hyvin helppohoitoisia. Asutaan siis omakotitalossa maalla.

Äitiyspakkauksen ottamista harkitsin hieman, kun niitä tosiaan on jo kaksi ennestään mutta aion silti ottaa sen. Mietin, että josko pakkaisi jokaisen lapsen makuupussin, haalarin ja sitten muitakin vaatteita kunkin omaan laatikkoon niin olishan se aikanaan sitten jonkinlainen muisto niiltä omilta vauva-ajoilta. Osa pakkauksen vaatteista on kyllä jäänyt käyttämättä tai hyvin vähälle käytölle mutta olen lahjoittanut niitä sitten hyväntekeväisyyteen esim. tuonne rajan taakse Karjalaan lastenkoteihin. Saa hyvän mielen itselle ja ennenkaikkea joku pieni vauva saa päällepantavaa =) .

Neuvolakäynnit täällä meilläpäin on uudelleensynnyttäjilläkin neljän viikon välein. Kerran olen käynyt myös lääkärillä ja seuraava lääkärikäynti on pian. Ja sit on vielä se kolmas kerta siellä loppuraskaudessa.

Muutama päivä enää ja on tämä raskaus puolessavälissä. Välillä on huolestutttanut kun ei mun mielestä liikkeitä tunnu "tarpeeksi" ja ne tuntuu niin hiljaisina. Onneksi sain nt-ultrassa tietää, että istukka on etuseinämässä, joten uskon ja toivon, että se olisi "syyllinen" tähän. Kädellä kokeillenkin kyllä liikkeet ovat tuntuneet jo kauan mutta enemmänkin sitten tuolla lähes kyljessä, ennenkuin vasta viime aikoina on tullut tömpsähdyksiä silloin tällöin myös tuohon keskelle mahaa.

Maha on kyllä jo valtavankokoinen, ympärysmittakin on melkein metrin :eek: . Painoa ei kuiteskaan ole tullu kun pari kiloa, joten en taaskaan ymmärrä miks tuo maha paisuu niin mahottomasti heti aluata alkaen. Ja kuten aikaisemmissakin raskauksissa niin ihan pelkästään tuossa edessä tuo maha nytkin on, ihan kun ois nielassu jalkapallon :LOL: .
Tämä kuva on otettu 14+3:


Ja tässä kuva 19+2:


Viikonloppua olis tarkoitus viettää Helsingin nähtävyyksiä katsellen ja sitten jatketaan matkaa Naantaliin Muumeja ihmettelemään. Ja viikon päästä oliskin sit jo rakenneultra ja sithän se onkin jo juhannus... =) Voi apua, kun menee tää kesä taas niin nopsaan!

Kesäterkuin Pelagia ja "vauva ilman nimeä" 19+3
 
Huomenia!

Piti tulla heti aamusta poksumaan 17+0 rikki. :D

TB:lle vielä sen verran, että tuota samaa ällötystä olen havainnut. Kiva tietää, että se on ihan normaalia. :)

magdalle onnea tulevasta uudesta kodista! :flower: Pääsettekö jo nyt kesällä muuttamaan?

Täällä taas synnytettiin viime yönä. Raskausviikkoja oli jotain päälle 25 ja tyypit oli ihan kamalan pikkuruisia, mutta hyvinvoivia. :) Vähän tosin jäi epäselväksi sukupuoli, aluksi olivat poikia ja sitten toinen kuitenkin oli tyttö. :eek: Mutta ihana uni jokatapauksessa. :heart:

Jaahas, tänään sitten odotellaan ainakin niinan rakenneultrakuulumisia. Mä lähden heittämään isäntää töihin (virkistyspäivää viettämään eli luultavasti joudun sen illalla hakemaankin) ja siitä sitten itsekin sorvin ääreen.

Mukavaa päivää kaikille!


 
Mahtava masu pelagia :heart: :D

Valkoliljalle poksu :hug: Tosta äpakkauksesta...itse otin kaksosille 2 pakkausta ja yhden rahana jolla ostin sitten turvakaukalon. Musta tuo pakkaus on tosi hyvä alku...siellä on tosiaan makuupussit,peitot,petivaatteet,harsoja,rasvoja,vaippoja ja tietty ne vaatteet (talvihaalarit ym. ) eli siinä on tosi paljon kaikkee tarpeellista vauvalle ;)
Ja hyvin oon saanu toisen paketillisen eteenpäin myymällä/antamalla ja toinen pakkaus odottaa nyt sitten tätä vaavia =)

Jooh,koirasta tuli eilen yksi soitto! Hmm...ja täysin päinvastainen mitä toiveissa oli :whistle: Ilmoituksessa oli rauhallinen ympäristö, mielellään maalta...EI kerrostalosta ja soittaja oli Helsingin keskustasta ja kerrostalosta :D No saahan sitä soittaa!! ;)

Muuten ei ihmeitä...vähän tuppaa väsyttää kun muksut nukkuu levottomasti näin kipeenä |O Ei tää nyt ollut oikeen hyvä ratkaisu että isäntä jäi niitä hoitamaan koska mä valvon kuitenkin öisin ja oon nyt sitten ihan väsy töissä!! |O



 
Valkolilja sulla taitaa olla useinki nuita synnytysunia ;) miulla ei muistaakseni oo ainakaan viel ollunna :p
Mies tuli eilen Helsinki reissulta ja toi ison kassillisen vauvan vaatteita, aamulla niitä jo hypistelin tuossa ja voi että miten pieniä.. ihan herkistyin :D Ja ihania mammavaatteita mieheni sisko oli antanut miullekin mukaan <3
Ihanaa vielä 2pvää töitä sitten mummulle piipahtamaan kajaaniin, vähän kyllä tuskastuttaa jo valmiiksi se 4h bussimatka :| mutta sitten vklopun jälkeen 5pvää töitä ja sitten se alkaa, se mitä on koko kevät odoteltu :D 3viikon loma!! wuhuu!
17.7 ois se rakenneultra ja 24.7 neuvola, niitä odotellessa.. Ja täällä otetaan ihan äitiyspakkaus pakkauksena, ei rahana :) Mutta työt kutsuu..
 
Unista: en ole nähnyt kuin yhden ainoan vauvaan liittyvän unen, jossa synnytin täydellisen kauniin tyttövauvan :D se oli jo melko alkuraskaudessa, ja sen jälkeen unissa ei ole perheenlisäystä näkynyt. Unet on muutenkin vähentyneet, ennen 12rv näin unia joka yö ja ne oli todi outoja, mut nyt ne on menneet pois..Samoin yölliset vessareissut ym. Saa taas nukuttua koko yön putkeen B)

Anoppi oli eilen ostanut meille hoitopöydän, ja nyt pitäis enää sänky ja kylpyamme hommata. Miehellä on lomaa elokuussa, ja sillon varmaan sit laitetaan jo kaikki kuntoon vauvaa varten, ettei jää sitten viimetippaan.

Hirveesti tekis mieli päästä neuvolaan mittauttamaan se hb että mihin suuntaan on mennyt, kun väsyttää edelleen. Ja sydänääniä tekis mieli päästä kuuntelemaan kun ei tää vauva oikeesti tykkää nyt antaa elonmerkkejä itsestään.

3 viikkoo enää rakenneultraan :heart: jos tyttölupaus saadaan niin se on sit hullua shoppailua luvassa :LOL:

Heinis ja BeBe 16+5
 
pikaisesti vain (kiire töihin)...
äitiyspakkaus otetaan (esikoisesta otin ja kakkosesta en, eikä mitään ole tallessa ku sakset vain :ashamed: ) ja Onni09 multa joutaa kyl sit ne kestot, ei riitä mun kärsivällisyys niiden käytön opetteluun

tt ja pömppis 18+3
 
:wave:

olivia: sä taisit kysellä neuvola käynneistä?! mulla on ollut jo 3 ja seuraava on sitten taas 4viikon päästä! (ja siis olen uudelleen synnyttäjä :D )

mä näin kanssa unta synnytyksestä,tosin vauva synty 2kk etuajassa ja painoi 1910kg ja 48cm pitkä,sukupuolta en kyllä nähnyt :D

äitiyspakkauksen otan kyllä taas,siinä on kyllä niin paljon kaikkea tarpeellista ( ja se pakkaus on ihana saada.. :D ) ja teen kanssa niin kuin joku jo kirjoitti että molemmille lapsille omat laatikot joissa juuri makuupussi,haalari yms..

nyt siivoomaan ja puistoon ja sen jälkeen rakenneultra :eek: :heart:

Niina ja napero 19+0
 
Liikkeiden sijainnista
Auttakaa nyt joku minua!!! Eli esikoisemme oli perätilavauva, joka ei koskaan ollut pää alaspäin. Kun makailin kyljellään ihan hieman korjasi asentoaan, (jotta pää olisi ollut vähän ylöspäin silloinkin- ihan pienenä kun mahtui vielä liikkumaan). Potkuja en koskaan tuntenut muualle kuin alas. Nyt tämä uusi asukas potkii myös aina vain alas. Eli tuntuuko Teillä muilla liikkeita ympäri mahaa. Pelottaa, että tämä vauva on samanlainen jäärä-tai masussa jokin ongelma etteivät pääse siellä liikkumaan vapaasti ja tulee taas sektio....

Koskas muut on ajatelleet jäädä lomille? Minulla on elokuu kesälomaa ja sen jälkeen vähän muita vanhoja lomia... sitten saakin jo jäädä äitiyslomalle. Eli ei tässä ole töitä enää kuin 1,5kk jäljellä :D Jos kaikki menee hyvin sinne saakka.
 
Valkolilja: Asunto vapautuu jo 17.6, eli ensi viikon keskiviikkona! Vuokrasopimus alkaa 1.7. Ei ehitty irtisanoa tätä asuntoa, eli maksetaan heinäkuussa sitten 2 vuokraa :headwall: Mutta saadaanhan sitten muutella rauhassa ;) Mulla jo kauhee sisustuskuume ja ei millään jaksais enää yhtää olla tääl kuumassa kerrostalokämpäs! Haluun jo grillaamaan omalle pihalle...

Tänään oli neuvola ja kaiki oli kunnossa. Verenpaine oli 112/68, eli on vähän laskenu, hemoglobiini ok eli 147 ja pissa puhdas. Syke oli sikiöllä 150, aika paljon laskenu kun viimeks se oli 176 :eek: Mikä se neuvolalääkärikäynti muuten on, kun ei musta täällä Turussa sellasta tarjota ollenkaan!?

pikkuihra: Meil ois sitten rakenneultra samana päivänä 17.7 ;)

hapikko Mulle on osa-aikatyöstä kertyny 10 lomapäivää jotka pidän 3-13.8. Muuten opiskelen koko kesän ja oon töissä muutaman päivän viikossa. Opiskelut koostuu kesän aikana vaan 2 tentistä, josta toinen on huomenna ja toinen elokuun 15. En oo kyl lukenu tarpeeks...
 
magda mihis päin te muutatte?

mä tulin just pojan kaa kelasta kun piti käydä täyttää taas lappuja ja kun kysyin että onkos se B-todistus tullut ni he kysyi että mikä todistus ja sitte ku kattoivat koneelta niin sanoivat että ei täällä mitään näy vaikka mulle soitettii maanantaina että nyt se todistus on siellä kelassa.

26.6 pitäs sitte päiväksi mennä sinne Tyksiin ja siitä sitte parin päivän sisällä pääsen ultraan,kiva nähdä pikkunen pitkästä aikaa masussa,jospa jo sillon sais nähä kumpi siel asustaa
 
Magda Turussa on alettu säästää näistäkin (vrt. kaksi vuotta sitten). Ensimmäinen neuvolalääkäri on yhdistetty siihen niskaturvotusultrakäyntiin. Eli erillistä alkuraskauden lääkärikäyntiä ei enää normaalisti ole. Aika kevyttä se lääkäritutkimus kyllä mielestäni siinä yhteydessä oli, muuta itse en kyllä mitään enempi ole kaivannutkaan.
 
Rospuutto
Oon käyny lukemassa vähä jokaista palstaa, mut jos kirjottaiski välillä jonneki? :)

Eli täällä Rospuutto, 28v esikoistaan odottava Helsingistä. Laskettu aika on 6.11, Naistenklinikalle ollaan menossa sit marraskuussa. :) Kaikki on outoa, ihanaa ja ihmeellistä, mut niin kai sen kuuluu ollakin? :heart:

Neuvolassa on käyty pari kertaa, niskapoimu mitattu ja ens tiistaina olis rakenneultra. Vähä jänskättää miten se öppiäinen on kasvanu viime kerrasta ja et kaikki on kunnossa. Alkuraskauden vähäisetki oireet on hävinny, järjetön unen- ja ruoantarve jäi vaan jälelle. Painoo on tullu ekasta neuvolasta 3.6kg (~0.5kg/vko), mut terkkarin mukaan ihan normi nousua. Ja siitä on ainaki 2kg rinnoissa, ne vaan kasvaa ja kasvaa! :D

Masu tuli esiin tällä viikolla, ja jotain kutinaa on tuntunu aikasemminki, mut viikonloppuna tunsin varmuudella ekat liikkeet. :heart: Nyt joka ilta makaan sängyssä ja paijaan masua ja sieltä ne hyvänyöntoivotukset tulee. Muutama muksaus ja äippä saa nukkua rauhassa. :)

Mut tässä pikaset esittelyt, mä jatkan lukemista niin tiiän mitä teille muille kuuluu.

Viikonloppua odotellen Rospuutto ja Pertsa 18+6 :wave:
 
Olivia83 Neuvoloista kyselit. Mulle olis tullut neuvolakäynti rakenneultran aikoihin, niin terveydenhoitaja totesi sen vastaavan yhtä neuvolakäyntiä, eli tavallaan jää sitten yksi käynti väliin. Vantaalla on tehty ihan päätöskin että uudelleensynnyttäjillä on käyntejä harvemmin ja varsinkin kesäaikaan se näkyy...

Lemmikeistä Mun mielestä on tosi rohkeaa tunnustaa rajansa ja etsiä koirille uusi koti, jos tietää ettei tule jaksamaan! Siinä ajattelee sekä perhettä että lemmikin parasta! Kissojen hoitaminen on tosiaan aivan eri juttu, kun ei ole pakko lähteä lenkille. Meillä kissat ovat sisäkissoja, joten ruokinta ja astiat on tietysti hoidettava ja kyllähän tuo kissojen määrä (6) moninkertaistaa työn. Koliikkiaikaan meillä olikin periaate että ensin hoidetaan vauva, ruokitaan itsemme, sitten hoidetaan kissa ja kaikki muut esim. siivoamiset sai jäädä.

äitiyspakkaus Meilläkin on esikoiselta jäänyt vaatteita, mutta jotenkin luulen et otan kuitenkin nyt taas tuon pakkauksen. Jotenkin mä vaan haluuuuun sen ;) Uusi hoitopöytä ostettiin (tai käytettynä) samaa sarjaa kuin pinnasänky. Edellinen olis vielä mennyt, mutta ajateltiin että laatikollinen hoitopöytä on kätevämpi, kun sinne saa vaatteet hyvin talteen. Pitää vielä hankkia uusi patja, turvakaukalo ja kaikenlaista pientä...

kestovaipat on olleet meillä käytössä. Aluksi käytettiin koliikin ja mun voinnin vuoksi kertiksiä, mutta sitten vaihdettiin kestoihin, kun kokeilin niitä kaverin luona. Öisin ollaan yleensä pidetty kyllä kertakäyttövaippoja. Meillä on parhaiten toiminut sisävaippa-kuorivaippa systeemi (Ronja&Roope, Hilivinksis...) ja myös fuzzeja on. Poika piti noista fuzzeista ja isompana vaatikin "pehmeää vaippaa", jos yritti tarjota reissuun kertakäyttövaippaa. Ei se kestojen käyttäminen ja niiden aloittelu mun mielestä mitenkään hankalaa ollut... enkä kokenut olevani "viidakossa" kuin hetken. Paljon tietoa löytyy netistä ja siellä menee helposti solmuun, mut parhaiten selvisi kun kaverilla tutustuin vaippoihin. Nyt on tarkoitus vauvalla käyttää aluksi harsoja (ei äippäpakkauksen vaan sellaisia parempia) ja parit hahtuvahousut pitäisi vielä tehdä. Ja varmaan jossain vaiheessa ostan jotkut pienet sisä- tai taskuvaipatkin...

Tänään sitten poksuu (inhoan tuota sanaa!) viikkoja 18!!! Ihan kummaa miten aika menee ja vatsa kasvaa :D Huomenna vihdoin lääkäri tähän kaksi viikkoa jatkuneeseen migreeniin!
 
Tervetuloa vaan Rospuutto!! =)

Jennyli: voin kuvitella tuon "koiralle uusi HYVÄ koti"-projektin stressaavuuden...meillä on kanssa koira (ISO) ja ennen esikoista olin huolesta soikeena miten aika ja rahkeet riittäisi megaenergiselle koiralle, joka ei muutenkaan ollut lapsiin pahemmin tottunut. Yllättävän hyvin lähti kuitenkin menemään ja nykyään on jo taas koirankin harrasteille aikaa. Mutta edelleen välillä tulee ajatuksia josko sillä (koiralla siis! :LOL: )olisi parempi jossain muualla kun meillä, kun välillä poitsu riehaantuu täysin koiran kanssa ja jos hetkeksikään herpaantuu niin siellä ollaan jo rekkuparkaa sörkkimässä...ja mä nään punaista!! :kieh: Eli jos kaikki menee hyvin ja pääsen pikku-Sinnin kanssa marraskuulle asti, niin kauhulla odotan esim. imetyshetkiä jolloin esikoinen keksii tasan tarkkaan kaikki kolttoset jotta saisi kaivattua huomiota....!!! :eek:

Neuvolakäynneistä: mä oon selvinny (?) yhdellä normikäynnillä tähän mennessä. Tosin sekin oli kätilöopiskelijan suorittama ja onnistui lahjakkaasti laittamaan lähes kaikki tiedot väärin äitiyskorttiin (osoite, synt. aika, miehen puh.nro...ym ym) :LOL:
Muuten olen sitten rampannut noissa epänormaaleissa tutkimuksissa ja odottaisin jo kovasti seuraavaa ihan tavisneuvolaa koska kertaakaan ei oo nyt punnittu mua, mitattu veriarvoja tms. Vaikka onkin nyt toissijaisia asioita niin kivahan se olisi käydä saamassa jotain normituloksia ja puhtaan pissan paperit.. B)
Hemoglobiini-arvot on varmaan ihan nollissa, ainakin olo just niin vetämätön. Onko teillä muuten jotain rautalisää käytössä? Minkähän merkkistä?
Mulla oli viime raskaudessa Obsidania, ja oli aikas kökköä kamaa kun tuli se raudan maku suuhun pitkin päivää ja jotenkin tuntui ummettavankin... :ashamed:

Kiva kuulla teidän rakenneultran kuulumisia, kun itellä siihen vielä yli kk aikaa. Aargh! Tää odotus on vaan ollut niin järjettömän pitkä omalla kohdallani, vaikka monet sanoo että aika vaan sujahtaa ohi....

Touhukasta torstaita!

caribbee & sinni 16+2
 
Kaikkein kuulumiset luettu, mut en kyl ole yhtään varma muistanko kaiken.. :ashamed:

Valkolilja Kiva juttu etten ole ainoa ällötysjuttujen kanssa.. :D vähän alko kyl mietityttään mut nyt jos suht tottunu siihen.. :D ja poksu :hug:

myös muille poksujille onnea ja :hug:

onnea kaikille joilla hyviä neuvola- ja ultrakuulumisia.. :)

Jennyli tsemppiä koira-asian kanssa.. :hug:

caribbee miulle neukkutäti sano et jos olo menee väsyneemmäks ym, niin sit apteekista hakemaan rautalisää.. joko obsidania tai yhtä toista jonka nimeä en just nyt muista.. oli kuulemma joku juotavakin, mut se ei oikee ole minun juttu.. ja huomen olen menos apteekkiin ostamaan, ku Hb tippunu ekasta neuvolasta.. (145-124-107)

TB 18+3:heart:
 

Yhteistyössä