*Marrastähdet '07* syyskuussa

Hyvää päivää kaikille :)

Neuvolakäynti takana ja tuloksia tässä:

Paastosokeri sormenpäästä 5,3 (raja-arvo 6,0 eli normaalissa mentiin)
Paino +276 g/vko
RR 116/64
Pissa puhdas
Hb 129
Sf-mitta 28 cm
Sikiön syke 130-145 (lepoa ja liikettä :))

Lepoa lepoa ja lepoa kun on alkanu ilmaantua supistuksia tännekin. On kyllä tullutkin ehkä vhän liikaa touhuiltua joten nyt on otettava rauhallisesti. Lenssu vähän yrittää tulla mutta kohvasti pistän hanttiin ettei tulis. Lokakuun alulle varattiin jo viimeinen ultra ja synnytystapa-arviokin, eli 8.10. äippäpolikäynti edessä. Täällä kun kunta tarjoaa sen 3 ultraa/normaalisti etenevä raskaus.

HT ja veturi 32+3
 
Neuvolassa kävin minäkin,mutta eipä tähän supisteluteluasiaan sen kummemmin terkkari puuttunut,käski vaan mennä päivystykseen jos sarjoina tulee pidemmän aikaa tai muuten olo käy tukalaksi. Kiva olis tietäätuo kohdunsuun tilanne koska edellisestä lääkärikäynnistä on kuitenkin jo kuukausi aikaa.

Vauva on laskeutunut, sf-mitta tosiaan tipahtanut 3 senttiä viime viikosta.

Painonmuutos +350g
RR 106/55
Pissa puhdas
Hemppa 112 (eli rauta auttaa ihan hyvin kun on pysynyt yli 110:ssä )
Sf-mitta enää 27 (viime viikolla oli vielä 30)
Vauvan syke 140-150

Viime yönä tuli aivan kauhea kipu kohtaus tuohon oikealle puolelle vatsaan, aikasemmin ollut kuoristusmaista kipua oikealla ylävatsalla mutta tuo yöllinen kipu oli niin kauheaa etten uskaltanut hievahtaakaan sängyssä..... sitten se vaan meni itsestään ohi..... terkkari oli sitä mieltä että saattaisi olla sappikivivaivoja joten sitä nyt seuraillaan.

Mutta nyt painelen taas lepäämään kun on kuopus vielä päiväunilla niin on hiukan aikaa vielä rauhallista.

katjuza ja ilmarijalmari 30+6
 
Katjuza: En kyllä ymmärrä miten ne ei tuon kummemmin huolehdi susta!? :eek: Sullakin kuitenkin jo viides lapsi tulossa, luulis että kohdunsuulla tapahtuu muutoksia paljon nopeemmin... Hirvittää sun ja vauvan puolesta :hug: Ja että vauva vielä laskeutunutkin!

Mulla huomenna neuvola, jos se hemppakin olis jo noussu :) Esikoinen on tällä hetkellä mummilassa (miehen vanhempien luona) viikon, perjantaina tulee kotiin. Täällä on niin hiljasta ku ei ole ku yks lapsi pyörimässä :D Näin helppoako se oli?!

Kävin lauantaina ostamassa vauvalle ensimmäisen vaatteen :D Aika kauan kesti.... H&M:ltä ostin sellasen söpön nallepuvun (kevyttoppis), kun meillä ei sellasta ollu. Toppapukuja kyllä, mut ku ei muista yhtään kuin lämmintä täällä vielä marraskuun alussa on. Ja jos on kylmä, voihan sinne alle laittaa villapuvun =) Kypärämyssy vielä pitäis ettiä. Niitä tais olla sittareissa?

emmamma & alma 32+3 :heart:
 
emmamma,on sitä moni muukin ihmetelly miksi täällä näin toimitaan, meidän neuvolassa on lääkäripula ja ajat kiven alla, ajattelevat että tälläinen konkari kyllä tietää milloin pitää päivystykseen hakeutua jos ongelmia tulee, muttamun aikasemmat raskaudet on kaikki menny omalla painollaan eikä ole paljon kysyttävää ollut, tähän raskauteen on sitten keräytyny kaikki vaivat ja ongelmat ja olen itsekin ymmällään että voiko raskaus olla näin hankalaa :eek:
No jonkun viikon kun vauva vielä pysyis mahassa niin kaikki hyvin ;)
Mä olen tietty sitten se kuka vielä rv 42+ täällä itkee kun vauva ei synny ollenkaan :whistle:
 

No ompa todellakin omituista tuo terkan suhtautuminen suppareihin..pystyisitkö itse hakeutumaan lääkärille tarkistuttaa sen kohdunsuun, vai pääseekö vain terkan kautta? Yksityiset tietty vois olla, mut ne vissiin aika kalliita.. :(

Miun todennäköisempi tulevaisuus on odotella viimesten joukossa..siskonsakin päätti putkahtaa vasta kun alettiin ulos savustaa rv 41+5.
 
katjuza, kuulostaa tosi kurjalta tuo tilanteesi. Luulisi tosiaan, että tarkistaisivat kohdunkaulan tilanteen jo ihan varmuuden vuoksi...

gallup SatKs synnyttäneille! Millaisia kokemuksia SatKs henkilökunnasta? Minusta välillä tuntuu, etten ole kuullut muuta kun kauhutarinoita kätilöistä ja lääkäreistä... :/ Olen käynyt äitipolilla muutamaan otteeseen raskauden aikana ja osa henkilökunnasta on saanut minut "hiukan" varautuneeksi. Minua on myös mietityttänyt kovasti tuo opetussairaala-asia. Uskovatko jos opiskelijoiden läsnäolon kieltää? Yhdessä tutkimustilanteessa oli paikalla 4 opiskelijaa ja minulta ei varsinaisesti edes kysytty lupaa. Kysyttiin vain, että tiedänko sairaalan olevan opetussairaala ja ilmoittivat ensin tutkimukseen olevan tulossa kaksi opiskelijaa. Kätilö tarkensi vähän myöhemmin paikalla olevan 4 opiskelijaa ja kun olin jo tavallaan alistunut kohtalooni, en enää kehdannut kieltää opiskelijoiden tuloa. Koko juttu tuli tavallaan puun takaa. Nyt olemmekin miehen kanssa todenneet, ettemme jatkossa halua opiskelijoita paikalle. Tilanne oli sekä minun että mieheni mielestä tökerö (menimme tutkimushuoneeseen avoimin mielin) ja opiskelijat eivät oikeastaan edes saaneet tilanteessa kunnollista ohjausta. Ensin minua harmitti opiskelijoiden puolesta; minä ainakin turhautuisin jos joutuin tuhlaamaan opiskeluaikaani tuollaiseen. Heidän opettajansa eli lääkäri puhui epäselvästi ja sisäänpäin, joten hänen puheistaan oli vaikea saada selvää. Minullekin tuli lopulta todella vaivautunut olo, vaikka yritin suhtautua haarovälissä pyöriviin opiskelijoihin positiivisesti. En kyllä halua synnytykseen opiskelijoita, vaikka käytännön kokemus olisi kuinka tärkeää! Tuo yksi kokemus riitti minulle! :/

Kylläpä taas tuli valitettua! :ashamed: Potuttaa vaan niin vietävästi kaikki olemattomatkin asiat tänään... Taidan lähteä tekemään jotain hyvää ruokaa, jos se vaikka saisi potutuksen katoamaan johonkin. Lätyillä on usein mielialaa nostattava vaikutus :p
 
Donu: Meilläkin tuo kys on opetussairaala, ja kun menin esikkoa synnyttämään, kysyttiin saako tulla kätilöopiskelija, annoin luvan tulla mutta sai vain seurata ettei saa tehdä toimenpiteitä miulle. No se kuitenkin sitten katetroi minut ja itse olin sen verran tokkurassa että en saanut sanaa suustani, kyllä tunsin silloin että ei pyyntöjä kunnioiteta ja seuraavaan ei tule tasasn yhtään opiskelijaa.
Ja Donu: itse tein tuossa pätkismuffineita, ihan sen takia että hattivatti tykkää kanssa :D :D

että elämä on

 
Kylläpäs päivät menee nopeeta, vaikka on kaikki päivät ihan kotosalla.. Tuntuu ettei kerkee päivän aikana tekemään lähellekkään kaikkea mitä olis ajatellut.. noh.. onhan tässä päiviä =)

Tänään sit sain kaupasta ostettua vauvalle ihan ensimmäiset tavarat. 2 tuttipulloa :LOL: Et kevyesti aloitetaan nää hankinnat :D Kerralla rysäytetään sit isommat hankinnat:rattaat, turvakaukalo, sänky, hoitotaso, amme ja mitä kaikkee sit onkaan. Ajateltiin nämäkin ostaa vasta ens kuun puolella. Ei mitään turhan hätäsiä olla :whistle:

Lisäravinteista oli ollut juttua. Mä syön näitä raskaus multitabseja rautatablettejen lisäksi. Nyt olis torstaina neuvola, saas kattoo joko olis HB noussut.

Donu: Mä olen kans kuullut Satks:sta ihan samanlaista juttua. En ole kyl siellä synnyttänyt, mut nyt olis tarkotus sinne suunnata. Mut kait sen kerran kestää.

Mulla on kans ollut oikea kylki todella kipeä. Rasittuu enimmäkseen istumisesta ja seisomisesta taas rasittuu alaselkä eli ei oo kyl mitenkään hyvä olla. Viimeisimmät yöt mennyt vaan sängyssä pyörien. Vessassa ramppaamista mulla ei ole ollut vielä raskauden aikana lainkaan, mut toi asennon löytäminen on aika vaikeeta.

Meillä on kans molemmat lapset syntynyt rv 41+ eli mä olen varmaan vielä marraskuun puol välillä täällä voivottelemassa, vaikka la onkin alkukuusta.

Mut nyt iltapalan laittoon! :p
 
Ensimmäinen perhevalmennus neuvolassa takana ja mua alko ahdistamaan tuleva synnytys ihan tajuttomasti! :eek: melkein pillahdin itkuun kun terveydenhoitaja kertoi synnytyksen vaiheista yms. Ihme juttu, koska ei niistä mikään tullut yllätyksenä, olenhan mä lukenut monen monta synnytystarinaa lehdistäkin. Mietin vaan, että miten ikinä tulen selviämään siitä :whistle: Mies taas puolestaan alko miettimään, että miten selviää vauvan kanssa :LOL: onneks meillä on eri huolenaiheet, niin ehkä pystytään sitten tukemaan toisiamme hyvin tosi paikan tullen :LOL:

Kertokaas mulle nyt, että onko normaalia, kun ei pysty enää kumartumaan ilman, että sattuu mahaan? Ja onko normaalia, että kun vauva punkee itseään vatsasta läpi, niin se sattuu?! |O onko mun nahka vaan jotenkin entistä herkempi vai mistä tää johtuu? Onko kellään muulla? sillon kun alkaa sattumaan, niin tunnen, kuinka jotain kovaa on tulossa nahan läpi. ilmeisesti takapuoli tai pää, mut kipeetä se tekee. Ens torstaina on onneks neuvola, joten jos sit taas valittelis... :whistle: Mietin vaan että pitääkö soitella äitipolille vai onko teillä muilla ollut vastaavia tuntemuksia?

Donu ja Perfekta: mä oon vetäny napaani paketillisen suolakeksejä, kun iski himo... :ashamed: tosi fiksua popsia suolaa, mut ei voi mitään kun himottaa :LOL:

Naistenklinikka on myöskin opetussairaala ja olen miettiny sitä, että annanko opiskelijan tulla synnytykseen mukaan. Ultrassa oli ja se oli ihan ok, ei haitannut, mut synnytykseen en ehkä kuitenkaan halua. Riippuu kyllä hyvin paljon opiskelijastakin. Toisaalta siitä vois olla hyötyäkin, mut mitään kandilaumaa en kyllä halua jalkoväliini kurkkimaan ja sörkkimään :snotty:

Tulipahan taas runoiltua, täytyy antaa tilaa muillekin! :D

H82 29+6
 
HE82: juu meilläkin punkee välillä tosi kivuliaasti massun läpi...ihan kiljasta pitää välillä, toinen paikka mikä saa osumaa on rakko :$ auts...
mä ajattelin tässä kirjoitella muistilistan mitä pitää vielä hommata ja aina ruksais mikä on hommattu niin näkis helposti mitä vielä puuttuu ja mitä jo on :whistle:

Perfekta ja hattivatti 31+5
 
KatjuzaOn kyl tosi ihme toimintaa.Ite sain ylimääräsen lekuriajan jo ihan ton verenpaineen takia!Vaikka on korkee ni on pysyny aisoissa.

Minä taas fiksuna tajusin viikonloppuna olevani todellakin raskaana.Oltiin kisoissa ja piti juoksennella taululla,tajusin,et juokseminen ei tunnu kovinkaan kivalta.Hyvä et illalla pääs enää kävelemään...Onhan se hyvä,et jossain vaiheessa tulee näitä älynväläyksiä!

Meillä koirat vahtivat mua ku ootin esikoista,mut nyt vahtiivat vaan poikaa.Hyvä niin,hermot vois palaa!Sillo olivat aina vieressä ja jos olin sohvalla,lepuuttivat päätään mun mahaa vasten.

Mullakinhan on sairaalana toi kys ja ekalla kerralla oli myös noita opiskelijoita.Kysyttiin ja annoin luvan,tää naispuolinen opiskelija oli ihan kiva ja osas pirun hyvin hieroo suppareilla mun selkää.Miespuolinen keskitty lehtiä lukemaan ja ku synnytys alko hävis ku pieru saharaan!

Mulla ois se neuvola ja ultra ens viikon tiistaina,ihan mielenkiinnolla odotan.Jokohan ois paikat alkanu vähä pehmenemään...Nyt kun on ollu noita suppareitaki,mitä en ekasta tuntenu.Viimeks paikat oli kuiteski ihan kiinteet,toisin ku ekan aikaan.Nyt iltapalalle ja saunaan!

Vimpula ja hormoonihiiri 30+3
 
HE82, minullakin kumartuminen ja kyykistyminen tuntuu ajoittain todella epämiellyttävältä. Ja sellaisina päivinä kun pikkuinen jumppaa ahkerasti ja oikein monta kertaa tönii ja potkii jotain tiettyä kohtaa, alkaa ihan sattuakin. Välillä on kyllä vatsanahka muutenkin kipeä/arka. Taitaa johtua ihon venymisestä. Mittailin tuossa vähän aikaa sitten, että vyötärö on kasvanut 34cm tähän menessä, joten eipä kai ihme jos joskus kiristää ja arastaa. Minulla vatsan rauhallinen silittely on auttanut kipuihin. Ja sellaisina päivinä kun iho on tuntunut tosi herkältä, olen tavallisen kosteusrasvan tilalla käyttänyt vauvaöljyä...
Neuvolassa kannattaa kyllä valitella kaikista kolotuksista, jos nltäti vain on sellainen, että jaksaa kuunnella. :D
 
Tällaisen tyhmän kysymyksen heitän heti alkuun että sattuuko muilla häpyluihin? Mulla ns.vihloo monesti kun käännyn sängyssä :ashamed: Siihen kääntymiseen pitää nykyään oikein keskittyä,että se menisi kuta kuinkin kivuttomasti. Tosi inhottava tunne :whistle: Kai toi vaavi painaa jo sen verran tonne alaosastolle?

Meillä oli tänään hetken hoidossa miehen veljen tyttö,1v =) Aluksi nukkui ulkona päikkäreitä,mutta heräsi sitten normaalia aiemmin. Pojat olivat aivan intona tytön kanssa,toivat esille kaikki karvalelut mitä sängyistään löysivät :D Oli suloista katseltavaa ja pakostakin tuli mieleen,että onkahan se noin harmonista menoa kun on oma pikkusisarus sitten joskus tuossa konttimassa... ;)

Meille saapui tänään vaunut =) Vastasivat mun odotuksiani ja olivat juuri sellaiset (ellei paremmat ) minkä mielikuvan olin niistä saanut myyjän lähettämien kuvien perusteella. Nuorin poitsu onkin lykkinyt niitä mennen tullen pitkin olohuonetta :whistle: Elikkäs hankintalistalta yksi suuri huolenaihe pois :)

Katjuzalle täytyy kyllä myöskin sanoa,että ihmettelen suuresti neuvolanne toimintaa. Miten voi olla noin välinpitämätöntä touhua?? Ajattelis,että sut otettais ns.tehoseurantaan ja esim.neuvolalekuri tutkisi useammin kohdunsuun tilannetta. Tai noin mä uskon,että täällä tehtäisiin. Eihän sitä nyt voi olettaa,että vaikka olisi kuinka konkari näissä asioissa,että sitä nyt itse tietäisi missä mennään. Mua on ainakin huolettanut monet asiat ihan yhtä lailla vaikka on kolmas raskaus sentäs kyseessä.

Voi vitsit kun perjantaina on se sokerirasitus :eek: Täytyy kyllä sanoa,että ei kiinnosta ollenkaan mennä!

Mulla oli tänään ilmainen näöntarkastus optikolle,mutta silmälääkärille se mut lopulta patisti :/ Vasen silmä jotenkin paljon sameampi ja mä näen sillä huomattavasti huonommin kuin oikealla silmällä. Epäili kyllä,että raskauskin saattaa huonontaa näköä,mutta suositteli silti oikein silmälääkäriä.

Mutta taidan tästä painua suihkuun että ehdin asettua sohvalle ennen bb:tä :D

LilliM+aika rauhallinen isäntä nykyään rv 28+5
 
TYKS on kans opetussairaala ja ku siellä aikoinani endometrioosin jne takia ramppasin niin ei mua haitannu ne opiskelijat siellä, KUNHAN ne vaan kuunteli, mut sit yks kerta, ja oli sitte vielä leikkausen jälkitarkastus niin ennen ku ehdin mitään sanoa, niin yks opiskelija poika teki sisätutkimuksen ja se SATTU sitte niin paljon ja mua ei koskaan aiemmin ole mikään tollanen sattunu.. Se kerta riitti ja sitte en enää antanu opiskelijoiden olla läsnä, kun ei kerran kysytty että sopiiko et opiskelija tekee tutkimuksen ja mun synnytykseen ei yksikään opiskelija tuli. Sitä riskiä en ota, et jos ne alkaaki siellä jotai tekee..

HE82 Täällä kans vauva puskee välillä niiiiiiiiiiiiin paljon nahasta läpi et oikeen sattuu. Sitte ku vähän silittelee niin lopettaa sen onneks..

Mä en viime yönä meinannu päästä sängystä ylös ku piti vessaan lähtee ja koko maha oli niin hemmetin pinkeenä ja sattu käveleminen, mut sain kä'ytyy vessassa ja nukahdinki melko pian uudelleen ja sit ku taas heräsin vessaan niin oli jo parempi olo..

Mulla ihan hirvee ummetus eikä Duphalac tunnu tällä kertaa tehoovan. Ostin luumujaki tänään kaupasta, että joskos niillä sitte. Jos ei niin pitää ke pyytää neuvolassa neuvoja.

Oli taas niin hirveesti tekstiä tullu et nyt ei muista mitä piti kirjoittaa joten meen iltapalaa tekee.

Sanna ja Nipsu 29+5
 
Tuo Katjuzkan neuvolan toiminta on todellakin mielenkiintosta. Todella turhauttavaa varmastikin, kun mitään ei oteta oikein minään... :eek:

HE82: Mulla on nuo pienokaisen liikkeet välillä todella voimakkaita ja kipeitäkin. Varsinkin sairastellessa tai muuten enemmän rasittuneena on liikehdintä muuttunut ikävämmän tuntuiseksi. Laitan sen ihon ylherkkyyden yms piikkiin...

Tänään ostettiin Pullalle petari ja säilytyslaatikoita hoitopöytä/hyllykköön vaatteiden säilytysä varten. Lisäksi löytyi sopiva verho Pullan huoneeseen, jotta saa pimennetyä riittävästi. Sitten joskus, kun pienokainen omaan huoneeseen raaskitaan nukkumaan laittaa. :) Kaikenmoista pientä siis taas. :)


mussu & pulla 29+3
 
iltoja.

KATJUZA: on kyllä tosi outoa toimintaa ,pakko sanoa :eek:
ei täälläkään hevin pääse ylimääräsiin lääkäreihin mutta ei nyt luulis tietävän kaikkea vaikka ois jo liuta lapsia! ihmeellistä :whistle:
Kyllä sun nyt pitäis jo päästä tutkituttamaan paikkas jo ihan oma mielenterveydenkin takia :hug:

Mulla on huomenna se ylimääräinen lääkäri sitten (minkä ihme kyllä sain..terkka jopa ite ehotti :whistle: )
saas nähä mikä tilanne tuolla alhaalla on.. en tiiä tekeekö muuta ,vissiinpä pissa ja verenpaine otetaan.

NOISTA LANTIOPOHJANLIHAKSISTA..; Pakko sanoa että aika vähäselle on jäänyt :ashamed: jonkun lapun niistä aikanaan sain enkä tiiä ees missä koko paperi enäään on :ashamed:

ELÄINTEN HUOMIOSTA; ei meillä noi 2 koiraa mitenkään kummemmin ole mua huomioinu, tuntu että sillon ennen raskautta kun oli menkat niin sitten tuo poika puoleinen kyllä jolkotteli perässä ;) :whistle:
mutta ei nyt niinkään..

TIETÄÄKÖ KUKAAN ONKS KÄTTÄRI OPETUSSAIRAALA? :O
tuli vaan tossa mieleen kun täällä siitä ollu puhetta että haluuko opiskelijoita vai ei mukaan synnytykseen.. mä ite tuskin haluan :/
jotenkin en tunne sitä omakseni mutta kukin tavallaan :)

Tuosta väsymyksestä yms aattelin sanoa huomenna jos muistan..tod.näkösesti johtuu raudasta vaikka viimeks olikin hyvä,pitäis käydä ostamassa niitä tabletteja lisää..
tai sitten ihan vaan raskaus ja se yöllinen veskissä ravaaminen väsyttää :D
on mulla aina välillä nälkäkin ja herään siihen kun maha kurnii :D oon käyny sitte pari palaa juustoa syömässä ;)

sitten tälläinen kysymys; KUIS MONELLA ON NYT HAMPAAT LAITETTU KUNTOON? mulla ei
:ashamed: tiedän, ois jo aika päivii sitten pitäny mutta kun ei :S en oo saanu soitettuu terv.asemalle ja nyt tossa netistä kattelin niin aattelin mennä ihan yksityiselle näyttää näitä hampaita mitkä on tietoisesti huonossa kunnossa :(
ja mulla on vielä (aina ollut..) se aika hirveä hammaslääkäri pelko että jos joku osaa suositella sellasta hammaslääkäri asemaa helsingin suunnalla niin ottasin mielelläni tiedon vastaan :) sellasen paikan joka ymmärtää näitä hammaslääkäripelkoisia :S
onhan se vähän noloa enään pelätä kun mikään lapsi ole mutta mä en voi sille mitään :ashamed: :snotty:

mutta joo jos tossa jotain vielä söis ja menis nukkuu.. huomenna sitten saan kuulla tuomion lääkäriltä :wave:

 
Moi vaan pitkästä aikaa tännekin :D Mulle ei mitään kummempia kuulu niin en ole sitten jaksanut turhia lätistä, massu kasvaa ja kaverit istuvat edelleen sinnikkäästi ja potkivat mun rakon tohjoksi :whistle: Taas viikon päästä äitiyspolille aika, neuvolassa olen tainnut käydä viimeksi yli kuukausi sitten, pitäisi kai sinnekin päin soitella.

Viimesessä virtsanäytteessä oli leukosyytit kolmella plussalla ja piti käydä labranäyte antamassa, mutta eipä ole kuulunut mitään, lupasivat soittaa jos näytteessä jotain hoidettavaa löytyy. Eli ei kai siinä mitään ollut, vaikka vähän kummalta tuommoinen "väärä hälytys" kuulostaa.

Nuo häpyluun seudun kivut ovat tuttuja täälläkin, varsinkin näin iltasella sen huomaa jos on päivän aikana kovasti kävellyt niin illalla tuntuu ettei jalka nouse enää ollenkaan.

Mie palaan taas viikon päästä, kun on oikeesti jotain kerrottavaakin =)

Liituraita ja papuset 31+1
 
Kiitos kaikille vastauksista! Jotenkin kun odottaa esikoista, niin sitä on aika varpaillaan kaikesta pienimmästäkin vihlasusta :whistle:

Mulla on myös tota häpyluun vihlontaa, ei enää jalat nouse ilman että sattuis niin perkuleesti! |O Sukkia on edes turha yrittää laittaa jalkaan seisoen, kun istuenkin tekee jo vähän tiukkaa... :/

nita: Mä kävin tällasella hammaslääkäriasemalla poistattamassa viisaudenhampaat: Hammaslääkäriasema Plusdent, Eteläesplanadi 22A, 2. krs., 00130 Helsinki, Puh. (09) 622 0240. Pelkäsin sitä poistoa niin paljon, kun ikinä ennen ei ollu tarvinnu tehdä hampaisiin mitään. Tän hammaslääkäriaseman pitäis olla erikoistunu pelkopotilaisiin. Ja hyvin rauhallinen meininki siellä olikin, olin ihan tyytyväinen. =)

Nyt täytyy alkaa töihin, hyvää päivänjatkoa kaikille! :D

H82 30+0 :heart: (voi apua, kun tää aika rientää... :whistle: )
 
Huomenta vaan kaikille.

Nita1: Juu, Kätilöopisto on opetussairaala, melko pitkänlinjan sellainen. Naistenklinikalla mulla oli ekassa ultrassa harkkari mukana. Se ei haitannut, mutta tuskinpa itse synnytykseen ylimääräistä väkeä haluan mukaan... Yleensä olen aika suopea harjoittelijoita kohtaan (ei kai vielä tarpeeksi pahoja kokemuksia niistä... :/ ), mutta synnytyksessä kulkee kyllä mun raja! Ehkä sitten joskus, jos/kun pikkukakkonen on tulollaan, voidaan asiaa uudestaan harkita. Nyt koko homma tuntuu muutenkin jo niin ennalta-arvaamattomalta... :|
Kyselit hammaslääkäriä Helsingin alueella. Itse olen käynyt Oralissa, Erottajalla. Mulla on melkoset ongelmahampaat, korjattavaa riittää aina. Tuolla olen saanut todella hyvää ja ammattitaitoista palvelua. Lääkäreitä siellä on monta, joten aikaa varatessa kannattaa tuosta kammosta mainita, niin varmaan osaavat sen mukaan aikaakin varailla... Itse kävin raskauden alussa porauttamassa reikiä pois ja tällähetkellä tuntuu, että kohta on pakko taas mennä. :x Niin, ja se kuuluu S-ryhmään, niin saa pisteitä kerättyä. ;)

Viimepäivinä on selkäkivut alkaneet vähän vaivailla. Ei mitään hirveän pahaa vielä onneksi, mutta pidempi jaloillaan oleminen alkaa käydä selän päälle. Viimeyönä heräsin myös pari kertaa selkäkipuihin. Tyyny oli päässyt jalkojen välistä luiskahtamaan pois. Korjasin tyynyn takaisin tueksi ja aamulla heräsin ilman kummempia vaivoja. Mutta uusia tuntemuksia siis taasen. :/


mussu & pulla 29+4
 
Viime yönä tulikin sitten valvottua oikein urakalla |O Kolmelta kävin vessassa (niinkuin nykyisin joka yö) Sitten pyörin mionta tuntia sängyssä...eikä ois millään jaksanut aamulla nousta esikkoa kerhoon viemään... |O Sitä , kun rupee noina yön unettomina tunteina miettimään kaikkea ja asiat tuntuu paaaljon pahemmilta kuin päivänvalossa!!

Niin,mitähän sitä pitikään kommentoida...
Häpylyyn kipuilua on täälläkin ollut , varsinkin iltaisin meinaa jomottaa tai jos paljon on päivän aikana tullut käveltyä.
Lisäravinteista: Olen syönyt matrifolinia hb:n takia ja obsidania söin kans yhden paketin. Hb nousi sen verran ,että pelkkä matrifolini riittää. Nyt sitten aloin reilu viikko sitten d-vitamiinia syömään terkkarin suosituksesta. Joko muut olette d-vit. popsineet tänä syksynä?

Siihen synnytys / kivunlievitys juttuun en tainnut kommentoida...
Tässä tulevassa synn. lähinnä hirvittää,että keretäänkö sairaalaan vaikka matkaa on vain jotain 7km! Molemmat synn. ovat olleet nopeita (eka 3h ja toinen 1,5h laitettiin vaikka kakkonen meinasi tulla sairaalan aulaan)
Kivunlievitystä ei siis ole keretty laittamaan! Ekassa ainoostaan oli ilokaasu,mutta en huomannut siinä mitään vaikutusta,enkä vissiin osannut sitä oikein hengittää...
Toisen synn. jälk. nauroivat sairaalassa , että jos kolmannen teette ,se syntyy sitten varmasti autoon :whistle:

Perjantaina oiskin sitten taas neuvola...

Lumi*+masukki 32+4
 
"Kiva" kuulla,että muillakin vihloo alapäähän :whistle: Etten siis ole ainoa siinäkään lajissa!

Vauveli oli tosiaan aika hiljainen la-ma ja asia vaivasi jonkin verran,mutta viime yönä kun olin hetken hereillä niin kauhee mylläys oli menossa =) Ei potkinut,mutta sellanen pyöriminen tuntui. Ja meno on jatkunut kyljissä tänäänkin. Tosi helpottavaa tuntea taas kunnon liikkeet! Onko muiden vauvat toisinaan todella hiljaisia?? Mutta eihän näitäkään asioita saisi verrata toisiin vaan vauvat ovat yksilöitä jo masuajoista lähtien:)

Nyt mentävä ulos kun aarinko paistaa!! Nuorin heräsi vasta 10.30!!!!! Raukalla silmä rähminyt ja vähän paisuksissa kun löi sen eilen ulkona johonkin risuun:/

LilliM+isäntä 28+6

 
Huh huh.. taas on aikaa kuukausi kun olen tnne ehtinyt.
Kelln ei onneksi viel ole synnytys tullut eteen!?
Mulla on tuota alapnvihlontaa kanssa. oli puolivliss raskautta ja nyt on sitten iltaisin ja isin. Yll kun kntyy joutuu ksin kntmn lantiota, kun on muuten niin kipe ja sukat kanssa istuallee samoin kun housutkin. ei yhdell jalalla kykene seisomaan.
Minua kiinnostaa tiet kuinka moni meist viel paiskii tit ja kuinka kauna?? siis onko moni jo sairaslomalla?
Minulla kun olisi viel 5 viikkoa tit ja tityy kyll sanoa, ett vaikka vointi muuten suht koht ok, niin kyll on jaksamisessa rajansa. illat menee sitten levossa ja aikaisin nukkumaan menness, ett onko siinkn jrke, mutta pakkohan se on vaan puurtaa.
Mink syyn takia olette sairaslomalla, siis te jotka olette?
meill on hankinnat edistyneet roimasti. eli turvakaukalo ja alusta on tulossa saksata, pinnasnky ja hoitotaso on ostettu. nyt olisi viel vaunujen vuoro.
Onko joku muu katsellut brion compacti-runkoa ja brio happyj, kombeja tai novaa? Minun pitisi huomenna menn vhn nit vertailemaan....

Yritn kovasti kyd seurailemassa vointejanne, mutta tytkin on tehtv.... Toivottavasti joku jaksaa sitten marraskuun lopussa minun kanssani tll viel hptt, kun siell vasta tuo la on...

Mukavaa syyskuuta kaikille. Yritn kirjoitella useammin :ashamed:

Enni ja Jalmari (viikot mennyt sekaisin pss....)
 

Yhteistyössä