Marrasvauvat 2007 * HUHTIKUU*

Tervetuloa masha!

Täällä minä vaan, vaikka siivoamaan pitäisi ruveta :whistle: .
Meillä alettiin eilen tekemään hampaita tosissaan (ainakin luulen niin), kun kaikki vaan kiukutti ja kuolaa tulee kokoajan. Saas nähdä koska putkahtaa eka... Ai niin, kävin eilen
päiväkodissa juttelemassa syksystä :eek: . Paikkaa haetaan elokuun alusta, mulla on kyllä puolikuuta vapaana silloin, että saan mennä mukaan sinne, mutta silti oon vähän kauhuissani... Kesätkin kun menee aina vaan viuhuen ohi.

Meilläkään ei käännytä vielä, jos kyljelleen laittaa niin siitä kyl kääntyy vikkelään vatsalleen, mut itteksiään ei käänny. Neuvolassa meinas, et ei kauaa mene enää. Ja isovarpaita ihastellaan ja välillä niitä venytelläänkin.

Kovaan vatsaan meillä on riittänyt ihan vaan luumu aterioilla. Oon antanut sitä silloin tällöin, kun on alkanut näyttämään siltä, että tarvitaan.

No niin, jos sitä yrittäis sit siivota vielä kun voi....
:wave:
 
Meillä kovaan vatsaan auttaa luumu ja päärynä. Aamupuurolla aina jompaa kumpaa hilloa annan. Iltapuurolla sit jotain esim. mango, aprikoosi.. Ei tartte sit yöllä vaippoja vaihdella.

Nyt on kyl ollut aivan ihania ilmoja! Eilen illallakin kymmenen aikaan vielä grillailtiin :D

Verotoimistoon nyt ilmotettu matkakulut ja alkais tunne pihalle painua, kuhan viimenen pyykkikoneellinen on valmiina.

:wave:
 
Tervetuloa Masha!

Meillä oli tänään 5kk nla. Pituus 70cm ja paino 7345g, hoikka ja pitkä poju. Hieman on "ongelmia" vaatteiden kanssa, kun housut ei raukalla meinaa pysyä jalassa 74koon vaatteisiin kun siirtyy, niin saa varmaan ratkoa vyötäröltä kuminauhaa esiin ja kirrata niitä. Rokotus itketti, mutta ihan vain pikku hetken.

Perunaa Jeremias sai ekan maistiaisen viime sunnuntaina, ei tykännyt, ilmeet oli kyllä aika hyvät. Eli pikkuhiljaa aletaan tutustelemaan kiinteiden maailmaan

Meidän yöt on nykyään ihan kamalia, Jeremias heräilee tunnin välein nukahtamisesta lähtien :( Välillä kelpaa tutti ja välillä rinta, mutta rauhoittumiseen menee tosi kauan, yleensä otan pojan sit koko yöksi viereen, että sais edes vähän unta itsekin. Mie alan olla tosi väsynyt. En ole vielä päässyt selvyyteen, että herääkö kaveri nälkään vai masukipuun vai mihin.. Terkka meinas, että jos jatkuu tuo yökukkuminen (yhdistettynä atooppiseen ihoon) vielä sillon kun on 6kk nla, niin aletaan miettiä allergian mahdollisuutta.. Huokaus

Oli varmaan jotain mitä piti kommentoida, mutta oma vireystaso on nyt sitä luokkaa, että en muista.
 
Meidän vanhimmalle iski sitten vatsatauti .... Piti hakea kotiin kesken eskaripäivän.

Niin kovasti olen tänään hosunut, etten 12 jälkeen ole muruakaan mahaani muistanut laittaa ja nyt kun päänsärky alkoi ja maha murisi, niin päätimpä vetää napaani yhden snickers-patukan :LOL:

Ruoka kypsyy uunissa onneksi, myöhään meni laitto mutta kun ei kädet oikeen riitä kaikkeen kun yks yrjöö, yks kiukkuu väsyneenä ja yks haluu ruokaa ja mies juuri ennen sitä päätti mennä auton kimppuun ja jättää laturiin puhelimensa :kieh:

Mietinkin sitten että mitäs kun/jos minä sairastun tuohon tautiin että kuka sitten hoitaa lapset, niin onneksi lupautui kyllä siinä tapauksessa kotiin jäämään ;) Ei siinä mitään, kyllä pojat pärjäisi vaikka äiti syleilisi pönttöä mutta tuo Milla ei oikein.

Toivottavasti kuitenkin pysyy tauti rajoissa!!

Milla pyörii ja hyörii ja syö varpaitaan ja pörisee ja juttelee- siinä tän hetken villitykset :LOL:

Hirveen kiinnostavaa varmaan tää mun vuodatus, mut jonnekin on purkauduttava :saint:


Tervetuloa masha!!
 
Tervetuloa Masha!!!

Neuvola takana ja tytöllä sitten painoa 8,3 kg ja pituus 69 cm (6kk neuvola). Tyttö tosin 5,5kk. Aika jötkäle tää meidän neiti.

Meillä sitten tää netti takkuaa ihan sikana, tänään päivällä ei mitään asiaa tänne.

Neiti pällistelee sylissä, jotenkin hankala kirjoitella yksikätisenä ... no joo... kuinkas paljon teidän pikkuiset nukkuu päivässä? Meillä neiti tehnyt tässä muutamana päivänä temput ja nukkunut vain tunnin ja senkin kahdessa erässä... Meillä kanssa tehdään hampaita.... ylhäällä yksi kulma tulossa ikenestä läpi ihan kohta.

Paranemisia sairaille!

kysyinkös jo onko joku muukin menossa lapsimessuille viikonloppuna?
 
Pitkästä aikaa taas. Poika kovin seurankipee, ei olevinaan kerkiä kirjoittelemaan, pikaisesti luen joskus muitten kuulumisia. (Eli melkein joka päivä)

Kovaan vatsaan meillä auttoi luumu, iltapäivällä välipalaksi annan luumua. Meinasi kakan teko olla hankalaa tässä yhdessä vaiheessa, kun luumua tarjosin jälkiruuaksi, eikä poika sitten ilmeisesti jaksanut sitä syödä niin siirsin sen sitten välipalaksi niin homma rupesi toimimaan.

Tiistaina oli 6 kk neuvola, pieni kirppu tämä meidän poitsu on, pituus oli 66 cm ja painoi 6635 gr. Ei paljon vauvamakkaroita löydy enää, mutta on aika liikkuvainen tapaus, neuvolassa kirjoitettiinkin korttiin että "motorisesti hyvin aktiivinen poika". Sanoisin että aika utelias tyyppi. Mutta ei hän vielä eteenpäin mene, pyörähtää selältä vatsalleen ja toisinpäin, ja pyöriin vatsallaan lattialla ympyrää. Kovasti haaveilee eteenpäin menemisestä, muttei ole vielä keksinyt miten se käytännössä tapahtuu. Enpä ihmettelisi, jos piankin sen keksisi, sen verran kiinnostusta löytyy.
Syöttötuoliin ei suositeltu istumaan vielä, selkäranka vähän pyöreä vielä. Sylissä kylläkin voi istuttaa, mutta syöttötuolissa menisi vielä niin vinoon ettei tekis hyvää. Kun sylissä kyllä punkee pystyyn, ei ole pitkään aikaa suostunut olemaan vaaka-asennossa, en muistakaan milloin viimeksi.
"Lihotuskuurille" poikaa suositeltiin, öljyä ruokaan mukaan 1 tl. En kyllä ihan tajua miksi sitä pitäisi lihottaa, kun jotkut lapset vaan ovat sirompia kuin toiset. Mutta en ota stressiä, edellinenkin oli hoikka poika, hyvin on muuten kasvanut, ja harvinaisen terve on ollut. Tänäkään talvena ei edes flunssaa ole ollut, mikä on tavallaan harmi, kun ei sitten saa sitä vastustuskykyä välttämättä. Hän on aina ollut tosi terve, mutta silloin 2 vuotiaana sitten sairasti aika pahan keuhkokuumeen, sanoivat sairaalassa että monesti on niin että jos harvoin muuten sairastaa, usein sairastaa sitten kunnolla.

No niin, nyt se kirppunen heräsi vaunuissa, pitää mennä! Näin pikasesti taas tällä kertaa.

Jaksellaan!
 
meidän pojan nimi on anssi.jos ap haluaa lisätä sen alkuun.

anssi on pian 5kk ja rintaa saa vielä täysin.
päivän aikaan tissuttelee 5-10kertaa,riippuu nukkumisesta.
yöllä syö 2-4kertaa,riippuu kuinka saa nukutuksi..
päivällä nukkuu 2-3 kertaa,riippuu kuinka saa nukkua.

ollaan maisteltu peruna-porkkanasosetta muutamana päivänä ja on tykänny.
yli 3kk neuvolas oli 6,190kg ja 61,5cm.

vierastaako teidän vaavit?
anssi vierastaa jos on silmälasit ja mustat hiukset..
 
En oo nyt tännekään oikeen ehtiny kirjotteleen..vaik maanantai illalla kotiuduttiin mökiltä. Kiva reissu oli, kummasti piristää kun pääsee vähän kotoa pois.

Akseli on nyt löytäny jalkansa, niitä ihaillaan ja hypistellään kovasti. Muutenki alkanu leluille jutteleen, välillä varsin äänekkäästi.
Meillä yöt on todella levottomia, pyöritään pitkin sänkyä ja sit ähistään ku jalat on pinnojen välissä tai on kääntyny vattalle ja ei pääse selälleen. Ja sit yhden kerran herätään maitoa juomaan.
Ruoka meillä on pikku hiljaa alkanu paremmin laskemaan. Vaikkei nyt ihan huimia määriä, mut suukku kumminki jo aukeaa, eikä tarvi niin kauaa suostutella.

Mut nyt täytyy mennä lepäämään, mul on taas pää niin kipeä. En tiä johtuisko niskoista, ku eilen sama homma, inhottavaa!

mamma&akseli
 
Mamma... mulla kanssa ollut pää kipeä koko viikon. Niskat ihan jumissa, täytyisi tilata hieroja. Sain ystävältäni ihanasti lahjakortin hierojalle, kun olen antanut pieniä vaatteita tms hänelle. Ihana yllätys :D

Meillä ollut nää yöt nyt vähän levottomia... tyttö tekee hampaita ja vehtaa aika paljon. Minä valvon ja hän nukkuu ja vehtaa |O

Minäkin tein päivähotohakemukset tänään :'( lokakuu tulee liian nopsaan. Toivottavasti saan tytöt päiväkotiin en halua perhepäivähoitajalle. Täällä on jotenkin saanut kuulla "huonoa" noista hoitajista. Silloin kun äiti oli hoitajana niin tuntui että samanlaisia ongelmia ei ollut... no toivottavasti tää on vaan nää muutamat hoitajat, mutta kun en täällä näitä ihmisiä tunne niin.... (seli, seli...)

No jos poistuis valittamasta :snotty:

Joka tapauksessa AURINKOISTA VIIKONLOPPUA!!!!! :wave: B)
 
Joo hierojalle kans pitäs vissiin mennä. En ookaan viä ikinä ollu, tuun varmaan aiva mustelmille, ku mul on niin herkkä iho, vähän nipistää niin kauhee mustelma! Mut tänne on nyt tullut joku uus naishieroja, josko se hierois hellemmin.

Me ollaan oltu kaupoilla melki koko päivän, saatiin mummu mukaan, niin sai jotain ees katotuksikin. Muutamat tyynyt löysin ja jotain vaatetta itelle. V-loppu taitaa kulua esikoisen synttäriherkkuja väsäten. Jos jollain on ehdotuksia täytekakun täytteestä, niin laittakaa tulemaan.?Olis välillä kivempi koklata jotain muuta kuin perinteinen mansikkahillo.

Nyt saunaan isäntä kutsuu..hyvät viikonloput!

Tervetuloa masha!

Mamma&akseli
 
Iltaa tännekin puolelle :wave:

Tultiin hiljattain shoppailureissulta :D Lähdettiin vasta myöhemmin iltapäivällä niin meni siksi iltaan saakka. Petrus tuossa äsken vasta nukahtikin :ashamed: Mulla oli KappAhliin 50% alennuskuponki ja löysin Petrukselle aivan ihanan disneyn collegepuvun syksyksi :heart:

Nyt kyllä sutii pää jotenkin tyhjää...ehkä kello on jo liian paljon meikäläiselle.

Onkos kukaan miettinyt tapaamista tällekin suunnalle?? Että nämä peräkyläläisetkin vois tavata toisiaan :LOL:

LilliM+Petrus
 
Alkuiltaa.

Olimme pari päivää Jeremiaan kanssa kyläilemässä kavereilla Oulussa. Ihan mukavasti meni muuten, mutta yöt oli kyllä yhtä h*##*tiä. Todella rauhatonta. Tietysti kun outo paikka ja oli ehkä hieman kuumakin... ja vielä lapsettomalla kaverilla oltiin yötä. Kovasti toivoteltiin uudemmankin kerran vierailulle, ei varmaan viitsinyt sanoa suoraan mitä mieltä oli... :| Noh saa se kaveri sentään nyt nukkua :LOL: .

Tänään oltiin uimassa ja käytiin vielä hieman retkeileen koko perheen voimin. Hankittiin sellainen kantorinkka, kun tuo isäntä niin tykkää vaellella. Aikoo vissiin sitten pojanki innostaa siihen puuhaan. Kovastihan tuo tykkäsi! Sammahti kyllä sinne rinkkaan loppujen lopuksi. Tänään meni vähän muutenkin päikkärit miten sattuu... yritin tuonne ulos tässä illasta nukuttaa. Ja nukahtihan se heräsi vaan todella kiukkuisena eikä suostunut rauhoittuun kuin tissille. Lepäilee sitten nytkin. Toivottavasti ei meinaa suoraan yöunille jatkaa.

Meillä meni tuo vatsa todella kovaksi kun aloitimme kiinteät. Piti avustaa äijää kakkaamaan vesiastiaan. Sen jälkeen olen joka päivä antanut luumua ja/tai päärynää. Olen sekoittanut joko aamu- tai iltapuuroon tai antanut ihan sellaisenaan. Molemmat tuntuu olevan herkkua!

Vierastamisesta. Olen huomannut että Jeremias vierastaa miehiä. Kaamea huuto kun joutuu miehen syliin. Naiset ok! :)
 
mamma2006 ja 2007mie täytän kakut yleensä at soseutan hedelmä coctail purkin soseeksi ja sitä kerman kans. tulee ihanan raikas eikä sellainen makea. kostutusta jos tuntuu et tarttee niin vishy vesi on paras. sit toinen raikas on ihan vaan pakaste mansikat soseeksi eikä sokeria. molempia suosittelen kokeilee...

meillä vierastetaan vierastettu jo 3kk ikäisestä. pakko aina sanoa yli innokkaille et annetaan pojan itte tutustua niin on paljon nopeammin kaveri.

pitäisi vissiin painua nukkumaan mut kun olisi niin kiva istuskella ja selailla tätä nettiäkin tälleen rauhassa,mut muuten aamulla kostautuu...eli ötyt kaikille



 
Tännekään ei enää oikeen tule kirjoteltua kun tuonne kerhonpuolelle on siirrytty :ashamed:
paljon on näköjään uusiakin nimiä tullut taas mukaan, tervetuloa vaan kaikille.

Meille ei sen ihmeempiä kuulu, allergia-asiakin on nyt hallinnassa. Maito-ja kananmuna on nyt kiellettyjen listalla. Kiinteänä menee nyt bataatti, persikka, kaura ja vadelma :D ja ilman erityisiä oireita on vielä selvitty, kauraa kyllä hiukan vielä epäilen. Kananmuna-allergia onkin sitten tosi ärhäkkä. Eemeli rupeaa heti yskimään ja kakomaan jos vaikka paistaa munia kotona :/

Mainostan tässä nyt vielä sitä ensi kuun tapaamista, mukaan mahtuis vielä
:D Tässä linkki siihen ketjuun http://kaksplus.fi/keskustelu/t977810 joten kaikki halukkaat ilmottautukaa :wave:

katjuza ja Eemeli
 
petriina Kiitoksia vain täyte ehdotuksista, toi hedelmäcoctail kuulostaa herkulliselta joten sitä taidan kokeilla.


Meillä syötiin tänään ekaa kertaa kaurapuuroa aamulla, mutta siitä näyttikin tulevan kovat vattakivut, kovasti kitissy, joten en nyt sit sitä viitti jatkaa. Mitä puuroa te muut annatte?
Akselilla olis kyl jo niin kovat meno halut, lattialla sätkitään ja potkitaan miten sattuu. Aika hassun näköstä..Niin ja sit vielä kuljutaan oikeen kunnolla!!

Kokeillaan tolle esikoisellekin nyt antaa vain laktoositonta maitoa, ku heräilee melki joka yö kiljuun ja sitten paukutellaan.

Tänään sain jauhelihakiekkoja tehtyä synttäreille, huomen pitäis verhoja vaihdella. Kyl nää synttärienkin laittamiset on stressaavia..onnneksi meillä ei vielä mitään kaverisynttäreitä ole.

Nyt suihkun kautta petiin

mamma&akseli
 
Huomenia!
Meillä sitten, syystä tai toisesta, pimeni tietokoneen näyttö perjantaina. Ilman tietokonetta oltiin vallan :snotty: . Viimeviikon hampaiden tekemisetkin taisivatkin olla nuhan tekemistä :/ .
Nyt ollaan koko sakki enemmän tai vähemmän räkätaudissa. Lääkäriin päästään iltapäivällä, mutta ennen sitä kysyisin neuvoa et miten ootte saanut liman irtoamaan/pois nenästä. Auroralla on nenä tukos ja syöminen hankalaa/ei oikein onnistu. Meillä on tollanen "räkäimuri" eikä sillä taho oikeen saada. Aurorakin saanut jo tarpeekseen äitin yrityksistä :ashamed:
Jaha,pitää mennä :wave:
 
Mönninkäinen; Meillä on kanssa apteekista ostettu 'räkäimuri' (nenäfriida) enkä saanut sillä imetyksi sitä räkää sitten millään, mutta mies onnistui. Sanoi kyllä hänkin, että täytyy tosi kovaa imeä. Ja sitten semmoinen auttoi, että laitoin keittosuolaa ensin, odoteltiin pari minuuttia ja sitten vasta imettiin.
Kylppärissä höyryhengiteltiin myös ja se selvästi auttoi tyttöä. Inhottavia noi räkätaudit.

Meillä tytön posken punaisuus on kadonnut kun oon pessyt naamaa usein vedellä ja pyyhkinyt kuolaa pois. Lisäksi laittanut vähän perusrasvaa. Eli, toivo elää että kyseessä onkin ollut kuolaärsytys eikä mikään allergia =) Bataattia on syöty viikko ja tänään ajattelin ottaa maistiaisia jostain hedelmästä. Puuroja ei ole vielä kokeiltu.

Eilisen päivän likka oli äksy eikä nukkunut päikkäreitä paljon lainkaan. Tänään herästi seiskalta ja nukahti ysiltä sohvalle, siellä koisii edelleenkin. Piti mennä yhdeksitoista äiti/vauvakerhoon, mutta en raaski kiskoa toista hereille kun kerrankin nukkuu.

Lumeton
 
moikka tännekkin puolelle :wave: on vähän jäänyt tänne kirjoittelut kun tuonne kerhoon siirtyi :/ uusiakin on näemmä mukaan tullut,tervetuloo vaan :)
meillä neiti tänään 5kk, neuvola sen kunniaks :)

nita ja neiti 5kk <4
 
Moi! Meillä yöhulinat jatkuu :( Viime yönäkin yks yhtäkkinen liki puolentunnin huutokonsertti. Massu kai se on joka vaivaa edelleen..

Meillä vierastetaan vireystasosta riippuen ja miehiä hieman enemmän kuin naisia. Yleensä jos Jeremias vetää alahuulta mutruun niin ei se kuitenkaan kauaa kestä, jos vain saa ensin rauhassa katsastaa vierastuksen aiheuttajaa ja tutustella äiskän tai iskän sylissä.

Jeremiaksen kiinteiden syömisharjoitukset jatkuu, porkkana tuli eilen kuvioihin. Se oli selkeästi mieleisempää kuin peruna. Tosin vaikka kaveri ei perunasta tykännytkään, niin alkoi sitä suuhunsa vaatimaan kun näki lusikan, sit vain vähän irvistelyä päällä ja suu auki uutta kuormaa varten :D

Jahas, kutsu kävi.
 
Onnea Nitan tytölle :flower: Muistan hyvin teidän synttäripäivän siitä kun mun l.a:n PITI olla 28.11,mutta ei sitten ollutkaan... :whistle: ja teidän vauvan piti syntyä paaaaaljon aikasemmin :D

Mamma06&07: Mä oon antanut Petrukselle sitä HIPP-kaurapuuroa. Se on tarkoitettu 4kk:n ikäsille,että en tiedä onko jotenkin miedompaa tms,mutta meillä ei ainakaan mahakipuja ole ollut ja aloitin sen heti 4kk iässä.

Tosta naaman pesusta tuli mieleen,että se on Petruksesta ihanaa :heart: Alkaa nauramaan jo siinä vaiheessa kun mennään lavuaarin lähettyville =)

Tosi kylmä ilma taas...piti laittaa enemmän vaatetta Petrukselle kun meni vaunuihin nukkumaan. Vaikka on kyllä hyvä tarkenemaan.

Niin joo...mä olen nyt aloittanut pinnasängyssä nukkumaan opettelu-projektin :whistle: Petrushan on nukkunut paljon mun vieressä :ashamed: ja nyt ei oikein tykkää omasta sängystä. Rankaa tulee olemaan tämä opettelut,mutta yritetään nyt ainakin. En siis mitään unikoulua pidä,otan ja otinkin viime yönä viereen,mutta periaatteena se,että omaan sänkyyn nukahdetaan.

LilliM+Petrus
 
nii ja tuosta puurosta; mä oon kans antanu sitä hippo puuroo alk.4kk , luulen et on vähän "hienompi" laatusta eikä niin rakeista tms. hyvin on neidille uponnut ja nyt oon antanu sit riisi-banaanipuuroo ja aattelin kohta alkaa antaa "normi" kaurapuuroa alk. 5kk :)
 
Meillä on Eemeli saanu ihan tavallista kaurapuuroa, tai no meillä alotettiin nyt puhtaalla kauralla (Provena) kun on näitä allergioita ettei vaan ole jäämiä muista viljoista. Kaura näyttäs kyllä nyt sopivan, reilu viikko ollaan sitä tarjottu. Itse olen hienontanu hiutaleita sauvavatkaimella hiukan niin ei ole kauhean karkeaa....... taas kutsu käy :wave:
 
No niin, nyt on tippoja haettu ja samaalla matkaan tarttui semmonen nenäfriidakin. Oli kyllä huomattavasti parempi kuin edellinen versio, Aurorankin mielestä. Lääkäri totesi, jotta nuhaa vain pikkuisella, ei onneksi mennyt korviin/keuhkoihin päin ( koputan puuta täällä samalla) ja vinkkasi nasolintippoja laittamaan nenään.

Justiinsa sain viimeiset ruisleivät valmiiksi ja nyt oottelen, että neiti nukahtaisi niin "pääsee" koulujuttujen pariin...
Jospa sitä menis turhia turisemasta :wave:
 

Yhteistyössä