Meen huomenna lääkäriin kun en vaan laihdu :(

  • Viestiketjun aloittaja pikkasen pläski
  • Ensimmäinen viesti
pikkasen pläski
Olen 161cm / 83-84kg, siis valtava. Mulla on vajaan vuoden ikäinen lapsi.

Olen aina ollut pyöreä, mutta 15-20kg kevyempi pyöreä, ja sen kokoisena olen ihan ok tyytyväinen peilikuvaani.
Painoin syys-lokakuussa 75kg ja siitä paino on vain noussut ja koko ajan tasaisesti nousee :(

Nyt vaan ei paino tipu, ei millään, nousee vaan. Syön alle 2000 kcal päivässä, välillä 1200 kcal, välillä 1400 kcal mutta aina jää alle 2000:n.
Saan tippumaan painoa Nutrilett tms -kuurilla jossa kaloreita reilusti alle 1000 päivässä mutta normaaliruokaan palattuani kilot tulevat välittömästi takaisin. Enkä näe noissa kuureissa muutenkaan järkeä.
Liikun joka päivä jonkun verran, kävelen, pyöräilen, hyötyliikuntaa.

Epäilen että mulla vois olla kilpirauhasen vajaatoimintaa, muutakin oiretta on vähän (väsymys, yleinen "flegmaattisuus"), pyydän josko voitaisiin sellaiset verikokeet ottaa mistä tuo selviäisi.

Pyydän myös lääkäriltä mielipidettä Allista, tosin en syö mahdottoman rasvaista ruokaa. Kiloklubi välillä herjaa että rasvaa pitäisi olla enemmänkin.

Itkettää, en tunne peilikuvaani omakseni, en tunne oloani tässä mammuttimaisessa kropassa omakseni, itsetunto on laskenut todella paljon sitä mukaa kun kilojen määrä nousee. En edes uneksi olevani laiha, mulle riittäisi että olisin oma alle 70-kiloinen itseni.
Kunto on huonontunut, kädet puutu, selkä sattuu... Vaivoja jotka tulleet selkeästi painonnousun myötä :(

Kiitos jos jaksoit lukea. Jännittää huominen, mitä lääkäri sanoo, miten suhtautuu.
 
no höh
Unohda kalorit ja selvitä hiilihydraattien määrä päivittäisessä ravinnossasi.
Kun syöt alle 50 hiilaria päivässä ja vain kolme ateriaa niin pitäs laihtua ilman ylimäärästä liikkumistakin. Jätä leipä ja puurot pois sekä vastaavat valmisteet. Samoin tuotteet, joissa glukoosi-fruktoosisiirappia ja sokeria pois. Ne kertyy myös sisäelimiin ja vältä myös natriumglutamaattia, joka lisää halua syödä. Se kulkee nimellä hiivauute myös.
Hiilihydraatti aiheuttaa myös jatkuvan näläntunteen.

Lääkärissä sulle tarjotaan vain verikokeita ja ravintoneuvontaa, joka aiheuttaa vain lisää ongelmia kolesterolin,painon nousun ja myöhemmin mm. sydän-ja verisuonitautien muodossa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no höh:
Unohda kalorit ja selvitä hiilihydraattien määrä päivittäisessä ravinnossasi.
Kun syöt alle 50 hiilaria päivässä ja vain kolme ateriaa niin pitäs laihtua ilman ylimäärästä liikkumistakin. Jätä leipä ja puurot pois sekä vastaavat valmisteet. Samoin tuotteet, joissa glukoosi-fruktoosisiirappia ja sokeria pois. Ne kertyy myös sisäelimiin ja vältä myös natriumglutamaattia, joka lisää halua syödä. Se kulkee nimellä hiivauute myös.
Hiilihydraatti aiheuttaa myös jatkuvan näläntunteen.

Lääkärissä sulle tarjotaan vain verikokeita ja ravintoneuvontaa, joka aiheuttaa vain lisää ongelmia kolesterolin,painon nousun ja myöhemmin mm. sydän-ja verisuonitautien muodossa.
Karppaus ei oo mun juttu. Kiitti silti vastauksesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onks kellään muulla kokemusta samanlaisesta tilanteesta?
Tavallaan joo.
Ei putoa, niin ei.
Tuntuu, että liikuntaa lisäämällä tulee vaan kiloja lisää ja alkaa turvottaa.
Pienessä ajassa taas 5kg noussut vaan, vaikka esim karkit olen jättäny kokonaan pois.

Jokunen aika sitten mm kilpirauhasarvot katsottiin, kaikki ok.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onks kellään muulla kokemusta samanlaisesta tilanteesta?
Tavallaan joo.
Ei putoa, niin ei.
Tuntuu, että liikuntaa lisäämällä tulee vaan kiloja lisää ja alkaa turvottaa.
Pienessä ajassa taas 5kg noussut vaan, vaikka esim karkit olen jättäny kokonaan pois.

Jokunen aika sitten mm kilpirauhasarvot katsottiin, kaikki ok.
:(

Otettiinko sulta muita verikokeita?
 
karppipa hyvinkin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no höh:
Unohda kalorit ja selvitä hiilihydraattien määrä päivittäisessä ravinnossasi.
Kun syöt alle 50 hiilaria päivässä ja vain kolme ateriaa niin pitäs laihtua ilman ylimäärästä liikkumistakin. Jätä leipä ja puurot pois sekä vastaavat valmisteet. Samoin tuotteet, joissa glukoosi-fruktoosisiirappia ja sokeria pois. Ne kertyy myös sisäelimiin ja vältä myös natriumglutamaattia, joka lisää halua syödä. Se kulkee nimellä hiivauute myös.
Hiilihydraatti aiheuttaa myös jatkuvan näläntunteen.

Lääkärissä sulle tarjotaan vain verikokeita ja ravintoneuvontaa, joka aiheuttaa vain lisää ongelmia kolesterolin,painon nousun ja myöhemmin mm. sydän-ja verisuonitautien muodossa.
Karppaus ei oo mun juttu. Kiitti silti vastauksesta.
Millä tavalla se ei oo sun juttu? Eikö toimi sinnikkäästä yrityksestä huolimatta vai etkö jaksa nähdä vaivaa uuden ruokavalion opettelemisessa vaikka se veisi pois väsymyksen ja masennuksen ja monta muuta ikävää asiaa ja saisit tilalle energisen ihmisen joka tiivistyy silmissä?
Kehottaisin lukemaan pari karppikirjaa ja miettimään asiaa vielä uudestaan. Lääkärit puolustaa VT:tä koska niiden on pakko, vaikka juuri se sinua hoitava lääkäri olisi itsekin karppi. Kun luet vähän miten ihmisen elimistö toimii vastaan ottaessaan eri ruokaaineita niin voit vakuuttua että karppaus on se juttu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onks kellään muulla kokemusta samanlaisesta tilanteesta?
Tavallaan joo.
Ei putoa, niin ei.
Tuntuu, että liikuntaa lisäämällä tulee vaan kiloja lisää ja alkaa turvottaa.
Pienessä ajassa taas 5kg noussut vaan, vaikka esim karkit olen jättäny kokonaan pois.

Jokunen aika sitten mm kilpirauhasarvot katsottiin, kaikki ok.
:(

Otettiinko sulta muita verikokeita?
No sokerit, rasvat....kaikki perusjutut, en enää muista. Ihan kyllä muiden syiden takia otettiin, mutta kaikki oli kunnossa.
 
vieras
Tehokkain tapa on pitää ruokapäiväkirjaa ja joka suupala ylös, myös juomiset. Sitten vaikka parin päivän ruokalista tänne, niin johan tulee viat ylös siitä ruokavaliosta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja karppipa hyvinkin.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no höh:
Unohda kalorit ja selvitä hiilihydraattien määrä päivittäisessä ravinnossasi.
Kun syöt alle 50 hiilaria päivässä ja vain kolme ateriaa niin pitäs laihtua ilman ylimäärästä liikkumistakin. Jätä leipä ja puurot pois sekä vastaavat valmisteet. Samoin tuotteet, joissa glukoosi-fruktoosisiirappia ja sokeria pois. Ne kertyy myös sisäelimiin ja vältä myös natriumglutamaattia, joka lisää halua syödä. Se kulkee nimellä hiivauute myös.
Hiilihydraatti aiheuttaa myös jatkuvan näläntunteen.

Lääkärissä sulle tarjotaan vain verikokeita ja ravintoneuvontaa, joka aiheuttaa vain lisää ongelmia kolesterolin,painon nousun ja myöhemmin mm. sydän-ja verisuonitautien muodossa.
Karppaus ei oo mun juttu. Kiitti silti vastauksesta.
Millä tavalla se ei oo sun juttu? Eikö toimi sinnikkäästä yrityksestä huolimatta vai etkö jaksa nähdä vaivaa uuden ruokavalion opettelemisessa vaikka se veisi pois väsymyksen ja masennuksen ja monta muuta ikävää asiaa ja saisit tilalle energisen ihmisen joka tiivistyy silmissä?
Kehottaisin lukemaan pari karppikirjaa ja miettimään asiaa vielä uudestaan. Lääkärit puolustaa VT:tä koska niiden on pakko, vaikka juuri se sinua hoitava lääkäri olisi itsekin karppi. Kun luet vähän miten ihmisen elimistö toimii vastaan ottaessaan eri ruokaaineita niin voit vakuuttua että karppaus on se juttu!
Kiitti vaan mutta ei oo mun juttu niin ei ole. Olen aikaisemminkin pystynyt vallan mainiosti laihduttamaan, pitämään painoni kurissa ihan normiruokavaliolla.
 
hei
Kokeile karppausta tai ainakin luonnolisempaa ruokavaliota. Elimistösi on selvästi säästöliekiillä. Ainakin kaikki teolliset tuotteet pois kuten sokeri, kasviöljyt ja makeutus- ja lisäaineet. Ja ruokaa kannattaa syödä ihan kunnolla, kitudieetit alhasilla kaloreilla ei oo hyväks.
 

Yhteistyössä