Meidän nelivuotiaalla on vauvakuume!

  • Viestiketjun aloittaja äiti ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti
äiti ihmeissään
Aina kun telkkarissa näkyy vauvan kuva, on heti sanomassa kuinka ihana se on. Kaupassa alkaa lässyttämään minullekin kuinka ihana vauva menee esim. kantokopassa ohi. Sanoo, että olisi kiva jos olisi pikkuveli. Pyysi minua lukemaan kirjan, joka käsitteli vauvan tuloa perheeseen. Siis meidän lapsi on ainokainen 4,5 vuotias. Uusperheessämme kyllä on isot veljet, jotka siis paljon vanhemmat ja näkevät vain lomilla velipoikaansa pitkän välimatkan vuoksi.
 
Meillä 5 vuotiaamme haluaisi itselleen pikkusisaruksen... hänen ystävänsä sai juuri siskon ja se on selkeästi meillä aiheuttanut vauvakuumeen. Itkien ilmoitti pari viikkoa sitten "äiti, minä HALUAN vauvan meille"... minä en ihan helposti asiaan lämmennyt
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Meillä 5 vuotiaamme haluaisi itselleen pikkusisaruksen... hänen ystävänsä sai juuri siskon ja se on selkeästi meillä aiheuttanut vauvakuumeen. Itkien ilmoitti pari viikkoa sitten "äiti, minä HALUAN vauvan meille"... minä en ihan helposti asiaan lämmennyt
Siis meidän poika on puhunut pilke silmäkulmassa, joskos kaverin pikkuveli tulisi meille. Todennut vain, että taitaa kaveri rakastaa veljeään niin paljon ettei onnistu. Jännä kun tuo käytös alkanut nyt voimakkaana. Tänään oli siis kaivellut kirjahyllystä tuon satukirjan, meidän perheeseen tulee vauva. Yksin oli sitä aluksi katsellut ja sitten minun piti lukea se.
 
.
Meillä aloitti 5 vuotias tyytyväisen hääräilyn kaikkien vauvantarvikkeiden kanssa ja suunnittelun mihin pannaan hoitopöytä jne. kun kuuli raskaudestani. On aivan innoissaan ja olen antanut tutkia vauvanvaatteita jotka on äitiyspakkauksen laatikossa kun haettiin se varastosta. Niitä katselee ja viikkailee innoissaan. On selkeästi ilmoittanut että haluaa että vauva on poika. Siskonsa 3v. ei juurikaan ole innostunut. Sanoi että haluaa tytön ja välillä kysyy jotain vauva-asiaa.
 
vieras
Kuuluu ikään, meilläkin 4v tyttö juuri sanoi että kuule äiti, meillä on liian vähän lapsia, meille pitää tulla vauva. Pikkusisko on 1,3v mutta kun kavereille on juuri syntynyt vauvasisaruksia.
 
meidän 3v:llä on tullut vauvakuume mutta johtunee siitä että hän tietää että meille vauva on tulossa. aina ihastelee vauvoja jokapaissa missä niitä näkee ja imitoi että vauvat sanoo aina vää-äää-ääää :D sitten taputtelee aina äitin massua ja valillä pusutteleekin ja sanoo että sielä on vauva =)
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuuluu ikään, meilläkin 4v tyttö juuri sanoi että kuule äiti, meillä on liian vähän lapsia, meille pitää tulla vauva. Pikkusisko on 1,3v mutta kun kavereille on juuri syntynyt vauvasisaruksia.
Meilläkin muuten kysyi joku viikko sitten, miksi meillä on vain yksi lapsi! Siis nuo isot sisarukset eivät tätä nykyarkea jaa ja siksi hankala mieltää aina perheeseen kuuluviksi.
 
Ihmemaan Liisa
Tuossa iässä yleensä alkaa kiinnostamaan, että mistä ne vauvat tulee :)

Meillä 7-v fiksuna tyttönä alkoi kuopuksen 2-v päivän jälkeen laskella, että meille syntyy kohta vauva, koska aina kun isompi sisarus on ollut 2-vuotta niin on syntynyt vauva. :D Piti kyllä tuottaa pettymys ja todeta, että eipä meille kyllä enää vauvoja taida syntyä
 
Meidän nyt 10v esikoinen on vieläkin aina kun jotain kivaa tapahtuu sitämieltä, että "tää on mun elämäni toiseksi ihanin päivä. Ihanin oli se kun sai pikkusiskon" Mikään ei toistaiseksi ole horjuttanu uskoa siihen, että pikkusisko tuli, koska hän tahtoi ja sekin tieto jäi kyllä aika pienelle käsittelylle, kun raskausaikana koitin selittää, että se voi olla poikakin.
 
Ap
Ei tuossa mitään, että lapsi kuumeilee. Mua vain hirvittää kun omiakin ajatuksia moinen suunnittelu sekoittaa. Mä kun olin ajatellut joskos se toinen tulisi sitten vaikka parin vuoden kuluttua. Olen tosin jo 37 vuotias, että aikaa nyt ei liiemmälti ole.
 
lähiöäiti
Mun tyttö aloitti vauvakuumeilun 3-vuotiaana. Päiväkodissa oli selittänyt tädeille että kyllä meille aivan varmasti tulee vauva, ja tädit tulivat sitten onnittelemaan kun hain tyttöä... Milloin neiti tähyili ikkunasta, milloin odotti ovella että joko se vauva meille tulisi, ja tuota on sen jälkeen eri muodoissaan jatkunut jo 6 vuotta... vauvaa ei vaan vielä ole tullut.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja lähiöäiti:
Mun tyttö aloitti vauvakuumeilun 3-vuotiaana. Päiväkodissa oli selittänyt tädeille että kyllä meille aivan varmasti tulee vauva, ja tädit tulivat sitten onnittelemaan kun hain tyttöä... Milloin neiti tähyili ikkunasta, milloin odotti ovella että joko se vauva meille tulisi, ja tuota on sen jälkeen eri muodoissaan jatkunut jo 6 vuotta... vauvaa ei vaan vielä ole tullut.
Me kuunneltiin tänään isukin vatsaakin, joskos sieltä tulisi. Tosin isä lohdutti sieltä tulevan vain norsuvauvan, jolla kärsä näkyy jo ;-).
 
IhanaValo
Meillä kans tuo esikoinen tykkää pienemmistään. Oma sisko käy joskus hermoonkin mutta naapurin lapsi on kiva leikkikaveri, vaikka on mein kuopuksen ikäinen.
Esikko kysyi tänä aamuna, onko miulla pikkuveli massussa :eek: (Ollaan juteltu että hän ja siskonsa ovat olleet pieninä vauvoina äitin masussa)
 
vieras
Esikoispoika kanssa tykkää vauvoista, tuossa joulun alla oli ihan haltioissaan kun sisko oli käymässä vauvan kanssa ja päätti ilmoittaa sitten mummille että joulupukki tuo äidille viisi vauvaa lahjaks :D

Meillä on itsellään kanssa vauva tai no vuoden ikäinen niin tykkää hoitaa ja auttaa äitiä.
 
siiri
Meillä 2v ja 4v. Odotan kolmatta lastamme ja voi kuinka hellyttävää on kun lapset todellakin odottavat vauvan syntymää. Äidin masua kuunnellaan ja vauvalle jutellaan... =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ei tuossa mitään, että lapsi kuumeilee. Mua vain hirvittää kun omiakin ajatuksia moinen suunnittelu sekoittaa. Mä kun olin ajatellut joskos se toinen tulisi sitten vaikka parin vuoden kuluttua. Olen tosin jo 37 vuotias, että aikaa nyt ei liiemmälti ole.
Öö et kai sä nyt toista lasta tee siksi että esikoinen haluaa??
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ei tuossa mitään, että lapsi kuumeilee. Mua vain hirvittää kun omiakin ajatuksia moinen suunnittelu sekoittaa. Mä kun olin ajatellut joskos se toinen tulisi sitten vaikka parin vuoden kuluttua. Olen tosin jo 37 vuotias, että aikaa nyt ei liiemmälti ole.
Öö et kai sä nyt toista lasta tee siksi että esikoinen haluaa??
Juu-u, totta kait teen toisen jos tuo lapsi haluaa. Ei nyt ihan niin tuo meidän perhesuunnittelu mene. Oikea aika tulee kun siltä tuntuu. Voimakas vauvakuume oli ennen esikoista molemmilla, joten toinen odottaa vuoroaan. Tosin järkiperäisenä pitää hieman ajatella työkuvioita sekä miehen että omani.
 

Yhteistyössä