Meidän raivotar, ikä kolme vee...

sai hepulin viime yönä kello viisi. Mikään ei auttanut, joten poistuin nukkumaan ja peitto korviin (ollaan kaikki oltu oksutaudissa, nyt vuorossa minä, joten ei oikein jaksa). Raivosi aikansa, sitten kuului askelten ääniä. "Käyn vaan välillä vessassa", totesi, teki pissat ja meni omaan huoneeseensa jatkamaan raivariaan :LOL: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi se yöllä kävi raivoamaan :eek:
Sillä on kaksi unikisua, joista toinen katosi. Löysin sen, vaan en tarpeeksi nopeasti :headwall: .
Minä oon vannonu ihan jokaisen lapsen kohalla etten anna unilelua, kun oon pimeessä kontannu niitä ettimässä....
Mut aina se vaan on se rakas unikaveri jokaisella ollu.
Ja äiti konttaa :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi se yöllä kävi raivoamaan :eek:
Sillä on kaksi unikisua, joista toinen katosi. Löysin sen, vaan en tarpeeksi nopeasti :headwall: .
Minä oon vannonu ihan jokaisen lapsen kohalla etten anna unilelua, kun oon pimeessä kontannu niitä ettimässä....
Mut aina se vaan on se rakas unikaveri jokaisella ollu.
Ja äiti konttaa :xmas:
No, meidän esikoisella ei ollut, ja musta se oli jotenkin ikävää, ja niinpä ehdoin tahdoin opetin kuopuksen unilelulle. Taas pitää hakata päätä seinään :headwall:
 
Huoneentauluksi näiden ladyjen kotiin
Pippuriprinsessa
purppuraviitta
keittiön pöydän alla
istuu kieli kippuralla.

Leimusilmät,
roihuhuulet,
villin parahduksen kuulet,
viheltävät
hurjat tuulet
tässä salissa.

Pippuri purppura
prinsessa istuu
keittiön pöydän alla.

- Hannele Huovi

 
IhanaValo
:D "Käyn vaan välillä vessassa"..Ihana :D

Mie oon kans joutunut yöllä joskus konttaushommiin, yleensä se on ollu tutti minkä perässä on ryöhnytty. Ja tietenkin kaikki tutit on ollu samaan aikaan häveissä niin ei oo voinut vaan ottaa toista tuttia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huoneentauluksi näiden ladyjen kotiin:
Pippuriprinsessa
purppuraviitta
keittiön pöydän alla
istuu kieli kippuralla.

Leimusilmät,
roihuhuulet,
villin parahduksen kuulet,
viheltävät
hurjat tuulet
tässä salissa.

Pippuri purppura
prinsessa istuu
keittiön pöydän alla.

- Hannele Huovi
Ihana!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tähdenlento09:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Niin, että annatte lastenne raivota ja komennella itseänne keskellä yötä? Oisko pieni kurinpalautus paikallaan?


Jep jep :D
Tervetuloa kokeilemaan sitä kurinpalautusta keskellä yötä puolunessa olevaan uhmaikäiseen :D
Äh. Hyvää tekee saada purkaa tunteita, ei tuu patoutumia. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. :D Ihan typerä vanhanaikanen asenne, että lapset saa näkyä, vaan ei kuulua. :headwall:
 
helpotus
Huoh, että on helpottavaa kuulla, miten muuallakin nämä 3-vuotiaat uhmaa ja raivoaa yöllä. Meillä on viime viikkoina ollut ihan liikaa sellaisia öitä, että pikkusälli on muutaman tunnin nukuttuaan herännyt aloittaakseen ihan mielettömän raivoamisen, syystä milloin mikäkin. Väärät yöppärit, huonot lakanat, tahtoo toisen tyynyn, haluaa vessaan muttei haluakaan, lelut on tyhmiä ja talo liian pimeä...... Ja niin, viimeiseen asti rajojen ja rakkauden, vaikka sitten sen kurinkin, kannattajana ja alan parissa työskentelevänä voin kertoa, että minkään maailman kurinpalautus ei tuossa tilanteessa tepsi, ainakaan meillä! Poika rauhoittuu kun on siihen valmis, tulee hakemaan läheisyyttä ja pyytää toisinaan jopa anteeksi. Mutta mitä enemmän komennan tai vastaavasti hyssyttelen, sitä pahemmaksi suuttumus yltyy. Olen kuitenkin jatkuvasti lähistöllä valmiina auttamaan rauhoittumisessa, jos lapsi sitä tarvitsee. Jotenkinhan niitä tunteita ja päivän olotiloja sen lapsen on saatava ja voitava käsitellä, eikä se ymmärrys-/ käsityskyky saati taidot ylipäänsä vielä muuhun riitä. poika hakee selvästi omia rajojaan ja tunteiden hallintaansa, keinot vain tässä iässä ovat nämä. Raskasta silti, niin lapselle kuin vanhemmillekin.
 

Yhteistyössä