Meillä todettu tänään sika-influenssa :(

  • Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
huolissaan
Tytöllä 4v. todettu tänään sika-influenssa. Päivystyksessä istuttu puolipäivää ja paljon näytti olevan muitakin sairastuneita lapsia.

Mietitään vaan, et tarttuuko siskollekin (1v7kk) ja mulle ja isälle. Iskä saa huomenna rokotteen riskiryhmäläisenä, mut auttaneeko enää mitään. Mä en saa mitään rokotetta ja nuorempi lapsi ehkä ens viikolla saa, jos saavat rokotukset järjestettyä.

Huolettaa..
 
voi onnistua
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
Tytöllä 4v. todettu tänään sika-influenssa. Päivystyksessä istuttu puolipäivää ja paljon näytti olevan muitakin sairastuneita lapsia.

Mietitään vaan, et tarttuuko siskollekin (1v7kk) ja mulle ja isälle. Iskä saa huomenna rokotteen riskiryhmäläisenä, mut auttaneeko enää mitään. Mä en saa mitään rokotetta ja nuorempi lapsi ehkä ens viikolla saa, jos saavat rokotukset järjestettyä.

Huolettaa..
käyttäkää kotona paljon käsidesiä ja ostakaa apteekista suojanaamarit.
Koska tarttuu vain pisaratartuntana, sitä voi myös kotioloissa välttää
kun on tarkka. Ei saa koskea käsillään silmiin, nenään, suuhun ym. ennen desinfiointia ja kunnon käsienpesua ja kuivausta.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:hug:
Meillä kans todettiin kahdella lapsella tänään. Saivat riskiryhmäläisinä Tamiflu-kuurit.
Me saatiin kans Tamiflu.kuuri ja mies haki sen apteekissa, jossa oli ollut joku porukka vaatimassa rokotteita ja tamifluuta kaikille. Olivat huudelleet apteekissa: "te tapatte meidät kaikki, kun, ette sitä lääkettä anna". Vartijat kantaneet ulos näitä "mielenosoittajia"..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:hug:
Meillä kans todettiin kahdella lapsella tänään. Saivat riskiryhmäläisinä Tamiflu-kuurit.
Me saatiin kans Tamiflu.kuuri ja mies haki sen apteekissa, jossa oli ollut joku porukka vaatimassa rokotteita ja tamifluuta kaikille. Olivat huudelleet apteekissa: "te tapatte meidät kaikki, kun, ette sitä lääkettä anna". Vartijat kantaneet ulos näitä "mielenosoittajia"..
:eek: aika hurjaa :eek: :/
 
apsi
Mä melkein toivoisin, että saatais possu mahdollisimman pian. Sittenpä ei tarvis odottaa ja ruikuttaa kun olis sekin lusittu. Kun kai sen kumminkin jostain saa. Vauvan takia tietty olis kiva, että ehtis kasvaa vielä ennen mitään tauteja, mutta mä voisin ottaa possun vaikka nyt heti.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:hug:
Meillä kans todettiin kahdella lapsella tänään. Saivat riskiryhmäläisinä Tamiflu-kuurit.
Me saatiin kans Tamiflu.kuuri ja mies haki sen apteekissa, jossa oli ollut joku porukka vaatimassa rokotteita ja tamifluuta kaikille. Olivat huudelleet apteekissa: "te tapatte meidät kaikki, kun, ette sitä lääkettä anna". Vartijat kantaneet ulos näitä "mielenosoittajia"..
just, menny pikkasen sekasin porukka... varmuudekshan noita lääkkeitä ei kannata antaa, jos ei faktasti sitä tartuntaa ole... ja rokotukset saa kun sen aika on

paranemisia teille joilla possunuha on, toivottavasti menee ohi ilman suurempia ongelmia :)
 
Pakkohan se muksu sinne lääkäriin on viedä jos se on sairas! haloo! Eiköhän siellä päivystyksessä ne muutkin jossain taudissa ole ja jos eivät ole sika taudissa niin sitten kannattais käyttää suojanaamaria vaikka ihan niinkun kipeidenkin. Kyllä mä vien lapseni lääkäriin samantien jos vaikuttaa siltä ettei kotona pärjätä.Ja jos meitä ei oteta tosissaan niin mut saa sitten kantaa sieltä pois,mä en lastani tapa kotona siks että joku hoitaja taikka lääkäri oli sitä mieltä että kyllä te vielä kotona pärjäätte. Kyllä vanhempi lapsensa tuntee ja tietää koska on lääkäriin mentävä ja vaadittava hoitoa jos sitä ei meinata antaa!
 
järkeä
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja luuvalo:
Alkuperäinen kirjoittaja vvvv:
mitäs siellä päivystyksessä teitte???
tartutitte varmaan monet muutkin :headwall:
Hakivat hoitoa siaraille. Kotiinko olisi pitänyt jättää lapsi kuolemaan niinkuin torniolaistyttö?
Täällä on ihan omat sisäänkäynnit sikaepäillyille.
Niin meilläkin, yksi paikka. Päivystykseen ei mennä siassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:hug:
Meillä kans todettiin kahdella lapsella tänään. Saivat riskiryhmäläisinä Tamiflu-kuurit.
Onko teillä muuten kovaa kuumetta tai muita oireita? Meillä kuumetta yli 40astetta välillä ja ei meinaa oikein laskea, vaikka maksimit lääkkeissä annettu :( Nukupa tässä nyt sitten rauhassa yö.

Ärsyttää vielä sekin, et oo ite niin tehokas imaseen kaikki pöpöt itseeni, vaikka ihan perusterve olen, et varmasti tää tauti on sit kohta mullakin :(
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:hug:
Meillä kans todettiin kahdella lapsella tänään. Saivat riskiryhmäläisinä Tamiflu-kuurit.
Onko teillä muuten kovaa kuumetta tai muita oireita? Meillä kuumetta yli 40astetta välillä ja ei meinaa oikein laskea, vaikka maksimit lääkkeissä annettu :( Nukupa tässä nyt sitten rauhassa yö.

Ärsyttää vielä sekin, et oo ite niin tehokas imaseen kaikki pöpöt itseeni, vaikka ihan perusterve olen, et varmasti tää tauti on sit kohta mullakin :(

Minä laittaisin herätyksen puhelimeen ainakin tunnin välein, en pahemmin uskaltaisi nukkua.

Tsemppiä
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:hug:
Meillä kans todettiin kahdella lapsella tänään. Saivat riskiryhmäläisinä Tamiflu-kuurit.
Onko teillä muuten kovaa kuumetta tai muita oireita? Meillä kuumetta yli 40astetta välillä ja ei meinaa oikein laskea, vaikka maksimit lääkkeissä annettu :( Nukupa tässä nyt sitten rauhassa yö.

Ärsyttää vielä sekin, et oo ite niin tehokas imaseen kaikki pöpöt itseeni, vaikka ihan perusterve olen, et varmasti tää tauti on sit kohta mullakin :(
kuumetta 39 asteen molemmin puolin. Laskee hetkeksi kuumelääkkeellä mutta nousee aika nopeasti taas korkeaksi. Kova limainen yskä noilla on ja kurkkukipua. Valittavat myös että joka paikkaan sattuu.

Uneton yö täälläkin tulossa.

Voimia ja jaksuja sinnekin :hug: :hug:

 
ap
Joo, tunnin välein aattelin käydä tilan katsomassa. Just kävin ja alkaa ilm. lääkkeet tehoaan, kun oli jo alle 39 kuume. Reppana joi ja kävi vessassa. Ja meillä kans yskitään, oikein sellainen hakkaava yskä. Sääliksi käy nuo pienet, kun joutuvat sairastamaan :(
 
meillä kuume
saatiin laskemaan yhditetyllä paratabs+ibuprofeini( tai pronaxeni nuoremmille) lääkityksellä. Mutta kyllä lääkityksestä huolimatta kuume oli 38,5. Eilen vielä hunajaa ja valkosipulia lapselle.
Yöllä paita märkä ja aamulla kuume helpotti.

Tänään hunaja ja valkosipuli linjaa jatkettu. Ja neiti jo selkeästi virkeämpi vaikka yskä ärsyttää.
 

Yhteistyössä