Meillekö muka tukiperhe ??? !!!

  • Viestiketjun aloittaja "Just"
  • Ensimmäinen viesti
"Just"
Kaverini, lastentarhanopettaja, kehoitti mua hakemaan tukiperhettä ! Menin hämmästyksestä ihan mykäksi ja myöhemmin iski kiukku !
Olen työssäkäyvä sinkkuäiti. Elämäni on hyvää, rauhallista ja tasapainoista. Ainoa mikä puuttuu on parisuhde. En halua että lasteni isä ottaa lapsia viikonloppuisin, hänellä kun on alkoholin kanssaongelmia. Tingin omasta ajasta, mutta saanpahan mielenrauhan !
Haluan myös oikeasti olla lasteni kanssa ! Tarvittaessa äitini hoitaa lapsia, mutta en tarvitse hänenkään apua usein. Voin myös palkata lastenhoitoapua jos siltä tuntuu, rahaa on ihan riittävästi.
Pari kertaa vuodessa lataan akut ja matkustan ilman lapsia ulkomaille.
Nelikymppisenä en tahdo enää bilettää.
Nyt en siis ihan ymmärrä; mihin tarvitsen tukiperhettä.Mielestäni en yhtään mihinkään !! Ajatuskin vieraasta perheestä kummastutta ja loukkaa !
Vai onko se "tätä aikaa" ettäpitää olla se "oma elämä" ja humputella baareissa kun kerran on sinkku. Voi olla että olen sinkku satavuotiaaksi kun möllötän muksuineni kotona, mutta se on hyvää elämää johon ei muukalaisia tarvita äidin "jaksamisen ??? " takia.
Herkkähipiäinen vai sokea omalle elämälleen ?
 
Jep, se on juuri sitä että pitäisi haluta olla lapsistaan olemalla vkonloppuja erossa. Tukiperhettä ei ole vielä tuputettu mutta perhetyöntekijän täällä saisi automaattisesti. En sinänsä ihmettele, kun suurin osa yyhoista tuntuu vaan valittavan aina miten raskasta on ja eivät saa itse järkättyä sitä hoitoapua, kun tarvitsevat. Se tuntuu olevan se oletus lähtökohta sitten jokaista yyhoota kohtaan, kuten myös se että ovat raukat jääneet yksin kun mies on lähtenyt - ei kai ne (me) kaikki niin avuttomia ole???

Ja kyllä sitä baarissakin voi humputella ja muuallakin ilman tukiperheitä, eikä kaikilla ole tarvetta saada vapaata ryyppyreissuille.
 
no tukiperhettä et saa ellet sitten ole lastesuojelun asiakas...
Kyllä, tukiperheen saa myöskin muin kuin lastensuojelullisin perustein, ja ls- asiakkuus ei ole välttämätöntä ainakaan Tampereella.

Kyllä joku sitä minullekin on ehdottanut, jotakin tukihenkilöä jne. koska monien mielestä yksinhuoltajat ovat aina kuormittuneita ja onnettomia. Selitä tilanteesi ja kerro, että pärjäät, viihdyt ja jaksat lastesi kanssa eivätkä he tarvitse uutta perhettä elämäänsä. Mitäs siitä suotta loukkaannut. MOnet perheet, joilla on sosiaalisia ongelmia tai muita mutheita, hyötyvät tukiperheeestä. Itse voit arvoida, hyötyisitkö sinä ja lapsesi. Jos ette, anna olla.
 
se sama
Kyllä, tukiperheen saa myöskin muin kuin lastensuojelullisin perustein, ja ls- asiakkuus ei ole välttämätöntä ainakaan Tampereella.

Kyllä joku sitä minullekin on ehdottanut, jotakin tukihenkilöä jne. koska monien mielestä yksinhuoltajat ovat aina kuormittuneita ja onnettomia. Selitä tilanteesi ja kerro, että pärjäät, viihdyt ja jaksat lastesi kanssa eivätkä he tarvitse uutta perhettä elämäänsä. Mitäs siitä suotta loukkaannut. MOnet perheet, joilla on sosiaalisia ongelmia tai muita mutheita, hyötyvät tukiperheeestä. Itse voit arvoida, hyötyisitkö sinä ja lapsesi. Jos ette, anna olla.
täällä E-Suomessa täytyy olla ls asiakas.
 
täällä E-Suomessa täytyy olla ls asiakas.
Siis joo, täälläkin kulkee kaikki, perhetyöntekijästä lähtien sosiaalihuollon kautta, mut ei siinä tartte olla mitään varsinaista ls-juttua et niitä saa...Perhetyöntekijä ja tukiperhe on tarkoitettu myös ihmisille joilla ei ole tukiverkkoa yms. Ei asioiden tarvitse siis olla huonosti että moisen saisi.. :)
 
kaikesta sitä suututaan..
Kaikesta te ihmiset kans suututte! Hyvää se sun ystäväs vaan sulle toivoi. Sitäpaitsi voishan ne lapsetkin nauttia siitä, jos ois joku mukava perhe jossa voisi joskus kyläillä. Lisää aikuisia, välittäviä ihmisiä ympärillä, mitä ihmeen pahaa siinä nyt muka on!?
 
Voi tosiaan olla, kuten jo monet tässä ovat sanoneet: kaverisi kuvittelee, että elämäsi on liian raskasta/tarvit enemmän omaa aikaa/olet onneton tms, koska hoidat lapsesi yksin.

Toisaalta: olisiko mahdollista, että kaverisi näkee sinussa väsymisen merkkejä, joita et itse huomaa? En siis missään nimessä halua vi*tuilla tai vihjailla mitään sen kummemmin, kun en tunne sinua sen paremmin kuin kaveriasikaan, mutta monestihan käy näin: ihminen uupuu huomaamattaan ja joku läheinen huomaa asian ja kehottaa hakemaan apua.. Ehkä kannattaa pysähtyä hetkeksi ja pohtia omaa jaksamistaan? Eihän siinä mitään menetäkään, jos harrastaa hetkisen itsetutkiskelua..:)
 
"heh"
Älä ota vakavasti tuollaisia lastentarhaopettajien höpötyksiä. hehän eivät tunnetusti ole sitä välkyintä väkeä ja pyrkivät näkemään ongelmia sielläkin missä niitä ei ole.
 

Yhteistyössä