Meitä karehditaan ja luullaan rikkaiksi

  • Viestiketjun aloittaja kolmen lapsen kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
kolmen lapsen kotiäiti
noin niinku rahallisesti. Mitä emme todellakaan ole.
Ite ole kotona vielä kotihoidontuella ja mies töissä, tekee pitkää päivää ja joskus ns. kakkostyötäkin, siitä tosin ei vuositasolla mitään isoja summia saa.
Mutta koska minä olen kotona, olen huomannut että meillä ei saisi olla kahta autoa, me emme saisi lähteä talvella pohjois-Suomeen. Lasten vaatteita ei saisi ostaa uutena.
Meillä on kaksi autoa, asutaan silleesti sivussa ja mies tarvii työnsä vuoksi pakosti auton. Toinen auto isompi ja vanhempi, toinen pieni uudehko.
Lähetään nyt Vuokattiin viikoksi.
Ja isovanhemmat ei auta meitä taloudellisesti, emme ole saaneety lottovoittoa, jne...
Vaatteita ostain kirpparilta, mutta ostan myös uusia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28071481]Miksi koit asian kerrottavaksi täällä? Kieri siinä ihailussa jota saat.[/QUOTE]

Niin, no miksi täällä ylipäätään mitään kerrotaan....
 
kolmen lapsen kotiäiti
[QUOTE="vieras";28071481]Miksi koit asian kerrottavaksi täällä? Kieri siinä ihailussa jota saat.[/QUOTE]

Koska joudun kyllä laskemaan rahamme, niin se sattuu että yleisesti luullaan että "kylvemme rahassa"
 
"vieras"
Mä pidän sua köyhänä ja nauran sisäisesti sulle. Ei sun isäsikään arvosta sua ja ei se sun siskon kännykkä oikeasti rikki ole, se ei vaan jaksa kuunnella sun juttujas.
 
Ai, minä olen ajatellut että on ihan normaalia että perheissä on kaksi autoa vaikka toinen on töissä ja toinen kotona tai vaikka opiskelee. Ja aika monella tuttavaperheellä on varaa myös matkustella, vaikka toinen on kotona :)
 
Ne kadehtii oikeesti sitä, et sä osaat pitää taloudesta niin hyvää huolta, et siitä jää matkoihinkin rahaa.

Mä huomasin sen, kun olin töissä ja tienasin ihan mukavasti, mut kaikki meni tietysti eikä säästöön jääny mitään. Työsuhde loppui ja jäin työttömyyspäivärahoille, jotka kuitenkin monta sataa vähemmän kuussa. Taloudenhoito muuttui, karsin turhat jutut ja oon ollut tarkka mitä ostan ja kappas, meillä menee ihan jees. Tajusin, et olin vaan syytäny rahojani ihan mihin vaan huvitti. Nyt pienemmistä rahoista jää säästöön ja oon tosi ilonen siitä :)

Ja siis mulle on kans todettu, et mä taidan olla rikas... joojoo, työttömänähän tässä ollaan :D
 
mammonaa
hah haa, enpä ihmettele jos sulle ollaan kateellisia kun täälläkin on vastaanotto tätä luokkaa...
Suomi on kateellisten maa ja valtakunta.

Mitäs se sinänsä haittaa jos teitä luullaan rikkaiksi, kai lähimmät ystävät tietätävät että olette normituloisia? missä se näkyy että joku on kateellinen. Te varmaan osaatte priorisoida menonne tai miehes saa keskivertoa enemmän palkkaa, tai jotain semmoista.

Täytyy itseäni kehua, että kateus ei kuuluu omiin piirteisiin. En ole oikeestaan ikinä ketään kadehtinut, noin niinku rahallisesti.

Meillä on perus asuntolaina, yksi auto jota mies käyttää, ja minä julkisia, fine jos ei hikiläskisetä satu viereen. Lapsi tulossa. Eletään omat menot omista tileistä, itse aina kuun lopussa vähän mietin, että mihin laitan roposeni, vaikka ei tarvii ihan viimestä euroa laskea, mutta joskus joutuu miettii että riittäköhän rahnut. Miehellä riittää, sen kukkarolle en mene.

Joskus, tunnen haikeutta, että ai kun pääsin ulkomaille sillein kauas ja lämpimään, mutta sekin tunne menee ohi, kun lähteminen on työlästä, sitten ei jaksa oikein olla kateellinenkaan.

Tottakai välillä toivoisi, että rahaa olisi korskeasti, mutta kateellinen en osaa olla. Se kuka on duunia tehnyt ja säästänyt, saanu perintöä tai syntyny kultalusikka suussa tai jaksanut viitata tunnilla sillein että nyt köllii rahoissa, niin hyvä sille :)

Ohhoijaa, tulipa vuodatus..
 
mammonaa
[QUOTE="vieras";28071715]Siis vaan ne jotka on voittannu lotossa on oikeutettuja toiseen autoon? :DDD Vittu sulla on akka kusta päässä.[/QUOTE]

Eikun ihan oikeesti, miten sä saat vedettyä ap:n aloituksesta johtopäätöksen "vittu sulla on akka kusta päässä"
Kateellinen??!! :D
 
"Hohhoijaa"
Noh noh, täällähän on taas täysi rähinä päällä, rauhoitutaampas lapset. Meitä pidetään varakkaina ja tulotasojen mittapuulla sitä varmaan ollaankin. Kaikki mitä tulee kutakuinkin menee, säästöön tietty jää jotain, mutta lainoja maksellaan niin kuin muutkin. Ei ole tullut mieleenikään tehdä aloitusta asiasta tällä palstalla.
 
"jaapa"
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen kotiäiti;28071496:
Koska joudun kyllä laskemaan rahamme, niin se sattuu että yleisesti luullaan että "kylvemme rahassa"
Tuossahan se "rikkauden" salaisuus on. Vaikka olisitte molemmat hyväpalkkaisessa työssä, mutta laittaisitte rahoja surutta menemään, niin teillä ei olisi mitään. Tili olisi nollilla aina ennen tilipäivää. Mutta jos rahojen perään katsoo ja käyttää harkiten, niin sitä alkaa rikastua pienemmilläkin tuloillla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28072374]Mistä tiedät ap, että teitä kadehditaan?[/QUOTE]

Niin onko joku sanonut näin vai mistä päättelet asian?

Onko teillä asuntolainaa?

Kun tilannehan on että lainaa saa liki jokainen pankista, mutta rahaa on oikeasti harvalla. Ei se että on kaksi autoa ja merkkivaatteet tarkoita sitä että perhe olisi velaton ja varakas.
 
"vieras"
Meillä taas on ihan hyvät tulot, lainat jo maksettu mutta eletään säästäväisesti ja esim. autoja on vain yksi. Kukaan ei taatusti kahdehdi meidän autoa eikä muutakaan, mutta eivät tiedä että lainaa ei enää ole.

Eli en mä nyt jaksaisi olla kamalan innoissani siitä jos joku kahdehtii velaksi hankkimaanne elintasoa.
 
kolmen lapsen kotiäiti
[QUOTE="vieras";28072374]Mistä tiedät ap, että teitä kadehditaan?[/QUOTE]

"Kyllä Teidän kelpaa, taas lähette reissuun, ei vissiin tarvi joka senttiä laskea" juu, taas, kerran vuodessa käydään pohjoisessa....
jne.
Mutta anti olla, ei ollu tark. rähinää nostattaa....
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen kotiäiti;28072523:
"Kyllä Teidän kelpaa, taas lähette reissuun, ei vissiin tarvi joka senttiä laskea" juu, taas, kerran vuodessa käydään pohjoisessa....
jne.
Mutta anti olla, ei ollu tark. rähinää nostattaa....
On mullakin tuttavaperhe, jolla ei koskaan ole varaa lähteä reissuun. Vaikka tienaavat enemmän kuin me, asunto on lahja miehen vanhemmilta (meillä paljon velkaa) jne. Tollasille ihmisille voi vaan sanoa, että on ihan valintakysymys, mihin rahansa käyttää. Mekin ostellaan vaatteita kirpparilta, mutta käydään kerran vuodessa etelässä.
 

Yhteistyössä