Melkein 4-vuotias piirtää pelkkää suttua.

Esikoinen piirtää vielä vaan pelkkää suttua. Suttu toisin voi olla lentokone, mummu tai mikä milloinkun mutta käytännössä vaan jälki on sotkua. Säästän tietenkin näitä piirustuksia koska niillä on tunnearvoa.
On alkanut kuitenkin mietityttämään että eikö tuon ikäisen pitäisi jo yrittää piirtää ihmisiä? Sellaisia "pää-jalkaisia". :/
 
toinen
Meillä samaa ja tyttö 5v syksyllä. Osaa piirtää pää-jalkaisia ja joskus jopa jotain muutakin, mutta pääsääntöisesti suttuja, jotka on milloin mitäkin. En mää jaksa ressata moisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin riippuu vähän sutusta.... onko paljon piirrellyt aikaisemmin? jos ei niin sekin voi vaikuttaa ettei osaa piirtää yksinkertaisesti...
Piirtää aika harvoin. Alkoi vaan mietityttämään kun monen muun samanikäinen pirtelee jo vaikka mitä. En silti odota että pojasta tulisi kuvataiteilja :)
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Meidän 2 vuotias piirtää jo ihmisiä, että kyllä varmaan 4 vuotiaalta pitäis tulla muutakin kuin suttua... Kannattaa varmaan soittaa vaikka neuvolaan.
No en nyt ole neuvolaan soittamassa. :LOL:
Niin mikä naurattaa? Sieltä osaavat sanoa mikä on normaalia 4 vuotiaalle piirtämisestä.
 
Kuopukseni oli näitä sutun piirtäjiä. Hän ei tosin ilmoittanut niille mitään hahmoa, vaan hän piirsi eri värejä. Sanoi että nyt piirrän punaista, nyt sinistä jne. Vasta melkein kuusivuotiaana piirsi ensimmäisen ihmishahmon ja sen jälkeen ei suostunut piirtämään muuta kuin prinsessoja seitsemän vuotiaaksi asti.

Mutta hänellä onkin hankala oppimisvaikeus ja psykologi oli sitä mieltä että tämä piirrutushomma oli sen ensioireita.
 
vieras
Ihan normaalia, kaikilla ei vaan kiinnosta piirtely. Jos meidän matti osaa puhua vuoden ikäisenä ja oppii kirjoittamaan 3-vuotiaana, se ei tarkoita että kaikkien pitää mennä samassa tahdissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Meidän 2 vuotias piirtää jo ihmisiä, että kyllä varmaan 4 vuotiaalta pitäis tulla muutakin kuin suttua... Kannattaa varmaan soittaa vaikka neuvolaan.
Meidän lähes kolmevuotias ei piirrä ihmisiä, tekee kyllä kaikenlaista muuta, mitä ei ehkä kaikki ikäisensä. Ei kai tällaisista asioista tarvii heti olla neuvolaan soittamassa?

Piirtäminen on luovaa toimintaa, jotkut tykkää pienestä asti aloittaa yksityiskohtaisemmin, toiset tekee "laajempaa kuviota". Ei se ole niin vakavaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Meidän 2 vuotias piirtää jo ihmisiä, että kyllä varmaan 4 vuotiaalta pitäis tulla muutakin kuin suttua... Kannattaa varmaan soittaa vaikka neuvolaan.
No en nyt ole neuvolaan soittamassa. :LOL:
Niin mikä naurattaa? Sieltä osaavat sanoa mikä on normaalia 4 vuotiaalle piirtämisestä.
Joo, mä voin kertoa, että ei tartte huolestua. 4-vuotisneuvolassa katsotaan vaan, että osaa piirtää ympyrän, neliön ja viivat tai rastin. Nekään ei tartte olla täydellisiä.

Meillä piirtää suttua ja joskus armosta aarrekartan, nimensä (tai jonkun muun) ja pääjalkaisia on tehty ehkä 6 kappaletta puolen vuoden aikana. Ikää nyt vähän päälle 4vee.

On kiinnostunut vähän kaikesta muusta paitsi piirtämisestä.
 
tanssahtelija
kuunteleeko musiikkia, lauleskeleeko, tanssahteleeko tai teettekö jotain sellaista yhdessä?
Noi on oikean aivopuoliskon juttuja, ja myös piirtäminen olis oikean aivopuoliskon "heiniä". Vissiin tanssahtelu ja tällaiset rytmiset tila-asiat joissain määrin myös.

Mä en kanssa pienenä piirtänyt yhtään, tanssahteluun ei ollut mitään tuntumaa vaikka muuten olin liikunnallinen, ja musiikin "keksiminen" oli hankalaa. Voisin sanoa että noi on kaikki eräänlaisia kieliä, jotka pitää oppia ja jotka myös auttaa toisiaan. Isompana rupesin käymään tanssikurssilla (napatanssissa, afrotanssissa ja hiphopissa on todella pingottamaton asenne ja ne on vähän hölmöjä, mikä auttaa rentoudessa : ).
Oon huomannut että ongelmanratkaisukyky ja luovuus, myös duunissa, on kehittynyt tän myötä
: )

Kun tekee näitä muita juttuja niin että on hauskaa, niin voi olla että toi piirtäminenkin siinä ohessa kehittyy! : )
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
2000luvulla tuollaista ei huomioitu. 'Kaikkia ei vaan kiinnosta piirtää' ja ihan totta, mun 10v poika ei tykkää vieläkään piirtää
No nythän me eletään 2000-luvulla ja kyllä huomioidaan :D Ja on niitä huomioitu ennenkin. Lähinnä kynäotetta ja mallista piirtämistä.
 
:/
Meillä oli sama. Kun kysyin, miksei piirrä oikeasti, sanoi ettei osaa. Sitten eräänä päivänä tuli näyttämään piirustustaan: oli piirtänyt Peppi Pitkätossun. Mittasuhteet kohdallaan, letit oikean näköiset ja sukatkin kuin esikuvalla. Piirsi vasta kun osasi :D
 
No minulla ei ole lapsia, mutta en silti huolestuisi. Kyllä kaikki lapsetkin on varmaan kai yksilöitä siinä mielessä, että kaikkia kiinnostaa vähän eri asiat.

Itse piirsin kuuleman mukaan aika pienestä jo "hienoja" kuvia, mutta veljeäin kiinnosti ja kiinnostaa edelleen enemmän kaikenlaisten laitteiden ja koneiden kanssa näpertely.. Purkaminen, kokoaminen yms. Ja ketä kiinnostaa mikin.
 
vieras
Minustakin sitä ei vaan kiinnosta piirtely. Oma poika on 4,5 v. eikä ole mitenkään väritellyt tai piirrellyt vaikka tietysti mahdollisuus on aina ollut, ja olen yrittänyt sitä kannustaa. Suttua on äkkiä vetäissyt paperille ja sitten menoks. Nyt sitten tänä kesänä on alkanu piirtelykin kiinnostaa, ja piirtelee aika kiinnostavia juttuja. Esim. eilen piirsi puun, jossa oli maja, ovia kavereille, tuoleja ihan nelijalkaisia ja selkänojallisia, lehdet puun oksiin, tikkaat jne. Eikä ole kummemmin piirrellyt ennen. Rekkoja piirtelee nyt ja hyvin on yksityiskohtaista homma. Joten ehkä on niin, että kun se sitten kiinnostaa, niin ei viitsi mitään ukkeleita piirrellä vaan jotain muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
2000luvulla tuollaista ei huomioitu. 'Kaikkia ei vaan kiinnosta piirtää' ja ihan totta, mun 10v poika ei tykkää vieläkään piirtää
No nythän me eletään 2000-luvulla ja kyllä huomioidaan :D Ja on niitä huomioitu ennenkin. Lähinnä kynäotetta ja mallista piirtämistä.
Siis v2000 tuohon ei puututtu. Kynäote toki eriasia sitten
Hoono soomi-päivä tänään mulla :D
 
Meidän 7-vee. on piirustustaidoiltaan ihan käsi. Ei sitä vaan kiinnosta pätkääkään.
Ja nyt kun esikoulutehtäviä teki eskarissa, niin niihin hänen piti laittaa melkein jokaiseen joku bionicle tms. hillumaan.
Lapsilla vaan on aivan äärilaidasta toiseen piirustustaidot, ei kaikki siinä koskaan edes kehity kummoiseksi.
 

Yhteistyössä