Menen aamulla töihin ja nyt riipasen kännit, mitä mieltä olet?

  • Viestiketjun aloittaja Kellopelitön
  • Ensimmäinen viesti
Kellopelitön
Työskentelen keskisuuren kaupungin sairaalassa vuodeosastolla. Kun nyt on tässä juhannus, niin olen työvuoron jälkeen ottanut kuppia sen verran, että on kunnon tujakka päällä, nukkumaan olen mennyt joka ilta viimeistään n. klo 01.00 yöllä ja herännyt kuudelta, vuoro alkaa seitsemältä. En jotenkin jaksa olla selvinpäin, en tiedä johtuuko se nyt juhannuksesta vai onko jotain yleistä vitutusta. Humalassa en ole töissä koskaan. Mitä mieltä olet?
 
"jaa-a"
Olen sitä mieltä, että jos on joka päivä kunnon tujakka päällä, niin taatusti on promilleja veressä aamulla vaikkei sitä itse tiedostaisikaan. Ehdottaisin että et ota yhtään jos menet seuraavana päivänä töihin, onhan sulla vastuullinen työkin.
 
"vieras"
No niin minäkin teen, olen puhelinvastaava ja infossa töissä. Ei siinä kukaan huomaa jos pikku tuiterissa istuskelee ja juttelee niitä näitä, olen ollutkin useasti ihan kännissä töissä. Rattijuopumuksenkin olen saanut aikaiseksi, joku perkele soitti poliisille kun lähdin töistä autolla kotiin ja jäin heti kiinni, pari kertaa olan parkkihalllissa ajanut autolla toiseen autoon pahki mutta kiinni en ole jäänyt. Ei se aika oikein muuten kulu kun joutuu vaan istumaan.
 
alottaja
[QUOTE="jaa-a";26531964]Olen sitä mieltä, että jos on joka päivä kunnon tujakka päällä, niin taatusti on promilleja veressä aamulla vaikkei sitä itse tiedostaisikaan. Ehdottaisin että et ota yhtään jos menet seuraavana päivänä töihin, onhan sulla vastuullinen työkin.[/QUOTE]
Ymmärrän tän neuvon kyllä hyvin, olin itsekin aikaisemmin sitä mieltä että ei pisaraakaan jos on aamulla töitä. Jotenkin nytb tuntuu että lähtenyt vähän lipsumaan ison vastuun myötä, ja työjälki on ollut koko ajan hyvää tai kiitettävää ja siltä välitä en ole tehnyt virheitä. Jotenkin tule sellanen olo, että työ menee vasemmallakin kädellä.
Opiskeluaikoina en juonut juuri mitään, enkä varsinaan jos oli työtä tai tärkeetä tenttiä edes tulossa samalla viikolla.
 
alottaja
Mun mielestäni ookoo, jos itse tunnet aamulla jaksavasi. Palstan mukaan sut poltetaan roviolla!
Herään aikaisin, keitän kahvit ja syön hyvin ja meen töihin, ei missään vaiheessa päivääkään ole sellanen olo etten jaksaisi, työ menee ihan hyvin eteenpäin.
Just mietin, että kuinka tuomittavaa tää on, kun oon sairaalassa töissä. Joku rakennusmies jos riipasee kaljaa twelwin niin ei siitä kukaan mitään kysy aamulla mikä on olo, jos tekee työnsä hyvin.
 
jassoota
[QUOTE="vieras";26531994]No niin minäkin teen, olen puhelinvastaava ja infossa töissä. Ei siinä kukaan huomaa jos pikku tuiterissa istuskelee ja juttelee niitä näitä, olen ollutkin useasti ihan kännissä töissä. Rattijuopumuksenkin olen saanut aikaiseksi, joku perkele soitti poliisille kun lähdin töistä autolla kotiin ja jäin heti kiinni, pari kertaa olan parkkihalllissa ajanut autolla toiseen autoon pahki mutta kiinni en ole jäänyt. Ei se aika oikein muuten kulu kun joutuu vaan istumaan.[/QUOTE]
Ootko oikeesti siis ihan kännissä, kun oot töissä?
 
siis täs mitä tapahtuu?
[QUOTE="vieras";26532013]Juu, ei siinä mitään erikoista ole. Yksinäistä istuskella ja vastailla puhelilmeen, tyhmiin kysymyksiin jne. Yleensä minulla on minttu-pullo mukana ja lisään sitä kahviin.[/QUOTE]
Ootko jossain offisessa, vai teetkö himassas töitä?
 
Oma tarinani
Työskentelen alalla, jota voidaan kutsua viihde-alaksi, olen puhelintyössä jota tehdään kotoa käsin. Meillä on tiukka ohjeistus siitä, että työssä ei saa ola humalassa ja sitä valvotaan mm. pistosoitoilla. Parhaan tulokseni olen tehnyt v.2011 kesäkuussa, jolloin tienasin itselleni 3500e puhumalla shittiä puhelimeen ja olin koko tuon työajan keskivahvassa humalassa eikä mitään valittamsita työnantajala joka tienasi tuon mun summan päälle 2700e.
 
"vieras"
Osoittaa mielestäni alkoholismia, jos ei pysty bolemaan ilman alkoholia kun on menossa töihin, ei minulla ainakaan tule mieleenkään että joisin kun olen töihin menossa.
 
alottaja
[QUOTE="vieras";26532065]Osoittaa mielestäni alkoholismia, jos ei pysty bolemaan ilman alkoholia kun on menossa töihin, ei minulla ainakaan tule mieleenkään että joisin kun olen töihin menossa.[/QUOTE]
Ei mulle tuu mitenkään sen kummemin mieleen tää, ajattelin vaan ottaa rennommin nyt viikonloppuna ja kesäaikaan muutenkin kun on paljon sijaisia töissä. On hirveesti ihan perus reseptiuusintaa ja kiertoa, ei mitään leikkauksia todellakaan ne menee toiseen taloon, lähinnä konsultaatioita mens vaikka silmät ummessa kädet sidottuna.
 
Laulava Lomittaja
Itse teen asiakaspalvelu (kotiavustaja) työtä,ja voin rehellisesti sanoa,ettei se kannata..Jos oot hiukankin krapulaherkkä (itse en ole)niin jätä suosiolla juominen siihen,että oot seuraavan päivän vapaalla.

nmim. krapula ja työ = huono yhdistelmä
 
  • Tykkää
Reactions: Kesä-ukko
"..."
just lykättiin tänään yks työkaveri taksin kyytiin ja verikokeisiin. haisi ihan pirusti viinalle, eikä se enään sit takas tullu.... no tää ei kyl nyt liittyny mitenkään tähän sun juttuun. mut jos haiset aamulla vähänkin viinalle niin varo vaan pistävät sutkin pian verikokeisiin.
 
Saatat hyvinkin olla humalassa vielä pitkälle seuraavaan päivään. Riippuen tietysti juotujen alkoholiannosten määrästä.

Todella toivon, että ymmärrät lopettaa/joku sinut toiminnastasi narauttaa. Ihan jo itsesikin takia, ennen kuin mitään vakavampaa sattuu esim. potilaiden kanssa.

Ja ihan mielenkiinnosta: Millä kuljet aamulla töihin?
 
"Minna"
Jos yhdeltä lopetat juomisen ja seitsemältä menet töihin, niin kyllä sulla on alkoholia veressä aika reippaasti vielä. Jos joutuisit puhaltamaan tai verikokeisiin, niin heti narahtaisit. Toivottavasti jäätkin kiinni.
 
just
Minä olen tehnyt eilen samaa, en ole vastuussa ihmishengistä, tosin työni on selvää päätä vaativaa, mutta ajattelin nyt Juhannuksen kunniaksi ottaa vähän rennommin ja tuskin se ketään haittaa - suostuin kuitenkin vapaaehtoisesti juhannukseksi töihin, joten jotain erivapauksiakin :)
 
nollatoleranssi
Kaikki jotka sattuu tekeen työtä ihmisten parissa,soisin että jäisivät kiinni jos krabbiksessa/humalassa menevät töihin!Mikään ei ole niin kamala,kun se joka on tekemisissä toisten terveyden/holenpidon ollessa kehissä on humalassa/krapulassa tekemessä "työtään".Skarppius kärsii..Toivon suuresti että palat!
 

Yhteistyössä