Menettekö itseksenne jääkaapille/ruokakaapille komuamaan kyläillessäsi äitisi ja/tai isäsi luona? Entä anopin/apen luona?

  • Viestiketjun aloittaja pipari
  • Ensimmäinen viesti
pipari
Mä meen lapsuudenkodissa, siellä kun vierailemme useamman kerran viikossakin ja on eräänalinen kakkoskoti meille. Anoppilassa en mene, kuin lasten asialla (tähän täysi lupakin :) )
 
Äitillä käyn kaapilla kuin kotonani. Tällä hetkellä tosin "asutaan" mun äitillä, eli osittain siitäkin syystä. Isillä en käy kaapilla, kun ei siellä ikinä ole mitään hyvää. Anopillakaan en käy kaapilla. Käyn siellä harvoin ja olen ihan kyläilijä, niin ei ole mitään tarvetta asioida jääkaapilla.
 
joojoo
Kotona tutkin jääkaapin ja syön jos löydän jotain mieleistä ;) Anoppilassa en mee jos anoppi on kotona (ei siinä ehi jääkaapille ite mennä ku se passaa kaiken aina valmiiksi... koitan mä sit siivoilla ees pöytää ruokailun jälkeen ja joskus tiskaan) mut jos anoppi on töissä ni sit meen (ja siivoon ja tiskaan :D )
 
No omat vanhemmat ovat kyllä jo edesmenneet, mutta sisareni sekä veljieni kaapeille menen kyllä kun kyläillään. Samoin he saavat vapaasti mennä meillä ruokakaapille:) Anoppilassa voin ehkä jääkaapista ottaa juotavaa, muutoin en. Ja silloinkin kysyn luvan. Anopilla ei ole sellaista tapaa, että joku miniöistä tai tytär "saisi" autella tarjoiluhommissa kauheasti. Tosin minäkin olen sellainen, että hyysään mielelläni:)
 
Joo, molemmissa. Anoppilassa saisi ruokaa vain kerran päivässä, jos ei menisi. Käsky on tullut ruokkia itse itsensä. Äiti yrittää meitä passata - valitettavasti - mutta oon liian tottunut olemaan omatoiminen.
 

Yhteistyössä