Menikö PMMP liian pitkälle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
hhm
No en nyt ihan niin tosissani ollut sen lukiokommentin kanssa enkä keltään odottanut selvitystä koulutustasosta, mutta kiitos nyt kuitenkin... :D

Niin, sananvapauden käytön määritteleminen tietynlaiseksi täällä Kaksplussalla ei tietenkään määrittele millään tavalla sananvapauden luonnetta, tarkoituksenani ei ollutkaan sitä uudelleenmääritellä vaan kertoa sen tarkoitus niille joille se ei selvästikään ollut ihan selvä. Kyseessähän ei tosiaan ole mikään mielipideasia vaan ihan perustuslaissa samoin kuin lukemattomassa määrässä oikeuskirjallisuutta määritelty termi, jonka kaiken maailman Kaksplussan säpäleet toki omassa todellisuudessaan voivat määritellä ja jaotella uusiksi, mutta mitään merkitystä sillä ei ko. termin olemukseen ole. Ja mikä oli tämän väännön merkitys itse keskustelun aiheelle, eli PMMP:n tapaukselle? No ei yhtään mikään, se aihe on selvästi hylätty jo aikaa sitten.

Ja "normaalijärkinen älynnee" (vai "älynneekö"?), etten minä ole väittänyt säpäleen tai muiden Kaksplussan nettipalstailijoiden pyrkivän sananvapauden ylhäältäpäin rajoittamiseen, koko sen kommentin pointti josta tuon irroitit, oli osoittaa että juuri sen takia erilaisia sananvapauden lajeja ei ole olemassa vaan ainoastaan se yksi oikeus nimeltä sananvapaus, jota voi käyttää subjektiivisesti paremmin tai huonommin.
Ymmärräthän sä, että nettinikki säpäle ei myöskään tarkoittanut "jaottellullaan" "määritellä sanavapauden olemusta"?

Tuolla kaukaisessa menneisyydessähän hän myös pyysi sinua muuttaamaan (mielessäsi) termit sellaiseen muotoon, jossa käyttötilanne-merkitys tulee huomioiduksi.

Eikö se jo viimeistään kerro, että sinun puoleltasi on kyse naurettavasta sanapelistä, jossa merkitystä on vain eksaktilla määrittelyllä eikä ilmaisuvirheitä sallita?
 
Ymmärräthän sä, että nettinikki säpäle ei myöskään tarkoittanut "jaottellullaan" "määritellä sanavapauden olemusta"?

Tuolla kaukaisessa menneisyydessähän hän myös pyysi sinua muuttaamaan (mielessäsi) termit sellaiseen muotoon, jossa käyttötilanne-merkitys tulee huomioiduksi.

Eikö se jo viimeistään kerro, että sinun puoleltasi on kyse naurettavasta sanapelistä, jossa merkitystä on vain eksaktilla määrittelyllä eikä ilmaisuvirheitä sallita?
Enkös ole sanonutkin siitä lähtien, ettei mulla ole mitään ongelmaa jos jonkun mielestä joku "käyttää sananvapautta asiattomasti", viimeksi sulle muistaakseni? Oletan tietysti että kuka tahansa niin sanoo, tajuaa myös julistuksensa subjektiivisuuden. Kuinka paljon rautalankaa voi ihminen tarvita? Se on just sitä ihmisten tai niiden käyttäytymisen määrittämistä, ja sille on oma paikkansa tottakai, en mä sitä vastaan ole koskaan ollut. Eikä sillä mulle ole mitään väliä jos jonkun mielestä ihmiset käyttäytyy asiattomasti - sitähän ne tekee kaiken aikaa. Joskus syystä ja joskus syyttä.

e. ja jos sun mielestä kyse on sanapelistä, niin silloin sä nimenomaan et ole ymmärtänyt mun pointtia koska juuri sanamuodoista ei ollut kyse, mutta eipä tuolla varmaan niin suurta väliäkään ole - mulla ei ole enempää rautalankaa jakaa eikä asia niin kovin tärkeäkään varmaan ollut. :D
 
Viimeksi muokattu:
"Tampere"
Missä ahtaassa tynnyrissä tämä Vihermies on oikein kasvanut? Tais tulla katumapäälle, kun oli Approon tilat vuokrannut. Appro kun nyt on pelkkää organisoitua ryyppäämistä isossa laumassa. Tais tulla tämä vihermies katumapäälle, kun selvis tilausuuden todellinen luonne.

Voi pyhä yksinkertaisuus! Vai jonkun piisin sana tässä se "ongelma", kivaa harhauttamista vihersedältä. Ja ne viinarahat todella tais kelvata.

Lähisuvussa on helluntalaisia, voi sitä kaksinaismoralismin määrää!

Itse pääsin Appron metelin vuoksi nukahdin vasta joskus kolmelta yöllä. Niiiin kiva kuunnella kadulta kantautuvaa kimitystä naiselta miehelle "sä oon ihan sika...."
 
"Tampere"
[QUOTE="vieras";27315766]Keikkapaikan omistaja oli oikeassa, PMMP väärässä. Just niinkuin joku sanoi, se jonka leipää syöt, sen lauluja laulat.[/QUOTE]

Ja edelleen ja uudelleen. Paikan vuokraaja on Boomi, jonka toimintaan kuuluu Hämeenkadun Appro vuosittain riehakkaille opiskelijoille.

Vihertyyppi on tehnyt virheen siinä kohtaa, että on vuokrannut tilat approon, jonka yksi pieni ohjelmanumero on yksi bändi ja sen kappaleet.

Edelleen käsittämätöntä kaksinaismoralismia kommentoida yhtä kappaletta ja vuokrata tilat ryyppytilaisuuteen.
 
säpäle harmaana
No en nyt ihan niin tosissani ollut sen lukiokommentin kanssa enkä keltään odottanut selvitystä koulutustasosta, mutta kiitos nyt kuitenkin... :D

Niin, sananvapauden käytön määritteleminen tietynlaiseksi täällä Kaksplussalla ei tietenkään määrittele millään tavalla sananvapauden luonnetta, tarkoituksenani ei ollutkaan sitä uudelleenmääritellä vaan kertoa sen tarkoitus niille joille se ei selvästikään ollut ihan selvä. Kyseessähän ei tosiaan ole mikään mielipideasia vaan ihan perustuslaissa samoin kuin lukemattomassa määrässä oikeuskirjallisuutta määritelty termi, jonka kaiken maailman Kaksplussan säpäleet toki omassa todellisuudessaan voivat määritellä ja jaotella uusiksi, mutta mitään merkitystä sillä ei ko. termin olemukseen ole. Ja mikä oli tämän väännön merkitys itse keskustelun aiheelle, eli PMMP:n tapaukselle? No ei yhtään mikään, se aihe on selvästi hylätty jo aikaa sitten.

Ja "normaalijärkinen älynnee" (vai "älynneekö"?), etten minä ole väittänyt säpäleen tai muiden Kaksplussan nettipalstailijoiden pyrkivän sananvapauden ylhäältäpäin rajoittamiseen, koko sen kommentin pointti josta tuon irroitit, oli osoittaa että juuri sen takia erilaisia sananvapauden lajeja ei ole olemassa vaan ainoastaan se yksi oikeus nimeltä sananvapaus, jota voi käyttää subjektiivisesti paremmin tai huonommin.
No väännät sen nyt miten päin tahansa, tuotahan minä olen koko ajan tarkoittanut. En nyt vain tajua, miksi tartut edelleen noihin käyttämiini sanamuotoihin, mutta itse keksit jatkuvasti uusia kiertoilmaisuja samalle asialle. Yhtä hyvin minä voisin tässä ryhtyä vänkkäämään, että et sinä voi sanoa kakspluskeskustelussa, että "sananvapautta voi käyttää subjektiivisesti paremmin tai huonommin", koska laki tai perustuslaki ei näitä sananmuotoja sananvapaudesta käytä.

Herranen aika tämä on kaksplus-keskustelu, jossa keskustellaan omista mielipiteistä, ei perustuslakivaliokunta, jossa valmistellaan uutta lakia ja sen esitysmuotoa. Et ole ilmeisesti vielä keskustelun tässäkään vaiheessa ymmärtänyt, että tässä keskustellaan mielipiteistä, joita sinullakin ihan varmasti on. Kyllä olisi tylsä keskustelu, jos kaikki lauseet pitäisi kopioida suoraan lakikirjasta, ja mitään ilmaisua, jota siellä ei ole, ei saisi käyttää. Nimenomaan eri mielipiteethän muodostavat sen keskustelun parhaimman annin, mutta sinä tässä nyt yrität rajoittaa sananvapauttani kieltämällä ihan tavallisessa keskustelussa tarkoituksenmukaiseksi kokemiani ilmaisuja. Lakikirja ei varmaankaan myös tunne ilmaisua halpa toppahaalari, mutta niin vain mammat niistä vuodesta toiseen täällä kirjoittelevat, ajattele.

Kyllä sinullakin ihan varmasti on käsitys asiallisuudesta ja asiattomuudesta. Niitä ei tätä keskustelua varten tarvitsisi edes kovin tarkoin määritellä, koska uskon, että esimerkiksi kiroilu ja haukkuminen sinunkin mielestäsi menevät heti sinne asiattomalle puolelle, joten suunnilleen samoista asioista puhutaan. Emme tarvitse (järkevät aikuiset ihmiset) tähän keskusteluun perustuslain muotoja, vaan toivottavasti osaamme ajatella ja ymmärtää asioita ihan itse.
 
säpäle harmaana
Ja tottakai ymmärrän "julistukseni" subjektiivisuuden. Mistä olet saanut käsityksen, etten ymmärrä?

Asiallinen käytös yleensä meidän kultuurissamme tarkoittaa esimerkiksi sitä, ettei ketään haukuta, mutta tottakai ymmärrän, että joidenkin mielestä se on ihan ok. Tosin en ymmärrä, miten tällaiset ihmiset on kasvatettu ja missä tynnyrissä he ovat asuneet, että he eivät huomaa kyseisen asian olevan kulttuurissamme yleisesti siellä asiattoman puolella. Ja sitä en myöskään tajua, että kun otetaankin esiin sananvapaus, yllättävän monet sokeutuvat sille asiattomuudelle, vaikka muissa yhteyksissä se huomattaisiin ihan selkeästi.
 
Uskomatonta. Nimittäin se,että Tampere Areenan toimitusjohtajan toimii tuollainen hihhuli. Me eletään vuotta 2012,eikö nyt jumalauta voitais jo uskontoasioista luopua pikkuhiljaa. Niistä kun ei mitään hyvää tunnu koskaan seuraavan.
 
"moi"
meni liian pitkälle. ja lisäksi artistin on esitettävä sitä mitä tilaaja toivoo ja maksaa. kyllä heillä on varmasti tulevia keikkoja missä tuota kappaletta saa esittää ihan kyllästymiseen asti
 
"Tampere"
[QUOTE="moi";27316167]meni liian pitkälle. ja lisäksi artistin on esitettävä sitä mitä tilaaja toivoo ja maksaa. kyllä heillä on varmasti tulevia keikkoja missä tuota kappaletta saa esittää ihan kyllästymiseen asti[/QUOTE]


Ai, mähän pääsen oikein jankuttamaan! Aivanihanaa!

Tilaajahan on se Boomi!
 
"Tampere"
Heti perään lisäna Aamulehden artikkeli:

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194771694619/artikkeli/kuntavaaliehdokas+pmmp+n+keikkasettia+suitsinut+toimitusjohtaja+on+huolissaan+maahisista+paivakodeissa.html
 
hhm
Enkös ole sanonutkin siitä lähtien, ettei mulla ole mitään ongelmaa jos jonkun mielestä joku "käyttää sananvapautta asiattomasti", viimeksi sulle muistaakseni? Oletan tietysti että kuka tahansa niin sanoo, tajuaa myös julistuksensa subjektiivisuuden. Kuinka paljon rautalankaa voi ihminen tarvita? Se on just sitä ihmisten tai niiden käyttäytymisen määrittämistä, ja sille on oma paikkansa tottakai, en mä sitä vastaan ole koskaan ollut. Eikä sillä mulle ole mitään väliä jos jonkun mielestä ihmiset käyttäytyy asiattomasti - sitähän ne tekee kaiken aikaa. Joskus syystä ja joskus syyttä.

e. ja jos sun mielestä kyse on sanapelistä, niin silloin sä nimenomaan et ole ymmärtänyt mun pointtia koska juuri sanamuodoista ei ollut kyse, mutta eipä tuolla varmaan niin suurta väliäkään ole - mulla ei ole enempää rautalankaa jakaa eikä asia niin kovin tärkeäkään varmaan ollut. :D
Missä kohtaa joku EI ole tajunnut, että tuokin mielipide _muiden joukossa_ on subjektiivinen?

Ymmärsin hienosti, että sun ns. pointti ei ollut se sanamuoto, mutta sinä et selvästikään ymmärtänyt, että kukaan muu EI ollut kanssasi eri mieltä mistään muusta kuin siitä termistä.
 
[QUOTE="moi";27316167]meni liian pitkälle. ja lisäksi artistin on esitettävä sitä mitä tilaaja toivoo ja maksaa. kyllä heillä on varmasti tulevia keikkoja missä tuota kappaletta saa esittää ihan kyllästymiseen asti[/QUOTE]

Siis Wiherkoski ei ole tilannut mitään eikä maksanut PMMP:lle mitään. Sen sijaan Boomi on maksanut PMMP:lle ja Tampere-areenalle. Toiselle esiintymispalkkion ja toiselle tilavuokran. Näiden kulut katetaan myymällä lippuja Approon, joita ihmiset ostavat mm. koska haluavat nähdä PMMP:n esiintyvän. Siinä mielessä tuo "Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat" ei sovi tähän tilanteeseen ollenkaan.
 
"vieras"
Ihminen joka ei osaa arvostaa (sanan)vapauttaan, ei ansaitse sitä. Jankuttaminen on sen "asiallisen sananvapauden" vastaista, joten säpäleeltä pitää ottaa sananvapaus pois.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27317234]Ihminen joka ei osaa arvostaa (sanan)vapauttaan, ei ansaitse sitä. Jankuttaminen on sen "asiallisen sananvapauden" vastaista, joten säpäleeltä pitää ottaa sananvapaus pois.[/QUOTE]

Missä olen sanonut, etten arvosta sananvapautta? Tarkoittaako se, että omassa sisäisessä normistossani rajoitan omaa sananvapauttani esim hyvällä käytöksellä sitä, etten sitä arvosta? Et sinäkään varmasti käytä kaikkia mahdollisia vapauksiasi täydessä mitassaan, tarkoittaako se, ettet kunnioita perusoikeuksiasi? Tiesitkö, että sinulla on nytkin vapaus lähteä ulkomaille töihin? Miksi ihmeessä et ole nytkin matkalla johonkin, koska sinulla on vapaus liikkua? Miksi istut paikallasi?
 
"noo"
Jeesus ei tule oletko valmis. Onhan noita julisteita jossa "luvataan" Jeesus tulee oletko valmis. Sekihän voi loukata jotakuta...
Minusta aivan typerää tämmönen vouhotus kun paljon tärkeämpiäkin asioita.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27317340:
Missä olen sanonut, etten arvosta sananvapautta? Tarkoittaako se, että omassa sisäisessä normistossani rajoitan omaa sananvapauttani esim hyvällä käytöksellä sitä, etten sitä arvosta? Et sinäkään varmasti käytä kaikkia mahdollisia vapauksiasi täydessä mitassaan, tarkoittaako se, ettet kunnioita perusoikeuksiasi? Tiesitkö, että sinulla on nytkin vapaus lähteä ulkomaille töihin? Miksi ihmeessä et ole nytkin matkalla johonkin, koska sinulla on vapaus liikkua? Miksi istut paikallasi?
Toimit sitä asiallista sananvapautta vastaan. Jankuttaminen ei ole hyvää käytöstä.
 
"Miia"
En usko, että omistaja esitti toivomuksen kyseisen laulun esittämättä jättämisestä sen takia, että se loukkaisi häntä vaan sen takia, koska hän halusi, että nuorille ei "opeteta" sellaista mikä hänen uskonsa mukaan olisi heille(siis nuorille) haitaksi. Uskovat ihmiset yleensä kuitenkin toivovat, että mahdollisimman moni ihminen pelastuisi, elit toiminnan motiivi on lähimmäisistä välittäminen.
 
"vieras"
[QUOTE="Miia";27317455]En usko, että omistaja esitti toivomuksen kyseisen laulun esittämättä jättämisestä sen takia, että se loukkaisi häntä vaan sen takia, koska hän halusi, että nuorille ei "opeteta" sellaista mikä hänen uskonsa mukaan olisi heille(siis nuorille) haitaksi. Uskovat ihmiset yleensä kuitenkin toivovat, että mahdollisimman moni ihminen pelastuisi, elit toiminnan motiivi on lähimmäisistä välittäminen.[/QUOTE]

Alkoholi ei ole nuorille haitaksi ja sen juomista saa opettaa?
 
hhm
[QUOTE="Miia";27317455]En usko, että omistaja esitti toivomuksen kyseisen laulun esittämättä jättämisestä sen takia, että se loukkaisi häntä vaan sen takia, koska hän halusi, että nuorille ei "opeteta" sellaista mikä hänen uskonsa mukaan olisi heille(siis nuorille) haitaksi. Uskovat ihmiset yleensä kuitenkin toivovat, että mahdollisimman moni ihminen pelastuisi, elit toiminnan motiivi on lähimmäisistä välittäminen.[/QUOTE]

No just.

Millä tavalla ko. biisin _kuuleminen_ olisi kenellekään HAITAKSI? Estääkö se "pelastumisen"?!

Minä taas toivoisin, että mahdollisimman moni vaikka nyt sitten kuulisi (ja saisi esittää) monenlaista musiikkia. Minunkin motiivini on lähimmäisistä välittäminen.

Jos ei halua, että nuoret saa ns. huonoja vaikutteita, niin ei varmaan kannata vuokrata tilaansa opiskeluvuoden suurimpiin ryyppyjuhliin. Jos vuokraa, kestää seuraukset.

Tekopyhyys ja kaksinaamaisuus, pthyi.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27317425]Toimit sitä asiallista sananvapautta vastaan. Jankuttaminen ei ole hyvää käytöstä.[/QUOTE]

Miten se liittyy sananvapauden arvostamiseen? Ja millä perusteella sinä nyt oletkaan sitten kieltämässä yhtäkkiä sen sananvapauden?

Luulitko, että olen tässä ollut rajoittamassa sananvapautta sen asiallisuuden/asiattomuuden perusteella, vai? Juuri tällaisen (tahallisen vai tahattoman?) väärinymmärtämisen vuoksi koen tarpeelliseksi tämän jankuttamisen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27317510:
Miten se liittyy sananvapauden arvostamiseen? Ja millä perusteella sinä nyt oletkaan sitten kieltämässä yhtäkkiä sen sananvapauden?

Luulitko, että olen tässä ollut rajoittamassa sananvapautta sen asiallisuuden/asiattomuuden perusteella, vai? Juuri tällaisen (tahallisen vai tahattoman?) väärinymmärtämisen vuoksi koen tarpeelliseksi tämän jankuttamisen.
Jos toimit asiallista sananvapautta vastaan, et arvosta sananvapautta. Vrt toimit jonkun ohjeita vastaan, et arvosta ohjeita ja ohjeiden antajaa. Jankuttaminen ei ole hyvää käytöstä.
 

Yhteistyössä