Menin baariin kun vauva oli viikon ikäinen,koska sinä menit?

  • Viestiketjun aloittaja "ella"
  • Ensimmäinen viesti
"ella"
Halusin mennä baariin ei mikään pakko olisi ollut ja olinhan mä kerinnyt aika paljon menemään kun olin jo 35v kun sain vauvan. En vain ole halunnut lopettaa elämistä.
 
"maija"
Jos yhdetkin lasketaan, niin vauva oli 4 kuukautta. Lähdettiin miehen kanssa yhdessä juomaan isot tuopit ja syötiin tukevat pihvit, tultiin kotiin 2 tunnin päästä. Vauva oli mummon hoidossa tuon ajan.
 
"vieras"
Pakko kysyä (vaikka provo onkin), että pitääkö aloittaja tuota jotenkin ansiona tai saavutuksena? Arvotetaanko hänen maailmassaan ensimmäisen synnytyksen jälkeisen baarireissun ajankohta, ja jos niin miten? Syntyy vaikutelma, että aloittajan mielestä mitä pikemmin, sen parempi; onko vaikutelma täysin väärä? Vai mikä tässä oli ajatus?
 
"ella"
[QUOTE="vieras";28959509]Pakko kysyä (vaikka provo onkin), että pitääkö aloittaja tuota jotenkin ansiona tai saavutuksena? Arvotetaanko hänen maailmassaan ensimmäisen synnytyksen jälkeisen baarireissun ajankohta, ja jos niin miten? Syntyy vaikutelma, että aloittajan mielestä mitä pikemmin, sen parempi; onko vaikutelma täysin väärä? Vai mikä tässä oli ajatus?[/QUOTE]

Ei ole provo. Halusin vain jatkaa elämääni kuten ennen vauvaakin ei lapsiperhe-elämän tarvitse olla tylsää vaan kotonaoloa.
 
"vieras"
[QUOTE="ella";28959513]Ei ole provo. Halusin vain jatkaa elämääni kuten ennen vauvaakin ei lapsiperhe-elämän tarvitse olla tylsää vaan kotonaoloa.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa, jatkokysymys: mikäli halusin jatkaa elämääsi kuten ennen vauvaakin, miksi hankit/sait vauvan? Oliko se valinta vai tuliko tilaamatta? Tai siis, jos vauvaa edeltänyt elämäntapa oli se mistä nautit ja mihin et halunnut muutoksia, miksi vauva, joka kuitenkin väistämättä tuo tullessaan jotain muutoksia?

Toki elämä voi muuttua vauvan myötä paljonkin ja vapaaehtoisesti ja miellyttävään suuntaan vaikka äiti kokisi tärkeänä jatkaa baarissa käyntejä tietyllä frekvenssillä, mutta itse vain kuvaat halunneesi jatkaa elämää _kuten ennen vauvaa_.

Olen samaa mieltä ehdottomasti, ettei lapsiperhe-elämän tarvitse olla vain tylsää kotona oleilua! Tosin minusta kotona oleminen ei ole vain tylsää (jos on, niin kodissa on kyllä joku vika!) ja toisaalta kotoa poistumiselle on paljon muita vaihtoehtoja kuin baari (vaikka ei sekään ole synnyttäneiltä pannassa, niin nämä kaksi koti vs. baari eivät ole ainoat vaihtoehdot) :) Voi olla hyväksi poistua kotoa joskus ilman vauvaa, mutta sen voi tehdä myös vauvan kanssa. Eikä senkään tarvitse olla tylsää.
 
"vieras"
[QUOTE="ella";28959406]Miten teillä on ollut noin vaikeita synnytyksiä?itse synnytin alakautta se kesti 4,5 tuntia eikä mitään ongelmia sen jälkeen. En imettänyt kun maitoa ei tullut.[/QUOTE]

Varmaan siksi että ollaan vaikeita persoonallisuuksia ja siksi ne synnytykset pitenee. Ja kun ei tajuttu ajoittaa synnytystä maanantaille että sitten jo perjantaina olis bilekunnossa ja ja ja
 
[QUOTE="ella";28959501]Halusin mennä baariin ei mikään pakko olisi ollut ja olinhan mä kerinnyt aika paljon menemään kun olin jo 35v kun sain vauvan. En vain ole halunnut lopettaa elämistä.[/QUOTE]

Tuosta vois päätellä, että elämäsi on siellä baarissa.
 
[QUOTE="vieras";28959609]Varmaan siksi että ollaan vaikeita persoonallisuuksia ja siksi ne synnytykset pitenee. Ja kun ei tajuttu ajoittaa synnytystä maanantaille että sitten jo perjantaina olis bilekunnossa ja ja ja[/QUOTE]

Mä tajusin synnyttää jo sunnuntaina, mut kerpele ku menikin kolme kuukautta palautua siitä. Surkeasti synnytetty siis. :D
 
"Juulianna"
[QUOTE="ella";28959687]Ei ole elämä pelkäästään baareissa. En vaan ole antanut lapsen rajoitaa mitenkään elämääni.[/QUOTE]

Tämä sun provosi jankkaa nyt paikoillaan. Keksi jotakin uutta äläkä vain jankuta samaa koko ajan
 
"vieras"
Et vastannut siihen, miksi sinulla ylipäätään on (tai oli?) vauva, jos et halunnut elämääsi mitään muutosta. Kysyn sitten näin päin: koetko saaneesi mitään siitä, että sinulla on lapsi? Mitä?
 
"Selviytyjä"
Minun äitini "kävi baareissa". Hän on alkoholisti. Lapsuuteni oli onneton. Olen nyt 40v. Lapsia 5. En käy baareissa. Minulle tuli ahdistava olo tästä ketjusta. Päihteet on salakavalia. Miksi te pienten lasten vanhemmat leikitte niillä, voitte pilata monta elämää tahtomattanne.
 
"ella"
[QUOTE="vieras";28959753]Et vastannut siihen, miksi sinulla ylipäätään on (tai oli?) vauva, jos et halunnut elämääsi mitään muutosta. Kysyn sitten näin päin: koetko saaneesi mitään siitä, että sinulla on lapsi? Mitä?[/QUOTE]

No tässä iässä reilusti yli kolmekymppisenä on tehtävä lapsi jos sen joskus haluaa ja ympäristön painekkin vaikutti.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28959753]Et vastannut siihen, miksi sinulla ylipäätään on (tai oli?) vauva, jos et halunnut elämääsi mitään muutosta. Kysyn sitten näin päin: koetko saaneesi mitään siitä, että sinulla on lapsi? Mitä?[/QUOTE]

Eli jos hankkii lapsia, ei saa tehdä enää mitään ilman vauvaa?
Baarissa käyminenhän on vain yksi niistä tekemisistä ja vauvallehan sillä ei ole merkitystä, käytkö baarissa, salilla, verotoimistossa vai missä.

Itse käyn n. kerran kuussa tai kahdessa baarissa tai illanistujaisissa ilman lasta. Vauva ei ole vielä hoidossa ollut, eli on isänsä kanssa nuo ajat.
 
"vieras"
Esikoinen oli noin 6kk, kun kävin viihteellä parhaan ystäväni kanssa. Nuorempi on nyt 3kk eikä tee vielä yhtään mieli riekkumaan kylille :D
On sitä ehditty jo ennen lapsia ihan tarpeeksi nähdä tuopinpohjia, ettei siinä mitään kamalan kiinnostavaa enää olisi.
 
"kolmen äiti"
Olin nuori äiti kun esikoiseni sain, ennen raskautta tuli juostua viihteellä, opiskelija riennoissa, kaverit viettivät myös samanlaista elämää. Raskausaikana kaikki elämässä meni kirjaimellisesti uusiksi, enää ei huvittanut ne asiat. Se hohto niihin baareihin ei ole palannut, vaikka olen näiden vuosien aikana muutamia kertoja käynytkin, kaveriporukalla tai miehen kanssa. Ei Se homma vain innosta, ja esikoinen taisi olla hiukan alle vuoden kun menin baariin käymään kavereiden kanssa mentiin, ja kotiin tultiin ajoissa ???? väsytti. No onneksi lapsivapaata voi viettää muutenkin.
 

Yhteistyössä