menkääs peilin eteen,

Mustapantteri
Ei lopu, ei ole koskaan loppunut, kiitos skolioosini.. Pienempänä ei todennäköisesti ole ollut mutkaa, mutta kiertymää kylläkin, koska on nostanut toisen puolen kylkiluita eri kohtaan. Sitten yläasteella ollessani löydettiin selästä kunnon mutkatki :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Ei lopu, ei ole koskaan loppunut, kiitos skolioosini.. Pienempänä ei todennäköisesti ole ollut mutkaa, mutta kiertymää kylläkin, koska on nostanut toisen puolen kylkiluita eri kohtaan. Sitten yläasteella ollessani löydettiin selästä kunnon mutkatki :/
oiskohan mullakin jotain mutkia sitten? onko sulla oireillut tuo selkä sit jotenkin vai miten se tutkittiin? en ole kyllä itellä mitään semmosta huomannut.

aika hassunnäköinen tuo kyllä :xmas:
 
Mustapantteri
Alkuperäinen kirjoittaja blingling:
Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Ei lopu, ei ole koskaan loppunut, kiitos skolioosini.. Pienempänä ei todennäköisesti ole ollut mutkaa, mutta kiertymää kylläkin, koska on nostanut toisen puolen kylkiluita eri kohtaan. Sitten yläasteella ollessani löydettiin selästä kunnon mutkatki :/
oiskohan mullakin jotain mutkia sitten? onko sulla oireillut tuo selkä sit jotenkin vai miten se tutkittiin? en ole kyllä itellä mitään semmosta huomannut.

aika hassunnäköinen tuo kyllä :xmas:
Ei mulla oireillut selkä mitenkään, ihan perus lääkärin tarkastuksessa sen huomasi. Voit pyytää miestäsi vaikka katsomaan onko selässä mutkaa. Viet kädet maahan, jalat suorana, nouset hitaasti ylöspäin ja mies sitten sormilla "vetää" selkärankaa pitkin ja katsoo suoruuden. Silmämääräistähän se on, mutta voi antaa sulle vastauksia :) Voi olla myös niin että toinen puoli selästäsi on korkeammalla kuin toinen, se voi olla sitä selkärangan kiertoisuutta. Sen näkee myös silleen että olet selkä pyöreänä kädet lattiaa kohti ja toinen tiirailee sieltä takaata :) Raskausaikana selkäni oli TODELLA kipeä, ja silloin tällöin muutenkin aiheuttaa kipuja, mutta sen kanssa on vain elettävä... :/
 
Mustapantteri, miestä ei ole, mutta pitääkin pyytää jotain kaveria tsekkaamaan tuo. raskausaikana oli kyllä selkä kipeä, mut pistin sen ihan huonojen selkälihasten piikkiin.

Tuo vasen puoli näyttää myös semmoiselta, et siinä ois joku ihme patti, tai et se on korkeempi kun toinen puoli. mitä ihmettä. vauva potkinu luut kasaan vissiin.
 
Mustapantteri
Alkuperäinen kirjoittaja blingling:
Mustapantteri, miestä ei ole, mutta pitääkin pyytää jotain kaveria tsekkaamaan tuo. raskausaikana oli kyllä selkä kipeä, mut pistin sen ihan huonojen selkälihasten piikkiin.

Tuo vasen puoli näyttää myös semmoiselta, et siinä ois joku ihme patti, tai et se on korkeempi kun toinen puoli. mitä ihmettä. vauva potkinu luut kasaan vissiin.
mullakin noiden kylkiluiden "muoto" on erilainen, toinen on silleen vähän töröllään ja ylöspäin kohollaan, toinen on normaali.. Sori kun miehestä kirjoittelin, en ajatellut kirjoituksiani...
 
Mustapantteri
Tuon tapaiset kylkiluut itsellänikin, mutta ei noin alhaalla tuo toinen kuin sinulla. Vaikken mikään tohtori olekkaan, niin voisin veikata jotain skolioosia tai muuta semmoista..
 
mustapantteri
Nii juu mainittakoon tähän vielä että minulla oli S-mutka, mutta se alamutka sitten suoristui, mutta vastaavasti ylämutka suureni, ja sitä kiertoakin aika pahasti selässä.. :/ Mutta kylkiluut ovat olleet eritasolla niin pitkään kuin muistan..
 
Mustapantteri
No mulla oli se korsettihoito 14 vuotiaana, mulla oli jo pituuskasvu loppunut, mutta se suoristi silti sen alamutkan. mutta aikuisiällä niille ei varmaankaan mitään voi tehdä, niitten kanssa on vain oltava... kipeytyy koko hela selkä välillä tosi pahasti, mutta lihaskuntoa täytyy pitää yllä. Minäkään en tarpeeksi siitäö huolehdi vaikka pitäisi.. Eli vatsa- ja selkälihakset kunnossa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja blingling:
mä nyt laitan ihan kuvan kun epäilen jo omia silmiäni. älkääkä nyt kattoko sitä mahaa, se ei ollu pointti tällä kertaa. mä olen kyllä tietoinen niistä arvista :LOL:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6355538.jpg
:ashamed: Mä en haluakaan enää laihtua... Mä en kestais jos mun raskausarvista tulis tuommoiset...
Anteeks :ashamed: :ashamed:
Mut mun mielestä toinen puoli oli selvästi ylempänä ja tavallaan koholla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja blingling:
mä nyt laitan ihan kuvan kun epäilen jo omia silmiäni. älkääkä nyt kattoko sitä mahaa, se ei ollu pointti tällä kertaa. mä olen kyllä tietoinen niistä arvista :LOL:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6355538.jpg
:ashamed: Mä en haluakaan enää laihtua... Mä en kestais jos mun raskausarvista tulis tuommoiset...
Anteeks :ashamed: :ashamed:
Mut mun mielestä toinen puoli oli selvästi ylempänä ja tavallaan koholla.
juu ei parane ainakaan tahalleen liikaa laihtua :/ mä oon lihotuskuurilla ollu jo piiitkään :)
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja blingling:
mä nyt laitan ihan kuvan kun epäilen jo omia silmiäni. älkääkä nyt kattoko sitä mahaa, se ei ollu pointti tällä kertaa. mä olen kyllä tietoinen niistä arvista :LOL:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6355538.jpg
:ashamed: Mä en haluakaan enää laihtua... Mä en kestais jos mun raskausarvista tulis tuommoiset...
Anteeks :ashamed: :ashamed:
Mut mun mielestä toinen puoli oli selvästi ylempänä ja tavallaan koholla.
Näkisitpä mun arvet, 5 kertaa enemmän kuin ap:lla, mutta samanlaiset. VY 65cm ja repesin tosi pahasti. Mutta mieluummin pieni vatsa ja kamalat arvet kuin toisinpäin
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja blingling:
mä nyt laitan ihan kuvan kun epäilen jo omia silmiäni. älkääkä nyt kattoko sitä mahaa, se ei ollu pointti tällä kertaa. mä olen kyllä tietoinen niistä arvista :LOL:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6355538.jpg
:ashamed: Mä en haluakaan enää laihtua... Mä en kestais jos mun raskausarvista tulis tuommoiset...
Anteeks :ashamed: :ashamed:
Mut mun mielestä toinen puoli oli selvästi ylempänä ja tavallaan koholla.
Näkisitpä mun arvet, 5 kertaa enemmän kuin ap:lla, mutta samanlaiset. VY 65cm ja repesin tosi pahasti. Mutta mieluummin pieni vatsa ja kamalat arvet kuin toisinpäin
tuossahan siis näkyy vaan nuo ylimmät, alamaha on ihan täys ;) olihan täällä se ketjukin joskus ja aika vahvoilla voittoon olin :LOL:

 
Mulla on oikeella puolella kylkiluut matalammalla eli ihankuin ois enemmän siellä puolella, mutta mulla on aina kyllä selkä vaivannut, lapsena käytin sellaista tukivyötä kun mulla on niin paha notkoselkä että sitä särki/särkee kun vähänkin kauemmin joudun seisomaan. Poikaakin oli vauvana ihan tuskaa välillä kanniskella kun selkä väsyi heti.
 

Yhteistyössä