Menkkojen alkamisesta (synnytyksen jälkeen)

  • Viestiketjun aloittaja tulis jo!
  • Ensimmäinen viesti
tulis jo!
Kuinka kauan voi mennä että kuukautiset alkaa synnytyksen jälkeen.. Tänään kävin jälkitarkastuksessa ja sain reseptin minipillereille ja nyt vasta sain tietää että niitä saa popsia vasta sitten kun kuukautiset alkaa... mä en kestä!!! Luulin että voi heti vaan alkaa syömään. Mies ei suostu käyttää kondomia.. En ole nyt imettänyt pariin viikkoon (ei onnistunut ).. Mutta siis tosiaan kuinka kauan voin joutua odottaa niitä menkkoja :/
 
mulla meni 2,5vuotta ennkuin menkat tuli, mutta se saattoi osittain johtua ehkäisykapseleista... Mutta, miksi lääkäri kirjoitti sulle minipilsut jos et kerran imetä vai halusitko nimenomaan ne? Ja eikä kapseli tai kierukka ole vaihtoehto? ne kuitenki voi laitta heti...
 
mulla meni 2,5vuotta ennkuin menkat tuli, mutta se saattoi osittain johtua ehkäisykapseleista... Mutta, miksi lääkäri kirjoitti sulle minipilsut jos et kerran imetä vai halusitko nimenomaan ne? Ja eikä kapseli tai kierukka ole vaihtoehto? ne kuitenki voi laitta heti...
Ainakaa täällä ei pyynnöstä huolimatta suostuttu antaa muita..Pari kk myöhemmin sain sitten reseptin muille kun soitin ja sanoin ettei ne sovi..

Ja ap:lle, meillä th sanoi et ne saa alottaa jos raskauden mahdollisuus on suljettu pois, eli kirjoitti lähetteen raskaustestiin, tosin eipä tarvinnu käydä siinä kun menkat alko seuraavana päivänä..
 
"vieras"
Minipillerit aloitetaan summissa,jos ei kuukautiset ole vielä alkaneet. Raskaustesti täytyy vaan ensin tehdä ja muistaa että ehkäisyteho alkaa vasta viikon päästä. Tällaiset ohjeet sain ainakin minä.
 
tulis jo!
Siis mitääh.. ei kai siinä mitään vuotta voi mennä.. nyt tuli kyllä huono mieli :D .. Pitääkö tässä lapsia alkaa taas tekeen että munaa sais! eihän se nyt näin voi toimia. Juteltiin myös e-pillereistä mutta ne ei oikeen sopinu mulle sillon joskus muinoin ja th sano että nää vois olla hyvät mulle. Ja tosiaan en nyt raskaana ainakaan ole kun tässä ollaan nyt pihtailtu ties kuin kauan!! En mitään kierukoita tms. halunnut kun ne joutuu sit erikseen käydä poistamassa. Helpompi sit vaan lopettaa pillereiden syöminen ku tuntuu taas siltä että vois uuden vauvelin tehdä (mahdollisesti puolen vuoden päästä)...
 
tulis jo!
[QUOTE="vieras";23108501]En kyllä ymmärrä mikset voisi niitä summissa aloittaa.Miksi pitää menkat odottaa? Ihan lääkäri mulle ainakin neuvoi summissa aloittamaan.[/QUOTE]

Ihmettelin itsekin sitä.. Tosiaan lääkäri sanoi että voit sitten aloittaa menkkojen ensimmäisenä alkamis päivänä.. Minä siihen että siis pitääkö odottaa että menkat alkaa?? Hän siihen että joo o.. Käyttäkää kondimia siihen asti ja jos sattuu kortsu menee rikki ni jälkiehkäsyä sitten vaa!! :( Nyt sitten vaan odotellaan (ties kuin kauan).. Minä kun niin odotin tätä päivää että sais ruveta pillereitä syömään.. Kylläpäs alan kuulostaa siltä että oon pahasti puutteessa (ehkä olenkin) :D
 
tulis jo!
Ihmettelin itsekin sitä.. Tosiaan lääkäri sanoi että voit sitten aloittaa menkkojen ensimmäisenä alkamis päivänä.. Minä siihen että siis pitääkö odottaa että menkat alkaa?? Hän siihen että joo o.. Käyttäkää kondimia siihen asti ja jos sattuu kortsu menee rikki ni jälkiehkäsyä sitten vaa!! :( Nyt sitten vaan odotellaan (ties kuin kauan).. Minä kun niin odotin tätä päivää että sais ruveta pillereitä syömään.. Kylläpäs alan kuulostaa siltä että oon pahasti puutteessa (ehkä olenkin) :D
Siis kondomia :D
 
"vieras"
Ihmettelin itsekin sitä.. Tosiaan lääkäri sanoi että voit sitten aloittaa menkkojen ensimmäisenä alkamis päivänä.. Minä siihen että siis pitääkö odottaa että menkat alkaa?? Hän siihen että joo o.. Käyttäkää kondimia siihen asti ja jos sattuu kortsu menee rikki ni jälkiehkäsyä sitten vaa!! :( Nyt sitten vaan odotellaan (ties kuin kauan).. Minä kun niin odotin tätä päivää että sais ruveta pillereitä syömään.. Kylläpäs alan kuulostaa siltä että oon pahasti puutteessa (ehkä olenkin) :D
Jotenkin nyt tuntuu että lääkärillä oli väärää tietoa. Sinuna soittaisin jonnekin ja pyytäisin toisen mielipiteen. Ehkä yksityiselle lääkäriasemalle?
 
tulis jo!
[QUOTE="vieras";23108578]Jotenkin nyt tuntuu että lääkärillä oli väärää tietoa. Sinuna soittaisin jonnekin ja pyytäisin toisen mielipiteen. Ehkä yksityiselle lääkäriasemalle?[/QUOTE]

Selasin vähän netistä minipilleri tietoa niin kyllä se vaan niin on että niitä menkkoja pitää odottaa: Jos ei ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä viimeisen kuukauden aikana, odotetaan kuukautisten alkamista. Ensimmäinen tabletti otetaan ensimmäisenä vuotopäivänä. Lisäehkäisyä ei tällöin tarvita. Tablettien ottamisen voi aloittaa myös 2. - 5. vuotopäivänä, mutta tässä tapauksessa tulee käyttää jotakin ei-hormonaalista ehkäisymenetelmää (esim. kondomi) lisäehkäisynä ensimmäisen kierron 7 ensimmäisen päivän ajan.

Joten.. ei auta muu kuin odottaa!! Kiinnostaisi kyllä vielä kuulla muiden menkkojen alkamis ajankohtaa?? :)
 
"mökö"
Selasin vähän netistä minipilleri tietoa niin kyllä se vaan niin on että niitä menkkoja pitää odottaa: Jos ei ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä viimeisen kuukauden aikana, odotetaan kuukautisten alkamista. Ensimmäinen tabletti otetaan ensimmäisenä vuotopäivänä. Lisäehkäisyä ei tällöin tarvita. Tablettien ottamisen voi aloittaa myös 2. - 5. vuotopäivänä, mutta tässä tapauksessa tulee käyttää jotakin ei-hormonaalista ehkäisymenetelmää (esim. kondomi) lisäehkäisynä ensimmäisen kierron 7 ensimmäisen päivän ajan.

Joten.. ei auta muu kuin odottaa!! Kiinnostaisi kyllä vielä kuulla muiden menkkojen alkamis ajankohtaa?? :)
Kyllä ne sieltä tulee..!
 
Poika 1v4kk
Mulle kyllä tarjosivat jälkitarkastuksessa cerazette pillereitä eivätkä puhuneet mitään et pitäs oottaa menkkoja... Aika outoa...


En tosin niitä pillereitä halunnu. Mulla menkat alko ku poika oli 8½kk, imetin edelleen öisinkin.
Viidet menkat tuli (ihan miten sattuu!) ja nyt odotan toista 8.viikolla :)
 
tulis jo!
Mulle kyllä tarjosivat jälkitarkastuksessa cerazette pillereitä eivätkä puhuneet mitään et pitäs oottaa menkkoja... Aika outoa...


En tosin niitä pillereitä halunnu. Mulla menkat alko ku poika oli 8½kk, imetin edelleen öisinkin.
Viidet menkat tuli (ihan miten sattuu!) ja nyt odotan toista 8.viikolla :)
Mä sain myös ton cerazette reseptin, omituista että muille ei oo mitään sanottu :/ . Miksi et halunnut niitä pillereitä alkaa syömään?

Tuntuu jotenki tyhmältä tässä vaan odotella että alkaako ne menkat kuukauden päästä vai vuoden päästä!
 

Yhteistyössä