Mennään hienoon ravintolaan illalla syömään

  • Viestiketjun aloittaja janoinen
  • Ensimmäinen viesti
häh??
Hieno ravintola ja syöminen?? Mitä ajattelit siellä syödä?? Siellähän saa lautaselle jonkun voikukanlehden ja sen päälle koristellusti levitettyä kastiketta ja sitä sitten katsellaan siinä. Miten se liittyy syömiseen?
 
pitäkää hauskaa ravintolassa. :) näin Itä-Suomalaisena tiedän miltä tuntuu päästä noinkin "hienoon" ravintolaan syömään. Itse rakastan ravintolassa syömistä, mutta täälläpäin ei ole michelin-ravintoloita, eikä pukukoodillisia ravintoloita, joten meille rossot, amarillot ym on niitä hienoja ravintoloita. Voi että vaan kun joskus pääsisin ravintolaan johon pitäisi pukeutua parhaimpiinsa, eikä syödessä tarttis kattoa naapuri pöydän penskoja harjaamassa tukkaa kesken syönnin.. saati sitten se huuto mikä niistä lähtee. .
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja häh??;27806973:
Hieno ravintola ja syöminen?? Mitä ajattelit siellä syödä?? Siellähän saa lautaselle jonkun voikukanlehden ja sen päälle koristellusti levitettyä kastiketta ja sitä sitten katsellaan siinä. Miten se liittyy syömiseen?
Ei kai se etikettivirhe ole, jos lopuksi, kun ensin on muilla aisteillaan nauttinut annoksestaan, syö sen.
 
pitäkää hauskaa ravintolassa. :) näin Itä-Suomalaisena tiedän miltä tuntuu päästä noinkin "hienoon" ravintolaan syömään. Itse rakastan ravintolassa syömistä, mutta täälläpäin ei ole michelin-ravintoloita, eikä pukukoodillisia ravintoloita, joten meille rossot, amarillot ym on niitä hienoja ravintoloita. Voi että vaan kun joskus pääsisin ravintolaan johon pitäisi pukeutua parhaimpiinsa, eikä syödessä tarttis kattoa naapuri pöydän penskoja harjaamassa tukkaa kesken syönnin.. saati sitten se huuto mikä niistä lähtee. .
lisätään nyt vielä että oman miehen kanssa en kyllä vois edes mennä noihin hienoihin ravintoloihin, kun mies vaan valittaisi ravintolasta poistumisen jälkeen nälkäänsä.. :D
 
tylsä kommentti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27806942:
Nämä on jotenkin naurettavia ketjuja. Mitä ihmeen väliä sillä ravintolan hienoudella ja tähtien määrällä? Kyllä voi olla ankeaa elämää, jos ruoasta pystyy nauttimaan ainoastaan noissa Michelin tähtien ravintoloissa. Mitä ihmettä te kotona syötte? Minulle ainakin ravintolassa on tärkeintä se, että siellä saa istua ja seurustella ja samalla joku muu tekee ruoan puolestasi ja kantaa sen eteesi. On se jännä, että tällaisista pienistä asioista ei osata nauttia, jos ei ole mitään statusjuttuja siellä taustalla.
No höh.

Sitä väliä sillä voi olla, että jos vaikka joskus haluaa nauttia oikein todella hyvää ja taidokkaasti valmistettua ruokaa, esteettistä ja erilaisia upeita makuyhdistelmiä sisältävää ruokaa. Sellaista ei saa perusravintoloista. Lehtipihvi Rossossa voi olla oikein hyvää, mutta se ei ole sama asia kuin hienon ravintolan usean ruokalajin menut täydellisesti istuvien viineineen. Minusta noita ei voi edes verrata. Itse pidän kyllä molemmista, mutta niille on eri ajat ja paikat.

Miksi pitää vähätellä fine dinigia ja pitää sitä turhana hienosteluna, vaikka itselle olisikin sama, mitä syö, kunhan ei tarvitse itse tehdä? Jotenkin tympeää.

Joillekin fine dinig voi ollakin ihan vaan statusjuttu, mutta sitten on niitä, joille se on ihan oikeasti elämys niin ruoan ja viinin, kuin sistuksen, palvelun ja tunnelman osalta. Minusta hienommissa ravintoloissa on usein jotenkin levollisempi ja rauhallisempi fiilis kuin vaikka Rossossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27806942:
Nämä on jotenkin naurettavia ketjuja. Mitä ihmeen väliä sillä ravintolan hienoudella ja tähtien määrällä? Kyllä voi olla ankeaa elämää, jos ruoasta pystyy nauttimaan ainoastaan noissa Michelin tähtien ravintoloissa. Mitä ihmettä te kotona syötte? Minulle ainakin ravintolassa on tärkeintä se, että siellä saa istua ja seurustella ja samalla joku muu tekee ruoan puolestasi ja kantaa sen eteesi. On se jännä, että tällaisista pienistä asioista ei osata nauttia, jos ei ole mitään statusjuttuja siellä taustalla.
Ei kyse ole statuksesta tms. Itsekin kävin viikonloppuna ketjuravintolassa (Harald) sekä kiinalaisessa ravintolassa. Ruokaseurasta kukaan ei juonut maitoa kummassakaan paikassa, vaikka en olisi sitä vastaan niskoitellut. En kuitenkaan kuvaile näitä ravitsemusliikkeitä hienoiksi ravintoloiksi. Auta armias, jos kerrankin sattuisimme sopivasti oikeaan hienoon ravintolaan ja joku pöydässäni tekisi kaikenlaisia karkeita käytösvirheitä niin hävettäisi.

Kyllä meillä silti pidetään yllä etikettiä ihan Mäkissäkin, mutta ymmärtänet varmaan, että Puuhamaan vesiliukumäessä ja dayspan altaassa ei loiskita samaan malliin? Molemmista voi silti nauttia täysin rinnoin ja tärkeintä on, että jokainen hakeutuu ruokailemaan ja viettämään aikaa sinne, missä tuntee olonsa hyväksi. Se ei silti tee Rossosta hienoa ravintolaa. EN myöskään sanoisi meneväni oopperaan, jos menen katsomaan esitystä oopperasta New Yorkissa Finnkinon elokuvateatteriin.
 
Paikan "hienousasteella" ei kuitenkaan mitään merkitystä sille, millaiseksi iltasi muuten muodostuu. Jos Rosso on paikka missä viihdyt ja ruoasta nautit, niin sitten sinne.
Tästä olen samaa mieltä. Mitä väliä on paikan hienousasteella noin yleensäkään...? Tärkeintä on että ilta on onnistunut, seura hyvää ja ruoka maistuu. Olkoon sitten vaikka se huoltiksen takana oleva grilli...

Itse olen kerran ollut miehen kanssa syömässä hesen hamppareita paikallisen golfkentän parkkipaikalla. IKyseessä oli hääpäivä ja ihan meille tuli lapsenvahti siksi aikaa. Oli onnistunut ilta... ruoka oli hyvää, näköala ihan mahtava (moottoritie illalla ) ja seura ihan parasta. :D ENkä tosiaan mieti, että oliko toi nyt palstan mukaan tarpeeksi hienoa paikka viettää hääpäivää. Miksi miettisin, ilta oli mua ja miestä varten ei palstaa. Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei Rosso ole parempi ravintola, vaikka ruoka siellä on munkin mielestä hyvää. :)
 
mikäs ongelma toi on?

viet sen heti perrään ke pappilaan
ei jaksa kuunnella sen valitusta. Pari kuukautta sitten käytiin lasten (2, 5 ja 4, 5v) ja miehen kanssa Amarillossa. lapset jaksoivat istua penkeillään suht hiljaa ja kiukkuamatta, kun taas mies huokaili kovaan ääneen ja kiukkusi kun ruuassa menee niin kauan. (ravintola oli täynnä ja vajaa tunti odoteltiin ruokia. .. seuraavan kerran harkittiin lasten kanssa että otetaanko miestä ollenkaan ravintolaan mukaan. :D ja sori meni jo vähän ohi aiheen.. :)
 
hellsbells
Hauskaa iltaa ja hyvää ruokaa ja juomaa, ap! Otat tietysti mitä listalta löytyy.

Mä olen tykännyt Rosson ruuista. Sen "hienonpaan" paikkaan mua ei muutenkaan sais mun paniikkikohtausten takia :) Joten Rosso on mulle ihan hieno ravintola.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä kommentti;27807081:
No höh.

Sitä väliä sillä voi olla, että jos vaikka joskus haluaa nauttia oikein todella hyvää ja taidokkaasti valmistettua ruokaa, esteettistä ja erilaisia upeita makuyhdistelmiä sisältävää ruokaa. Sellaista ei saa perusravintoloista. Lehtipihvi Rossossa voi olla oikein hyvää, mutta se ei ole sama asia kuin hienon ravintolan usean ruokalajin menut täydellisesti istuvien viineineen. Minusta noita ei voi edes verrata. Itse pidän kyllä molemmista, mutta niille on eri ajat ja paikat.

Miksi pitää vähätellä fine dinigia ja pitää sitä turhana hienosteluna, vaikka itselle olisikin sama, mitä syö, kunhan ei tarvitse itse tehdä? Jotenkin tympeää.

Joillekin fine dinig voi ollakin ihan vaan statusjuttu, mutta sitten on niitä, joille se on ihan oikeasti elämys niin ruoan ja viinin, kuin sistuksen, palvelun ja tunnelman osalta. Minusta hienommissa ravintoloissa on usein jotenkin levollisempi ja rauhallisempi fiilis kuin vaikka Rossossa.
Olenko vähätellyt fine dining -paikkoja? Missä?

Kommenttini koski näitä tässäkin ketjussa jo lukuisia kommentteja, joiden mukaan kukaan ei mene Rossoon syömään, jos haluaa nauttia ruoasta. Itsekin sanot nyt kuitenkin, että Rossossa saa ihan hyvää ruokaa. Eli missä se ongelma sitten on?

Mistä tämä dissaaminen, jos ruoka kuitenkin on ihan kelvollista? Sekö, että jollekin se Rosso on kuitenkin elämyksenä ihan mukava ja luksusta arkeen verrattuna. Miksi ihmeessä tällä palstalla saa varmat naurut, jos kertoo tykänneensä Rossossa käynnistään?
 
lisätään nyt vielä että oman miehen kanssa en kyllä vois edes mennä noihin hienoihin ravintoloihin, kun mies vaan valittaisi ravintolasta poistumisen jälkeen nälkäänsä.. :D
Hassua, mun mies ei ole kertaakaan valitellut nälkäänsä ravintolasta poistumisen jälkeen... Me kyllä tilataankin kaikki alkuruoasta alkaen jälkkäreihin. Hyvät juomat siihen päälle. Hienossakin ravintolassa saa kyllä napansa täyteen, ihan kuten jossain "mättölässkin". Hintaa vain tulee hienommassa paikassa enemmän kuin siellä "mättölässä". ;)
 
ei jaksa kuunnella sen valitusta. Pari kuukautta sitten käytiin lasten (2, 5 ja 4, 5v) ja miehen kanssa Amarillossa. lapset jaksoivat istua penkeillään suht hiljaa ja kiukkuamatta, kun taas mies huokaili kovaan ääneen ja kiukkusi kun ruuassa menee niin kauan. (ravintola oli täynnä ja vajaa tunti odoteltiin ruokia. .. seuraavan kerran harkittiin lasten kanssa että otetaanko miestä ollenkaan ravintolaan mukaan. :D ja sori meni jo vähän ohi aiheen.. :)
Amarillossa, Rossossa ja Chicosissa on kaikkein pisimmät odotus ajat... Tämä on niin monta kertaa todettu. Paremmissa paikoissa palvelu pelaa paljon paremmin. Tosin kokemusta ei ole michelin tähti paikoista. Vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27807144:
Miksi ihmeessä tällä palstalla saa varmat naurut, jos kertoo tykänneensä Rossossa käynnistään?
Jonkun ketjun aapee voisi sanoa: "Kävimme miehen kanssa hienossa ravintolassa, oli hyvää ruokaa." Vieras: "Ai, missäs kävitte, voitko suositella?" ap: "Rossossa." ja tästä alkaa nauru?

Kun taas jonkun ketjun aapee: "Kävimme mieheni kanssa Rossossa syömässä, oli hyvää ruokaa." Vieras: "aha."

Olen minäkin syönyt ketjuravintoloissa, nauttinut ruoasta sekä palvelusta ja jopa suositellut näitä paikkoja palstalla. Mutta en pidä niitä hienoina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh??;27806973:
Hieno ravintola ja syöminen?? Mitä ajattelit siellä syödä?? Siellähän saa lautaselle jonkun voikukanlehden ja sen päälle koristellusti levitettyä kastiketta ja sitä sitten katsellaan siinä. Miten se liittyy syömiseen?
Missä paikassa lautaselleen saa jonkun voikukan lehden .. ? Kannattaa miettiä mitä tilaa...
 
säpäle harmaana
Jonkun ketjun aapee voisi sanoa: "Kävimme miehen kanssa hienossa ravintolassa, oli hyvää ruokaa." Vieras: "Ai, missäs kävitte, voitko suositella?" ap: "Rossossa." ja tästä alkaa nauru?

Kun taas jonkun ketjun aapee: "Kävimme mieheni kanssa Rossossa syömässä, oli hyvää ruokaa." Vieras: "aha."

Olen minäkin syönyt ketjuravintoloissa, nauttinut ruoasta sekä palvelusta ja jopa suositellut näitä paikkoja palstalla. Mutta en pidä niitä hienoina.
Eli miksi sille, että jonkun mielestä Rosso on hieno ravintola, on pakko nauraa? Eikö voi vain sitten vaikka sanoa, että "Koetapas käydä seuraavaksi vaikka ravintolassa x. Siellä on vielä paremmat ruoat." Mutta eihän se palstalla käy, kun pitää alkaa jauhamaan jostain Michelin tähdistä ja ravintolaketjuista ja puolivalmisteista. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27807200:
Eli miksi sille, että jonkun mielestä Rosso on hieno ravintola, on pakko nauraa? Eikö voi vain sitten vaikka sanoa, että "Koetapas käydä seuraavaksi vaikka ravintolassa x. Siellä on vielä paremmat ruoat." Mutta eihän se palstalla käy, kun pitää alkaa jauhamaan jostain Michelin tähdistä ja ravintolaketjuista ja puolivalmisteista. :D
Demarkaatio on kiva nillitysaihe. :whistle:
 

Yhteistyössä