Menopurin käyttäjät???

Voiko siihen samaan menopurin litkuun sekottaa 4 niitä kuiva-aineita vai pitääkö pistää 2 kertaa.. Tiedän että ainakin kolme voi, mut entä neljä?? Tänään kysyin lääkäriltä niin sano että ei tiedä ja hoitaja ei tietenkään ollut paikalla... Kiitos jos joku pystyy auttamaan...=)
 
Mulla olis sellainen muistikuva et hoitaja olis sanonut et korkeintaan kolme, mut en mene vannomaan. Tsekkasin vielä pakkausselosteen, niin siellä sanotaan et maks kolme yhteen liuottimeen (tän olit varmaan itekin jo katsonut). Inha juttu kun tulee ylimääräinen piikki.
 
Menopurin voi sekoittaa näin: ne voi yhdistää, voit sekoittaa nesteen ja kaksi jauhoa sekaisin ja jätät pulloon. Sitten taas nesteen ja kaksi jauhoa sekaisin ja vedät koko satsin ruiskuun takaisin siiryt sitten siihen ekaan seos nesteeseen puolitäyden ruiskun kanssa ja vedät kaikki samaan ruiskuun Voila! nyt sulla nesteet ja jauhot kaikki samassa yhdessä ruiskussa ja teet vain yhden pistoksen. Tsemppiä pistoksiin. Mulla masussa menopurin ansiosta asukki kasvamassa =)
 
jsl
Kokeilenpa jos joku huomaisi kysymykseni tästä eikä tarvitsisi uutta aloitusta tehdä.
Eli missä vaiheessa pistämisiä teillä on alkanut esim. sitä limaa erittyä normaalia enemmän? Nyt toinen kierros menossa noilla lääkkeillä ja en muista missä vaiheessa se alkoi, kun kaikki oli muutoinkin niin uutta ja ihmeellistä. Oon nyt jo kolmena, tänään neljäs päivä, pistänyt menopuria ja ei mitään vielä tunnu. Ja sitä paitsi mulla on alkanut nyt tuhruttamaan. Normaalisti vain ennen kuukautisia tuhruttaa muutamana päivänä.
Lisään vielä että myöskään yletöntä pahoinvointia ja armotonta väsymystä ei ole, joita viime kierrossa menopurin kanssa oli.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ketju on uinunut vähän aikaa, mutta ajattelin vielä tähän liittää myös oman kysymykseni, kun otsikko sopi ja tuota Menopuria myös pistänyt eli pistin 5 päivänä tuon 75IU:ta ja vain yks folli kasvoi. Olin ollut siinä uskossa, että olis voinut tulla enemmän, mutta ei.. ja kaiken lisäksi sekin ainut meni hukkaan kun oli väärällä puolella... Eli millaisia tuloksia teillä muilla on ollut?
 
Kevätkello Minulla on ollut nyt Menopuria menossa 150 IU annosta 7 päivää, tänään 8. piikki illalla.

Maanantaina ultrassa (viiden piikin jälkeen) näkyi
oikealla puolella 2 x 11mm folli ja 3 x 8mm folli.
Vasemmalla lääkäri laski olevan ainakin 10 x 8mm follia.

Perjantaina on ultra, jossa sitten mahdollisesti (JA TOIVOTTAVASTI) määrätään maanantaille punktio. Jännittää, että onko folleja tullut lisää perjantaihin mennessä ja onko nuo näkyvissä olleet jo kasvaneet..
 
Iloksi, toivotaan, että tulee hyvä saalis! Ainakin kuulostaa lupaavalta. Mun pienellä annoksella oli tarkoitus kokeilla inssiä, mutta ei tosiaan onnistunut. Nyt pistelen uutta kierrosta ja katsotaan vastaako toinen puoli. Inssiin ei juurikaan luvattu onnistumista, mutta kunhan kokeillaan näitä pistoksia ja seurataan, mitä tapahtuu niin ollaan viisaampia kun ivf alkaa..
 
Mina olen myos kayttanyt menopuria jo viime kevaasta saakka, kohta vuoden.
Talla kokemuksella voin kertoa, etta jos on piikitetty 75yk/paiva, on saatu aina yksi folli kasvamaan. Ekalla kerralla se kasvoi huimaa vauhtia, jo 6 piikin jalkeen 23mm. Anettiin samana iltana pregnyl irrottamaan munasolu, ja 40h myohemmin oli inssi. Plussa tuli tuosta kierrosta, valitettavasti alkio vaan kiinnittyi tuubiin..
Tuon jalkeen yritettiin annostusta nostaa, eli 1,5 kertaiseksi, 112,5yk/paiva ja seurantaultrassa 6piikin jalkeen nakyi koko joukko folleja.. Inssikierto siis keskeytyi monikkoriskin takia ja hyperstimulaatio iski.
Sitten ollaan taas tehty muutama kierto 75yk/paiva, mutta joka kerta kasvanut vain yksi folli, ja aika hitaasti, eli inssi on tehty liian aikaisin, follin ollessa juuri ja juuri 18mm, ei edes pregnyl 10000yk avittanut irroittamaan ajoissa munasolua, ja nain ollen tuloksena nega.

Sitten siirryttiin puregoniin, jonka kanssa annostusta on helpompi saadella. Kokeiltiin 100yk/paiva, tuloksena 4 follia ja hyperi. Sanomattakin selvaa, etta inssiin ei paasty..

Viimeksi yritettiin sitten 83,13yk/paiva annostuksella, tuloksena viimein sallitut 3 follia, kuuden piikin jalkeen isoin 22,5mm ja aivan liian aikainen ovis, silla saman paivan verikokeet paljasti kohonneen progesteronin ja nain inssikierto taas peruuntui.

Mulla on siis polykystiset (monirakkulaiset) munasarjat, mutta ei PCO'ta. Sen takia kuulema tuo stimulointi on niin kamalan hankalaa.

Summa sumarum, yhteensa 8 alkanutta hoitokiertoa, joista 5 on peruttu syysta tai toisesta, ja kolmessa paasty inssiin asti. Huoh.
 
Mullakin olisi yksi kysymys Menopurista / pistoksista. Te, jotka olette pistelleet ja ultranneet, oletteko huomanneet, onko pistospuolella vaikutusta siihen, kummalta puolelta munarakkulat kasvaa? Jos siis pistätte aina samalle puolelle?

Multa on poistettu toisen puolen munanjohdin ku-raskauden takia ja nyt PCO:n takia joudun pistelemään Menopuria. Mietin, voisko mitenkään avittaa kroppaa kasvattamaan munarakkuloita sieltä ehjältä puolelta? :) Mulla on yksi kierto vasta takana ja silloin johtofollikkeli tuli siltä puolelta, jolle pistin (piikittelin aina samalle puolelle). Liekö sitten sattumaa, mut tuli mieleen, et voisko se vaikuttaa? Onko kellään kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä