Miehelle joululahjaksi?

  • Viestiketjun aloittaja avovaimoke
  • Ensimmäinen viesti
avovaimoke
Olisiko teillä mitään ideaa mitä ostaisi miehelle joululahjaksi, mikä olisi semmoinen kaunis muisto? Miehelle on vaan jotenkin aika vaikea miettiä joululahjaa kun sille käy kaikki :) Haluaisin tosiaan antaa jotain kaunista. Olisiko teillä vinkkejä? Lähden huomenna ensimmäisille joululahja ostoksille jo.
 
"Oili"
Joskus tuntuu että miehelle on vaikea keksiä/löytää sopiva lahja.
Olen ostanut sitten sellaista ihan käytännöllistäkin toisinaan. Sukkia, boxereita, tuoksua, parranajokoneen... Tänä vuonna miehen paketeista löytyy halkokori, kunnollinen kirves, moottorisaha, pari dvd:tä :)
 
"lipsi"
Mun mies ei kauniin päälle ymmärrä, joten koruja tms. en osaa neuvoa.

Meillä mies oli ihan otettu, kun yhtenä jouluna kudoin sille villasukat. Mä en siis todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta kun mies jatkuvasti valitteli palelevia jalkojaan, niin päätin yrittää. Sitä lahjaa mies on ehkä kaikista mun antamista joululahjoista arvostanut eniten :)

Kunnollisen Zippo-sytkärin ostin yhtenä jouluna kaiverruksen kera sekä huippuhyvän kalastuspuukon, kaiverruksella myöskin. Muuten lahjat on olleet mieluisia lautapelejä, kirjoja, porakonetta, ruuvimeisseleitä jne.. Mitä nyt milloinkin mieheltä on vuoden aikana tuntunut puuttuvan.
 
Olisiko teillä mitään ideaa mitä ostaisi miehelle joululahjaksi, mikä olisi semmoinen kaunis muisto? Miehelle on vaan jotenkin aika vaikea miettiä joululahjaa kun sille käy kaikki :) Haluaisin tosiaan antaa jotain kaunista. Olisiko teillä vinkkejä? Lähden huomenna ensimmäisille joululahja ostoksille jo.
Jotakin kaunista muistoksi? Erikoinen lähtökohta oman miehen joululahjaksi, mutta se on vain minun mielipiteeni. Olisin ehdottanut jonkun hyvän lehden tilausta tai vaikka pientä viikonloppureissua.
 
vv
Meillä ainakin miehen mielestä kaunis on ihan eri asia kuin mitä minun mielestäni kaunis, tai ainakin se liittyy sellaisiin asioihin, mitä en itse osaa edes ajatella kauniina. Meillä on mies katsellut erästä radio-stereoyhdistelmää ja puhuu kuinka hyvä äänen toisto siinä on ja miten tyylikäs muotoilu. Valitettavasti en osaa sanoa mitä laitetta hän tarkoittaa, mutta ainakin Tivoli Audion ja Tangentin laitteet on tyylikkäitä monien miestenkin mielestä. Eli miten olisi jotain tyylikkäästi muotoiltua elektroniikkaa? Digitaalinen valokuvakehys, mp3- soitin, navigaattori tai vastaava?
 
Työkalut ja partavehkeet miehelle on vähän sama kuin yleiskone ja tenaladyt naiselle, en tykkäis. Sitä vastoin dödö tms olisi hyvä, musta on kiva jos haisen semmoselle mistä vaimo tykkää (oma lehmä ojassa jälleen kerran).

Koruista olen samaa mieltä kuin ccc.
 
Viimeksi muokattu:
"kiki"
me ollaan miehen kanssa jo useampi vuosi oltu antamatta oikeita lahjoja, mut ollaan otettu oma viikonloppu joulun jälkeeb, jolloin ollaan vaan kahdestaan; mies tekee hyvää ruokaa, hierotaan toisiamme, juodaan teetä viltin alla, käydään pitkällä kävelyllä ja nautitaan toistemme seurasta. toki näin voi tehdä muutenkin kuin joulun aikaan..
 
"Minttu"
Mies pyysi puukkoa, "keräilee" niitä. Ostan siis sellaisen ja kaiverrutan sen. Lisäksi jotain perinteistä, lämpimiä sukkia ja hanskat, tykkää olla tosi paljon pihalla ja ajattelin vähän satsata niihin, ettei mitään hennesin halpiksia kuitenkaan :D
Lisäksi ehkä pullo hyvää viskiä ja olisin halunnut vielä viskilasin johon olisi myös kaiverrettu, mutta onnistuukohan sellanen? Kultasepänliikkeessä?
Entä missähän tuon puukon voisi kaiverruttaa? Ajattelin Erätukusta hakea ja siellä ei mielestäni saa kaiverruksia?
 
mievaan
Emme anna toisillemme kauhean kalliita lahjoja, yleensä tyyliin jokin uutuuskirja tai levy tai lautapeli tai konsolipeli. Tänä vuonna ajattelin tilata ulkomailta miehen suosikkicolognen, jota ei Suomesta saa.

Akkuporakoneet ja kirveet eivät mielestäni ole joululahjoja sen enempää kuin naisille osoitetut kattilat ja vatkaimetkaan. Niitä ostetaan, kun tarvitaan. Työpaikan lahjakortin käytämme yleensä johonkin tuollaiseen yhteiseen ja järkevään. Viime jouluna ostimme sillä moccamasterin, tänä vuonna käytämme sitä uuden pölynimurin pesämunana.
 
"leena"
Mietin tässä ääneen, mitähän iskälle ostais joululahjaksi. Meidän 10v poika sanoi, että iskähän tarvii maaliruiskun. Joskus kannattaa puhua ääneen jälkikasvun paikalla ollessa. niinpä meidän iskä, siis mieheni saa tänä jouluna paineilmakompressosin johoin saa maaliruiskun liitettyä =)
 
[QUOTE="Minttu";22556634]Mies pyysi puukkoa, "keräilee" niitä. ...
Entä missähän tuon puukon voisi kaiverruttaa? Ajattelin Erätukusta hakea ja siellä ei mielestäni saa kaiverruksia?[/QUOTE]

En kyllä ostaisi puukkojen keräilijälle Erätukun halpaa kiinalaista kopiota. Itselläni on pikkusen samaa taipumusta ja arvostan ainoastaan käsityönä tehtyjä puukkoja. Tehdastekoiset on puhtaasti työkaluja runtohommiin.

Paras tehdastekoinen puukko mitä olen kädessä pitänyt on Marttiinin Silver Carbinox. Marttiinin ASP osannee kertoa mistä saa kaiverruksen.

Marttiini / suomeksi / Marttiini Shop / Retkeily, nikkarointi, yleispuukot
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä