Miehen elättinä..

Äiti, jolla yksi lapsi 11v., jäi kotiin lapsen synnyttyä, yhä kotona, ei meinaa enää työelämään palata.
Mitä mieltä, kuinka moni olis valmis jättämään muun elämänsä ja jäämään kotiin miehen elätettäväksi ja viikkorahoille?
 
d
Tiedän yhden vastaavan perheen. Äiti shoppailee ja istuu kampaajalla ym. päivät pitkät. Isi vissiin tienaa sit ihan kivasti.
Sopisi mullekin jos miehen palkka elättäisi meidät tarpeeksi hyvin :whistle:
 
joo
Musta tuli kans miehen elätti ainakin vuodeks. Kotihoidontukea heruu se 314 miinus verot. ja oon tosi tyytyväinen tilanteeseen. Voi kuinka ennen olikin hyvin kun mies elätti perheen ja nainen sai hoitaa lapset kotona.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fruity:
Äiti, jolla yksi lapsi 11v., jäi kotiin lapsen synnyttyä, yhä kotona, ei meinaa enää työelämään palata.
Mitä mieltä, kuinka moni olis valmis jättämään muun elämänsä ja jäämään kotiin miehen elätettäväksi ja viikkorahoille?
Mistä sä kenenkään suunnitelmista tiedät. Mikä sinulla mättää? Jospa rouvalla on osinkotuloja, kuten minun tapauksessani.
 
Mä voisin kuvitella jääväni, jos mulla olis paljon työn korvaavaa toimintaa, eli yhdistys tms toimintaa. Ja jos sillä ei olis rahallisesti merkitystä meidän tilanteeseen. Mut voi kyllä olla etten jaksais sitä kateellisten panettelua, tai sukulaisten syyllistämistä, mitä koin jo 2 kotiäitivuoden aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fruity:
Äiti, jolla yksi lapsi 11v., jäi kotiin lapsen synnyttyä, yhä kotona, ei meinaa enää työelämään palata.
Mitä mieltä, kuinka moni olis valmis jättämään muun elämänsä ja jäämään kotiin miehen elätettäväksi ja viikkorahoille?
Mistä sä kenenkään suunnitelmista tiedät. Mikä sinulla mättää? Jospa rouvalla on osinkotuloja, kuten minun tapauksessani.
Hehhee.. No ei mätä mikään :) .
Ja nyt satun tän suunnitelmat tietämään, eikä ole kun miehen tulot.
Mulle henk.koht. on aivan sama miten kukakin elelee ja missä elämässä viihtyy.
Itse vaan rupesin omalla kohdallani miettimään, että kai jonkun sapattivuoden voisin kotona viihtyä, mut kyllä sitte jo kaipais jotain muuta haastetta...



 
Mun ei tarttis olla toissa rahan takia. Vuosia olin kotona kun asuimme ulkomailla. Paivat kuluivat silloin vapaaehtoistyossa, kielitunneilla, vietin aktiivista sosiaalista elamaa. Monessa maassa olisi ollutkin taysin mahdoton menne toihin viisumikaytantojen takia.

Nyt teen ainoastaan osa-aikatyota ja paivitan sh-tutkintoani.
 
Wanna be kotirouva
Oih! Jos ei olis rahasta kiinni, niin viihtyisin oikein hyvin kotirouvana. Tekisin ruokaa, tapaisin tuttuja, shoppailisin, siivoilisin, sisustaisin, kävisin kahvilla/ulkona syömässä, kirjastossa, harrastuksissa, elokuvissa, kampaajalla, kosmetologilla jne jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wanna be kotirouva:
Oih! Jos ei olis rahasta kiinni, niin viihtyisin oikein hyvin kotirouvana. Tekisin ruokaa, tapaisin tuttuja, shoppailisin, siivoilisin, sisustaisin, kävisin kahvilla/ulkona syömässä, kirjastossa, harrastuksissa, elokuvissa, kampaajalla, kosmetologilla jne jne.
Siinapa se - pahkinankuoressa viimeiset 10 vuotta - paitti tuo ruuan laitto - se ei minua oikeen innosta,,, :D
 
vieras
Mä olen kotirouvana. :D Olen suorittanut tässä samalla yhden tutkinnon ja toisen opiskelu menossa. Kyllä tämä joitakin rassaa, ei kuitenkaan minua ja miestäni. Mä en jaksaisi samaa ammattia koko ikääni, mut jokainen tavallaan.
 
Nana
Munki mielestä kaikkien oma valinta ja jos rahat riittään ja turvattu eläke, niin miksei. On varmaan ukollakin kiva tulla siivottuun kotiin ja suoraan ruokapöytään joka arkipäivä. Itse ainakin koin niin, kun mies oli kotona lasten kanssa.
Ja sitten on ihmisiä, joilla ei pää kestä työelämää... He ovat hyvin mielellään kotona ja mahdollisimman pitkään. Kukin tavallaan. Itse kaipaan työntekoa ennen pitkää, mutta olen mielelläni muutaman vuoden kotona kunkin kakrun kanssa. :)
 
Minä olisin mielelläni kotirouvana =)

Työnteko ei kiinnosta yhtään ja jos lapsia joskus saan niin aion ehdottomasti olla heidän kanssaan kotona, toivottavasti mahdollisimman pitkään. Unelma-ammattini on kotiäiti, päivät saisin aivan varmasti kulumaan ja varmasti jotain työtä löytyisi jos kyllästyisi kotona oloon. :xmas: Muutenkaan en ole uraihmisiä ollenkaan, parhaiten viihdyn jossain pienipalkkaisessa työssä, jossa ei tarvitse sen kummemmin mitään urajuttuja ajatella. :/
 
mroo rahat
mullekin kävis mutta kyllä joku vakavempi harrastus pitäis olla sitte tai aktiviteettiä muutakin kuin kämpän puhtaanapito.. ja huolto.. ja lapsiakin pitäis olla seurana useampi muutenkin tulis liian helppoa :LOL:
 
siltä tuntuu
Alkuperäinen kirjoittaja fruity:
Äiti, jolla yksi lapsi 11v., jäi kotiin lapsen synnyttyä, yhä kotona, ei meinaa enää työelämään palata.
Mitä mieltä, kuinka moni olis valmis jättämään muun elämänsä ja jäämään kotiin miehen elätettäväksi ja viikkorahoille?
ootkos kateellinen
 

Yhteistyössä