Miehen juominen, mitä mieltä

  • Viestiketjun aloittaja Sofia_2811
  • Ensimmäinen viesti
Sofia_2811
Hei!

Mua vähän arveluttavaa mun miehen juominen, mutta mitäs mieltä muut ootte. Eli juo
käytännössä aina perjantai- ja lauantai-iltaisin. Yleensä kotona kalsarikännejä samalla kun pelaa tai kattoo jotain peliä telkusta. Välillä käy myös lätkäpeleissä tai katsomassa urheilua pubissa. Kotiutuu noiltakin reissuilta puolen yön maissa. Juomismäärät vaihtelee, mutta ei änkyräkännissä.

Se hyvä puoli tässä on, että koska mielestäni vähättelee ja peittelee juomistaan, hoitaa aina lapset aamuisin. Varmaan olo ei oo paras mahdollinen, mutta aina saan ite ottaa aamut rennosti kun mies hoitaa aamupalan.

Jos mieheni ei ole juonut (joka on harvoin) tuo homma menee suorastaan huonommin. Silloin valittaa, että mäkin saan välillä hoitaa.

Jos mulla on omaa menoa, ei ole mitään huolta. Mies juo kotona ja vahtii lapsia kun he nukkuvat. Seuraavana aamuna hoitaa kaiken ja saan lepäillä rauhassa.

Mies ei koskaan juo kun lapset ovat pystyssä (ellei nyt ehkä yhden oluen ravintolassa joskus tai juhlissa). Lapset 4 ja 2v. Menevät nukkumaan 20:00 viikonloppunakin. Heräilevät kasilta.

Onko ongelma teidän mielestä
 
vierailija
Miehen terveydelle on jo ongelma noin runsas juominen ja välttämättä ei ole pitkä matka siihen kun juomisesta tulee koko perheen ongelma.

Miehen kannattaisi keksiä muita tapoja viettää vapaa-aikaa kuin Alkon kanssa läträäminen.
 
vierailija
Normaalia... Mulla on elämän aikana ollut 4 miestä. Niistä kyllä kaikki on (enemmän tai vähemmän) ottaneet viikonloppuisin kuppia. Varmaan se loppuisi ottamalla joku nörtti it firmasta, mutta ne miehet taas ei muuten sytytä. Eli normaalia se on, jos otat "pahan pojan" tyyppisen miehen itsellesi.
 
No en kyllä jättäis lapsia miehen kanssa keskenään, vaikka kuinka nukkuisivat. Pullo pari kaljaa ei haittaa. Mutta kännit kyllä haittaa. Jos joutuis lähtemään yhtäkkiä vaikka lääkäriin kesken kaiken.
Ja onhan tuo nyt aika paljon jos juo monena iltana viikossa, minua kyllä haittaisi.
 
mies...
No en kyllä jättäis lapsia miehen kanssa keskenään, vaikka kuinka nukkuisivat. Pullo pari kaljaa ei haittaa. Mutta kännit kyllä haittaa. Jos joutuis lähtemään yhtäkkiä vaikka lääkäriin kesken kaiken.
Ja onhan tuo nyt aika paljon jos juo monena iltana viikossa, minua kyllä haittaisi.
Paitsi että vaikka illan juo, niin iso mies puhaltanee alle 0,5 aamulla. Että autoakin voisi ajaa. Haisee kyllä, mutta tuskin kännissä on.
 
Miten se on mahdollista, että minä en tunne sukulaisissa, työkavereissa tai lähipiirissäni kuin yhden, joka juo perjantaisin, mutta ei koskaan koko viikonloppua? Itse juon yhden 0,33L Crowmoorin melkein joka päivä ja vuodessa otan alle 10 kovempaa känniä. Ennen meni vuosia, etten juonut tippaakaan. Mistä te noita tollasia miehiä oikein bongaatte?
 
Mirella.-
Miten se on mahdollista, että minä en tunne sukulaisissa, työkavereissa tai lähipiirissäni kuin yhden, joka juo perjantaisin, mutta ei koskaan koko viikonloppua? Itse juon yhden 0,33L Crowmoorin melkein joka päivä ja vuodessa otan alle 10 kovempaa känniä. Ennen meni vuosia, etten juonut tippaakaan. Mistä te noita tollasia miehiä oikein bongaatte?
Jaa-a... sää ajattelit, että ne kaikki kaverit kertoo sulle että mies juo kaljaa viikonloppuisin? En meinaan minäkään nyt sitä huutele. Kerron varmaan jos kysytään, mutta ei se nyt päivän polttavin puheenaihe ole. Enkä näe sitä nyt ongelmaksi että ottaa kaljaa, kunhan ei kännää.
 
Jaa-a... sää ajattelit, että ne kaikki kaverit kertoo sulle että mies juo kaljaa viikonloppuisin? En meinaan minäkään nyt sitä huutele. Kerron varmaan jos kysytään, mutta ei se nyt päivän polttavin puheenaihe ole. Enkä näe sitä nyt ongelmaksi että ottaa kaljaa, kunhan ei kännää.
Okei, eli ei juo känniin asti? Totta, en voi tietää sitä, mutta ongelmaa se ei ole aiheuttanut, ainakaan minun tietääkseni.
 
vierailija
Aika naurettava linjaus lastensuojelulta. Jos jostain syystä joutuisin lapseni vaikka juhannuksena lääkäriin viemään ja olisin juonut kaksi lasia viiniä. Lähden tottakai taksilla koska en omista alkometriä enkä todellakaan ota riskiä lähteä omalla autolla ajamaan lapsi kyydissä. En kuitenkaan ole kahden lasin jälkeen niin holtiton, että lastensuojelun pitäisi asiaan puuttua.
 
Mun mies juo todella harvoin ikäisekseen (max 5kertaa/vuos), mutta silloin kun juo niin vetää kännit. Muutamassa sukupolvessa miehet alkoholisteja niin eipä ihme jos haluaa tuon kierteen katkaista. Kaikilla niillä alkanut viikonloppu tissuttelusta ja saattaapa sitten nykyään venyä muutaman viikon putkeksi että ei töihin kykene menemään.
 
vierailija
Mun mies juo todella harvoin ikäisekseen (max 5kertaa/vuos), mutta silloin kun juo niin vetää kännit. Muutamassa sukupolvessa miehet alkoholisteja niin eipä ihme jos haluaa tuon kierteen katkaista. Kaikilla niillä alkanut viikonloppu tissuttelusta ja saattaapa sitten nykyään venyä muutaman viikon putkeksi että ei töihin kykene menemään.
Tuo on sitä ongelmajuomista. Että kun tippa alkoholia napsahtaa suuhun, on pakko vetää känniin saakka. Viikonlopputissuttelu olisi parempi. Siis että ottaisi sen pari kaljaa tai vähän viiniä, mutta ei niin että tulee känniin.
 
Riippuu paljonko juo. Jos vetää kossupullon ja mäyräkoiran, niin juo liikaa. Jos muutamia oluita, niin ei kai tuo vaarallista.
Riippuu myös siitä, millaiseksi muuttuu juotuaan. Jos alkaa sölköttämään ja haastamaan riitaa, niin ongelma. Jos muuttuu hauskaksi hiprakka-hassuttelijaksi, niin mikäs siinä tissutellessa.
 
Tuo on sitä ongelmajuomista. Että kun tippa alkoholia napsahtaa suuhun, on pakko vetää känniin saakka. Viikonlopputissuttelu olisi parempi. Siis että ottaisi sen pari kaljaa tai vähän viiniä, mutta ei niin että tulee känniin.
Tuli vähän oma tilanne selitettyä huonosti, mutta siis meillä nuo känni ressut on ennalta sovittuja ja suunniteltuja. Toki sitä alkoa tulee joskus terassilla/juhlissa annos otettua ilman että tulee pakko saada lisää. Mutta siis nuo kännäys reissut polttareita yms juhlia.

Muok. Ja siis ei nyt missään kaato kännissä koskaan ole, mutta mä luokittelen sellaisen 4-6 annosta känniks :D
 
Tuo on sitä ongelmajuomista. Että kun tippa alkoholia napsahtaa suuhun, on pakko vetää känniin saakka. Viikonlopputissuttelu olisi parempi. Siis että ottaisi sen pari kaljaa tai vähän viiniä, mutta ei niin että tulee känniin.
Minun mielestäni ongelmajuomista on se, ettei tule luonnollista stoppia juomiselle jossain vaiheessa iltaa. Se, että vetää joskus kovemmat kännit voi teoriassa olla huonompi kuin jatkuva tissuttelu, mutta jos maksaa ajatellaan, joutuu maksa pelkästään fruktoosista samanlaiseen rasitukseen kuin alkoholista.

Mikäli olette katselleet ympärillenne, niin on tosi outoa, että monet alkoholin suurkuluttajat saattavat elää tosi pitkään ja terveenä kun taas absolutisti voi sairastella ja kuolla nuorempana. On todella hämmästyttävää nähdä yli 90v mies, joka sanoo juovansa pullon kossua viikossa ja ei ole muuta vikaa kuin huono kuulo ja ehkä näkö.

Summa summarum: olen päätynyt siihen, että ne ihmiset, jotka osaavat nauttia elämästä (vaikka sen pienen alkoholitilkan kanssa), liikkuvat sopivasti (ei liikaa), elävät terveempinä ja pidempään.
 
Sofia_2811
Riippuu paljonko juo. Jos vetää kossupullon ja mäyräkoiran, niin juo liikaa. Jos muutamia oluita, niin ei kai tuo vaarallista.
Riippuu myös siitä, millaiseksi muuttuu juotuaan. Jos alkaa sölköttämään ja haastamaan riitaa, niin ongelma. Jos muuttuu hauskaksi hiprakka-hassuttelijaksi, niin mikäs siinä tissutellessa.
Normi-viikonloppuna vetää käsittääkseni suunnilleen six-packin perjantaina ja lauantaina. Aikaväli suunnilleen 20-24. Jos menee pubiin, niin ehkä sitten hiukan enempi (kuus pitkää).

Ei haasta riitaa. On rasittava kännissä (joskaan ei silloinkaan riidanhaastaja) vain aniharvoin (joskus nuorempana kun veti liikaa).

Yleensähän mä oon kotona, että jos tulee ajokuntokysymyksiä, niin sitten mä voin ajaa. Muuten voi soittaa taksin. Ja tietysti noiden määrien kanssa aamulla on iso mies aina ajokunnossa (189 cm/ 95 kg).

Ennen lapsia joi varmaan vähän harvemmin, mutta sitten niitä kännikeikkoja oli enemmän. Sanotaan että 2-3 kertaa kuussa oli kunnon kännissä (ei örvelö kuitenkaan). Nykyään tasaiset pikkuhiprakat pe-la, kunnon kännissä aniharvoin. Nekin yleensä semmosia kun ollaan yhdessä jossain juhlissa ja otan itsekkin. Hänellä pysyy ihan sopivissa mitoissa silloinkin. Joskaan kotona en semmoista sietäis...
 
Normi-viikonloppuna vetää käsittääkseni suunnilleen six-packin perjantaina ja lauantaina. Aikaväli suunnilleen 20-24. Jos menee pubiin, niin ehkä sitten hiukan enempi (kuus pitkää).

Ei haasta riitaa. On rasittava kännissä (joskaan ei silloinkaan riidanhaastaja) vain aniharvoin (joskus nuorempana kun veti liikaa).

Yleensähän mä oon kotona, että jos tulee ajokuntokysymyksiä, niin sitten mä voin ajaa. Muuten voi soittaa taksin. Ja tietysti noiden määrien kanssa aamulla on iso mies aina ajokunnossa (189 cm/ 95 kg).

Ennen lapsia joi varmaan vähän harvemmin, mutta sitten niitä kännikeikkoja oli enemmän. Sanotaan että 2-3 kertaa kuussa oli kunnon kännissä (ei örvelö kuitenkaan). Nykyään tasaiset pikkuhiprakat pe-la, kunnon kännissä aniharvoin. Nekin yleensä semmosia kun ollaan yhdessä jossain juhlissa ja otan itsekkin. Hänellä pysyy ihan sopivissa mitoissa silloinkin. Joskaan kotona en semmoista sietäis...
No en tiedä. Eipä tuo nyt kauhean vaaralliselta kuulosta.
Voithan jutella miehesi kanssa asiasta, jos se vaivaa. Kysy, mitä mieltä hän itse juomisestaan on, voisiko joskus olla vaikka vaikka toisen päivän juomatta jne.
 
Normi-viikonloppuna vetää käsittääkseni suunnilleen six-packin perjantaina ja lauantaina. Aikaväli suunnilleen 20-24. Jos menee pubiin, niin ehkä sitten hiukan enempi (kuus pitkää).

Ei haasta riitaa. On rasittava kännissä (joskaan ei silloinkaan riidanhaastaja) vain aniharvoin (joskus nuorempana kun veti liikaa).

Yleensähän mä oon kotona, että jos tulee ajokuntokysymyksiä, niin sitten mä voin ajaa. Muuten voi soittaa taksin. Ja tietysti noiden määrien kanssa aamulla on iso mies aina ajokunnossa (189 cm/ 95 kg).

Ennen lapsia joi varmaan vähän harvemmin, mutta sitten niitä kännikeikkoja oli enemmän. Sanotaan että 2-3 kertaa kuussa oli kunnon kännissä (ei örvelö kuitenkaan). Nykyään tasaiset pikkuhiprakat pe-la, kunnon kännissä aniharvoin. Nekin yleensä semmosia kun ollaan yhdessä jossain juhlissa ja otan itsekkin. Hänellä pysyy ihan sopivissa mitoissa silloinkin. Joskaan kotona en semmoista sietäis...
Pääasia, että arki toimii ja hänen juomisensa ei muodostu muutoin ongelmaksi.

Keski-euroopassa juodaan helposti pullo viiniä päivässä. Muistan ensimmäisen lounaani, jossa juotiin 2-3 lasia viiniä keskelllä päivää (pullollisessa n. 4 lasia). Oli muuten hauska pitää esitelmiä pienessä hiprakassa keskellä päivää, en jännittänyt tippaakaan :)
 
vierailijaxxxx
Tuo on sitä ongelmajuomista. Että kun tippa alkoholia napsahtaa suuhun, on pakko vetää känniin saakka. Viikonlopputissuttelu olisi parempi. Siis että ottaisi sen pari kaljaa tai vähän viiniä, mutta ei niin että tulee känniin.
Eikä ole. Elimistölle on parempi kun juo paljon ja harvoin kun vähän ja usein. Maksa kiittää kun ei ole joka viikko pullo kourassa.
 

Yhteistyössä