miehen masennus

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
Jokos juna lähti?
Minusta ero ei ole oikea vaihtoehto tuohon, jokainen tietenkin tekee ratkaisunsa tyylillään. Ero pahentaa tilannetta toisessa osapuolessa. Ymmärrystä kehiin hyvät ystävät. En oo mikään saarnaaja, mut elämä on opettanut minuakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jokos juna lähti?:
Minusta ero ei ole oikea vaihtoehto tuohon, jokainen tietenkin tekee ratkaisunsa tyylillään. Ero pahentaa tilannetta toisessa osapuolessa. Ymmärrystä kehiin hyvät ystävät. En oo mikään saarnaaja, mut elämä on opettanut minuakin.
samaa mieltä. jos ei ole muita ongelmia, niin tuohan on hoidettavissa oleva asia.
 
bdu
Alkuperäinen kirjoittaja Jokos juna lähti?:
Minusta ero ei ole oikea vaihtoehto tuohon, jokainen tietenkin tekee ratkaisunsa tyylillään. Ero pahentaa tilannetta toisessa osapuolessa. Ymmärrystä kehiin hyvät ystävät. En oo mikään saarnaaja, mut elämä on opettanut minuakin.
Joo, masennuksia on erilaisia. Mutta eipä tuomita ketään. Meillä oli kyseessä syvä psykoottinen masennus. Siinä oli turvallisuudesta jo kyse. Kolme vuotta taiteilin sairaalajaksojen ja kotona olemisen kanssa. Mulla oli kaksi lasta pestävänä ja puettavana, joista toinen oli aikuinen mies jota rakastin. Voimat loppui, erosimme.
 
Masennus ei synny yhdessä yössä, vaan kehittyy pikku hiljaa, aikaa myöden. Samoin siitä ei myöskään toivu hetkessä, vaan toipuminen vaatii paljon aikaa. Ei voi olettaakaan, että jollain taikakonstilla saisi hetkessä muuttumaan asiat, jotka ovat kehittyneet kuukausien, vuosien mittaan. En ole asiantuntija/lääkäri, mutta uskoisin että kärsivällisyys on ollennaista. Parantuminen tapahtuu pieni pala kerrallaan.
 
Masennuksesta parantuminen vie aikaa. Onko miehelläsi siis todettu masennus? Saako hoitoa eli syökö masennuslääkkeitä, käykö terapiassa?

Täällä joku viisas jo kommentoi ,että jos teillä ei muita ongelmia ole, niin tää hoituu kyllä kunhan mies hakeutuu hoitoon ja saa apua. parisuhteen toiselta osapuolelta kyllä vaatii ymmärrystä ja pitkää pinnaa. Ei parane ihan hetkessä, riippuu miten syvä masennus on ja miten pitkään kestänyt. Ei ole häpeä hakea apua.

Mäkuismasta ei ole kokemusta, mutta joillekkin olen siitä kuullut olevan apua. itekseen ei varmaan kannata suuna päänäs mennä kokeilemaan. Mäkikuismalla kun voi olla yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa.
Omega 3 olen minäkin paljon lukenut. Yleensäkin olen sitä mieltä ,että hyvä ravitsemus on avain kehon ja mielen hyvinvointiin. Kannattaahan noita kokeilla, ainakin tuota omega 3:sta. Itse alan joka syksy vetämään d-vitamiinia ja omasta mielestäni se auttaa joka syksyiseen kaamosmasennukseen. Kirkasvalolamppu on myös mun mielestä hyvä. Tulokset näkyy pitkällä aikavälillä. Eihän mikään lääkekään ala heti vaikuttamaan.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Meillä tilanne meni niin pitkälle, että annoin hänelle joko-tai-vaihtoehdon. Joko hakee apua ( varasin ajan lääkärille) tai avioero. Onneksi mies ymmärsi oman parhaansa ja haki apua.

D-vitamiini ja monivitamiinit auttavat siinä mielessä, että näin ollen kyse ei ole ainakaan puutostilasta.
 
Tapio I
Alkuperäinen kirjoittaja minä;16682771:
onko kellään kokemuksia miehen masentuneisuudesta?

mun mies on masentunut. väsynyt. tekee töitä ym, mutta elämänilo kadoksissa.. mitä voin tehdä..?
No, voisko vaikka lopettaa sen työn? Ei se tekemättä jää.
 
Tapio I
[QUOTE="vieras";27295865]Meillä tilanne meni niin pitkälle, että annoin hänelle joko-tai-vaihtoehdon. Joko hakee apua ( varasin ajan lääkärille) tai avioero. Onneksi mies ymmärsi oman parhaansa ja haki apua.

D-vitamiini ja monivitamiinit auttavat siinä mielessä, että näin ollen kyse ei ole ainakaan puutostilasta.[/QUOTE]

Mitä apua sai?
 

Yhteistyössä