Miehen päänahka hilseilee, paljon?

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut avovaimo
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut avovaimo
Miehellä ollut kauan aikaa ongelmana hilse, joka ei lähde ainakaan näillä kaupan mukamas hilse-shampoolla.
Ajan häneltä hiukset ehkä noin kerran viikossa ja jokin aika sitten huomasin että oli tullut pieniä kohtia joissa tosi pahat hilseet ja ne jopa jääkin siis valkoisiksi.
Ja hilsettä on joka kerta päänahassa ihan yököttävän paljon :(

Mistä tämä kertoo? Mitä tämä voisi olla? Mitä sille voisi tehdä?

En ole miehen kanssa vielä asiasta keskustellut kun hän huolestuu terveydestään todella helposti.

Auttakaa ihmiset :)
 
Kunnon öljyhoito(Ceridal apteekista esim.) Päähän kuurina. Usein nuo kaupan hilseshampoot taitaa olla todella hilseshampoita eli tekee sitä hilsettä sinne päähän. Kunnon kosteuttava ja päänahkaa hoitava shampoo kampaamoliikkeestä. (Bio-sarjan esim.) Näistä vois olla hyötyä. Apteekissa on joitan lääheshampoita myös, mutta ovat aikas tujuja aineita eli ei jatkuvaan käyttöön.
 
vieras
ja tietty ihan päivittäinen harjaus, mutta ei vissii oikeen toimi tossa tilanteessa. Meinaan, että sais veren kiertämään myös päänahassa, hoitoaineen käyttö myöskin kosteuttaa. Liika shampoo pesu taas kuivattaa.
 
vieras
cutrin bio+ active shampoo ja hiusvesi, jos ei ole vielä kokeillut. Noiden avulla minulla pysyy siedettävänä. Lähinä kai tuon päivittäisen hiusveden ansiosta. Lisänä suihkussa joka toinen päivä shampoolla ja sanakertoja vähentää.
 
vieras
itselläni on hilsettä ja päänahka hemmetin kipeä.. ja tänään just menossa apteekkiin kysymään josko olis jotain ainetta mikä auttais. hilseshampoo kokeiltu ja ihan yhtä tyhjän kanssa.. käypä kysymässä apteekista asiantuntijoilta :)
 
myös
system 4 shampoo nro 2, kuivalle hiuspohjalle (saa liikkeistä joissa myydään kampaamotuotteita). samaa sarjaa löytyy myös tehohoitoaine Oil Cure jota voi pistää päänahkaan vaikuttamaan esim saunaan, irrottaa hyvin hilseläikistä ihoa ja kosteuttaa hiuspohjaa, voi jopa suihkun päätteeksi jättää iholle vaikuttamaan. molemmat nää sopii myös tosi hyvin jos kyseessä onki psori.
 
huolestunut avovaimo
Kiitokset vastauksista!
Olen todennut tuon, että ehkä kaupan hilsesampoot tosiaan tekevät hilsettä? Itsellä kun hilsettä on välillä muttei mitenkään näkyvästi ja oon ihmetelly miksei katoa kokonaan.

Mies myös pelkää kaljuuntuvansa joten kävin googlettamassa (;)) vaikka mitä juttuja ja aion ostaa apteekista jotain tuotteita siihen vaivaan ja varmaan paikan päällä kysyn myös tuohon hilseongelmaan. Mies kun ei ikimaailmassa tälläistä kehtaisi itse kysyä niin teenpä sen hänen puolestaan. Toivottavasti hän ei tunne että astun hänen varpailleen :/
Minua kun ei hänen 'kaljuuntumisensa' huoleta ollenkaan ja olen vain hymähdellyt hänen jutuilleen mutta jospa nyt sen sijaan yrittäisinkin auttaa häntä :)

 

Yhteistyössä