Miehen pukeutuminen hautajaisiin

Ollaan hautajaisiin lauantaina menossa ja aikasta lämmintä ilmaa on luvannut. Mietinkin tässä tuon miehen pukeutumista, eli suorat housut tietenkin mutta mitenkäs se yläosa. Pitääkö olla puvun takki vai riittääkö lyhythihainen paitapusero. Mies on yksi kantajista. Jos tarvii olla puvun takki niin muistotilaisuudessa voi jo varmaan ottaa takin pois mutta voiko olla valkoinen pusero vai pitääkö olla tumma?

Hautajaisissa ei juurikaan olla oltu, varsinkaan kesähelteellä. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
meillä oli viime kesänä helteellä hautajaiset... tumma puku ja puvun kanssa aina pitkähihainen pukupaita, valkoinen... muistotilaisuudessa ottivat sit takit pois...
Ei voi olla kesällä lyhythihainen?
Samaa mietin minäkin, eikö voi olla lyhythihainen?

Kaikki neuvot on tervetulleita, ei ole kiva jos on väärin pukeutunut. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi olla tyhmä kysymys, mut kuka sen paidan hihan pituuden näkee sielt takin alta? siis vaikka oiskin lyhythihainen..?
En kirjoittanut tätä, mutta :attn: .
Mä en ainakaan pahastuisi, jos joku mies ( tai nainen ) olisi mun hautajaisissa helteellä lyhythihaisessa paidassa.
 
alina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi olla tyhmä kysymys, mut kuka sen paidan hihan pituuden näkee sielt takin alta? siis vaikka oiskin lyhythihainen..?
Oikean pituisesta paidasta näkee, sen paidan hihan kuuluu näkyä pari milliä takin hihan alta :) siis pidempänä.
 
tumma puku ja valkoinen paita ja hillityn värinen (mieluummmin siis musta) solmio miehelle, ainakin meillä on ollut oli hautajaiset kesälltä tai talvella. jos takki on koko ajan päällä miksipä ei voisi olla lyhythihainen paita alla mutta jos takin riisuu pois niin kyllä minun mielestäni pit'ää pitkähihaista olla.
 
vieras
Varmaankin riippuu hautajaisista. Mua ei ainakaan haittaa, jos mun lähimmäisten hautajaisissa jollakin ei ole koko pukua. Ei aina tarvitse olla kaiken niin virallista. Tosin jos on isot hautajaiset, niin ehkä sitten.
 
vieras
Niin kuin muutamat jo tuossa mainitsikin niin kravatin kuuluu olla musta, varsinkin jos on arkkua kantamassa, eikä missään tapauksessa siunaustilaisuudessa olla paitasillaan vaikka ois kuinka kuuma, eli puku päälle vain
 

Yhteistyössä