Miehen tunteettomuus

Saisikohan sitä jotain järkevää tekstiä kirjoitettua... Jos joku osaisi jotenkin neuvoa, että mihin suuntaan sitä tästä lähtisi.

Meidän tilanne on sellainen, että n. puoli vuotta sitten mies kertoi minulle, ettei oikeastaan tunne enää mitään minua kohtaan. Meillä oli silloin ihan vastasyntynyt vauva ja isompi oli 2,5-vuotias. Itse ahdistuin tilanteessa kovin ja päädyimme juttelemaan myös pariterapiaan, jossa tilanne ei auennut juurikaan enempää. Mies sanoi siellä ja sanoo edelleenkin, että ei tiedä mitä haluaa. Hän ei siis ole valmis tekemään mitään ratkaisuja tässä tilanteessa, ei halua erota, muttei halua olla minunkaan kanssani. Arki meillä pyörii ihan mukavasti, mitä nyt väsyttää ja kiukuttaa välillä, mutta ei mitään sen suurempia ongelmia. Elämme yhdessä kuin kämppäkaverit ja minä en saa mieheltä mitään vastauksia kysymyksiini (joita en jaksa enää edes esittääkään, kun aina vastaus on sama "en tiedä"). Minua ahdistaa suunnattomasti tämä läheisyyden ja välittämisen puute, enkä tiedä oikein että mitä sitä voisi enää tilanteessa tehdä. Olen yrittänyt puhua, mutta se ei ole oikein johtanut mihinkään, kun ei se toinen vaan osaa sanoa mitä haluaa. Nyt mietin ihan konkreettisesti kesälomasuunnitelmiakin, kun mies ei niistäkään innostu... Siis tekisinkö vaan itselleni ja lapsille suunnitelmat ja jättäisin koko miehen ulkopuolelle vai vieläkö jaksan yrittää ja nöyryyttää itseäni kerjäämällä toisen huomiota. Toisen naisen olemassaolon mies kieltää, sitäkin olen kyllä epäillyt. Uskoisin, että jos me nyt erottaisiin, niin mies kyllä katuisi jälkeenpäin ja tulisi perään itkemään, mutta nyt tällä hetkellä en saa hänestä ulos mitään tunnetta itseäni tai tätä suhdetta kohtaan. Jos itken ahdistuneena, niin hän vaan kääntää kylkeä ja jatkaa unia. Joka kerta, kun jostain yritän puhua, on tilanne väärä! Mies ei ole pätkääkään kiinnostunut kuulemaan ajatuksiani tai keskustelemaan tilanteesta... eilen kysyin häneltä, että olisiko hänellä joskus aikaa jutella meistä ja tilanteesta. Eipä ole palannut asiaan, enkä suoraan sanoen osaa kuvitella, että se häntä yhtään vertaa kiinnostaisikaan. Miten ihmeessä saisin tilannetta korjaantumaan? Tuntuu siltä, että jollain keinolla pitäisi saada tuo mies havahtumaan ja ajattelemaan ihan oikeasti haluaako menettää meidät vai haluaako pysyä yhdessä, JOMPIKUMPI pitäisi valita. Tämä suhde ei ole parisuhdetta nähnytkään!!! Millä herätellä miestä ajattelemaan? Itse ahdistun joka kerta, kun ajattelen, että tätäkö minun elämäni nyt on... tuntuu ettei kukaan rakasta tai välitä p###n vertaa.

 
Ehdottaisin miehellesi shokkiterapiaa. Eli otappas lapset mukaan ja lähde vaikka vanhemmillesi tai sukulaisille jättäen lapun pöydälle että palaat kun asioista on keskusteltu. Voi tulla ero tai herätys tai jos mies ei tajua mitään ja on tyytyväinen nykyhetkeen niin ota ero itse. Ja anteeksi nyt nyt mutta taitaa olla löytänyt jo toisen naisen (tai hoidon) tuo miehesi kun pystyy noin kylmästi suhtautumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Ehdottaisin miehellesi shokkiterapiaa. Eli otappas lapset mukaan ja lähde vaikka vanhemmillesi tai sukulaisille jättäen lapun pöydälle että palaat kun asioista on keskusteltu. Voi tulla ero tai herätys tai jos mies ei tajua mitään ja on tyytyväinen nykyhetkeen niin ota ero itse. Ja anteeksi nyt nyt mutta taitaa olla löytänyt jo toisen naisen (tai hoidon) tuo miehesi kun pystyy noin kylmästi suhtautumaan.
Minusta tällainen tapa toimia on vähän lapsellinen ja epäreilu. Haluaisin kuitenkin toimia "oikein" ja itse kunnioittaa toista edes jossain määrin. Mielestäni minulla ei ole oikeutta ilman toisen lupaa viedä meidän yhteisiä lapsia mihinkään. Jonkun riidan jälkeen voisin näin toimiakin, mutta näin äkkiseltään tuntuu vähän hassulta tavalta toimia. Herätystä mies kyllä kaipaa, sen tiedän... tuo tapa on vaan väärä tähän tilanteeseen. Mies ei myöskään ole tyytyväinen tähän tilanteeseen... lähtihän tuo kanssani terapiaankin. Emme vaan oikein tiedä mitä tässä tilanteessa voisi enää tehdä. Ei ole oikein mitään, mistä keskustellakaan :( . Tavallaan ymmärrän myös miestäni, olenhan itsekin tavallaan samassa suossa, enkä osaa sieltä ylös nousta. Ei ne minunkaan sanani aina niin rakkaudentäytteisiä ole... Erona on vaan se, että olen kyllä kertonut miehelle rakastavani tätä yhä ja tahtovani yrittää kunnolla. Kyllä tuo minunkin rakkauteni on välillä aika kaukana arjesta ja ajatukset miehestä kaikkea muuta kun kunnioittavia ja arvostavia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaHeinonen:
Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Ehdottaisin miehellesi shokkiterapiaa. Eli otappas lapset mukaan ja lähde vaikka vanhemmillesi tai sukulaisille jättäen lapun pöydälle että palaat kun asioista on keskusteltu. Voi tulla ero tai herätys tai jos mies ei tajua mitään ja on tyytyväinen nykyhetkeen niin ota ero itse. Ja anteeksi nyt nyt mutta taitaa olla löytänyt jo toisen naisen (tai hoidon) tuo miehesi kun pystyy noin kylmästi suhtautumaan.
Minusta tällainen tapa toimia on vähän lapsellinen ja epäreilu. Haluaisin kuitenkin toimia "oikein" ja itse kunnioittaa toista edes jossain määrin. Mielestäni minulla ei ole oikeutta ilman toisen lupaa viedä meidän yhteisiä lapsia mihinkään. Jonkun riidan jälkeen voisin näin toimiakin, mutta näin äkkiseltään tuntuu vähän hassulta tavalta toimia. Herätystä mies kyllä kaipaa, sen tiedän... tuo tapa on vaan väärä tähän tilanteeseen. Mies ei myöskään ole tyytyväinen tähän tilanteeseen... lähtihän tuo kanssani terapiaankin. Emme vaan oikein tiedä mitä tässä tilanteessa voisi enää tehdä. Ei ole oikein mitään, mistä keskustellakaan :( . Tavallaan ymmärrän myös miestäni, olenhan itsekin tavallaan samassa suossa, enkä osaa sieltä ylös nousta. Ei ne minunkaan sanani aina niin rakkaudentäytteisiä ole... Erona on vaan se, että olen kyllä kertonut miehelle rakastavani tätä yhä ja tahtovani yrittää kunnolla. Kyllä tuo minunkin rakkauteni on välillä aika kaukana arjesta ja ajatukset miehestä kaikkea muuta kun kunnioittavia ja arvostavia...


Ymmärrän pointtisi!!! mutta herätys on jotenkin tehtävä. Onnistuisiko teiltä saada lapsivapaa hotelli viikonloppu tai keskinäinen mökki viikonloppu ilman lapsia ja ehdottomasti poissa kotoa ja toisessa kaupungissa. tämän voisit tehdä mielestäni ilman miehesi lupaa vain ilmoittamalla kunhan vain tarkistat mieheltäsi " välttämättömät" työt ja menot jotta hän ei sillä varjolla voi viikonloppua kieltää.TSEMPPIÄ!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Ymmärrän pointtisi!!! mutta herätys on jotenkin tehtävä. Onnistuisiko teiltä saada lapsivapaa hotelli viikonloppu tai keskinäinen mökki viikonloppu ilman lapsia ja ehdottomasti poissa kotoa ja toisessa kaupungissa. tämän voisit tehdä mielestäni ilman miehesi lupaa vain ilmoittamalla kunhan vain tarkistat mieheltäsi " välttämättömät" työt ja menot jotta hän ei sillä varjolla voi viikonloppua kieltää.TSEMPPIÄ!!!!!
Tätä olen itsekin miettinyt ja lapsenlikka löytyy varmasti... kesäksi ainakin, kun saadaan ensin tuo pienempi nukkumaan yönsä. Pelottaa vaan se, että taas joudun pettymään, kun huomaan että mitään puhuttavaa ei ole ja ei olla yhtään samalla "aaltopituudella" missään asioissa... Mitähän sitä joskus ennen on puhuttu?!?!? Olen puhunut yhteisistä lomasuunnitelmista ilman lapsia, mutta eipä tuo mies ole niihin tarttunut. Täytyy varmaan vaan kerätä itsensä ja tehdä järjestelyt. Eikä sovi odottaa liikoja, ettei tule taas pettymystä. Lisää ideoita ja kokemuksia???
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaHeinonen:
Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Ymmärrän pointtisi!!! mutta herätys on jotenkin tehtävä. Onnistuisiko teiltä saada lapsivapaa hotelli viikonloppu tai keskinäinen mökki viikonloppu ilman lapsia ja ehdottomasti poissa kotoa ja toisessa kaupungissa. tämän voisit tehdä mielestäni ilman miehesi lupaa vain ilmoittamalla kunhan vain tarkistat mieheltäsi " välttämättömät" työt ja menot jotta hän ei sillä varjolla voi viikonloppua kieltää.TSEMPPIÄ!!!!!
Tätä olen itsekin miettinyt ja lapsenlikka löytyy varmasti... kesäksi ainakin, kun saadaan ensin tuo pienempi nukkumaan yönsä. Pelottaa vaan se, että taas joudun pettymään, kun huomaan että mitään puhuttavaa ei ole ja ei olla yhtään samalla "aaltopituudella" missään asioissa... Mitähän sitä joskus ennen on puhuttu?!?!? Olen puhunut yhteisistä lomasuunnitelmista ilman lapsia, mutta eipä tuo mies ole niihin tarttunut. Täytyy varmaan vaan kerätä itsensä ja tehdä järjestelyt. Eikä sovi odottaa liikoja, ettei tule taas pettymystä. Lisää ideoita ja kokemuksia???


Eihän se pässi pakottamalla puhu! vai kuinka se nyt olikaan :LOL: se on kyllä totta että ei kannata liikaa odottaa ettei pety pahasti mutta tuollainen viikonloppu voisi pikkaisen puhkaista kuplaa. Entäs olisiko miehelläsi ystävää jolle sinä voisit puhua? Meillä ainakin joskus auttoi kun miehen kaveri vei sen reissuun ja juotti känniin ja puhui asioita halki... meidän pässi ainakin avautui! mutta katso kaveri tarkkaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaHeinonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Mihin parisuhde perustuu jos ei siinä ole rakkautta?
Niinpä, mutta mitä se rakkaus sitten on...? mielestäni se on tässä vaiheessa pitkää parisuhdetta TAHTOA rakastaa, ja sitä tässä kysyttäisiinkin. Kyllä itselläkin on rakkaudessa tekemistä.
Kysyyköhän todellinen rakkaus mitään tahtoa. Sille ei vaan voi mitään että rakastaa, tahtoi tai ei :heart:

Rakkautta on monenlaista, mä puhun nyt kiinteästä rakkaudesta.
 
Onkohan miestäsi jotenkin ruennut "rimakauhuttamaan" ( 30 kriisikö? en tiedä minkä ikäisiä olette) tämä perhe ja vastuu asiat.... että elämä jatkuu periaatteessa samanlaisena tulevaisuudessa :( Hän kyselee ehkä itseltään, että haluanko mä oikeesti tätä mutta ei oikeen uskalla miettä mitä muutakaan se sitten olisi .... ja sekin pitää vielä hänelle selvitä että vaikka kuinka olisi ja mihin menisi että hän on aina lastenne isä.
Eli sinuna en nyt tekisi oikeen mitään vaan antaisin hänen rauhassa miettiä oman kriisinsä läpi. Minä ehkä horjuttaisin vähän tuota, että kohtelee hän sinua miten vain niin sinä rakastat ja tahdot rakastaa häntä ( mikä sinänsä on ihan oikea asenne) mutta eihän toista ihmistä ja tämän tarpeita saa pitää minään itsestäänselvyyksinä ja noin vain ohittaa, kuten hän tekee sinulle.Pitää oppia että metsä vastaa kuten sinne huudat. Eli jos sulla on joku mies tuttu niin anna miehellesi hänen avustamanaan pieni annos mustasukkaisuutta(en tarkoita pettämistä) mutta sen huomaaminen että sinullakin on oma elämä ja vapaa tahto valita ja hakea tukea ja apua sieltä mistä sitä saa. Eli herätystä huomaamaan että elämä ei olekaan niin takuuvarmoissa itsestäänselvissä uomissa vaan yllätyksiä täynnä. Arvosta itseäsi äläkä roiku miehessäsi kerjäten rakkautta jota hän ei pysty tuntemaan tai antamaan vaan auta häntä( pinnan alla huomaamatta) loukkaamatta miehistä herkkää egoa, huomaamaan että se mitä hänellä on, on rakastamisen ja yrittämisen arvoista. ;) eikä suinkaan mikään itsestäänselvyys.
 
Meillä tilanne on aika radikaalisti muuttunut miehen kännipettämisen ja kiinnijäämisen seurauksena :'( . Nyt sitten on todellisen pohdinnan aika, että näinkö tässä elämäni elän. Mies on täynnä katumusta ja muutostahtoa, eikä halua missään tapauksessa minua menettää... Viikko sitten oli vähän eri ääni kellossa. Nyt sitten onkin aika ratkaisujen ja muutoksen.
 

Yhteistyössä