Mieheni on lihava se ällöttää minua

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
ev
on lihonut tässä vuosien saatossa :( minäkin olen lihonut, mutta se ei häiritse miestä.

Minua sen sijaan häiritsee omat sekä mieheni läskit.
Miehellä on sellainen "kottikärryillä työnnettävä kaljamaha". Naamakin on pullistunut. Mä en voi katsoo sitä ollenkaan, jos se patsailee täällä pelkät bokserit jalassa.

Rakastellessa mahat hankaa toisiaan vasten ja jos se pökkii mua takaapäin, sen maha osuu mun pehvaan. Mua ällöttää.

Olen puhunut, että aletaan kuntokuurille. Lenkkeillään yhdessä ja lakataan ostamasta herkkuja. Mies lupaa, joo mut sit ostaa herkkuja tai jos olen töissä niin laittaa tekstarii et "käy ostaa herkkuja tullessas" tai "hae grillisapuskat". Jos en hae niin hakee sitten ite.. jos oikein kovasti mieli tekee.

Ei kai tässä auta kun mind my own business vaan ja laihutettava ite... mitä teen tunteilleni miestä kohtaan???
 
-Jonttu-
Mä oon joskus miettiny samaa, mullakaan mies ei ole mikään keijukainen. Mutta ainakin vielä tilanne on pysynyt kuosissa. Jos kottikärrymahaksi menisi, niin luulen että osaisi ottaa itsekin itseään niskasta kiinni.
 
vieras
Menkää ravitsemusterapeutille, saatte sieltä arvokasta tietoa ja uuden suhtautumisen elämään ja ruokavalioon. Tieto varmasti auttaa elämäntapamuutoksessa, mitä kaikkia negatiivisia seurauksia on ylipainolla. Hoikistumisen myötä molempien itsetunto ja ehkä jopa rakkaus (?) toista kohtaan kasvaa. Kuulostatte minulta ja mieheltäni muutama vuosi sitten, me molemmat ollaan nykyään hoikkia ja kuin vastarakastuneita, seksiinkin ulkonäön muuttuminen vaikutti kovasti...
 
yks
että miehellä on ihan unelma kroppa. Tekee fyysistä työtä ja samassa kuosissa ollut nyt 6 vuotta. Itse kahden lapsen jälkeen en ehkä niin timmi enää ole, ja tympii... en halua olla parisuhteessa se joka lörpähtää ;) Mies ei kyllä valita todellakaan, mutta itse sitä vertaa..
 
ap
Kai se on vaan aloitettava kuntoilu ja laihdutus itse ja siinä sivussa houkutella miestä mukaan... ärsyttää vaan jos se jatkaa herkkujen kantamista kotiin vaikka tietää, kuinka perso itsekkin niille olen ja yritän päästä niistä eroon :(
 
mamma
Meillä ihan sama kuin sinulla ap! :) Nyt varsinkin kun lapsen sain niin jotenkin itsekkin lipsuin ja aloin vaan lihomaan.
Mies kun oli armeijassa laihtui kovasti ja näytti todella hyvältä.
Nyt kun hän on vaan on, käy kyllä töissä, niin alkanut maha tulla kahta kauheammin takaisin. Vuoden aikana siis tullut takaisin. Hän ei edes kehtaa sanoa painoaan.

Itse aloitin nyt 1.2 täysin herkuttoman linjan ja pakko myöntää tiukkaahan tuo ekana teki kun äijä himoitsi kaapissa olevia sipsejä jne.
Mut ei, otin sen linjan että näytän ukolle! Ehkä se tajuaisi ja ottaisi mallia.
Meilläki, musta ainaki tuntuu, on tää rakkauselämä kärsinyt todella kovasti ja minua ottaa päähän.... </3 mut jos se siitä <3 parantuisi!
 
Metso
Aloitin tässä terveellisemmän linjan itse ja eiköhän se mies sitten kantanut kotiin karkkipussin ja siksarin kaljaa. Oli pakko kysyä että tekikö sen tahallaan. :D Äiteekin toi laskiaispullia ennakkoon. Auta armias, kauheita sudenkuoppia viritellään.
Tarkotuksena ois itte tästä päästä kuntoon niin jos sais miekkosen mukaan kans. Unelmoin sen alkuaikojen sikspäkistä vieläkin haikeana....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Metso:
Aloitin tässä terveellisemmän linjan itse ja eiköhän se mies sitten kantanut kotiin karkkipussin ja siksarin kaljaa. Oli pakko kysyä että tekikö sen tahallaan. :D Äiteekin toi laskiaispullia ennakkoon. Auta armias, kauheita sudenkuoppia viritellään.
Tarkotuksena ois itte tästä päästä kuntoon niin jos sais miekkosen mukaan kans. Unelmoin sen alkuaikojen sikspäkistä vieläkin haikeana....
Sama juttu, kun mies on kuitenkin ollut ennen tosi hyvässä kuosissa ja ...
jotenkin vaan ei ole enää se sama ihminen. Syöhän se ylipaino energisyyttä toki ja sokeria mättää suuhunsa niin on väsynyt ja...
 
vieras
Täällä toinen samoista ongelmista kärsinyt. Mulla ei auttanut oma kuntoilu (olin normaalipainoinen, mutta yritin inspiraatioksi liikkua ja kiinteytyä), koska mies meni mun vetreytyessä oman itsetuntonsa kanssa ihan maan tasalle. Ei myöntänyt, että sillä olisi ollut mitään tekemistä asian kanssa, että mä jaksoin mutta hän ei. Lihoi entisestään. Alkoi itsetunto-ongelmissa velloessaan puhua vauvamaisesti ja elehtiä vauvamaisesti, mikä oli helv*tin rasittavaa. En mä oikein ikinä keksinyt tuohon normaalipainon saavuttamiseen oikeaa keinoa. Jos olin asian suhteen taka-alalla, mies söi liikaa ja lihoi, ja jos olin hanakampi neuvomaan, mies söi liikaa muualla, lihoi ja selitteli. Pahasti itsetunto-ongelmaisen ruokailua voi olla tosi vaikeaa muuttaa. Toivottavasti miehesi on tuossa suhteessa helpompi ja häneltä puuttuu oikeasti enää vain se viimeinen inspiraatio ja sysäys. Ihan samalla tavalla kuin naisille, on laihduttaminen vaikeaa miehillekin.

Seksistä kysyisin sinulta ap ja muiltakin vielä sen verran, että jos olet lihavan miehen päällä, pystytkö liikkumaan ylös-alas? Mulla on pitkät jalat, mutta en kertakaikkiaan saanut liikuttua, kun tuntui, että jalat pitää olla niin leveällä, ettei niistä riitä enää nousemaan. Oliko/onko mulla vaan väärä tekniikka vai johtuuko toi allaolevan koosta?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä toinen samoista ongelmista kärsinyt. Mulla ei auttanut oma kuntoilu (olin normaalipainoinen, mutta yritin inspiraatioksi liikkua ja kiinteytyä), koska mies meni mun vetreytyessä oman itsetuntonsa kanssa ihan maan tasalle. Ei myöntänyt, että sillä olisi ollut mitään tekemistä asian kanssa, että mä jaksoin mutta hän ei. Lihoi entisestään. Alkoi itsetunto-ongelmissa velloessaan puhua vauvamaisesti ja elehtiä vauvamaisesti, mikä oli helv*tin rasittavaa. En mä oikein ikinä keksinyt tuohon normaalipainon saavuttamiseen oikeaa keinoa. Jos olin asian suhteen taka-alalla, mies söi liikaa ja lihoi, ja jos olin hanakampi neuvomaan, mies söi liikaa muualla, lihoi ja selitteli. Pahasti itsetunto-ongelmaisen ruokailua voi olla tosi vaikeaa muuttaa. Toivottavasti miehesi on tuossa suhteessa helpompi ja häneltä puuttuu oikeasti enää vain se viimeinen inspiraatio ja sysäys. Ihan samalla tavalla kuin naisille, on laihduttaminen vaikeaa miehillekin.

Seksistä kysyisin sinulta ap ja muiltakin vielä sen verran, että jos olet lihavan miehen päällä, pystytkö liikkumaan ylös-alas? Mulla on pitkät jalat, mutta en kertakaikkiaan saanut liikuttua, kun tuntui, että jalat pitää olla niin leveällä, ettei niistä riitä enää nousemaan. Oliko/onko mulla vaan väärä tekniikka vai johtuuko toi allaolevan koosta?
Jos olen päällä, ei tunnu juuri missään, tuntuu vaan että läskit hankaa toisiaan ja jalat täytyy levittää just niinku sanoit :(

Mun miehellä ei ole itsetunto-ongelmia, tai ainakaan ei päällepäin nii vaikuta. On sosiaalinen ja oma "rehevä" ittensä, ei tunnu haittavaan läskit sun muut ollenkaan.. joiskus ylpeilee ruokamäärillä mitä on itteensä ahtanut. Tajuaa sen et tollanen keskivartalolihavuus on iso riski terveydelle, mut ei kuitenkaan ajattele asiaa loppuun saakka -- onhan hän nyt vielä terve. Ja auta armias sairastumastakaan - sitä voihkinaa ja säälinhakua ei kestä kukaan.
 
keskustele asiasta ja teette sopimuksen ettei kotiin osteta mitään herkkuja.
jos syötte oikeesti terveellisesti ja tarpeeksi ei niitä herkkuja tee mieli (ainakaan 2vkon jälkeen )

jos miehes ei tunne tarvetta laihduttaa niin ei sitä siihen voi pakottaa.
 
Äitikin
Kannattaa kannustaa miestä kuntoilemaan! Meillä kumpikin tsemppaa toista lenkille, ja jää itse vahtimaan kolmea nappulaa. Pitää kilot kurissa, samoin auttaa myös herkuttelu vain yhtenä/kahtena iltana/päivänä viikossa..
 
täälläkin..
täällä kans yks..mies painaa 130kg..eikä yritä laihduttaa...Toi paino tuntuu suurelta, mutta ei se niin isolta näytä..on käyny aiemmin paljon salilla eikä enää muutamaan vuoteen ni nyt läskit tullu siihen päälle..

Mutta olishan se hienoa saada normaalipainoinen mies joka myös löytäis vaatteita hiukan helpommin..
 
Me oltiin lihottu molemmat.. Ja paljon!! Tuttu on personal trainer, hän innosti meidät käymään edes kehoanalyysissä, joka sitten oli se asia, joka miehen havahdutti. Vaikka mä olin meistä kahdesta pyöreämpi, miehen sisäelinrasva% oli huomattavasti korkeampi kuin mulla ja hän lähti laihduttamaan saadakseen sen alas. Mä puolestani halusin eroon kahden raskauden mukana tulleista kiloista.

Tsempattiin toisiamme, nyt 3kk myöhemmin mies on 20kg ja mä 16kg kevyempi. Seksielämä on ihan toista kuin ennen, ihan käytännön syistäkin.. Toista pääsee melkoisen paljon lähemmäksi :D ;D Miehen urakka alkaa olla lopuillaan, mä jatkan vielä. Suosittelen lämpimästi kaikille, sitä ei voi sanoin kuvailla, mitä tämä tekee itsetunnolle ja sitä kautta parisuhteelle!
 
"Marja77"
on lihonut tässä vuosien saatossa :( minäkin olen lihonut, mutta se ei häiritse miestä.

Minua sen sijaan häiritsee omat sekä mieheni läskit.
Miehellä on sellainen "kottikärryillä työnnettävä kaljamaha". Naamakin on pullistunut. Mä en voi katsoo sitä ollenkaan, jos se patsailee täällä pelkät bokserit jalassa.

Rakastellessa mahat hankaa toisiaan vasten ja jos se pökkii mua takaapäin, sen maha osuu mun pehvaan. Mua ällöttää.

Olen puhunut, että aletaan kuntokuurille. Lenkkeillään yhdessä ja lakataan ostamasta herkkuja. Mies lupaa, joo mut sit ostaa herkkuja tai jos olen töissä niin laittaa tekstarii et "käy ostaa herkkuja tullessas" tai "hae grillisapuskat". Jos en hae niin hakee sitten ite.. jos oikein kovasti mieli tekee.

Ei kai tässä auta kun mind my own business vaan ja laihutettava ite... mitä teen tunteilleni miestä kohtaan???
Lihava mies ällöttää eikä kiihota muakaan :(
 

Yhteistyössä