Miehestä rutinaa...

Voi vitsi että mua ottaa aivoon!
Mun mies on sellainen, että jos sitä ei jokin asia kiinnosta, niin sitä se ei myöskään tee. Mä olen viime aikoina opetellut kittaamaan seiniä, asentamaan lamppuja, poraileen hyllyjä seiniin, otin talvella vastuulleni lumen luonnin JOKA KERTA jne. Lista on pitkä...

Olen yrittänyt nyt kevään tullen tehdä pihasuunnitelmaa niin, että saisin n. 3 neliötä lisääö laatoitusta ja terassille uudenlaisen kaiteen. Ja sisällä olen tosiaan paikannut seinistä reikiä ja kolhuja. No, mieheni ei aio "piharemonttiin" osallistua ja heittipä hän eilen kommentinkin "siinäs näät, vaikka kuinka paikkaat seiniä, niin minä en maalaa niitä, kun ei huvita"... Sanoo aina, että tekee kyllä sitten, kun inspis tulee... Seinät on oottaneet paklattuna jo puoli vuotta. Lasten huoneiden seinät kävi meillä pappa maalaamassa ja miehen oli tarkoitus viimeistellä, laittaa silikonit jne. Eipä ole tapahtunut. Voi PRKL! :headwall:

Jotain positiivista täytyy hänestä sanoa, että tekee kuitenkin yleensä perheelle ruuat ja hyvin usein imuroi oma-aloitteisesti. Mutta ei kai näiden kotitöiden verukkeella voi kaikesta muusta laistaa...? Lasten kanssa on usein laiska, kattelee vaan telkkaria alakerran sohvalla ja jos lapset ovat hänestä jotain vailla, pyytää tulemaan kainaloon löllöttämään. Yläkertaan, missä on lastenhuoneet, ei lähde, koska siellä ei ole mitään tekemistä. Lapset on niin pieniä, ettei heitä voi ylös yksin päästää.

Pappa ei voi meillä ainaisena talonmiehenä olla, eikä mulla ole varaa palkata ketään meille pihahommiin ja seiniä maalaamaan. Pitääkö mun muka oikeesti opetella itte tekemään nuo kaikki? Mun mielestä nää vaan ois semmoisia miesten hommia...

Itse olen sellainen, että tykkään hommastella, eikä mulla aika kulu löhötessä.
Taisteleeko kukaan muu tällaisten ongelmien parissa?
 
Huh huh
Ymmärrän sinua kun oma mieheni on samanlainen, voisiko sanoa "laiskanpulskea". kadehdin niitä joiden miehet on aktiivisia, aikaansaavia, urheilullisia....mutta minkäs teet. Välillä ihmettelen miten onnistuin valitsemaan tuollaisen...
 
en mä ymmärrä
no jo on lapsellinen ukko!! ei voi muuta sanoa!!
"siinäs näät, vaikka kuinka paikkaat seiniä, niin minä en maalaa niitä, kun ei huvita". :eek:
ei jumalavita, mä en kattelis hetkeäkään tuommoista loista!
miks ihmeessä te alatte tuommosten kanssa alunperinkään millekään???
 
V-ivian
Mun mies taas on täysin vastakohta, sekin ottaa päähän välillä. Kokoajan touhottaa ja menee, on yliaktiivinen. Lenkkeilee, pelaa futista, kokoajan kotona joku uusi projekti meneillään, useimmiten monta päällekkäin. Sitten kun tekee, niin tekee vauhdilla ja tunteella, ei omaa samaa mottoa kuin minä eli "kun tehdään, niin tehdään rauhassa ja kunnolla!", miehellä on pikemminkin "kun tehdään, niin tehdään tehokkaasti". Sitten se on myös kauhean tapaturma-altis, johtuu vaan siitä että on niin tehokas ja touhuu kokoajan jotain. Se on välillä sellainen katastrofi että...

mutta en valita, vaikka välillä onkin hermot kireellä kun kattoo sitä tohottamista, tai vie vaihteeksi sairaalaan tikattavaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en mä ymmärrä:
no jo on lapsellinen ukko!! ei voi muuta sanoa!!
"siinäs näät, vaikka kuinka paikkaat seiniä, niin minä en maalaa niitä, kun ei huvita". :eek:
ei jumalavita, mä en kattelis hetkeäkään tuommoista loista!
miks ihmeessä te alatte tuommosten kanssa alunperinkään millekään???
Nii-in, noin mustakin välillä tuntuu. Mutta alunperin hän on ollut paljon aikaansaavampi, mutta nyt on pikkuhiljaa muuttunut tommoiseksi. Ei tää nyt musta mikään eron aihekaan oo, koska sittenhän mulla ei ois miestä tekemässä niitä vähäisiäkään hommia...
 

Yhteistyössä