mielenilmaus 31.5. !!!

  • Viestiketjun aloittaja YYL
  • Ensimmäinen viesti
YYL
Helsingissä järjestetään mielenosoitus päivähoitomaksujen korottamista vastaan vähätuloisimpien vanhempien kohdalla. Mielenosoitus vastustaa etenkin hallituksen suunnitelmia poistaa päivähoidon ns. 0-maksuluokka, johon kuuluvat kaikkein vähätuloisimmat perheet yksinhuoltajista ja opiskelijoista pätkätyöläisiin. Päiväkotimaksujen nousu vaarantaa jo ennestään vaikeissa tilanteissa olevien perheiden toimeentulon. Mielenilmaus pidetään Helsingissä Eduskuntatalon edessä 31.5. 2007 alkaen kello 16.

Mielenilmauksen järjestää Yksin- ja yhteishuoltajien liitto yhteistyössä Ensi- ja turvakotien liiton kanssa.

Nyt on tilaisuus vaikuttaa, tule mukaan!
 
Eikö KAIKKIEN puolueiden vaalilupaus ollut tukea lapsiperheiden ja etenkin pienituloisten lapsiperheiden arkea?

Kannatti taas äänestää rehellisiä ehdokkaita!
Vaikka minä kyllä hoitaisin kotona mielelläni esikoulu ikään asti jos siitä saisi kotihoidon tukena edes puolet siitä mitä tarhapaikka maksaa valtiolle kuukaudessa :/

Kohta ei ole varaa viedä tarhaan eikä hoitaa kotona.
Lisääntykää suomalaiset...
 
ERIMIELTÄ
Mua kyllä ihmetyttää tosissaan tämä
0 euroa hoito.

Onko henkilö, joka maksaa nykyään 0 euroa kuussa hoidosta
töissä. Tuskinpa vaan.

MIHIN IHMEESSÄ KOTONA OLEVA TARVITSEE LAPSEN KOKOPÄIVÄHOITOA.

LAITTAKAA ISO KYLTTI, JOKA VASTAA TÄHÄN NIIN
KAIKKI NÄKEE SEN UUTISISTA.


Aikamoni käy töissä ja maksaa hoidosta.
Kaikki ei ole välttämättä
Kanssanne samaa mieltä asiasta.


 
jos tulot on hyvin pienet niin silloin ei joudu maksamaan hoidosta mitään. Pitäisikö siis köyhiltä evätä oikeus päivähoitoon? Rikkaat ja työssäkäyvät saavat vaan laittaa lapsensa hoitoon, niinkö? Ihmiset eivät todellakaan ole kotona "huvikseen", taustalla on sairautta, työttömyyttä, osa-aikatöitä (kuten itselläni), opiskelua. Tässä esim. yksi kokemus netistä:

Ei ole vaihtoehtoja
Olen työtön yksinhuoltajaäiti. Päätin vaihtaa hoitovapaani työttömyystukeen ja laittaa lapseni perhepäivähoitoon. Miksikö= Kahdesta syystä: A) koska minä todellakin etsin aktiivisesti töitä, en voi luopua paikasta. Jos nyt saisin töitä, ei päivähoitopaikkaa löytyisi mistään. B) Että lapseni saa leikkiä muiden lapsien kanssa. En tunne yhtään ainutta lapsiperhettä tässä kaupungissa.

Pari kuukautta olen nyt ollut kotona yksin päivät, ja sanon todellakin että olisin mieluummin töissä. Mutta kun ei tunnu löytyvän.
 
ja vielä:

Anna Väinälän Sosiaali- ja terveysministeriölle ja Kuntaliitolle tekemän selvityksen mukaan kotona olevien vanhempien lasten päivähoidon syitä ovat mm. erityislapsen hoito kotona sisaruksen ollessa päivähoidossa, opiskelu, pätkätyö, vanhemman pitkä sairasloma, vanhempi (huoltaja) on eläkkeellä.
 

Yhteistyössä