Mielenkiinnolla kyselen, asuuko kukaan Mänttä-Vilppulassa? ;)

Keittiönoita
En ole koskaan asunut siellä, mutta lapsuuteni kesät vietin Haapamäellä. Ja Vilppulan ohi ajettiin just juhannuksena, kun mentiin Pihlajavedelle. Vilppula-Kolho-Keuruu-Haapamäki-Pihlajavesi on alue, josta on syntynyt mun sielunmaisemani ja sinne aikanaan mun tuhkanikin ripotellaan: sieluni kotiin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26545401:
En ole koskaan asunut siellä, mutta lapsuuteni kesät vietin Haapamäellä. Ja Vilppulan ohi ajettiin just juhannuksena, kun mentiin Pihlajavedelle. Vilppula-Kolho-Keuruu-Haapamäki-Pihlajavesi on alue, josta on syntynyt mun sielunmaisemani ja sinne aikanaan mun tuhkanikin ripotellaan: sieluni kotiin :)
Samat on lapsuudenmaisemat mullakin, tosin ihan pihlajavedelle asti ei menty, mut kakarana pyöräiltiin Valkeiselle uimaan.. :) (olen asunut haapamäelläkin)
 
Keittiönoita
Samat on lapsuudenmaisemat mullakin, tosin ihan pihlajavedelle asti ei menty, mut kakarana pyöräiltiin Valkeiselle uimaan.. :) (olen asunut haapamäelläkin)
Oikeesti? Voih, muistan vieläkin ne helteiset kesät, kun just ja just seisten pystyi ajamaan aikuisten fillarilla ja hiekkatietä pitkin poljettiin Valkeiselle uimaan. Ja miten huulet sinisenä järvessä värjöteltiin, koska eihän vesi ollut kylmää, ehei :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maira
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26545467:
Oikeesti? Voih, muistan vieläkin ne helteiset kesät, kun just ja just seisten pystyi ajamaan aikuisten fillarilla ja hiekkatietä pitkin poljettiin Valkeiselle uimaan. Ja miten huulet sinisenä järvessä värjöteltiin, koska eihän vesi ollut kylmää, ehei :D
Jep, kovin on samanmoisia muistoja.. :heart: Sen lisäks muistan aina miten aseman reunaa kulkiessa ilmassa leijui aina tervan tuoksu.. :)
 
Keittiönoita
Jep, kovin on samanmoisia muistoja.. :heart: Sen lisäks muistan aina miten aseman reunaa kulkiessa ilmassa leijui aina tervan tuoksu.. :)
Me kuljettiin Haapamäellä usein rataa pitkin Kolmion kautta uimalaan Niemelänjärven toiselle puolelle ja se tervan tuoksu oli aivan ihana. Kolmiolla kasvoi myös villinä metsämansikoita, joita kerättiin timotein varteen ja syötiin rannalla. Myös matkalla Haapamäelle Kolhossa tuli aina yhdessä tietyssä kohtaa autoon sisään voimakas tervan tuoksu ja sitä aina hengitin keuhkot täyteen. Nyt jussina pyysin systeriä pysäyttämään auton Kolhossa ja kävin napsimassa valokuvia yhdestä maailman kauneimmasta paikasta:

 
  • Tykkää
Reactions: Maira
apsi harmaana
Keittiksen ottama kuva Kolhosta! :heart:

Mulla on Kolhossa mummola, jossa vietin kaikki lapsuuden kesät ja tuolla Ukonselällä oli mökkikin silloin. Kolholaiset (nuoret) aina mollaavat Kolhoa, mutta mä rakastan sitä. :heart:
 
Joo no ei taida olla kun yks ihminen joka mut tästä tunnistais ja hän menehtyi pari vuotta sitten.. : /
Osan otot :/

Mutta olen nuorempi kuin sinä ja lapseton, ja jos sulla on lapsia niin ei me sitten ainakaan tunneta, koska vain parilla kaverilla on :) Ja hekin ovat sinua nuorempia. Mutta nyt alkoi silti kiinnostamaan, kuka olet :D Täällä kun kuitenkin melkein kaikki tuntee kaikki..
 
"Maatushka"
[QUOTE="qwerty";26545788]Meillä on mökko kolhossa ja kaikki lapsuuden kesät olen viettänyt haapamäen riihossa. Ihanaa seutus. Hyviä muistoja![/QUOTE]

Mun ala-asteen opettaja asuu Riihossa. Ollaan joskus oltu siellä leirikoulussakin :)
 

Yhteistyössä