Mielipiteenne nimestä Adanna

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Noh, otsikossa se jo tulikin. Mitä mieltä olette nimestä Adanna? Onko ihan pöhkö? Liian väkisin väännetty? Liian erikoinen? Sopiiko ihan tavallisen suomalaisen lapsen nimeksi?
 
666
Ei nyt pahimmasta päästä, mutta onhan toi nyt aika tekemällä tehty erikoisuutta tavoitteleva nimi. Ihan vaan Ada tai Anna ois oikein kelvollinen nimi, vaikka varmaan liian tavallisia sulle?
 
vierailija
Meillä on Adanna, eikä ole tullut vaikeuksia nimen kanssa, eli ei ole joutunut selittelemään miten se kirjoitetaan tai sekoitettu Amandaan yms.

Nimi on ihan oikea sellaisenaan, ei suomalaisperäinen, eli ei ole yhdistetty Adaa ja Annaa, kuten jotkut kuvittelevat.
Ei sillä, että yhdistelmänimetkään synti olisivat.
Onhan niitä paljonkin, mm. Kristiina, Annaliisa, Marjukka, Marianna, Katariina, Eveliina jne.
Ehkä nuokin on sitten tekemällä tehtyjä? Who cares..
 
Pin
Meillä on Adanna, eikä ole tullut vaikeuksia nimen kanssa, eli ei ole joutunut selittelemään miten se kirjoitetaan tai sekoitettu Amandaan yms.

Nimi on ihan oikea sellaisenaan, ei suomalaisperäinen, eli ei ole yhdistetty Adaa ja Annaa, kuten jotkut kuvittelevat.
Ei sillä, että yhdistelmänimetkään synti olisivat.
Onhan niitä paljonkin, mm. Kristiina, Annaliisa, Marjukka, Marianna, Katariina, Eveliina jne.
Ehkä nuokin on sitten tekemällä tehtyjä? Who cares..
Näin, minäkin olen Paula ja Liina :D Pers!
 
Pin
Nimi Pauliina on kyllä johdettu Paulista. Voihan sen niinkin tietty nähdä, että siinä on Paula ja Liina yhdistettynä. Näihin perinteisiin nimiin on vaan niin tottunut, että sellanen ei tunnu hassulta. Uudet nimet kyllä aina herättää oudoksuntaa jossain mittakaavassa.
Juu juuri googlettelin mistä mun nimi on tullut. Paulinus-sanasta tuli ja alkuperäinen muoto naisella vissiin ihan Paulina. Minun väännökseni siis.
 
vierailija
Afrikastahan toi nimi on peräisin (Nigeriasta tietääkseni, korjatkaa jos joku tietää paremmin) eli ihan supisuomalaisella ehkä vähän hassu, mutta jos on juuria Afrikassa, niin miksei. Sukunimen sopivuus etunimeen on kanssa sellanen juttu, jonka vois ottaa huomioon. Eli jos on joku perus Möttönen tai Juntunen, niin sitten en ehkä laittais.
 
vierailija
Mun 11-vuotiaan tytön nimi on Adanna ja nimi on saanu lukemattoman paljon hyvää palautetta. Se tosiaan sopii suomalaisen suuhun, eikä ole liian eksoottinen, vaikka on nigerialaisen Igbo-heimon kieltä ja tarkoittaa "isän tytär." Itseäni ei kiinnosta seurata trendejä nimien suhteen, vaan haluan lapsillani olevan erottuvat ja persoonalliset nimet. Siskolla on ranskalainen nimi.
 

Yhteistyössä