Mielipiteitä koiraihmisiltä

Meillä olis nyt tiedossa Suomenlapinkoiran pentu, jonka voisin hakea jo vaikka tänään meille... en ole kyseisen rodun kanssa paljon ollut tekemisissä, mutta mitä luin netistä, kuulostaa ihanalta koiralta. Onko kellään kokemuksia? Millainen tämä rotu on kouluttaa? Kuten varmaan osa muistaa, olen pitkään miettinyt koiranpentua meille. Mies ihastui myös kyseiseen rotuun (näkönsä ja kokonsa vuoksi) ja haluaisi tämän mieluummin kuin mun haluaman sakemannin. Olishan se liikkuessa helpompi kun on pienempi, mutta luonteesta haluaisin enemmän tietoa ja koulutettavuudesta!
 
q
vaativa, haukkuherkkä, ei kyllä kerrostalokoira. Tosin jos sä olet sakemannia harkinnut, tiedät varmasti omat resurssisi harrastamisen suhteen. Lenkkeillä pitää paljon lapinkoiran kanssa ja turkki on suhtkoht vaativa.
 
luonteet on mun tapaamilla lappalaisilla ollu kyllä kunnossa, hyvin ystävällisiä ja iloisia koiria. Koulutettavuudeltaan mun mielestä melko helppo, toki kun on fiksu koira niin täytyy olla tarkkana ku porkkana mut kyllä lappalaiselta yleensä "miellyttämisenhalua" jonkin verran löytyy ja on kyllä aina valmis toimintaan..

Yks plussa sakemanniin verrattuna on varmastiki terveys, joka siis lappalaisilla taitaa olla paremmassa kondiksessa..
 

Yhteistyössä