Mielipiteitä talosta kaivataan!!!

  • Viestiketjun aloittaja taloa etsimässä
  • Ensimmäinen viesti
Järkyttävän kallis ja vielä lisää maksais, kun joutuis remppaa tekemään. En kuuna päivänä ostais; samalla hinnalla tai ehkä halvemmalla sais rakennettua uuden ja saa just sellasen ku ite haluaa. Eikä tarvii remontoida.
 
alkup..
Ap kiittää mielipiteistä.. etsitään siis taloa tietyltä alueelta ettei muksujen tarvitse vaihtaa koulua ,sen takia toisella puolella kaupunkia sijaitsevat talot ei kelpaa :)
 
No aika tummat värit, itse en pidä, mutta pintaremontti ei kamalia maksa. Uusia tapeetteja ja maalia pintaan niin tulee hieno varmaan. Sauna ja suihkutilat kannattaa tarkistaa hyvin ja varautua, että ne pitää remontoida. Tuohon aikaan tosiaan ei vaadittu juuri minkäänlaista vesieristystä eli katso tarkkaan miten ne on tehty.

Hinnasta en kummemmin sano muuta kuin, että kyllä sellaista -10% pienempää summaa voisi tarjota ensialkuun ja sitten nostaa jos ei mee läpi. Sen sanon näin rakentaneena, ettei tuon kokoista rinnetaloa tuolla summalla rakenna varsinkaan, jos tontit maksaa 80t.
 
Niin ja sitten kannattaa tarkistaa katto, mitäköhän tuo varttikate tarkoittaa..? Salaojat pitää uusia ellei ole viimevuosina uusittu (tuo maksaa jonkinverran kyllä). Sitten kannattaa katsoa putkiston kunto ja lämmitysrakenteiden kunto, että mahtaakohan enää kauaa kestää. 10 v sisään kannattaa varautua viimeistään nekin uudistamaan. Tuo talo on kuitenkin nyt jo 30v vanha eli melkein kaikki on nyt vanhentunutta jo.
 
okt-asuja
Kiva talo ja tontti, tosin itse pidän enemmän 1-tasoisista taloista ja tasamaatontista. Hinta on aika kova, öljylämmitys on kallista, joten se kannattaisi vaihtaa johonkin muuhun lämmitysmuotoon. Käyttövesiputket tulee pian rempattavaksi, kun talolla on ikää 30v ja samoin kattoa ym. tulee pikkuhiljaa laitettavaksi. Mutta jos rahaa löytyy, niin mikä ettei. ;)
 
"vieras"
Ei täältä kannata mtn kysyä, kateellisten panettelua. Itse ollaan ostamassa vähän samantapaista ja vielä 50t kalliimpaa, mutta eri paikkakunnalta.
Ei voi olla totta, siis mistä tässäkin nyt pitäisi taas olla kateellinen?
Mielestäni ap kysyi mielipiteitä talosta ja varmaan ymmärrät että niitä mielipiteitä on yhtä monta kuin ihmisiäkin,suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä vähän kiitos.
Minä en ostaisi,hintaan nähden liian ruma ja vanha.
Kaikki pinnat,lattiat,seinät ym. saisi laittaa uusiksi,siis ihan kaikki.
 
"riitu"
Ihan ok, perustalo jos tykkää tyylistä. En sano tätä pahalla, mutta itse en ikinä ottaisi tuon tyylistä taloa, minusta tuon aikakauden talot on niin rumia ulkoapäin...:/ Ankeita.
 
juuuh
ketjun lukeneena, tuli mieleeni, että kun täällä palstalla aina niin kovin suositellaan rakentamaan talo, että tulee halvemmaksi kuin tuollaisen uuden ostaminen..oletteko miettineet, että nämä talopaketit ei kovin laadukkaita ole ja yleensä tonttikin täytyy hankkia jostakin ihan pellon keskeltä, uutta rakentaessa menee vähän muuhunkin rahaa kuin siihen talopakettiin, esim. sähköt,vesiliittymät, pihanlaitto, luvat ym.ym.ym.

vanhoissa alkuperäiskunnoissa olevissa taloissa on toki työtä, mutta tarvitseeko ne kaikki tehdä ihan yhtäkyytiä vuoden sisään? eikö kenellekkään tosiaan enään kelpaa vanha talo erittäin hyvällä tontilla?

nämä vanhat talot kun yleensä maksavat sen tonttinsa vuoksi niin paljon, sillä sijainnilla on todellakin väliä.
 

Yhteistyössä