mies anto lapselle lääkkeen väkisin

  • Viestiketjun aloittaja tyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti
tyrmistynyt
3-vuotiaalle piti antaa 2 tablettia. Minä annoin ensin yhden, minkä poika otti hienosti, mutta pureskeli tämän (ei mikään katastrofi). Isä rupesi huutamaan minulle että mikset sä pitäny huolta siitä ettei se pure sitä. Sanoin että miks et itse sitä sille antanut niin arvatkaapas mitä mies teki. Nappas poikaa niskasta kiinni, heitti pillerin kurkkuun ja kaatoi vettä päälle!!!
No toinenhan meinas tukehtuu jku huus ja parkus, eikä nielassu pilleriä ollenkaan, vaan se liukeni suuhun osittan ja valus suusta paidalle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ellenin äiti:
Tää on varmaan provo! Harvemmin 3 vuotiaalle tabletteja annetaan! Ainakaan mitään mikä pitäis kokonaisena niellä!
Meillä kyllä 3-vuotias sai ihan kunnon tabletteja ja söikin ne murikat, kunhan vain halkaisi jakouurteesta
 
ööh
Ei niitä ole rakoitus pureskella. Kuuluu liueta vasta elimistössä. Toisekseen 3-vuotiaalle tosiaan ei jakouurteellisia -aikuisten? - tabletteja kuulu vielä antaa. Etenkään kahta.

Toinen juttu sit on, että pakolla lääkärikin käskee antamaan ellei muuten mene. Tässä tapauksessa ilmeisesti olisi mennyt.

 
ap
Lääke siis oli kihomatolääke ja kaksi tablettia painon mukaan piti ottaa. Ohjeessaluki että ei SUOSITELLA palotettavaksi mutta voi palottaa jos lapsi ei muuten saa otettua.

Ja kyllä yritin estää miestä. Tästä tosin taisi pojan traumat vaan paheta kun äiti huutaa ettet varmasti anna sitä väkisin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellenin äiti:
Tää on varmaan provo! Harvemmin 3 vuotiaalle tabletteja annetaan! Ainakaan mitään mikä pitäis kokonaisena niellä!
Meidän perhe on sitten provo.
Hienosti 4 v nielee tabletit, ja on jo kauan niellyt. Pyydän lääkkeet tablettimuodossa, kun aina olisivat antamassa niitä makeita nestemäisiä litkuja muuten.
Mutta tää ei kyllä aloitukseen edes liity...

Ap, tajuaakohan sun mies ollenkaan että tuo saattoi olla viimeinen kerta kun lapsi suostuu ottamaan mitään lääkettä vapaaehtoisesti?! |O :(
 
aina on lääkkeet saatu annettua ilman väkivaltaa
Alkuperäinen kirjoittaja '?:
miten toi eroo siitä et esim. 1veelle ruiskutetaan väkisin lääke suuhun? TOinen vanhempi pitää kiinni ja toinen repii suun auki ja ruiskuttaa? Sama periaate.
Miksi pitää tehdä näin?
 

Yhteistyössä