Mies ei osaa käydä kaupassa!! Argh!

  • Viestiketjun aloittaja hermot meni!
  • Ensimmäinen viesti
Mulla taas ottaa aivoon puolison heräteostokset. Teen aina tarkan kauppalistan viikoksi, merkkaan listaan perusjuttuja sitä mukaa kun loppuu (pesuaineet, mausteet, leivontatarvikkeet ym.) ja sitten muut sen mukaan mitä ruokia syödään viikon aikana. Osaan jopa melkolailla eurolleen arvioida paljonko kauppaan menee.

PAITSI jos se on puoliso joka kauppakeikan tekee. Ei yhtään katso kilohintoja, ostelee kaikkea sivussa mitä voisi tarvita, mm. tarjouslihoja (no nuo nyt ei haittaa, pakkanen vetää, paitsi jos erehtyy ostamaan Poutun marinoituja p**koja), itselleen erälehtiä, iltapäivälehden.. kaikkea mikä viisaa budjetin usealla kympillä ohi. Olen siis vuosien mittaan alistunut osaani ja hoidan markettikeikat ylhäisessä yksinäisyydessäni niin pysyy tämäkin paatti tasaisesti pinnalla.
 
hermot meni!
Ketjun laajempi ongelma onkin se, että miehet (yleistys, mutta aiheellinen yleistys) eivät osaa eivätkä edes opi hankkimaan kaupasta sellaisia asioita, joita PERHE tarvitsee. Jos naisen toiveena on ne vihannekset, ne on siksi että lapsetkin saavat terveellistä ruokaa. Ihan liian harva mies ajattelee terveellisyyttä, ruoka tuntuu olevan vain mahantäytettä (oman mahan).

Ja kun sama toistuu aina vaan, eikä mies opi tuomaan kunnollisia perustarvikkeita, niin onhan se ongelma. Mutta margariinimerkistä kinaaminen ei munkaan mielestä ole oleellista.

Meillä ei ole lapsia, mutta jos olisi niin todellakin haluaisin että he saavat terveellistä ruokaa. Tahtoisin myös itse syödä terveellisesti, ja että mieskin söisi, etenkin kun hällä on vatsakumpua kertynyt, ja suvussa esiintyy verenpainetauteja ja diabetesta. Kyllä minäkin ostan herkkuja mutta en joka kerta tunge karkkipussia ruokakärryyn. Margariinimerkille on se ja sama, mitä ostetaan, mutta kun margariineissakin on eroja. Haluaisin sitä, mikä on terveellinen ja hyvänmakuinen vaihtoehto. Mies ostaa halvinta, missä on kamalsti suolaa ja vääränlaisia rasvoja, ja maistuu niin eltaantuneelle se margariini, että mä en oikeasti pysty syömään sitä koska se paha maku puskee läpi vaikka leivälle laittais mitä lisuketta päälle. Ja se kiukuttaa, kun väittää, että 1,50e margariinipaketista on PALJON ja siihen ei ole varaa, mutta samalla kauppareissulla voi ostaa 3 e karkkipussin, 5 e jäätelöpaketin, 5 e sokerimuropaketin.
 
hermot meni!
Mulla taas ottaa aivoon puolison heräteostokset. Teen aina tarkan kauppalistan viikoksi, merkkaan listaan perusjuttuja sitä mukaa kun loppuu (pesuaineet, mausteet, leivontatarvikkeet ym.) ja sitten muut sen mukaan mitä ruokia syödään viikon aikana. Osaan jopa melkolailla eurolleen arvioida paljonko kauppaan menee.

PAITSI jos se on puoliso joka kauppakeikan tekee. Ei yhtään katso kilohintoja, ostelee kaikkea sivussa mitä voisi tarvita, mm. tarjouslihoja (no nuo nyt ei haittaa, pakkanen vetää, paitsi jos erehtyy ostamaan Poutun marinoituja p**koja), itselleen erälehtiä, iltapäivälehden.. kaikkea mikä viisaa budjetin usealla kympillä ohi. Olen siis vuosien mittaan alistunut osaani ja hoidan markettikeikat ylhäisessä yksinäisyydessäni niin pysyy tämäkin paatti tasaisesti pinnalla.
Minulla on myös listat ja en osta listan ulkopuolelta. No jos sattuisi olemaan vähän ylimääräistä, ja huomaisin että vaikka jauheliha ois -50% voin ostaa sen pakastimeen, koska sille tulis sit käyttöä myöhemmin. Jos tulee heräteostoksia, niin harvoin, ja sillon ne on yleensä jotain mille on ihan käyttöäkin... Tai korkeintaan se herätostos on joku pikku suklaapatukka.
Kun mies ostaa niin se tosiaan lappaa tommosia 5 euron sokerimuropaketteja kärryyn, kallista ben jerrys jätskiä yms, joista tulee helposti parikymppiä lisää siihen kauppalaskuun.. Ja ilmankin vois elää, kun se ostelee noita joka väliin..
 

Yhteistyössä