Mies ei vielä halua lasta..

  • Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti
"Minni"
Heippa!

Elikkä ollaan molemmat 22 vuotiaita..ja mulla ihan älytön vauvakuume joka alkoi viime joulukuussa.Mies ei vielä haluaisi lasta..haluaisi kuulemma odottaa vielä n.2 vuotta.Itse ajattelen vauvan hankkimista päivittäin..jopa vauvojen ja odottavien äitien näkeminen suututtaa ja kiukuttaa.Miksi minä en saa kun muutkin voi saada?! :D Mulla on vakipaikkaa töissä joten työpaikka olisi osottamassa äitiysloman jälkeen.Ostettiin juuri oma asunto,joten senkin suhteen vauvalle olisi nyt tilaa.Aina kun otan vauva asian puheeksi hän vain sanoo,että "mulla ei oo mitään lapsia vastaan,mutta katsotaan sitten parin vuoden päästä uudelleen".En todellakaan haluaisi painostaa häntä lapsen hankkimiseen.Onko muilla samoja kokemuksia? Miten teille on käynyt asian suhteen?
 
+++
22v mies on vielä tosi nuori. Anna sen elää nuoruutta vielä. Painostamalla ei ainakaan mitään hyvää saa aikaseksi. Teillä on vielä monta vuotta aikaa tehdä niitä lapsia. Harva 22v mies oikeesti haluu lapsen!
 
jennnys
Ei todellakaan 22-vuotias mies ole vielä valmis isäksi (tosin näitäkin voi löytyä jostain)... Itse sain esikoiseni 24-vuotiaana, mieheni oli tuolloin 22. Melkein kaikki illat kinusin häntä kotiin milloin mistäkin, oli iskenyt ahdistus vauvan tuomasta vastuusta. Nykyään hyvä isä ja vastuullinen vanhempi. Yhteinen taipaleemme kuitenkin päättyi jo aikaa sitten isän epäkypsän käytöksen vuoksi...
 
"joku"
Mä halusin lapsen 19-vuotiaana. Oltiin miehen kanssa oltu yhdessä jo monta vuotta. Sain vielä kuumeilla muutaman vuoden ja sain esikoisen 22-vuotiaana. Nyt jälkikäteen ajatellen ihan hyvä että odotettiin. Ihmeen nopeesti se odotteluaika sitten menikin.
 
"nanna84"
Niin no ottamatta kantaa teidän tilanteeseen tai sun miehen kypsyyteen, niin turha on yleistää, että 22-v on liian nuori isäksi (tai äidiksi). Mun mies oli 20 (tai oikeesti vasta 19, koska ei ehtinyt pyöreitä täyttää) kun saatiin esikoinen. Ja hyvin oli jo sillon kypsä isäksi. En kai olisi lasta alkanut hänen kanssa tekemäänkään jos olisi ollut jotain epäilyksiä. :)
Mut ihmiset on erilaisia. Ja hyvä niin. :)
 
"nanna84"
[QUOTE="Minni";24620293]Toivoin kokemuksia vastaavasta. En arvostelua haaveestani tai mieheni iästä..[/QUOTE]

Mä varmaan saan lisää arvosteluja ja negatiivista tästä, mut kerron kuitenkin.

Mä olin jo lukiossa haaveillut saavani lapsen/lapset nuorena. Kun sitten 16-vuotiaana tapasin nykyisen mieheni ja lasten isän, ilmoitin hänelle että hänen kanssaan teen sitten lapsia kun lukio on ohi. Toinen otti tiedon vastaan vaan naureskellen, ei ymmärtäny että olin tosissaan.

No kirjotusten jälkeisenä syksynä syntyi esikoinen. Hartaasti odotettuna ja 6kk tekemällä tehtynä (ei siis tärpännytkään ihan heti vaikka niin kuviteltiin). "Tekovaiheessa" mies välillä pohti, että pitäiskö sittenkin odottaa muutama vuosi, koska ollaan niin nuoria. Mut mä pidin pääni ja keskusteltiin asiasta useita kertoja ja todella paljon. Tietenkin häntä mietitytti miten pärjätään jne. (joita itse en lellittynä kaiken saaneena kakarana osannut edes ajatella)

Mulla ei siis ollut muuta kun lukion paperit, ei hajuakaan tulevaisuuden ammatista ym. Mies sentään sai heti töitä intin jälkeen, siinä vaiheessa siis kun esikoinen ilmoitti tulostaan.

Nyt vähän vanhempina ollaan mietitty tota lasten saamista monestikin, ja edelleen ollaan molemmat sitä mieltä että hyvä, että aloitettiin nuorina. Mies ei todellakaan koe, että minä olisin hänet tähän elämään painostanut, tai että hän olisi jotain menettänyt sen myötä kun lapset tuli hankittua nuorina. Meillä siis kaksi lasta, 1v10kk ikäerolla. Nyt tulossa kolmas. Ja mullakin on nyt ammatti, ei kuitenkaan vakituista työtä.

Ja voithan sä perustella lapsen hankintaa myös sillä, että 22-v. on biologisestikin oikein hyvä ikä tulla vanhemmaksi. ;)
 
kllllsssslll
Mun ystävällä on ollut vauvakuume jo vuosia. Mies sanonut monta vuotta että ' sit kun ollaan naimisissa' ja 'sit kun on talo' ja sitkun sitä ja tätä. No menivät naimisiin ja nainen luuli että yritys alkaa niin sit tuli kaikkia syitä että ei voi vielä kun lapsi syntyisi väärään vuodenaikaan yms.:D No vihdoin viimein sovittiin ehkäisyn lopettamisesta, mutta sit alkoi mies pihtaamaan...

Mun mielestä on kyllä väärin antaa toisen ymmärtää että niitä lapsia tulee ja sitten käyttäytyä noin. Toivottavasti sun mies sitten OIKEASTI haluaa niitä parin vuoden päästä ja juuri SINUN kanssa, eikä sano sitä vain ostaakseen peliaikaa. Tulipa sekava kirjoitus.
 
Huom harmaana
Mun ystävällä on ollut vauvakuume jo vuosia. Mies sanonut monta vuotta että ' sit kun ollaan naimisissa' ja 'sit kun on talo' ja sitkun sitä ja tätä. No menivät naimisiin ja nainen luuli että yritys alkaa niin sit tuli kaikkia syitä että ei voi vielä kun lapsi syntyisi väärään vuodenaikaan yms.:D No vihdoin viimein sovittiin ehkäisyn lopettamisesta, mutta sit alkoi mies pihtaamaan...

.
Tosi yksityiskohtaisesti juttelette kaverin kanssa kun puhutte ehkäisyn lopettamiset ja miehen pihtaamiset...

Mutta ap:lle totean vaan että ehdottomasti kannattaa odottaa ennemmin kuin väkisin tehdä lasta miehelle, joka ei ole vielä isäksi valmis. Siihen päätökseen kun vaaditaan kaksi sitoutunutta ihmistä.
 
vierailija
Toivoin kokemuksia vastaavasta. En arvostelua haaveestani tai mieheni iästä..
Mitähän vittua nyt hermanni? Eli haluat vain kuulla kokemuksia? Neuvoja et ota vanhemmilta ja viisaammilta vastaan? Eli mielestäsi olet aivan oikeassa ja kukaan ei saa tulla sinua neuvomaan millään muotoa ja olet valmis pilaamaan ukkos elämän painostamalla häntä paskatykin tekoon? Olet vielä aika pentu joten kannattaa vielä odotella. Kyllä se vauvakuume menee ohi ajan kera ;)
 
vierailija
Toivoin kokemuksia vastaavasta. En arvostelua haaveestani tai mieheni iästä..
Mitähän vittua nyt hermanni? Eli haluat vain kuulla kokemuksia? Neuvoja et ota vanhemmilta ja viisaammilta vastaan? Eli mielestäsi olet aivan oikeassa ja kukaan ei saa tulla sinua neuvomaan millään muotoa ja olet valmis pilaamaan ukkos elämän painostamalla häntä paskatykin tekoon? Olet vielä aika pentu joten kannattaa vielä odotella. Kyllä se vauvakuume menee ohi ajan kera ;)
 
Minä olen 22 (mieheni 25) ja odotan esikoistani. Olemme olleet yhdessä ihan teineistä ja aina on ollut selvää, että yhdessä lapsia hankitaan. Minulla oli kova vauvakuume noin 18-vuotiaasta asti. Välillä oltiin eri mieltä mahdollisesta ajankohdasta, välillä samaa. Toppuuteltiin vuorotellen toisiamme. Ainakin minulle sitä kuumetta oli helpompi kestää, kun tiesi, että mieskin haluaa lapsia, vaikka ei ihan vielä. Toisaalta sekin helpotti, etten ihan oikeasti tosissani halunnut lapsia suoraan lukiosta päästyäni. Myös keskusteleminen ja "näitä ei sitten lasten kanssa ehkä jaksa" -juttujen tekeminen helpottivat. Ei se ajatus mihinkään kadonnut, mutta kestäminen oli helpompaa. Nyt olemme molemmat yhdessä odottamassa tätä pienokaista ja ajankohta tuntuu meille sopivalta. Se epämääräinen pari vuotta ei ole paha tässä iässä, mutta kannattaa sekin pitää mielessä, että lapset eivät välttämättä tule kuin apteekin hyllyltä :) varsinkaan, jos käyttää e-pillereitä tms.
Onnea matkaan! <3
 
faktaa kehiin
Se epämääräinen pari vuotta ei ole paha tässä iässä, mutta kannattaa sekin pitää mielessä, että lapset eivät välttämättä tule kuin apteekin hyllyltä :) varsinkaan, jos käyttää e-pillereitä tms.
Onnea matkaan! <3
Muuhun en ota kantaa, mutta älkää viitsikö levitellä tätä väärää tietoa, että e-pillerit jotenkin muka vaikeuttaisivat lapsen saantia. Asia on juuri toisinpäin. E-pillerit säilövät munasarjat tuoreina, siinä tilassa kuin ne ovat silloin, kun e-pillerit aloittaa, lisäksi estävät esim. endometrioosin etenemisen.

E-pillerien avulla moni vanhempi nainen on tullut onnistuneesti raskaaksi, kun yritys on aloitettu heti pillerien lopettamisen jälkeen. Ilman pillereitä endo olisi todennäköisesti ehtinyt tehdä jo liikaa tuhoja.
 
Muuhun en ota kantaa, mutta älkää viitsikö levitellä tätä väärää tietoa, että e-pillerit jotenkin muka vaikeuttaisivat lapsen saantia. Asia on juuri toisinpäin. E-pillerit säilövät munasarjat tuoreina, siinä tilassa kuin ne ovat silloin, kun e-pillerit aloittaa, lisäksi estävät esim. endometrioosin etenemisen.

E-pillerien avulla moni vanhempi nainen on tullut onnistuneesti raskaaksi, kun yritys on aloitettu heti pillerien lopettamisen jälkeen. Ilman pillereitä endo olisi todennäköisesti ehtinyt tehdä jo liikaa tuhoja.
Tarkoitin ainoastaan, että kierron tasaantuminen voi viedä aikaa :)
 
Kierto on ihan vastaava pillerien lopettamisen jälkeen kuin se olisi ollut, jos niitä ei olisi aloitettukaan.
Jaaha... no enpä ole asiantuntija tässä. Olen vain kuullut ja lukenut, että joillain kierto on pillereiden lopettamisen jälkeen todella epätasainen. Toisaalta enpä tiedä onko näin ollut ennen pillereiden aloittamista. Ilmeisesti viittaus e-pillereihin oli huonosti valittu, mutta siitä kaikki lienevät yhtä mieltä, että yrittäminen voi viedä aikaa jopa vuosia.
 
vierailija
E-pillereistä... tottakai 18v, joka on vasta vähän aikaa syönyt pillereitä raskautuu helpommin kuin ensimmäistä lastaan yrittävä 30v, joka on syönyt pillereitä mahdollisesti jo 15v. MUTTA se ei johdu niistä pillereistä vaan hedelmällisyys ihan luonnollisesti laskee iän myötä.

Asiaan: Odota, että mieskin on innostunut. Sillä ei ole väliä, vaikka mies olisi 30v, mutta jos joutuu painostettuna isäksi, lopputulos on huono. Hankkiudu parin alle kouluikäisen lapsen hoitajaksi. Teet väsyneille vanhemmille palveluksen ja lupaan, että vauvakuume laantuu sinullakin.
Itse maltoin odottaa aikoinaan pari vuotta kun näin, mitä se pikkulapsiarki on ja ennen kaikkea kun tajusin kuinka lopullista se on.

T.uhmaikäisen ja vauvan äiti
 
vierailija
Odotettiin lasten hankintaa kunhan on työ ja asunto ja auto ja ja ja... lopulta saatiin yksi lapsi kun olin 34 ja mies 35. Toista lasta ei enää kuulunutkaan eli oli tuuri että saatiin edes tuo yksi. Lapsen synnyttyä miehelle iski joku kriisi ja pakeni kotoa jatkuvasti. Yksin vauvan kanssa jääneenä tuli avioero ja mies jättikin suosiolla lapsenhoidon kokonaan mun harteille.

Opetus? Jos miehestä ei ole isäksi hän ei pysty siihen koskaan. Ikää se ei katso mitenkään. Nuorena jaksaa paremmin valvomiset ja hedelmällisyys on parempi. Hartainkin aikuinen mies joka haluaa isäksi ei meinaa että hän oikeasti pystyy siihen. On vain otettava riski ja toivottava parasta.
 
vierailija
Odotettiin lasten hankintaa kunhan on työ ja asunto ja auto ja ja ja... lopulta saatiin yksi lapsi kun olin 34 ja mies 35. Toista lasta ei enää kuulunutkaan eli oli tuuri että saatiin edes tuo yksi. Lapsen synnyttyä miehelle iski joku kriisi ja pakeni kotoa jatkuvasti. Yksin vauvan kanssa jääneenä tuli avioero ja mies jättikin suosiolla lapsenhoidon kokonaan mun harteille.

Opetus? Jos miehestä ei ole isäksi hän ei pysty siihen koskaan. Ikää se ei katso mitenkään. Nuorena jaksaa paremmin valvomiset ja hedelmällisyys on parempi. Hartainkin aikuinen mies joka haluaa isäksi ei meinaa että hän oikeasti pystyy siihen. On vain otettava riski ja toivottava parasta.
Olin juuri vastaamassa ketjuun, mutta tämä ehti jo sanoa sen, mitä minun piti. Eli jos mies haluaa vielä avioliitossakin lykätä lastenhankintaa on todennäköistä, että vuosien päästä käy ilmi viivytystaistelun todellinen syy: hän ei halua lapsia vaimonsa kanssa ollenkaan, mutta ei halua sanoa sitä suoraan, koska pelkää vaimonsa laittavan lusikat jakoon. Erään ystäväni ex sanoi jälkikäteen, että hän valehteli haluavansa lapsia, jotta saisi valitsemansa naisen, ja pelasi viivytystaistelua 10 vuotta, ennen kuin nainen totesi, että biologinen kello ei odota ja nyt ne lapset on tehtävä. Erohan siitä tietysti tuli.
 

Yhteistyössä