Mies ihastunut toiseen. Miten tästä selvitään?

  • Viestiketjun aloittaja "Fiikus"
  • Ensimmäinen viesti
"Fiikus"
Siis mitä? Miehes kertoi sulle olevansa ihastunut toiseen ja ilmoitti, ettei aio tehdä asialle mitään? Mitä se sulta sitten odottaa.

Ihmiset on erikoisia olentoja.
Niin? Kertoi juu.

Meinaatko, että sitä ei mitenkään huomaa, että toinen ei ihan kympillä oo läsnä arjessa? Katsos kun sen huomaa.
Ja parempi kai mun on tietää siihen syy kuin miettiä sitä yksinäni.
 
"Fiikus"
Enkä mä tässä nyt oo pohtimassa sitä, että miksi mies kertoi. Kun se nyt on meidän suhteessa ihan normaalia että asioista, niistä vaikeistakin, puhutaan. Ja että niitä selvitellään yhdessä.
 
Kysyttävää
Siis selvitä vielä, että onko miehesi tekemisissä tämän ihastuksensa kanssa ja mitä peliä ei ole pystynyt pistämään poikki? Peliä ihastuksensa kanssa (onko siis touhunnut jotain toisen kanssa), vai ei vaan saa lopetettua ihastumistaan?
 
"Fiikus"
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyttävää;30725919:
Siis selvitä vielä, että onko miehesi tekemisissä tämän ihastuksensa kanssa ja mitä peliä ei ole pystynyt pistämään poikki? Peliä ihastuksensa kanssa (onko siis touhunnut jotain toisen kanssa), vai ei vaan saa lopetettua ihastumistaan?
No on tekemisissä. Miten ihastutaan ihmiseen jonka kanssa EI ole tekemisissä?

Ei saa tunnetta loppumaan vaikka tietää että pitäisi. Toivoo itsekin, että tilanne menee kohta ohi.
 
"elokuu"
Voi ei ikävä tilanne :I itselläni on oikeastaan parhaillaan sama, tosin olen se nainen joka on ihastunut naimisissa olevaan työkaveriinsa ja tietää että työkaverin tunteet ovat samat. Tässä sitten molemmat yrittävät parhaansa mukaan päästä tunteistaan eroon.

Ihastukselle vaan ei tunnu voivan mitään.
 
"joulukuu"
[QUOTE="elokuu";30726140]Voi ei ikävä tilanne :I itselläni on oikeastaan parhaillaan sama, tosin olen se nainen joka on ihastunut naimisissa olevaan työkaveriinsa ja tietää että työkaverin tunteet ovat samat. Tässä sitten molemmat yrittävät parhaansa mukaan päästä tunteistaan eroon.

Ihastukselle vaan ei tunnu voivan mitään.[/QUOTE]

Ihan sama tilanne kuin sinulla "elokuu". itse olen mies joka on ihastunut huomattavasti nuorempaan työkaveriin ja hänenkin tunteensa minua kohtaan ovat samat. Viihdytään todella hyvin toistemme seurassa mutta mitään intiimimpää meidän välillä ei ole ja kumpikin vain toivotaan että ihastumisen tunteet laantuisivat ja voisimme vain olla hyviä ystäviä. En kyllä tiedä onnistutaanko ja pelko todella mukavan ystävyyden menettämisestä pelottaa jos ei onnistuta ihastumistamme voittamaan.
 
"mei"
Vielä kysyisin ap:lta,että miten usein mies naista näkee,ja missä tilanteessa?

Itse ihastuin nuorempana helposti esim.työkavereihin. Jos oli pidempi tauko etten miestä nähnyt,tunne meni ohi. Aloimme miehen kanssa seurustella liian nuorina,uskon että siitä johtui...

Toisaalta olen sitä mieltä,että jos parisuhteessa on kaikki ok, ei niitä ihastuksia voi noin vain tulla. Jos ei niitä ´tietentahtoen´itselleen salli.
Itse en ole ollut viimeiseen 10 vuoteen ihastunut keheenkään, kun parisuhde on kunnossa.
 
Siisyök
Joo mä ymmärrän että jos suhteessa ollut raskaita aikoja niin "helposti" katse harhailee ja alkaa etsiä jotain muuta.. Mutta ei se että puoliso kiukuttelee ja purkaa pahaa oloaan sinuun ole kyllä mikään oikeutus toiseen ihastumiselle varsinkin jos asenne on se että olen nyt ihastunut enkä aio tehdä mitään sen eteen että tämä loppuisi! Tunteille ei aina voi mitään mutta teoilleen voi, kunnon mies todellakin järjestäis asiat nyt niin että ei enää tapaa ko. naista ainakaan kahden kesken ja kaikki yhteydenpito loppuu.
 
"Kairi"
Onpa kiva. Ihastumisesta ei tarvitse puhua puolisolle. Niitä tulee ja menee. Jos välittää puolisosta niin ei tapaile ihastusta tai tee mitään muutakaan asian suhteen.
 
Asiantuntija
Käsittämättömiä kommentteja olet saanut alussa. En jaksanut lukea kaikkia. MINUSTA SE VAAN ON NIIN, ETTÄ AIKUINEN IHMINEN VOI ITSE PÄÄTTÄÄ LÄHTEEKÖ TAVOITTELEMAAN IHASTUSTA, MITÄ PAINOARVOA TUNTEILLE LAITTAA JA KUINKA VAKAVASTI ASIAAN SUHTAUTUU. Minusta miehesi on antanut itselleen luvan ihastua jne. Ja vielä horjuttaa teidän pitkää liittoa ja kuormittaa pitkäaikaista kumppaniaan, niin minkä takia? Hän arvostaa ihastumisen tunnettaan/tärkeyttä enemmän kuin yhteistä elämäänne ja sen kiinteyttä. Se että hän puhuu siitä osoittaa mielestäni, että haluaa lieventää laskua sinulle. On siis vietävissä, jos ei tämän naisen niin sitten jonkun toisen. Minusta on asiatonta sallia yhteisiä tapaamisia ihastuksen kanssa. Miksi pitäisi? Että hän saa jotain varmistusta. Mitä varmistusta avioliitossa oleva mies tarvitsee toisen naisen kanssa? Ihan absurdi ajatus.. Todella ikävä tilanne sinulle ja miehesi olisi syytä vähän miettiä kokonaisuutta.
 
Ripa
Mun vaimo on ihastunut cheekkiin ja elaan sekä lukuisiin muihin viihdetaiteilijoihin. Syrjähypyn estää vain ja ainoastaan se tosiasia, että ovat kaikki hänen tavoittamattomissa. Pitäskö mun nyt vetää asiasta kilarit, vaikka mitään ei ole tapahtunut eikä varmasti myöskään tapahdu. Onhan hän kuitenkin avoimesti ihastunut ja näinollen ajatusrikollinen. ;)
 
Ikävä tilanne
Onhan tässä sekin optio, että mies pelaa sopuisaa ulospääsyä. Strategia on saada puoluso ymmärtämään. Mietinkin, onko inhimillisyyden esiin tuominen tässä kohtaa vain asioiden pehmitteltä ja sinun valmistamista muutoksiin. Onko hän nostanut kissan pöydälle, jota nyt työstetään ja jossa ei sitten olekaan toivomasi päätöstä. Nimittäin itsekin pitkässä liitossa elävänä tuollainen puolison mielen pahoittaminen ihastumis-asioilla tuntuu vieraalta. Kukaan ei mielestäni toimi siten jos ei ole tosi kyseessä ja ihastus niin vahva että haluaa sen vievän mennessään. Muutoin yleensä pikku harmittomat ihastukset, joille ei ole todellisuudessa aikomustakaan tehdä mitään, on aidosti niin vähäpätöisiä ettei niitä nosteta esiin puolisoa loukkaamaan.

Ja kyllä mies on aika itsekäs. Hän on valmis panemaan kaiken vaakalaudalle ihastuksen vuoksi. Koko perhe-elämän, pitkän avioliiton. Tästäkin näkökulmasta asian on oltava hänelle todella iso ja tärkeä, jos hän on valmis syökää koko perhe-elämänne myrskyn ja erouhan silmään. En nyt menis päälaelle taputteleen, että ai kun sulla on nyt tämmönen ihastus ja kiva kun olit rehellinen. Se on vain ohi menevää. Kyllä hän on itsekäs jos panee teät erouhan ja menettämisen pelon silmään, ellei strategiana ole sivistynyt tie uuteen elämään.

Tämä skenaario ei ole toivomasi, mutta kyllä tätä tosissani pohtisin.
 
Ovatko lääppineet toisiaan tai olleet sängyssä? Jos semmoista ei ole tapahtunut ja sun miehesi haluaa jatkaa sun kans niin miks se kertoi sulle? Ihastumisia tulee ja menee, miehesikin tunteet sitä naista kohtaan varmaan haalenee ajan saatossa, ja ei tuommoisia ihastumisia kerrota toiselle.
 
"mei"
Miehen ihastus on ilmeisesti vähän vakavampaa sorttia kuin normaali-ihastus.

Meidän työpaikalla oli tällainen pariskunta juuri. Mies oli hiukan korkeammassa asemassa kuin nainen. Olivat todella söpö pari, vaikka tässä rikkoutuikin molempien liitot.

Joitakin kuukausia meni, kun nainen potkittiin työpaikalta pois ja mies jäi jatkamaan. Mies palasi kuulemma vaimonsa kanssa yhteen.
 
Onko miehes ennen ihastunu ja kertonu? Mä koin aikanaan exän kanssa ettei se välitä enää, mikää kiinnostanut mussa tai mun jutuissa. Aina sain mennä ei ikinä estelly ja mä olisin halunnu että sanoo haluavan mut vaikka kainaloon tms. Kärsin siitä ja kyllä niistä puhuttiin.
Kerran sanoin ihastuneeni toiseen. Ei oikein reagoinut. Sanoin jossainkohtaa miettiväni eroa, itki etten veisi lapsia. Käytiin terapiassa mutta ei tunteita ei näyttänyt, edes pientä että olisin voinu tuntee olevani tärkeä.
Sanoin eropapareiden kirjoittamisen jälkeen että olin koko elämä. No ei siltä tuntunu varmaan 6 vuoteen.
Mokasin varmaan sitten loput mahkut että lähdin ihastuksen matkaan kun vihdoin tunsi jotain. Ollaan erottu exän kanssa jo aikoja sitten, en olisi ihastumisesta kertonut jos en olisi halunnu herätellä sitä. Suhde olisi kaatunu ilman sitä ihastumista, senverran kylmä oli koko suhde vaikka ei riidelty ja touhuttiin lastenkanssa kaikkea.
Toivoin että mies olisi edes suuttunu ja ollu mustis.
Lopulta annoin olla tosiaan ja kaduttaa vaikka tiedän ettei se siihen kaatunut.
Ei teillä ehkä kylmyyttä ole mutta jotain ehkä..
 
oklö
Itse olen elänyt samassa parisuhteessa nyt 18 vuotta. Kerran tänä aikana olen tuntenut "alkavia ihastumisoireita" ulkopuoliseen henkilöön, vaikka parisuhteeni on ollut hyvä kaiken aikaa. Onnistuin vaimentamaan tuon ihastumisen tunteen aika nopeasti välttämällä ruokkimasta kyseistä tunnetta. Prosessin aikana ihastumisen kohde sanoi tuntevansa vetoa minua kohtaan, omalta puoleltani en myöntänyt mitään hänelle.

Mä olisin itse kertonut ihastumisestani miehelleni vasta siinä kohtaa, jos olisin tosissani harkinnut eroa (pettäminen ei ole mulle mikään vaihtoehto), eli mistään pikkuasiasta ei omalla kohdallani olisi kertomistilanteessa ollut enää kyse. Muutoin ajattelen niin, etten haluaisi miestäni loukata tuollaisilla jutuilla. Me ihmiset tietty olemme erilaisia, mutta yksi vaihtoehto voi olla se, että miehelläsi on ero jo aika vahvanakin vaihtoehtona mielessä. Etenkin jos sanoo, ettei voi / halua tehdä mitään sen eteen, että ihastus vaimenisi.
 
"taina"
Voi helvata, miks ihmeessä jotain ihastusta pitäisi ruokkia oikein jollain kahvilla käynnillä. Mäkin olen parisuhteessa ja joskus ihastunut toiseen. Asia on mennyt jossain kohtia ohi. Mun mielestä että hakeutuu seuraan ja on jotain yhteisiä menemisiä tarkoittaa jo seuraavalle asteelle menemistä josta ei ole pitkä matka pettämiseen. Parempi vaan yrittää olla törmäilemättä, tunteetkin siitä laantuu. Eri asia tietenkin on, jos aiempaan suhteeseen haluaa oikeasti lopun.
 
50 VUOTIAS
Ette te tästä selviä pidemmän päälle.Et muuten täällä näitä neuvoja kaipailisi ...Tuo tulee kalvamaan liittoanne loppuelämän .Näin vain asia on!
Ala elämään omaa elämää ja ETSI VIERELLESI JOKU JOKA SINUA AOIKEASTI RAKASTAA.
 
kerropa
[QUOTE="Fiikus";30810666]Sen verran päivitän tilannetta, että tästäkin selvittiin. Yhdessä.[/QUOTE]

Kertoisitko, että miten? mies sanoi, että nyt ei enää ookkaan naiseen ihastunut? Näkee kuitenkin häntä säännöllisesti?
 
"Vieraana"
[QUOTE="Fiikus";30724802] Ja kuten sanottu, mies ei halua menettää meitä.

[/QUOTE]

Meitä? Menettäiskö mies lapsetkin sun ohella? Ajatteletko että lapset automaattisesti kuuluu sulle?
 

Yhteistyössä