Mies jäi kiinni pettämisestä, miten toimin? Haluan erota ehdottomasti.

  • Viestiketjun aloittaja nyt apua
  • Ensimmäinen viesti
"alma"
[QUOTE="sasa";25578670]Totta. Se harmittaa, että yhteiskunnassamme on yhä enemmän vapaamatkustajia, joiden haluamisia työssä käyvät veronmaksajat joutuvat kustantamaan.

Itse olen sitä mieltä, että jokaisenpitäisi vastata itse omasta ja perheensä elatuksesta. Koska siitä on tullut huono ja arvosteltava asia?[/QUOTE]

En mä tiedä, mutta ilmeisen epäilyttävää toimintaa se monen mielestä on. Kannattaa kuitenkin muistaa, että tällä palstalla on varmaan aika yliedustettuna ne vähän vähemmän veroa maksavat kansanryhmät.
En mä ymmärrä, missä laalaa-landiassa nämä inhmiset elävät, kun kuvittelevat, että sitä sossun ilmaisrahaa riittää loputtomasti kaikille halukkaille jaettavaksi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on;25578682:
Pakko vielä kommentoida sen verran, että miksei lapsen isä voi kustantaa äidin kotonaoloa? Kun hänhän sen tilanteen aiheutti ylipäänsä pettämällä? Onko aloittaja käynyt mielessä laittaa mies maksamaan yhteiskunnan sijaan?
Luuletko ihan oikeesti että mies suostuisi tähän? Miksi sitä miestä kiinnostaisi pskan vertaa miten ap:lla sujuu rahallisesti, jos on jo vuoden pettänyt salaa pienen lapsensa äitiä-tuskinpa riittää empatiaa tukea toista rahallisesti.

Mene nyt jo kotiis noitten hölmöjen kommenttiesi kanssa...

Ei tää oo oikee paikka parantaa maailmaa ja yhteiskuntaa sellaiseksi kun SÄ sen haluaisit, ketju jossa pienen lapsen äitiä on juuri petetty rujolla tavalla.
Mieti nyt vähän mitä päästät suustasi, ja millainen olo ap:lla on tällähetkellä.
 
ieras
[QUOTE="alma";25578704]En mä tiedä, mutta ilmeisen epäilyttävää toimintaa se monen mielestä on. Kannattaa kuitenkin muistaa, että tällä palstalla on varmaan aika yliedustettuna ne vähän vähemmän veroa maksavat kansanryhmät.
En mä ymmärrä, missä laalaa-landiassa nämä inhmiset elävät, kun kuvittelevat, että sitä sossun ilmaisrahaa riittää loputtomasti kaikille halukkaille jaettavaksi.[/QUOTE]

No missäs landiassa sä sasa eli alma asustelet, kun itsellesi täällä vastailet?
Lataamossa lepäilemässä ?
 
nojoo
[QUOTE="sasa";25578508]Väärin arvattu. Lapsi oli kolmivuotiaaksi kotona. Mutta maksoimme sen _itse_. Säästöillä ja toisen palkalla.[/QUOTE]

Et siis hakenut ollenkaan kotihoidontukea? Lapsilisistä kieltäydyt varmaankin myös? Mietin vaan, kun olet niin kovasti noita yhteiskunnan tukia "nauttivia" vastaan.

Ymmärrätkö, että kaikki me käytämme yhteiskunnan verovaroja jossakin muodossa, sinä myös. Jos ei muuta niin ajelet ainakin tuolla pitkin verorahoilla rakennettuja teitä. (Äläkä nyt tule selittämään, että kävelet periaatteesta siinä auratun tien vieressä...)

Pöh sanon minä.
 
"vieras"
Et siis hakenut ollenkaan kotihoidontukea? Lapsilisistä kieltäydyt varmaankin myös? Mietin vaan, kun olet niin kovasti noita yhteiskunnan tukia "nauttivia" vastaan.

Ymmärrätkö, että kaikki me käytämme yhteiskunnan verovaroja jossakin muodossa, sinä myös. Jos ei muuta niin ajelet ainakin tuolla pitkin verorahoilla rakennettuja teitä. (Äläkä nyt tule selittämään, että kävelet periaatteesta siinä auratun tien vieressä...)

Pöh sanon minä.
ja yhteiskuntahan se maksaa tämän sasan/alman lapsen hoitopaikankin.
Vai luuliko hän että Suomessa hoitopaikka maksaa vaivaiset 200e/kk?
Kyllä se yhteiskunta kustantaa loput siitä, aika suuri summa vuosittain!!!. Mikset kieltäytynyt siitä sasa, tai näin se vaan on tai mikä lie oletkin???
 
Calculator
uomi sijoitttui tuossa syksyllä kansainvälisessä vertailussa maailman 7. kilpailukykyisemmäksi valtioksi. Ylipäätään Suomi ja muut pohjoismaiset hyvinvointivaltiot keikkuvat usein tuollaisten listauksien kärkisijoilla, kun valitaan maailman maiden joukosta valioyksilöitä... Yhteiskunta näyttää hyötyvän siitä, että kansalaisia on autetaan siinä vaiheessa, kun palkkatöissä ei pystytä käymään syystä tai toisesta. Suurin osa ihmisistä pysyy paremmin tässä yhteiskunnassa ja päätyvät takaisin työelämään jossakin vaiheessa (eläkeläisiä lukuunottamatta tietysti). Tokihan tällaisten järjestelmien varjopuolena on se, että pieni porukka väärinkäyttää järjestelmää tai jostakin syystä jäävät pysyvästi työelämän ulkopuolelle. Mikään järjestelmä kun ei vaan ole täydellinen. Pitäisin kuitenkin tätä Suomen järjestelmää parempana kuin monia muita. Tuskinpa nuo kärkisijat milloin missäkin listauksessa tulevat ihan sattumalta???

On mielestäni aika ilkeää tulla jauhamaan tätä sossupummiläppää tällaiseen ketjuun, kun aloittajalla on mahdollisesti jo valmiiksi paha olla. Tulee sellainen vaikutelma, että rakkikoirien tarkoitus on vain lisätä pahaa mieltä, niin jyrkkiä mielipiteitä kun viljellään. Yhteiskunnallista debattia sossutukien määrästä ja saatavuudesta voisi käydä ehkä ihan omassa ketjussaan? Kun tällaiset tukijärjestelmät on luotu, niin silloin niitä saa ainakin lainopillisessa mielessä käyttää, jos tarvetta on. Moraalisista seikoista kiistely menee tällaiselle juupas eipäs -linjalle.

Ihan jos rahallista puolta mietitään, niin esimerkiksi puolen vuoden sossupummeilu voi pidemmällä aikavälillä tulla halvemmaksi kuin jäädä avioliittoon, jossa asiat eivät ole hyvin. Herkempi ihminen kun voi esimerkiksi sairastua masennukseen ja päätyä kokonaan työelämän ulkopuolelle pitkäksikin aikaa. Tai lapsi voi alkaa oirehtia ja tarvita erityistukea selvitäkseen. Sepä vasta kalliiksi voi tulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Debra
näin se vaan on
[QUOTE="vieras";25578709]Luuletko ihan oikeesti että mies suostuisi tähän? Miksi sitä miestä kiinnostaisi pskan vertaa miten ap:lla sujuu rahallisesti, jos on jo vuoden pettänyt salaa pienen lapsensa äitiä-tuskinpa riittää empatiaa tukea toista rahallisesti.

Mene nyt jo kotiis noitten hölmöjen kommenttiesi kanssa...

Ei tää oo oikee paikka parantaa maailmaa ja yhteiskuntaa sellaiseksi kun SÄ sen haluaisit, ketju jossa pienen lapsen äitiä on juuri petetty rujolla tavalla.
Mieti nyt vähän mitä päästät suustasi, ja millainen olo ap:lla on tällähetkellä.[/QUOTE]

Sinäkö ihan henk.koht. tunnet ton aloittajan? Kun noin näytät tietävän heidän asiat. Taitanee sulla olla yhtä helmimies siellä kotona ja sä vaan odottelet, koska se jää kiinni pettämisestä ja sinäkin voit heittäytyä elelemään yhteiskunnan siivellä?

Minä toivoisin, että jokaisella lapsella olisi itsestään ja perheestään huolta kantavat vanhemmat, jotka siis huolehtisivat jälkikasvustaan myös erotilanteen sattuessa. Jos iskä sattuis olemaan tollanen kusipää, niin en todellakaan olis sellaisen miehen kanssa lapsia tähän maailmaan tehnyt. Ja ihan turha tulla vänkäämään, että voihan ihminen muuttua; kyllä se perusluonne ei mihinkään muutu ja jos voi tehdä tollaisenkin tempun että pyörittää vuoden päivät toista naista rinnalla, niin pakkohan siitä on merkkejä ollut näkyä jo aikaisemminkin.

Hauska muuten huomata, että osa porukkaa luulee meidän toisinajattelijoiden olevan yks ja sama tyyppi. Onko todellakin omasta elämästä vastaaminen nykypäivänä harvinaisuus?
 
"alma"
[QUOTE="vieras";25578732]ja yhteiskuntahan se maksaa tämän sasan/alman lapsen hoitopaikankin.
Vai luuliko hän että Suomessa hoitopaikka maksaa vaivaiset 200e/kk?
Kyllä se yhteiskunta kustantaa loput siitä, aika suuri summa vuosittain!!!. Mikset kieltäytynyt siitä sasa, tai näin se vaan on tai mikä lie oletkin???[/QUOTE]

Voi elämä teidän kanssa! Minä ja mieheni maksamme yhteensä varmaan 100 000€ vuodessa veroja. Eiköhän niistä rahoista riitä meidän lapsen päivähoitorahat ja lapsilisät ja vielä parin muunkin mukulan.
Ja edelleen, olen sitä mieltä, että heikko-osaisia pitää tukea yhteiskunnan varoista. En vaan koe, että ero tekee ihmisestä automaattisesti oikeutetun toimeentulotukeen, vaan ensin pitäisi selvittää muut keinot selviytyä tilanteesta.
Ap ei ole mielestäni missään vaiheessa edes kertonut heidän tulostaan tai omaisuudestaan mitään muuta kun sen, että on kotihoidotuella.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on;25578756:
Sinäkö ihan henk.koht. tunnet ton aloittajan? Kun noin näytät tietävän heidän asiat. Taitanee sulla olla yhtä helmimies siellä kotona ja sä vaan odottelet, koska se jää kiinni pettämisestä ja sinäkin voit heittäytyä elelemään yhteiskunnan siivellä?

Minä toivoisin, että jokaisella lapsella olisi itsestään ja perheestään huolta kantavat vanhemmat, jotka siis huolehtisivat jälkikasvustaan myös erotilanteen sattuessa. Jos iskä sattuis olemaan tollanen kusipää, niin en todellakaan olis sellaisen miehen kanssa lapsia tähän maailmaan tehnyt. Ja ihan turha tulla vänkäämään, että voihan ihminen muuttua; kyllä se perusluonne ei mihinkään muutu ja jos voi tehdä tollaisenkin tempun että pyörittää vuoden päivät toista naista rinnalla, niin pakkohan siitä on merkkejä ollut näkyä jo aikaisemminkin.

Hauska muuten huomata, että osa porukkaa luulee meidän toisinajattelijoiden olevan yks ja sama tyyppi. Onko todellakin omasta elämästä vastaaminen nykypäivänä harvinaisuus?
Onko sinusta ihan siis OIKEASTI asiallista tulla tähän ap;n ketjuun puhumaan miehen kusipäisyydestä yhtään mitään? Sekös se auttaa ap;n oloa tällä hetkellä?

Mikä sun motiivis on tässä ketjussa?
Olisiko sinunkin aika oppia eläytymään toisen ihmisen asemaan edes hieman?
Et sitä kyllä selvästikään osaa, eli ainoastaan niin että SULLE tapahtuu jotain tosi ikävää,tulet oppimaan hieman elämästä. En tietenkään sitä tulle toivo. Mutta en voi tajuta että joku voi olla noin puupää, eikä pysty ajattelemaan kuin omaa elämäänsä, minä ja mieheni...minä minä minä...blaa blaa...

Ja miten vaikeaa on ymmärtää, että kun ihmiset eroaavat, se suhde tosiaankin muuttuu, ja ihminen voi hyvinkin muuttua toisenlaiseksi. Luuletko että eroavat parit rakastavat toisiaan samalla tavalla kuin naimisiinmenohetkellä?
Aika naiivi kyllä olet.
Miksi yleensä luulet että ihmiset eroavat?
Ai niin, koska he ovat tieten tahtoen halunneet mennä naimisiin kusipään kanssa. Koska eihän se ihmisen perusluonne muutu, niinkö????
 
"vieras"
[QUOTE="alma";25578797]Voi elämä teidän kanssa! Minä ja mieheni maksamme yhteensä varmaan 100 000€ vuodessa veroja. Eiköhän niistä rahoista riitä meidän lapsen päivähoitorahat ja lapsilisät ja vielä parin muunkin mukulan.
Ja edelleen, olen sitä mieltä, että heikko-osaisia pitää tukea yhteiskunnan varoista. En vaan koe, että ero tekee ihmisestä automaattisesti oikeutetun toimeentulotukeen, vaan ensin pitäisi selvittää muut keinot selviytyä tilanteesta.
Ap ei ole mielestäni missään vaiheessa edes kertonut heidän tulostaan tai omaisuudestaan mitään muuta kun sen, että on kotihoidotuella.[/QUOTE]

minä minä minä...minä ja mieheni...(dollarinkuvat silmissäsi)..
minä minä minä minä....minä ja mieheni.

mahtuuko sinun ajatuskuvioosi ketään muuta kuin sinä ja miehesi ja se kuinka paljon tienaatte?
 
nojoo
[QUOTE="vieras";25578866]minä minä minä...minä ja mieheni...(dollarinkuvat silmissäsi)..
minä minä minä minä....minä ja mieheni.

mahtuuko sinun ajatuskuvioosi ketään muuta kuin sinä ja miehesi ja se kuinka paljon tienaatte?[/QUOTE]

Kuka edes uskoo, että toi pariskunta maksais veroa yli 100 000 euroa vuodessa? En ainakaan minä :)
 
"sasa"
Ymmärrätkö, että kaikki me käytämme yhteiskunnan verovaroja jossakin muodossa, sinä myös. Jos ei muuta niin ajelet ainakin tuolla pitkin verorahoilla rakennettuja teitä. (Äläkä nyt tule selittämään, että kävelet periaatteesta siinä auratun tien vieressä...)

Pöh sanon minä.
Ymmärrän. Ymmärrätkö sinä, että jonkun siihen kassaan pitää rahaa tuodakin? Kaikki eivät voi nojata sossun kassaan, tai käy kuten Kreikalle. Jota seuraamme talouden terveydessä huolestuttavaa vauhtia.

Palstalla ei ilmeisesti kannateta minkäänlaista henkilökohtaista vastuuta elämästään. Neuvostoliitto elää uutta nousuaan Suomessa, jossa valtion viraston luukulta saa lääkkeet kaikkiin elämän ongelmiin. Täällä vastuunkannoksi ymmärretään se, että aviokriisin iskiessä ensimmäiseksi mennä tihrustamaan kurjaa kohtaloa sossun luukulle.
 
Tönt
1. käskisin varmaan miestä painumaan sinne naisensa luokse bunkkaamaan siihen asti että jompikumpi löytää uuden asunnon. :kieh:
2. kertoisin myös sille naisen miehelle jos se kerran on jo sitä epäillyt ja ilmiassut että haluaa tietää jos jotain tapahtuu selän takana.
3. älä edes mieti että jatkaisit eloa miehesi kanssa. muutut vaan katkeraksi ja vihaiseksi. jos lähdet tosta niin opit vielä luottamaan ihmisiin ja alat nauttia olostasi yksin tai jonkun toisen kanssa, ja eniten lapsesi kanssa. mies menettää enemmän kuin sinä ja ehkä se huomaakin sitä jossain vaiheessa.
 
"sondersson"
[QUOTE="sasa";25577691]Ja yhteiskunnanko pitäisi sponsoroida kaikki tuo? Järjestämällä asuminen ja maksamalla eläminen? Vain siksi, että aikuinen on tehnyt päätökset lopettaa avio/avoliitto syystä x tai y ja _haluaisi_ olla kotona potemassa vitutusta?

Ei ihme, että yhteiskunnan sosiaalipuoli on ihan tukossa ja rahat loppu, jos ajattelumalli ihmisten keskuudessa on tosiaan tuollainen.[/QUOTE]

Mun ymmärtääkseni ap haluaa, kuten moni muukin vauva-aikana eronnut, olla kotona hoitamassa lastaan eikä potemassa vitutusta.

Miten joillekin voi raha olla niin paljon lasten hyvinvointia tärkeämpää, en tajua. Mun mielestä on mahtavaa että Suomessa saa tällaista apua ja kaikilla on mahdollisuus antaa lapselle turvallinen ja hyvä alku elämälle. Paras mahdollinen kohde verorahoille.
 
[QUOTE="sasa";25579317]Ymmärrän. Ymmärrätkö sinä, että jonkun siihen kassaan pitää rahaa tuodakin? Kaikki eivät voi nojata sossun kassaan, tai käy kuten Kreikalle. Jota seuraamme talouden terveydessä huolestuttavaa vauhtia.

Palstalla ei ilmeisesti kannateta minkäänlaista henkilökohtaista vastuuta elämästään. Neuvostoliitto elää uutta nousuaan Suomessa, jossa valtion viraston luukulta saa lääkkeet kaikkiin elämän ongelmiin. Täällä vastuunkannoksi ymmärretään se, että aviokriisin iskiessä ensimmäiseksi mennä tihrustamaan kurjaa kohtaloa sossun luukulle.[/QUOTE]

Eihän kukaan ole sanonut, että kaikki sinne nojaisi, se ei käytännössä ole edes mahdollista. Kyse olikin siitä, että sieltä voi sitä apua hetkellisesti hakea. Ja todellakin hetkellisesti.. ap on palaamassa sitten ensi vuonna töihin sovitusti. Eriasia on edelleen ne elämäntapapummit. Kun ap palaa töihin osallistuu hän veroeuroillaan samallalailla kun sinä ja miehesi. Jälkiviisastelu säästämisestä ei ap:ta auta.. sitä säästettyä rahaa on kenties käytetty siihen yhteisen elämisen rakentamiseen tai isoja säästöjä ei alun perinkään ei ole tuloista riippuen ollut. 200e hätävara ruokaan kun ei paljon erotilanteessa auta. Ehkä ap sen takuuvuokralapun saa sossusta, muun elämisen maksaa sitten sillä kotihoidontuella, lapsilisällä jne. Toivottavasti lapsen isä hoitaa oman elatusvelvollisuutensa.
 

Yhteistyössä