Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
ezbiii
Miettikää nyt!!! Ei nyt hieman yli 7 vuotiaille voida koulussa näyttää kirjasta kuvia missä näkyy eläimeen luut!!! olen samaa mieltä että tämä kyseinen mies teki väärin! Oletteko jo hankkineet terapeutin ja kriisi apua? Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä poliisiin lapsen henkisestä pahoinpitelystä?!?
 
Mies järkytti lasta (ja minua)
Olet oikeassa, kammottavaa näyttää 6v. lapselle kuinka kala tapetaan ja otetaan sisälmykset pois.
Ei tuollaisen avimiehen kanssa voi yksinkertaisesti jatkaa enää avioelämää.
Mahdollisimman nopeaan AVIOERO vireille.
 
"Jukka"
Lapsi isälle yksinhuoltoon.

Ps. Mainittakoon että olen itsekin sen verran yliherkkä että en mielellään tapa kaloja mutta en minä sillä nyt ylpeile tai pidä sitä minään normimeininkinä. En häpeäkään mitäs sitä kieltämään.
 
gwahahah
Kevyt kaupunkilainen. Ihan oikeasti noin lähelle luontoa harvempi kaupunkilais kakara edes pääsee. Isä viettää lapsen kanssa laatuaikaa ja opettaa samalla todella hyviä taitoja, niin äiti saa slaagin. Kai ymmärrät, että kala joka on kalastettu ja tapettu ihan oikeaoppisesti kärsii paljon vähemmän kun ne läskit, mitä ostat kaupasta siinä laatikossa? Pumpattu täyteen myrkkyjä ja kidutettu elävältä. Niin niin, ihminen ei sitä tiedosta vaan olettaa Prisman kasvattavan laatikoissa punaista lihaa. :D

Noin kasvatetaan lapsesta semmoinen velliperse, että kun sille puutöissä seiskaluokalla lyödään höylä käteen soittaa itkien äidille, että tämä on terävä ja henkinen tasapaino järkyttyy. Eli todennäköisesti psykopaatti kasvaa jostain muusta, kun siitä pojasta jonka isä opettaa käytännöllisesti hyödyllisiä asioita ja kivoja sellaisia. :D

Toivottavasti miehesi metsästää, odotahan kun poika näkee hirven sisällön!
 
Dafuk?!
Käy kyllä sääliksi tuota miestä, kun kumppani on asunut tynnyrissä elämänsä. Ekaksi nauroin tätä vitsinä, mutta sitten tajusin että entä jos hän onkin tosissaan. Oikeesti hei, ainahan näin on tehty, esim. saaristossa, että lapsi seuraa vierestä kalahommia ja mistä ruoka tulee. Mites muuten kun lastenkirjoissakin ja vaikka esim. muumeissa ongitaan madot koukuissa ja kala roikkuu huulestaan koukussa. Hävytöntä kidutusta! Raakaa sadistisuutta! Ja vielä näytetään noin nuorille lapsille kuin 6v! Pitäisi ottaa yhteys lastensuojeluviranomaisiin kun näytetään melkein kouluikäiselle arkisia luonnollisia asioita. Onneksi kirjoittaja on itse säästynyt näiltä hirveyksiltä! Miettikää nyt jos joku olisi hänelle kertonut jo 17 vuotiaana että ihmisellä on suolia ja muita elimiä ruumiissaan eikä myöhemmin täysi-ikäisenä jolloin hän ehkä pystyi ensijärkytykseltään pikkuhiljaa hyväksymään ja ymmärtämään asian! Käärikää lapset pumpuliin ja kuplamuoviin, pitäkää sisällä ja verhot kiinni. Muistakaa sammuttaa televisio jos luoto-ohjelmassa kettu tepastelee metsän halki lintu suussaan! Jos lapsi kysyy ketun suupalasta, vastatkaa että kettu tarjosi vain ystävällisesti kyytiä kaverilleen, ettei lapsi tai nuori järkyty näkemästään!
 
hohhoijaa1000
Keski-ikäiset naiset pitäisi kieltää lailla.
Aloituspostaaja voisi kokeilla vaikka Kiinassa asumista vuoden-pari, siellä sitä osataan laittaa esille mitä ihmeellisempien elukoiden mitä ihmeellisempiä elimiä ja osia. Ihan siellä perusmarketin "liha" -tiskillä :D
 
Kala tapetaan?
Huh huh mitä tekstiä :D Siis onks se totta että kalat muka tapetaan? siis ei helvetti voiko kaloja tappaakkin? Kuka on niin hullu että tekee niin, siis ei helvetti. Söisitte vaan kalapuikkoja ja antasitte olla kalat rauhassa.

Kyllä taas pistää miettimään miten voi olla kaupunkilaiset noin vitun typeriä, ite asunu koko elämän maalla ja oon ihan vauvan rattaista asti nähny kun kaloja tapetaan, ensimmäisen kerran oon hirven nylkyäkin nähny 4 vuotiaana, piti oikein sekin tarkistaa yhestä valokuvasta että millon se oikein oli, siinäkin vaan kantelin sorkkia.

Jos tässä jostain pitäis johokin soittaa niin tuo nainen pitäs saaha hoitoon.
 
oma lapsuus
Minä (nainen 26v.) olen jo 4 vuotiaana perannut ITSE ensimmäisen kalan , jonka itse ongella sain (tietysti sain vähän apua siihen touhuun) mutta ei mulle mitään traumoja siitä ole jäänyt. Kyllä 6 vuotiaan pitäis jo tietää mistä se ruoka tulee.. ja miten tulee??
Itse opetan omat lapseni kyllä samalla tavalla, heti kallaan ku mahdollista, isukin ja papan mukaan samantien kun osaa istua venneessä kunnolla
 
EP84
ja miten tuo homous tähän juttuun liittyy? Moni vastas että pojastas tulee homo. ??
Mutta kyllä oli mahtavan hienoa (alle kouluikäsenä) kun kerran oli saatu hauki jolla oli _kokonainen_ pikkukala sisällä. Se oli mageeta sen ikäsestä _tytöstä_. Kyl meki ne ite perattiin. Kysäsin pikkuahventa kissalle annettaessa että leikataanko pää pois vai syökö se senki.
ABBA:kin mainosti aikoinaan että "ei päätä eikä häntää vaan parhaat selkäpalat".
ei tämmösiä kannata pelätä. Olen minäki opettanu ihmisen anatomiaa lapsilleni (päiväkoti-ikäsiä) eikä se ole yhtään kummallista. En nyt alapääjuttuihin ole mennyt mutta keuhkot ym. ja niiden tehtävät.
 
..
"Pieni poika", what? 6-vuotias on jo aika iso. Parempi että oppii tommoset asiat ennen kuin menee kouluun. Mun 2-vuotias tyttö on ollut useesti paikalla kun kaloja perataan, se oppii että ko. tapahtuma on ihan luonnollinen. Niin pitää tehdä jos kalan haluaa saada pöytään.

Oli hauska toi sun sanavalinta lauseessa: Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa.. LUONNOLLISESTIhan ne asiat koulussa kirjasta oppii, joopa joo. Sun pojalle voi sitten myös koulussa tulla pelottavana yllätyksenä kun kuulee esim. mistä lapset tulee, koska senhän olet myös varmasti jättänyt kertomatta. Parempihan se on koulussa isommilta pojilta kuulla ja säikähtää siitä. Mun tyttö tietää jo nyt että vatsassa on tytöillä kohtu ja lapsi kasvaa siellä. Aloitan kasvatuksen ajoissa, pikkuhiljaa tietoa lisäillen.
 
ile
Minun tytär katseli 4-vuotiaana kuinka vuohi teurastettiin. Kun kurkku oli leikattu, ja se aikansa sätki, ja kun se lopetti, tyttö vaan kysyi, että kuoliko se jo, ja kun vastasin, että kyllä se nyt kuoli, niin tyttö palasi kavereiden kanssa leikkimään. Sopiikohan tuommoinen hysteerikko äidiksi ollenkaan?
 
jestampo
Miehes osoitti täysin normaalia käytöstä mitä isät ja pojat tekevät keskenään. Muistan itekin kuinka isä opetti kalastamaan, ensin otettiin mato ja pujotettiin se koukkuun, ja sitten perattiin itse mahdolliset kalat. Tarkasti ja kunnioituksella sitä kalaa ja sitä veistä kohtaan. Tärkeitä opetuksia kuten "täytyy tappaa nopeasti, ilman että ehtii kärsiä liikaa, ja sitten veret pois ettei mene liha pahaksi ja hukkaan, ja veitsen kanssa ollaan varovaisia ettei leikata itseään. Sen jälkeen suolet pois ja grillille. Hieno hetki kun nuijapoikana sai jakaa isän kanssa. Ihan totta, tuollaiset opetukset sille pojallekin mieleen jää ja varmasti rehellisempi suhde ruokaansa. Dad of the year IMO.
 
  • Tykkää
Reactions: leijona76
[QUOTE="Aloittaja";28495785]Te olette totaalisen sekaisin!!! Näyttäkää vaan omille penskoille elukoiden tappamista ja suolistusta! Ei ole minun syy jos lapsistanne tulee ties mitä psykopaatteja!!!!

Minä lopetan tähän![/QUOTE]

Kas kun ei musta oo tullu psykopaattia vaikka kaloja oon perannu kakarasta ja tienny että ne tapetaan. Aikas pitkä matka on ruoan pyydystämisestä ihmisen tappamiseen ja vahingoittamiseen.
 
"vieras"
:D Jepjep. Minä seurasin hommaa jo 3 vuotiaana ja alle kouluiässä käsittelin itse pyytämäni kalat. FYI, ei traumoja. Olisit tyytyväinen, että löytyy vielä miehiä jotka opettaa edes jonkun muun tavan saada ruokaa kuin ostamalla filettä paikalliselta k-kauppiaalta.
 
Salmiak
Tää on just tätä kun vanhemmat toistaa omien vanhempiensa virheitä. Käytökselläsi opetat lapselles, että kalan perkaamisessa on jotain pahaa, siitäkös sille vasta traumat jääkin. Valitettavasti se on elämää eikä sitä voi sulkea pois. Jos kyse olisi esim sian teurastamisen näkemisestä niin se olisi eri asia, mutta että kalan perkaamksesta tällainen haloo!
 
"jebou"
[QUOTE="Hämmentynyt";28495691]Mieheni vei lapsen (6-v poika) kalaan ja en osannut yhtään varautua siihen mitä vastaan tuli. Totta kai tiedä, että fileet ja kalapuikot ovat olleet joskus eläviä eläimiä, mutta ei sitä olisi miehen lailla tarvinnut pienelle lapselle näyttää.

Eli olivat kalassa ja saaneet pari haukea. Olisin olettanut, että mies laittaa kalat vesiämpäriin ja hoitanut perkauksen itse. Nyt mies oli kuitenkin kertonut että kalat pitää TAPPAA ja näytt miten se hoituu meidän pienelle pojalle. Ja tämä ei vielä riittänyt, mies oli näyttänyt perkauksen ja poika tuli minulle naama punaisena kertomaa kuinka kalat oli tapettu ja otettu sisältä suolet pois!

Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain pojalta näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt poika on kysellyt että onko ihmisissäkin suolia sisällä! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen lapseen jättää... :(

Kyllä huomaa miehen olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti. Ei varmaan monelle tule mieleen näyttä kuinka eläimestä revitään suolia sisältä. Pieni lapsi ei voi ymmärtää moista ja oikeasti tuntuu siltä että poika on voinut saada vaikka mitä ideoita kun kyselee ihmisten suolienkin perään. Että minä olen vihainen miehelle![/QUOTE]

Eiköhän kyseinen kirjoittaja oo miehelleen vihainen jostain ihan muusta??
jos siis tarina edes on tosi...
Kuulostaa kovin keksityltä.. tikusta asiaa jne.
Hevosjuttu oli paljon parempi!!

Tää on lähinnä vaan et hitto miten tyhmä ämmä sä oot :D
 

Yhteistyössä