Mies juo joka viikonloppu Nykyään 2 kertaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tessun tassu:
Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
Kamalaa varmasti. Kyllähän tuollaiseen tilanteeseen on oltava apu,että saat miehesi ulos asunnostasi. Kannattaa ottaa selvää,kysy vaikka ensin virkavallalta miten toimia tai turvakodista. :hug:
Mä en kyllä jätä miestä mun asuntoon koska se on ihan holtiton, eli en voi mennä turvakotiin ja muutenkin tuntuu tyhmältä mennä sen takii turvakotiin et mies jo, jos se ei esim tee mitään muuta ku vittuilee.
Niin,en tarkoittanut,että menet turvakotiin vaan tiedustelet esim.puhelimitse ,että miten kannattaa teidän tapauksessa toimia. Minäkään en katselisi tuollaista miestä,vaikka helppohan se on antaa neuvoja kun ei ees ole kokemusta mistään tuollaisesta. Mutta eiköhän asia etene ja tule selvyyttä kun otat selvää miten pitäisi toimia!
 
Mies ei lähde kun sillä ei ole edes minne mennä. Mä tarttisin jonkun joka suostuis ottamaan hänet jonnekkin.Koska minä en saa häntä lähtemään. Koska hän ei juo joka päivä, sen takia tää vaan pitkittyy.... :headwall: Mutta joka viikonloppu ja monesti molempina päivinä.
Hän ei pidä itsellään olevan mitään ongelmaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Jos ottaa viikonloppuisin, niin onko se alkkis ongelma?
Sitä en tiedä, mut mä en kestä sitä et raittiiksi mies väittää itteään ( eli ei juo muka ollenkaa , koska itsekkään EN juonut lainkaan) sit vetää 2 kertaa viikossa itsensä känniin ja on ihan hirvee.
Väkivaltainen!!!
 
Viblsp
Hmm, hauskaa, että täällä taas vähintään kiertotietä sanotaan, että turvakotiin ja ukko pihalle jne.

Kun taas tuollaisen nainen haluaisi jonku ihmelääkkeen, joka tepsisi heti tai viimeistään seuraavana päivänä, vaikka sen tietääkin, ettei mitään tapahdu taikaiskusta. Mutta juu, ei miestä pidä heti pihalle heittää. Mieti omilla aivoillasi. :) Kyllä ihminen voi muuttua. Ja jos on lapsia, ei voi tehdä nopeasti radikaaleja liikkeitä, kuten miehen jättäminen.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja tessun tassu:
Joo, miten saan miehen täältä lähtemään? (Asunto on vain mun)
Jos asunto kerran on sun, tilaat lukkosepän sillä aikaa kun ukkosi on töissä tai missä lie riennoillaan. Yhden kerran olen näin joutunut elämässäni tekemään, onneksi ei ollut lapsia vielä silloin.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ja jos on lapsia, ei voi tehdä nopeasti radikaaleja liikkeitä, kuten miehen jättäminen.
Tuosta olen kanssasi täysin päinvastaista mieltä. Jos mies on holtiton, silloin naisen nimenomaan pitää ensisijaisesti ajatella lastensa psyykkistä kehitystä. Lasten ei saa antaa kärsiä sekuntiakaan enempää kuin on pakko.

 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ja jos on lapsia, ei voi tehdä nopeasti radikaaleja liikkeitä, kuten miehen jättäminen.
Tuosta olen kanssasi täysin päinvastaista mieltä. Jos mies on holtiton, silloin naisen nimenomaan pitää ensisijaisesti ajatella lastensa psyykkistä kehitystä. Lasten ei saa antaa kärsiä sekuntiakaan enempää kuin on pakko.
Tuo on aika ristiriitainen asia. Toisaalta nainen haluaa pitää perheen yhdessä ja antaa miehelle uuden mahdollisuuden. Ja on niitä hyviä päiviä myös. Ja sitten taas toisaalta miettii sitä, että olisi onnellisempi ilman juoppomiestä. Ei se ole niin yksiselitteistä kuitenkaan. Ero on helvetin hankala käsiteltävä asia lapsille, ei siihen halua ryhtyä heppoisin perustein.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Tuo on aika ristiriitainen asia. Toisaalta nainen haluaa pitää perheen yhdessä ja antaa miehelle uuden mahdollisuuden. Ja on niitä hyviä päiviä myös. Ja sitten taas toisaalta miettii sitä, että olisi onnellisempi ilman juoppomiestä. Ei se ole niin yksiselitteistä kuitenkaan. Ero on helvetin hankala käsiteltävä asia lapsille, ei siihen halua ryhtyä heppoisin perustein.
Eron voi hoitaa ihan ilman että lapsi siitä kärsii. On tässä omasta kokemuksesta jo pitkälti toista kymmentä vuotta kokemusta kyseisestä asiasta. Lapsen ei kuitenkaan ikinä pidä joutua kokemaan kodissaan pelkoa eikä ahdistusta. Koska kodin pitää olla lapselle turvapaikka...turva kaikelta siltä, mitä maailmassa tapahtuu. Pienikin lapsi aistii jo ilmapiirin, mikä syntyy, jos isä tai äiti on humalassa. Jos siihen tilanteeseen vielä liittyy väkivaltaa, väkivallalla uhkailua, lapsen mielessä epämääräisiä tapahatumia kuten oksentelu olohuoneen sohvalla tms, niin turha kuvitella, että lapsi sen noin vaan ohittaisi ajattelematta mitään.

Sen ukon voi ihan hyvin pistää ulkopruokintaan, ukko saa tavata lapsiaan kuten ennenkin, siis vaikka päivittäin, kunhan on selvinpäin, ja jos sitä selvinpäin aikaa jatkuu riittävän pitkään, ukon voi ottaa takaisin makuuhuoneeseensakin. Mutta usko vaan ihan huviksesi, tiedän kyllä, mitä perheväkivalta voi lapsessa saada aikaan. Vaikka sitä itse pahoinpideltynä kuvittelikin, että eihän se lapsi siitä vielä mitään ymmärtänyt tai edes huomannut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ja jos on lapsia, ei voi tehdä nopeasti radikaaleja liikkeitä, kuten miehen jättäminen.
Tuosta olen kanssasi täysin päinvastaista mieltä. Jos mies on holtiton, silloin naisen nimenomaan pitää ensisijaisesti ajatella lastensa psyykkistä kehitystä. Lasten ei saa antaa kärsiä sekuntiakaan enempää kuin on pakko.
Tuo on aika ristiriitainen asia. Toisaalta nainen haluaa pitää perheen yhdessä ja antaa miehelle uuden mahdollisuuden. Ja on niitä hyviä päiviä myös. Ja sitten taas toisaalta miettii sitä, että olisi onnellisempi ilman juoppomiestä. Ei se ole niin yksiselitteistä kuitenkaan. Ero on helvetin hankala käsiteltävä asia lapsille, ei siihen halua ryhtyä heppoisin perustein.






:'(
Mulla ei myöskään ole ketään joka auttais, joten joten en saa heitettyä pellolle. Mä oon nyt yrittänyt et itse hommais itelleen asunnon. Mut
tietäähän ettei se mua usko.
Mä oon sen verran kiltti etten uskalla ketään ilman asuntoo jättää. Samalla tavalla se muhun 10v sit tutustui, jäi vainoamaan, kun mua ei kiinnostanut. Siinä se nyt roikkuu. Tekee pahaa, kun se kännis aina uhkaille. Taas tänään meni ravintolaan, ja mä siihen saunaan minne ei sit ite koskaan mennyt, vaik päälle kuudelt laitto.Toivoin et öytäs ees jonkun et häipyis täältä, mut olikin kuulemma nukahtanut nakkikioskin pöytään....
Aijoo, sil on kortti kuivumas :headwall: :'( :'( :'( :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Väkivaltaisuus ja miehen jatkuva juominen viikonloppusin ei taida enää olla heppoisia perusteita.
:'( :hug: Jä mä nimenomaan etin aikoinaan täysin raitista,toi ilmeni et haluu juoda jatkuvasti vasta 2v sit, mut joi kyl aiemminkin vaik väitti ensin muuta
On myös keväällä alkanut polttaa joka päivä, Luottaa varmaan siihen ettei mul oo ystävii :headwall: :headwall: :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tessun tassu:
Joo, keittis, mä yritän saada apuu, mut yksin en osaa. Mä en tosiaan kehtaa sanoo esim sossulle et mies on tollanen, pelkään et itekkin saan jonku leiman :'(
Nyt haet apua ja unohdat tuommoiset ajatukset, että saat jonkun leiman. Saat korkeintaan papukaijamerkin siitä, että olet rohkea nainen kun haet apua :hug:.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Tuo on aika ristiriitainen asia. Toisaalta nainen haluaa pitää perheen yhdessä ja antaa miehelle uuden mahdollisuuden. Ja on niitä hyviä päiviä myös. Ja sitten taas toisaalta miettii sitä, että olisi onnellisempi ilman juoppomiestä. Ei se ole niin yksiselitteistä kuitenkaan. Ero on helvetin hankala käsiteltävä asia lapsille, ei siihen halua ryhtyä heppoisin perustein.
Eron voi hoitaa ihan ilman että lapsi siitä kärsii. On tässä omasta kokemuksesta jo pitkälti toista kymmentä vuotta kokemusta kyseisestä asiasta. Lapsen ei kuitenkaan ikinä pidä joutua kokemaan kodissaan pelkoa eikä ahdistusta. Koska kodin pitää olla lapselle turvapaikka...turva kaikelta siltä, mitä maailmassa tapahtuu. Pienikin lapsi aistii jo ilmapiirin, mikä syntyy, jos isä tai äiti on humalassa. Jos siihen tilanteeseen vielä liittyy väkivaltaa, väkivallalla uhkailua, lapsen mielessä epämääräisiä tapahatumia kuten oksentelu olohuoneen sohvalla tms, niin turha kuvitella, että lapsi sen noin vaan ohittaisi ajattelematta mitään.

Sen ukon voi ihan hyvin pistää ulkopruokintaan, ukko saa tavata lapsiaan kuten ennenkin, siis vaikka päivittäin, kunhan on selvinpäin, ja jos sitä selvinpäin aikaa jatkuu riittävän pitkään, ukon voi ottaa takaisin makuuhuoneeseensakin. Mutta usko vaan ihan huviksesi, tiedän kyllä, mitä perheväkivalta voi lapsessa saada aikaan. Vaikka sitä itse pahoinpideltynä kuvittelikin, että eihän se lapsi siitä vielä mitään ymmärtänyt tai edes huomannut.
En usko, että erota voi ilman, että lapsi kärsii. Etenkään, jos on alusta lähtien ollut samassa asunnossa. Meillä 4v 11kk ja 2v 10kk ja 1v 5kk kaksoset ja voin sanoa, että kyllä kärsisivät, jos erottaisiin. Mun mielestä muutoksen täytyy lähteä alkoholistista itsestään. Toki eri asia olisi, jos mies hilluisi kännissä lasten nähden. Mutta niin, tilanteet vaihtelevat, eikä mitään tuttua ja turvallista kaavaa ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tessun tassu:
Joo, keittis, mä yritän saada apuu, mut yksin en osaa. Mä en tosiaan kehtaa sanoo esim sossulle et mies on tollanen, pelkään et itekkin saan jonku leiman :'(
Nyt haet apua ja unohdat tuommoiset ajatukset, että saat jonkun leiman. Saat korkeintaan papukaijamerkin siitä, että olet rohkea nainen kun haet apua :hug:.
En vaan kehtaa mennä tollasii puhumaan
Jos mä jonkun ystävän saisin täältä uudelta paikkakunnalt, ehkä mä sit kehtaisin, mut mies aina uhkailee....
Siskon mies muka (bandisos) ja jotain....

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
En usko, että erota voi ilman, että lapsi kärsii.
No mä voin sanoa, että kyllä voi. Pitääkö mun herättää tuo 16 v yöuniltaan tänne kertomaan, että voi?

Lisäys: Junnu taisi olla 10+ ennenkuin se edes tajusi, että isi ja äiti ei nukukaan öitään samassa sängyssä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Tuo on aika ristiriitainen asia. Toisaalta nainen haluaa pitää perheen yhdessä ja antaa miehelle uuden mahdollisuuden. Ja on niitä hyviä päiviä myös. Ja sitten taas toisaalta miettii sitä, että olisi onnellisempi ilman juoppomiestä. Ei se ole niin yksiselitteistä kuitenkaan. Ero on helvetin hankala käsiteltävä asia lapsille, ei siihen halua ryhtyä heppoisin perustein.
Eron voi hoitaa ihan ilman että lapsi siitä kärsii. On tässä omasta kokemuksesta jo pitkälti toista kymmentä vuotta kokemusta kyseisestä asiasta. Lapsen ei kuitenkaan ikinä pidä joutua kokemaan kodissaan pelkoa eikä ahdistusta. Koska kodin pitää olla lapselle turvapaikka...turva kaikelta siltä, mitä maailmassa tapahtuu. Pienikin lapsi aistii jo ilmapiirin, mikä syntyy, jos isä tai äiti on humalassa. Jos siihen tilanteeseen vielä liittyy väkivaltaa, väkivallalla uhkailua, lapsen mielessä epämääräisiä tapahatumia kuten oksentelu olohuoneen sohvalla tms, niin turha kuvitella, että lapsi sen noin vaan ohittaisi ajattelematta mitään.

Sen ukon voi ihan hyvin pistää ulkopruokintaan, ukko saa tavata lapsiaan kuten ennenkin, siis vaikka päivittäin, kunhan on selvinpäin, ja jos sitä selvinpäin aikaa jatkuu riittävän pitkään, ukon voi ottaa takaisin makuuhuoneeseensakin. Mutta usko vaan ihan huviksesi, tiedän kyllä, mitä perheväkivalta voi lapsessa saada aikaan. Vaikka sitä itse pahoinpideltynä kuvittelikin, että eihän se lapsi siitä vielä mitään ymmärtänyt tai edes huomannut.
En usko, että erota voi ilman, että lapsi kärsii. Etenkään, jos on alusta lähtien ollut samassa asunnossa. Meillä 4v 11kk ja 2v 10kk ja 1v 5kk kaksoset ja voin sanoa, että kyllä kärsisivät, jos erottaisiin. Mun mielestä muutoksen täytyy lähteä alkoholistista itsestään. Toki eri asia olisi, jos mies hilluisi kännissä lasten nähden. Mutta niin, tilanteet vaihtelevat, eikä mitään tuttua ja turvallista kaavaa ole.
Hilluuhan se.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Hmm, hauskaa, että täällä taas vähintään kiertotietä sanotaan, että turvakotiin ja ukko pihalle jne.

Kun taas tuollaisen nainen haluaisi jonku ihmelääkkeen, joka tepsisi heti tai viimeistään seuraavana päivänä, vaikka sen tietääkin, ettei mitään tapahdu taikaiskusta. Mutta juu, ei miestä pidä heti pihalle heittää. Mieti omilla aivoillasi. :) Kyllä ihminen voi muuttua. Ja jos on lapsia, ei voi tehdä nopeasti radikaaleja liikkeitä, kuten miehen jättäminen.
Voi Viblsp, nimenomaan lasten kannalta onkin tehtävä pikaisesti asialle jotakin. Eli täysin päinvastaista mieltä olen, ehdottomasti. Tiedätkö ollenkaan, millaisia vaikutuksia epävakailla kasvuolosuhteilla on lapsen normaalille kehitykselle? Ne vaikeudet voi tulla ilmi vasta vuosien ja vuosien päästä!!

Ja todellakin turvakoti on harkittavissa oleva vaihtoehto ap:n tilanteessa. Tietenkin!
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Toki eri asia olisi, jos mies hilluisi kännissä lasten nähden. Mutta niin, tilanteet vaihtelevat, eikä mitään tuttua ja turvallista kaavaa ole.
Olet kertonut oman miehesi hillumisesta kännissä. Miksi se ei ollut eri asia?
 
Asiaa ei voi miettiä kun omalta kohdalta, eli lähtökohtana pitää pitää omaa jaksamista ja sitä, mistä voi itse kohtuudella kuvitella selviävänsä.
Ratkaisun täytyy lähteä siitä olettamuksesta, että mies ei lopeta juomista :|
http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/
Tuolla on paljon tietoa alkoholismista, sellaistakin, joka auttaa läheistä etsimään keinot joila selvitä. Aina sen ei tarvitse olla ero, voihan se olla sellainenkin järjestely, että ei tarvitse nähdä humalaista, esim. että toinen ei juo kotona tms.
 

Yhteistyössä