mies muuttunu naismaiseksi

  • Viestiketjun aloittaja miehen vaimo
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
no siis en mä nyt aina tietty o oerimieltä asiosita vaan myös peesaan se on sitä toisen tukemsitakin asioissa se on kans selvä.
mut parhaiten se suhde tosiaan sujuu kun ei siinä tarvii kilpailla ja hei jos miehellä on heikko hetki niin silloin on tosi arvokasssta jso nainen osaa tukea sitä se on myös rakkautta ja välittämsitä toisesta. ite ei ainakaan aina jaksais olal mikään kovis se syö hermoi ja omaa tunnetta et aina pitää olla se joka jaksaa kaiken henkisen ja ulkopuoliset jutut. kun nainen antaa olla myös heikko ja jos se tarkoittaa naismaista käytöstä ja siitä toinen sitten tuomitsee on se henkisesti itelle liian rankka suhde kun se menee esitykseksi se homma. kaikki puolet tai ei mitään o nse juttu.
parisuhteessa pitää pystyä olemaan oma itsensä, molempien osapuolten. rakkauttakin pitää olla, tunteiden lisäksi.
 
vierailija
Olen jo vuosia ollut sitä mieltä, että miehen ja naisen tasa-arvo on kääntynyt päälaelleen. Niin, että nainen on nykyisellään se dominantti osapuoli ja mies vikisee perässä.
Mutta joo, itse en kannata täydellistä tasa-arvoa silleen kirjaimellisesti, esimerkiksi jos vaikka ajatellaan armeijaa. Naisen armeija on edelleen se koti ja lasten huolenpito useamman vuoden ajan, ainakin niinkauan kunnes mies kykenee samaan kuin nainen eli synnyttämään ja imettämään.
Nykyaikana kaikki on jollain lailla vinossa, miehistä on tullut pullamössökansaa, joiden ainoa tehtävä tuntuu olevan vain naisen miellyttäminen.
Miehillä ei ole enää ns. arvoa, ei ainakaan mitä tulee siihen normaaliin miehen malliin ja naisen ja miehen suhteen väliseen tasapainoon.
Mieheltä vaaditaan nykyisin samoja ominaisuuksia kuin naiselta, eli juuri sitä naisellista, äidillistä pehmeyttä ja naisien tehvänä on sitten olla kova, kovempi ja terästä. Eli roolit ovat menneet sekaisin pahemman kerran.
Mutta, jospa ap:n mies alkaa pikkuhiljaa pehmentyä maailman vaatimuksiin, uskaltaa tuoda esiin sen naisen itsessään ja huomaakin olevansa peräti väärässä kehossa tai siis luulee niin, koska ulkopuolelta tulee jatkuvasti "signaaleja" miehen roolin pehmentymisestä.
 
vierailija
Haittaako se niin paljon jos miehessä on jotakin "naismaisuutta"?
Mitä väliä?
Riippuu siitä missä vaiheessa parisuhdetta ollaan. Alussa nainen ihastuu machoihin luolamiespiirteisiin mutta alkaa vuosien myötä kouluttamaan miestä akkamaisempaan suuntaan: ei saa harrastaa miesjuttuja ja pitää alkaa tehdä kotitöitä ym. jotka nainen alussa hoiti mielihyvin.
 
Ok tajuan että toi sun kuvaus on kärjistys, mutta jännä jos sinusta on negatiivista, jos mies puhuu tunteistaan ja jännä juttu, että näet viininjuomisen naismaisena piirteenä miehessä. Minkähänlainen sen miehen sitten pitää olla, että ei olisi naismainen?
Se on ehkä se kaikki kokonaisuutena. Luulempa, että kuvasin enemmän yhtä mies tyyppiä, kuin yksittäistä asiaa ilmaisemaan miehen feminiinisyyttä.
Kyllähän te nyt tiedätte ne sellaiset miehet... sellaiset hurjan kultturellit tapaukset :)

Kyllä toki oma miehenikin juo viiniä, mutta jalallisen lasin se kaataa aina liian täyteen tai sitten se voi juoda yhtähyvin viininsä tuopista. Se käyttää kaulahuivia, jos on kylmä, ei samettisen pikkutakin kanssa 5 kertaa kiedottuna kaulan ympärille tyylielementtinä. Se kertoo tunteistaan sanomalla, että mua vituttaa se ja se ja SE riittää mulle. Se kertoo rakastavansa mua, mutta sen ei tarvitse kuvailla mun kauniita silmiä ja miten mun äly hivelee sen aivonystyröitä. En jaksaisi tehdä jokaisesta sen tunne- elämän mutkasta mitään syväluotaavaa analyysia.
Kun se on kusipää, voin kertoa sille sen olevan kusipää ilman, että se saa henkistä romahdusta ja aloittaa kolmen viikon mykkäkoulun siksi, että puhuin niin hurjan rumasti ja loukkasin sen tunteita...
 
Riippuu siitä missä vaiheessa parisuhdetta ollaan. Alussa nainen ihastuu machoihin luolamiespiirteisiin mutta alkaa vuosien myötä kouluttamaan miestä akkamaisempaan suuntaan: ei saa harrastaa miesjuttuja ja pitää alkaa tehdä kotitöitä ym. jotka nainen alussa hoiti mielihyvin.
Onko kotityöt jotenkin naismaisia juttuja? Eikö yksin asuvat miehet siivoa itse omia jälkiään ja kämppääsä, kun se on akkamaista?
 
Onneksi mieheni osaa puhua aika lailla monista muista aiheista kuin tunteistaan, joten harvemmin meillä tuppisuuna istutaan (y)
Niin... siis toisaaltaan se on vähän sellanenkin juttu, että ei sitä 10 vuoden jälkeen tule niitä uusia puheenaiheita tauotta. Puhutaan kun on puhuttavaa ja voidaan olla ihan yhtähyvin suut supussa pari päivää ja kumpikin voi oikein hyvin.
 
vierailija
Nykyisin on joka paikka täysi hormonihäiritsijöitä, muovipulloista lähtien (Bisphenolit jne). Miehesi testosteronitasot voi olla ok, mutta estrodiaolit tapissa. Mikäli miehen rinnat ovat kasvaneet, on tämä silloin täysin selvää.
 
vierailija
Jos siivoaa enemmän kuin on pakko, kärsii jostain neuroosista.
Oli mies tai nainen. Mitä se värkki taas mihinkään liittyy.
"On pakko" tarkoittaa yksinasuvilla miehillä lähinnä sitä, että tavarat kootaan esim. kasoiksi lattialle eikä ripotella joka puolelle, jolloin niihin kompastuu. Esimerkiksi pölypalloista huonekalujen alla taas ei ole mikään pakko välittää, kun eivät ne huoneen käyttöä haittaa tai ole kuolemaksi ylipäätään.
 
"On pakko" tarkoittaa yksinasuvilla miehillä lähinnä sitä, että tavarat kootaan esim. kasoiksi lattialle eikä ripotella joka puolelle, jolloin niihin kompastuu. Esimerkiksi pölypalloista huonekalujen alla taas ei ole mikään pakko välittää, kun eivät ne huoneen käyttöä haittaa tai ole kuolemaksi ylipäätään.
Tämän luokituksen perusteella minäkin olen mies.
 
vierailija
Meillä mies muuttui natsimaiseksi. Ajoi hiuksensa pois, laittoi pilottitakin päällensä ja huutelee heil hitlereitä pitkin pihoja. Se väittää että volkkari on paras auto ja lidl on kauppojen kuningas. Mitä tehdä?
 
Se on ehkä se kaikki kokonaisuutena. Luulempa, että kuvasin enemmän yhtä mies tyyppiä, kuin yksittäistä asiaa ilmaisemaan miehen feminiinisyyttä.
Kyllähän te nyt tiedätte ne sellaiset miehet... sellaiset hurjan kultturellit tapaukset :)

Kyllä toki oma miehenikin juo viiniä, mutta jalallisen lasin se kaataa aina liian täyteen tai sitten se voi juoda yhtähyvin viininsä tuopista. Se käyttää kaulahuivia, jos on kylmä, ei samettisen pikkutakin kanssa 5 kertaa kiedottuna kaulan ympärille tyylielementtinä. Se kertoo tunteistaan sanomalla, että mua vituttaa se ja se ja SE riittää mulle. Se kertoo rakastavansa mua, mutta sen ei tarvitse kuvailla mun kauniita silmiä ja miten mun äly hivelee sen aivonystyröitä. En jaksaisi tehdä jokaisesta sen tunne- elämän mutkasta mitään syväluotaavaa analyysia.
Kun se on kusipää, voin kertoa sille sen olevan kusipää ilman, että se saa henkistä romahdusta ja aloittaa kolmen viikon mykkäkoulun siksi, että puhuin niin hurjan rumasti ja loukkasin sen tunteita...
Se, miten kukakin juo viiniä, ei kyllä ole ensisijaisesti sukupuolikysymys, vaan myös vähän tilannekohtaista. Joissain tilaisuuksissa noudatetaan etikettiä, joissain ei. Nuo vaatejutut ovat myöskin enemmän tyylikysymyksiä. Kaulahuivi ja samettitakki voi yhtä hyvin olla aika maskuliinisellakin miehellä ja toisaalta androgyynimmällä tyypillä.

Ei tunteista puhuminen tarkoita jotain harlekiinimaista kliseiden suoltamista, vaan tunteista puhuminen tarkoittaa sitä, että osaa eritellä, analysoida ja ilmaista tunteitaan muutenkin kuin vain että vituttaa. Osaa esimerkiksi kertoa, mikä vituttaa ja miksi, ja myös tajuaa sen vitutuksen syvemmin kuin vain sen hetkisen vitutuksen kannalta. Mun 8-vuotias lapsi osaa puhua tunteista monisävyisemmin, joten kyllä normaalin aikuisenkin täytyy osata.
 
Riippuu siitä missä vaiheessa parisuhdetta ollaan. Alussa nainen ihastuu machoihin luolamiespiirteisiin mutta alkaa vuosien myötä kouluttamaan miestä akkamaisempaan suuntaan: ei saa harrastaa miesjuttuja ja pitää alkaa tehdä kotitöitä ym. jotka nainen alussa hoiti mielihyvin.
Minä taas olen ymmärtänyt, että suhteet loppuvat alkuunsa, jos mies vaan makaa sohvalla passattavana. Nykynaiset eivät enää miellä kotitöitä naisen tehtäväksi samalla kun mies lepäilee.
 
Ei ainakaan pidä pitää huivia koristeena kaulassa :D
On oikeasti ei-miesmäisin yksittäinen tekijä.

Ja en kyllä itsekään jaksaisi mitään tunteiden vatvomista kovin usein. Totta kai, jos jotain isompaa on, mutta hirveää toisen henkistä kuormittamista, jos joka päivä tilittää tunteistaan. Ylipäänsä monilla ihmisillä on vain liikaa aikaa pyöritellä asioita päässään ja "kuunnella tuntemuksiaan" ja kipuilla, masentua, herkistyä ja milloin mitäkin. Eikä siinä mitään, mutta ei tarvitsisi toista vaatia niitä kelailuja kuuntelemaan.
Mutta eihän tuollainen jatkuva tilittäminen ole naismaista, vaan se on ainoastaan rasittavaa ja voi kertoa myös psyykkisistä ongelmista. Mitä kaulaliinaan/huiviin tulee, niin myös entisaikaan miehet ovat pitäneet kaulallaan kaulaliinoja ja tietty kravattia ihan muista kuin käytännön syistä. Ihan ihme juttuihin törmää palstalla! Kyllähän nykyisin suurin osa miehistä on kiinnostunut ulkonäöstään - tosi harva enää haluaa vain sulautua seinään ja olla sen näköinen kuin olisi juuri tulossa navetasta paskanluontihommista.
 
9mmm
Se, miten kukakin juo viiniä, ei kyllä ole ensisijaisesti sukupuolikysymys, vaan myös vähän tilannekohtaista. Joissain tilaisuuksissa noudatetaan etikettiä, joissain ei. Nuo vaatejutut ovat myöskin enemmän tyylikysymyksiä. Kaulahuivi ja samettitakki voi yhtä hyvin olla aika maskuliinisellakin miehellä ja toisaalta androgyynimmällä tyypillä.

Ei tunteista puhuminen tarkoita jotain harlekiinimaista kliseiden suoltamista, vaan tunteista puhuminen tarkoittaa sitä, että osaa eritellä, analysoida ja ilmaista tunteitaan muutenkin kuin vain että vituttaa. Osaa esimerkiksi kertoa, mikä vituttaa ja miksi, ja myös tajuaa sen vitutuksen syvemmin kuin vain sen hetkisen vitutuksen kannalta. Mun 8-vuotias lapsi osaa puhua tunteista monisävyisemmin, joten kyllä normaalin aikuisenkin täytyy osata.
Millanen on adrogyynimpi tyyppi?
 
9mmm
Sellainen, jossa yhdistyy maskuliinisuus ja feminiinisyys. Mutta ei se sitä tarkoita, että jos miehellä on pitkä tulla ja vaikka se ketjussa parjattu kaulahuivi, hän olisi heti androgyyni, koska voihan niillä ominaisuuksilla olla mitä vaan.
Niin siis sellanen tyyppi joka ei häpeile mitään tunteitaan ja omaa koko tunteiden kirjon ja osaa kekustella niistätä ja siiten kiroilla kuin merimieskin? no joo noi oli vaan noi nopeat esimerkit on herkkää ja kovaa menoa eli balanssi??. siis tarkotit tolla kaulauhuivi tyypillä sitä ett vaikka olisi niin puketunut se voi olla vain ja seuraamsita eikä tarkoita että omaisit ne kummatkin puolet? ja jos esittää niin on tunteissaa jotenkin vajaa ja vai nmatkii trendei ehkä? kovuus purkaa pehmeys tulee ja sit tulee sillain oikea oppisesti ehkä myös kovaksi . vaikea selittää ehkä :D... noh en parjaa kaulahuivei mut pakko myöntää et itte käytän vaan niit paksui huivei talvella ja yleensä en kun en muista laittaa vai kse lämmittää. hyvin harva sellanen "muoti" huivi joak tulee vastaan edes meillyttää omaa silmää
 
9mmm
Mut loppujen lopuksi kun aletaa nmiettimään mikä on meismäistä ja nasimaista se vaan alkaa rajoittamaan sitä elämää ja toisen toimintaa ja alkaa roolin vankeus josta on vaiekaa myöhemmin päästä irti. on sellainen kuin on on parasta seuraa toiselle
 

Yhteistyössä