Mies on ollut apukoulussa

  • Viestiketjun aloittaja Mieheni mun
  • Ensimmäinen viesti
mä...
[QUOTE="Juuei";26559882]EI OK: jos on henkisesti ollut lapsena "kehari" niin on varmasti sitä aikuisenakin (todisteena jälkimmäiset kohdat).
[/QUOTE]

Ei kaikki apukoulun suorittaneet ole kehareita. Sieltä löytyy myös ne fiksut, jotka turhautuivat sinunlaistesi takia tavallisella tunnilla, kun opettaja sai selittää tuhat kertaa samat asiat ennen kuin ymmärsit. Jos ymmärsit...
 
"jep"
Luonne ja olemus ratkaisevat, ei koulutausta tai ammatti (tosin viitsimätöntä en itse rupeaisi elättämään). Eniten noissa kohdissa jäi mietityttämään se "voi vaikka motata". Tarkoitatko ihan normaalia itsensä tai läheisen puolustamista hätävarjelutilanteessa vai asioiden ratkaisemista lyömällä? Jälkimmäisessä tapauksessa olisin huolissani, että saattaisi kohdistua myöhemmin minuunkin tuollainen. Parisuhteessa kun väistämättä molemmat joskus "hyppivät toistensa silmille", ts. ollaan eri mieltä ja riidelläänkin.
 
Jos sä olet ihastunut/rakastunut, niin mitä väliä millään noilla ominaisuuksilla on? Itse tuskin rakastuisin tuon tyyliseen mieheen, mutta en antaisi niiden tai minkään muidenkaan asioiden häiritä jos niin jostain syystä kävisi. Omasta mielestäni rakastumisen esteenä olisi joku vakava huumeongelma + hiv, seksuaalirikostuomiot, tai henkilön yleinen pahuus/julmuus.
 
No eihän tolla perusteella suoranaisesti älystä mitään voi sanoa, mutta mä sanoisin, että sillä on vaikeuksia auktoriteettien kanssa (ei ole sopeutunut kouluun eikä armeijaan eikä halunnut käydä koulua enempää kun on pakko, eikä sopeudu mihinkään työpaikkaan). Eka kaveri joka mulle tulee tästä mieleen on "yrittäjä". Sana yrittäjä lainausmerkeissä siksi, että vanhemmat on yrityksen perustanu ja pojalle menestyvänä myyty, vaimo yritystä pyörittää ja nyt eron jälkeen tyyppi haluais luopua koko hommasta, mutta kun ei voi tuon auktoriteetti kammonsa takia vieraallekkaan töihinmennä, niin kai sitä joku isä tai ex-vaimo siihen tekohengittämään jää, että taloudelliset kulissit pysyy edes jossain kuosissa ja näyttää ulospäin aikuiselt.
Ainoa mikä tossa kuvuossa ihmetyttää on toi, ettei ole koskaan seurustellu. Se taas saattaa johtua lapsuuden kokemuskista. Miehen pikkuveli on ihan ok näköinen, hyväpalkkainen, omistusasunnossa asuva insinööri (lopputyö kyllä jäi aikoinaan kesken, kun sai vakkari työn niin ei enää saanu toimeksi) eikä ole koskaan seurustellu, koska se, mitä lapsena perhe-elämästä näki oli sellaista, ettei hän uskalla/halua päästää ketään lähelle.
 
joltsu
Jos joku ollu penskana apukoulussa niin sillä tuskin on hevon paskaakaan väliä :D
Sen järki tuskin poikkeaa 20 vuodesta ylöspäin normaalityypistä.

Mutta tuskin kukaan sitä haluaa. Eihän miehetkään halua selluliittireisimuijaa.
 
hahasss
Mitä jos se on ollut apukoulussa vaikkapa syystä, että on ollut ADHD tai vastaavaa?
Luultavasti fiksumpi kuin 90% teistä naisista tai edes miehistä, mutta vaikeuksia keskittyä.

Jos lompakko kiinnostaa, niin ota se naapurin 120kg sami. Saamattomuus ja laiskuus ei ole sama asia kuin tyhmyys. Laiskuudelle ja saamattomuudelle voi olla taustalla monia syitä, kuten ahdistus ja stressi. Jos jätkä pystyy duunilla oman osuutensa elättämään, niin mikäs siinä. Vain tosi pieni osa ihmisestä koostuu siitä, mitä se tekee.

Armeija ei tee miestä. vuoden miehenä voin sanoa, että se paikka oli päiväkoti, jossa hilluttiin vuosi ja heitettiin sitten pellen nenä mäkeen ja hölmistyneenä mietitään, että olisi voinut miehistyä sen vuoden jossain muualla.

Jos edellytät mieheltäsi täydellisyyttä, niin sinun pitää olla hyvätuloinen, savuton nuori nainen, jolla vähintään d kupin rinnat ja muodokas mutta timmi kroppa. Pituutta sinulla tulee olla noin 180cm ja painosi ei saa olla enempää kuin 60 kiloa. Omaat myös täydellisen ja viehättävän äänen.

Naiset aina tähtää siihen satuprinssiin, vaikka itse ovat kälättäviä siideriä litkiviä pullukoita. Onneksi löytyi täydellinen nainen, jolla itsetunto kohdillaan ja pitää minusta vioistani huolimatta.

Kukaan teille isiksi ala. Mies tarvitsee rinnalleen aikuisen naisen tukemaan vaikeina hetkinä.

Miltä tuntuisi jos miehesi olisi jossain palstalla kyselemässä poikien mielipidettä siitä, että "pitäisikö sitä muijaa ottaa kun piereskelee seurassani ja reisissä hirveästi sellua. rinnat vähän hassun muotoset ja vähän itsekeskeinen, ottaisitteko itse"

Sitten jätkät sielä palstalla huutelisi "No en todellakaan" "En edes vaivautus" ":D No en hyi"

Sä et sitä tyyppiä ansaitse. Joku oikea nainen vie sen sulta.

Tyhmä kun kyselet toisten mielipiteitä.
 
mun mies ei myöskään ole armeijaa käynyt, liian voimakas likinäkö.. normiopetukses kyllä mut pienluokalla yläasteen, kirjoitti hyvin arvosanoin valkolakin, ja opiskeli kaksi ammattia, kun ensimmäisen alan töitä ei löytynyt
 
"tii-"
Mulle tökkisi eniten se, ettei ole ammattia ja tehnyt vain pätkiä apulaisena.Olen kyllä itsekin pätkätyöalalla, mutta olen valmis vaihtamaan alaa, kun ura tällä tiellä tulee päätökseensä. Vaikka olisi oppimisvaikeuksia, niin on paljon erilaisia mahdollisuuksia työssäoppimiseen jne. En sano, etten työttömään voisi rakastua, ehkä tuokin mies käyttää päivänsä johonkin fiksuun toimintaan vaikkei töissä olekaan.
 
"sirkku"
Eihän se tarkoita että olisi jotenkin tyhmempi jos on apukoulun käynyt.. on monia syitä miksi ihminen sinne menee tai joutuu opiskelemaan. Muutoin miehesi kuulostaa täydeltä lantaläjältä!
 
"henni"
sekö tarkoittaa että on älykäs jos ei ole apukoulussa opiskellu...... hahahah älykkyyttä on monenlaista! Joku voi mennä esim, kahdesta aineesta apukouluun ja suorittaa siellä peruskoulun.
 
"anniina"
Onpa tuo omakin mies apukoulua käynyt yläasteella. Olikohan neljä vai viisi ollut hänen kanssaan luokalla. Ja miehellä jäänyt yläasteella englannista ja ruotsista kiinni. Muuten numerot aineesta riippuen 8-10.

Mutta. Mitä miehen luokalla oli näitä muita kavereita, niin siellä oli juuri kuvaamillasi ominaisuuksilla olevia kavereita, jotka ovat nyt 35 ikävuoden tietämillä täysin alkoholisteja ja työttömiä.

Mutta löytyy näistä apukoulussa olleista ihan kelvollisiakin tapauksia. Mutta nämä ovatkin sitten aivan eri puusta veistettyjä.

Yksi mies alkoi yrittäjäksi ja hankkii sillä leivän ongelmitta. Ja työllistää vajaa kymmenen henkilöä. Oma mies kävi yläasteen jälkeen ammattikoulun ja haki amiskan papereilla ammattokorkeaan ja siitä teknilliseen korkeakouluun ja työskentelee nyt dippa inssinä. Eli todistettavasti ei ole päässä vikaa. Eikä ole todellakaan mikään narsisti!

Ja osaa se minunkin mieheni laittaa päällekarkaajan aisoihin. Ei se ole lihaksista kiinni :) Minä ainakin rakastuin tässä miehessä sisimpään. Ja saavutukset tekivät vaikutuksen.

Aloittajan kuvailemasta miehestä pysyisin todellakin kaukana. Jos ei ole näyttää mitään menestystä edes perus asioissa, ei sitä luultavasti tule koskaan näkemäänkään.
 
Sofiaaa
Oma mieheni on myös käynyt apukoulun. Ihan normi arkea meillä eletään. Ei apukoulu näy missään. Joskus mieheni saattaa kakata housuihin, varsinkin jos meillä on riitaa mutta en usko sen liittyvän apukoulun käymiseen vaan mieheni tempperamenttiin.
 
vierailija
Se että on käynyt apukoulun ei mitenkään määrittele sitä onko ihminen älykäs vai ei.. käyhän esim kehitysvammaisetkin "normi"puolen ja sitten siitä jatkavat eteenpäin. Jotkut käyvät apukoulun siksi että saisivat korotettua numeroita tulevaisuutta varten.
 
Stanas
No, siis kumpaakohan erityisluokkaa tässä tarkoitetaan...

Meidän lähimmässä yläasteella on ns. apukoulu. Se on tarkoitettu kehitysvammaisille, ja ilmeisesti niille, jotka ei pärjää tavallisessa opetuksessa. Siis älli ei tosiaan riitä.

Sitten on entisajan tarkkisluokka, johon menee ns. sosiaalisesti taidottomat. Hankalat, ja yleensä päihde-, lintsaus yms. ongelmaiset. Joilla epäillään ällin toimivan noin niin kuin muutoin. Että olisi resursseja oppia, jos tahtoa löytyisi.
 
[QUOTE="vieras";26559519]Aikas saamattomalta kuullostaa
Miten niin?

Tää mies on kuule hyväkroppainen, komea, rehellinen, savuton, siisti ja sellainen aika kova-tyyppi joka voi motata jos silmille joku hyppii.[/QUOTE]

Parisuhteessa voi toki käydä niin, että se mies kokee naisen hyppivän silmille. Mutta ehkä ap alitajuntaisesti kaipaa kurissa pitäjää?
 
kysynpä vain
Ap, mikä on sun koulu- ja työhistoriasi, entä nykytilanteesi?

Läpäisit peruskoulun leikiten? Siirryit mutkatta lukioon, josta kirjoitit hyvin arvosanoin vaikka seitsemän laudaturia ei tullutkaan?
Pääsit ensi yrittämällä yliopistoon lukemaan juuri sitä, mitä halusitkin?
Valmistuit määräajassa viidessä vuodessa, kesät tehden omaa alaasi sivuavia kesätöitä?
Pääsit suoraan yliopistosta koulutustasi vastaavaan työhön?
Työskentelit pari, kolme vuotta, kunnes kunnianhimosi heräsi ja päätit kouluttautua tohtoriksi?
Väittelit tohtoriksi todella mielenkiintoisesta aiheesta ja sait huipputyöpaikan?

Nyt, vähän päälle kolmekymppisenä, sivistyneenä ja suvaitsevaisena maailmankansalaisena ja työntekijänä vailla vertaa, päätät perustaa perheen.

Ja tämä herrashenkilö on ensimmäinen, joka osoittaa vähän syvempää kiinnostusta?
 

Yhteistyössä