Mies paljon töissä

Meillä on oma yritys ( ravintola) ja mieheni joutuu olemaan paljon töissä, tekee n. 70-90h/vko pääsääntöisesti kaikki illat ja viikonloput, aamulla nukkuu klo10 asti, tekee ravintolaan liittyviä juttuja päivän, ja illan on töissä n. 02-03 asti.
Itse olen kotona 2v3kk poikani kanssa ja odotan toista lasta. Teen firmamme paperityöt kotona sillä välin kun poika nukkuu.

Yhteinen aika on todella vähässä ja kateudella kuuntelen muita jotka perheinensä touhuaa viikonloput ja nauttii parisuhteenvälistä aikaa illat yhdessä, itse kun olen AINA yksin... :( eikä tämä tästä tule miksikään muuttumaan. Tiesin toki tämän ennen naimisiinmenoa, mutta kurjaa se silti on!
 
kuulostaa tutulta! meillä on vähän samanlainen tilanne että mies on tosiaan niin paljon töissä ja itse olen kahden lapsenkanssa kotona (plus koira) ja pyöritän arjen käytännössä yksin..meillä oli syksyllä viitoset kotipalvelusta perhetyöntekijä auttelemassa1-2 krt viikossa jotta itse pääsee irtautumaan hetkeksi arjesta, sitten meille tuli muutto joten tämä sitten keskeytyi, nyt tuntuu taas siltä että olisi hyvä taas palkata hieman vapaata, maksu tulojen mukaan
 
Tsemppiä! Edellisessä elämässäni mieheni teki paljon reissutyötä kun lapsemme olivat ihan pieniä joten tiedän miten rankkaa arki voi välillä olla! Löytyykö ympäriltäsi tukiverkostoja, isovanhempia tai ystäviä? Itse muistan että avunpyytäminen oli todella hankalaa ja jäinkin usein yksin esim lasten sairastaessa. Jos jonkun neuvon voin antaa niin sen, että pyydä hyvällä omallatunnolla apua niin paljon kuin sitä on tarjolla äläkä pode huonoa omaatuntoa jos saat lapset vaikkapa yökylään tai päiväksi hoitoon muualle - älä tee kotitöitä vaan istu alas kahvin, suklaan ja hyvän kirjan kanssa!

Levännyt äiti on usein avain koko perheen hyvinvointiin, näin karrikoiden :)

Voimia!
 
  • Tykkää
Reactions: Mim0sa

Yhteistyössä