Miesten pukeutuminen (valmistujaiset ja puku)

"vieras"
Itse kun valmistuin yliopistosta minulla oli juhlissa samettihousut ja huppari. Ei vois vähempää puvut jne.
Juhlin asiaa juomalla kupin kahvia muutaman tutun kanssa.
 
Netistä luin, että valkoinen paita, mutta kravatti voi olla muu, kuin musta (suositellaan vain hautajaisiin).

No, kai miehelle se valkoinen paita pitää ostaa ja joku hillitty kuviollinen kravatti.
 
Mä en ole vastaavissa koulujen tilaisuuksissa käynyt, mutta miehen kutsussa luki, että miehellä pitää olla tumma puku (valmistui diplomi-insinööriksi TKK:sta ja valmistujaiset kuun lopulla).

Koulun tilaisuuteen mennään ja siellä kaffetellaan ja ehkä ihan lähipiirille pieni juhla järjestetään myöhemmin.
 
Jos tumma puku koodi, niin silloin se on juhlava tilaisuus.
Miehellä tumma puku ja valkoinen juhlapaita. Eli jos mahd. niin kalvosinnappipaita. Kravatti ei mitenkään humoristinen vaikka väriä saa ollakin.

Naisella tumma puku koodi on vähän vapaampi. Asu voi olla polvipituinen, nilkkapituinen, 1- tai 2-osainen puku, housupuku. Mutta ei saa olla arkijakkupuku. Asu pitää olla juhlavasta kankaasta. Sirot kengät. Siro kirjekuorimallinen käsilaukku (pieni olkaketju mahdollista).
 

Yhteistyössä