miesystävä ei tahdo muuttaa yhteen kanssani

  • Viestiketjun aloittaja sara_33
  • Ensimmäinen viesti
sara_33
Olen seurustellut erään todella ihannan miehen kanssa 3,5kk, ja olen alusta asti ollut sitä mieltä että tässä on lopulta se mies, minkä kanssa vietän loppuelämäni. Mies vaikuttaa olevan minustakin kiinnostunut, muttei silti ei halua muuttaa kanssani yhteen. Hänen mielestään se on muka aivan liian aikaista.

Minusta taas alkanut tuntua ettei mies olekaan kanssani tosissaan, vaikka väittäisi muuta. Emme ole enään mitään teinejä vaan reilusti yli kolme kymppisiä, joten tässä iässä odotteleminen ja jahkailu on ihan turhaa. Me molemmat haluamme kuitenkin jossain vaiheessa mennä naimisiin ja perustaa perheen. Itse olisin ollut valmis panemaan hynttyyt yhteen heti samana, päivänä milloin aloitimme seurustelumme. Miehen mielestä silloin oli liian aikaista, ja nyt kun kysyin yhteen muutosta uudestaan 3,5kk seurustelun jälkeen ei mies edelleenkään halua muuttaa kanssani. On vieläkin muka liian aikaista. eikä järkevää. Koko seurustelun aikana mies ei ole ottanut asiaa ikinä puheeksi.

Olen yrittänyt selittää että järkevää olisi nimenomaan muuttaa nyt yhteen, niin näkee melkein heti, kannattaako tuhlata kumppaniin enempää aikaa. Lisäksi tutustumista ja seurustelua voi mielestäni ihan hyvin jatkaa samalla kun asuu yhdessä eikä suhteeseen tarvitse se arki tulla niin nopeasti vaikka asuisikin yhdessä.

Kertokaa mitä minä tekisin miehen suhteen. En haluaisienää tässä iässä odotella ja seurustella vuosia vain joutuakseni pettymään entistä pahemmin. Mielessäni on käynyt jopa suhteen lopettaminen, mutta toisaalta koen hänen olevan Se elämäni Mies jonka kanssa olen loppuikäni.
 
vierailija
Jos koet että hän on se elämäsi mies, niin eihän siinä sitten ole mitään menetettävää vaikka odotatte vielä =) ei kaikkien tarvise olla salamasuhteita.

Entäpä jos mies on niin perinteinen että haluaa muuttaa yhteiseen kotiin vasta vihkimisen jälkeen? Niin mun mies halusi, ja mä itsekin.
 
sara_33
Jos koet että hän on se elämäsi mies, niin eihän siinä sitten ole mitään menetettävää vaikka odotatte vielä =) ei kaikkien tarvise olla salamasuhteita.

Entäpä jos mies on niin perinteinen että haluaa muuttaa yhteiseen kotiin vasta vihkimisen jälkeen? Niin mun mies halusi, ja mä itsekin.
No kun minulle on alkanut herätä epäilyksiä, ettei hän ei olisikaan se elämäni mies, kun ei tahdo muuttaa yhteen. Itselläni kaikissa pisimmissä suhteissa olen muuttanut max. 5 kk tuntemisen jälkeen yhteen, ja suhteet kestivät vuosia. Lyhyemmät suhteet ovatkin sitten kuihtuneet juuri tähän yhteenmuutto asiaan joidenkin kuukausien jälkeen. En nyt enää tässä iässä haluaisi, että tämäkin suhde menee historiaani vaivaisena lyhyenä pätkäsuhteena.

Ja millähän tavalla on muka "perinteistä", että yhteen muutetaan vasta naimisiin mentäessä? Eikös perinteisesti mennä just toisinpäin? En itse ikimaailmassa etenisi niin, ja mies on asiasta ihan samaa mieltä. Hänkin haluaa ensin muuttaa yhteen ja sitten vasta lupautua avioliittoon, mikäli kaikki sujuu hyvin. Minua vain rassaa, ettei mies voi jo muuttaa kanssani :(
 
No kun minulle on alkanut herätä epäilyksiä, ettei hän ei olisikaan se elämäni mies, kun ei tahdo muuttaa yhteen. Itselläni kaikissa pisimmissä suhteissa olen muuttanut max. 5 kk tuntemisen jälkeen yhteen, ja suhteet kestivät vuosia. Lyhyemmät suhteet ovatkin sitten kuihtuneet juuri tähän yhteenmuutto asiaan joidenkin kuukausien jälkeen. En nyt enää tässä iässä haluaisi, että tämäkin suhde menee historiaani vaivaisena lyhyenä pätkäsuhteena.

Ja millähän tavalla on muka "perinteistä", että yhteen muutetaan vasta naimisiin mentäessä? Eikös perinteisesti mennä just toisinpäin? En itse ikimaailmassa etenisi niin, ja mies on asiasta ihan samaa mieltä. Hänkin haluaa ensin muuttaa yhteen ja sitten vasta lupautua avioliittoon, mikäli kaikki sujuu hyvin. Minua vain rassaa, ettei mies voi jo muuttaa kanssani :(
Ota nyt jo omista kokemuksista opiksesi. Aikaisemminkin olet muuttanut pikaisesti yhteen, mutta silti/siksi suhde on loppunut, eikä kyse ollutkaan elämän pituisesta rakkaudesta. Ihan turha hoppuilla, kamala vaiva vain muutella eestakaisin, jos suhde ei toimikaan.
 
vierailija
voi hyvänen aika. Relaa nyt ja nauti suhteesta äläkä väin väkisin heti väännä saman katon alle.

Kun luin taustaasi tuli väkisin mieleen yksi kysymys. Oletko läheisriippuvainen? Eli etkö yhtään osaa olla ja elää yksin? Kun hetihetiheti pitää saman katon alle päästä? Se meinaan ennustaa sitä että tämäkin suhde tulee kariutumaan ennemmin tai myöhemmin. Kirjoituksestasi ei paista läpi muu kuin pakko päästä asumaan jonkun kanssa. NIMENOMAAN jonkun kanssa.

Joskus olisi hyvä opetella elämään yksin. Ja omassa kodissa. Eikä aina roikkua toisessa. Tuolla menolla pilaat tämänkin suhteen. Kyllä sen aidon ja oikean tunnistaa vaikka ei sama siliän tien muuta samankaton alle.
 
vierailija115
Taasko sä vingut tätä samaa asiaa. On edelleen liian aikaista muuttaa yhteen. Ja sitä yhteen sopivuutta voi testata muutenkin kuin muuttamalla yhteen. Mä ainakin inhoan muuttamista ja kyllä suoraan sanottuna vituttaisi jos on muuttanut yhteen ja sitten kuukauden pari päästä huomataan, että ei tästä mitään tulekaan ja TAAS pitää muuttaa. Ei kiitos. Miksi helvetissä ei voi seurustella ja sillä tavalla tutustua? Hyvin se meiltä muilta onnistuu eikä muuteta heti yhteen.

Hei haloo. Toivottavasti olet vain paska provo, mutta jos et ole niin toivottavasti mies tajuaa juosta pakoon tuollaista. Ei voi olla kovin auvoista parisuhde tuollaisen ihmisen kanssa.
 
sara_33
Ota nyt jo omista kokemuksista opiksesi. Aikaisemminkin olet muuttanut pikaisesti yhteen, mutta silti/siksi suhde on loppunut, eikä kyse ollutkaan elämän pituisesta rakkaudesta. Ihan turha hoppuilla, kamala vaiva vain muutella eestakaisin, jos suhde ei toimikaan.
Ei nopea yhteenmuutto ole tuhonnut aiempia suhteitani, ne kuolivat ihan muista syistä. Mielestäni edestakaisin muuttamisen vaiva ei ole mitään verrattuna vaikkapa siihen, että ensin seurustellaan vuosia, muutetaan lopulta yhteen ja siitä pari kuukautta niin todetaan että yhteenmuutto oli virhe ja erotaan. Siinä tapauksessa tuntuisi pahalta pitkään, kun on jo ehtinyt kiintyä kumppaniin tosissaan. Uuden asunnon hankkiminen ja kamojen kantaminen sinne ei tunnu yhtään yhtä pahalle. Etenkin kun muutamiseen voi palkata muuttomiehet tai pyytää kavereita auttamaan.
 
vierailija
Älä suotta kiirehdi, kyllä sitä ehtii asua yhdessä ihan kyllästymiseen asti.

Itse nauttisin yksinasumisesta, ei tarvi siivota toisten paskoja omista nurkista. Kun kattelen tätä sotkua meillä, välillä mietin, et olis kiva olla vaan ihan omissa oloissaan - mies on kiva ja ihana, mutta pirun sotkunen. (tämä ei koske kaikkia miehiä, mulle vaan on sattunut tämmönen tapaus)
 
vierailija
Kannatasko nyt ensin attoo rakastatko sä edes miestä. Kun kuulostaa että rakastat enenmmän jonkun kanssa asumista. Et ihmistä.

Opettele olemaan yksin. Ja elämään yksin- Se on avain sana onnistuneessa suhteessa. Ei toiseen ripustautuminen ja kotisleikki.
 
sara_33
voi hyvänen aika. Relaa nyt ja nauti suhteesta äläkä väin väkisin heti väännä saman katon alle.

Kun luin taustaasi tuli väkisin mieleen yksi kysymys. Oletko läheisriippuvainen? Eli etkö yhtään osaa olla ja elää yksin? Kun hetihetiheti pitää saman katon alle päästä? Se meinaan ennustaa sitä että tämäkin suhde tulee kariutumaan ennemmin tai myöhemmin. Kirjoituksestasi ei paista läpi muu kuin pakko päästä asumaan jonkun kanssa. NIMENOMAAN jonkun kanssa.

Joskus olisi hyvä opetella elämään yksin. Ja omassa kodissa. Eikä aina roikkua toisessa. Tuolla menolla pilaat tämänkin suhteen. Kyllä sen aidon ja oikean tunnistaa vaikka ei sama siliän tien muuta samankaton alle.
Olen asunut ja pärjännyt yksin jo vuosia. Ennen kuin tapasin nykyiseni olin ollut sinkkuna yli neljä vuotta. Ensimmäisen avoliiton kariuduttua asuin yksin toiset neljä vuotta, ja ihan hyvin pärjäsin.
 
vierailija115
Ei nopea yhteenmuutto ole tuhonnut aiempia suhteitani, ne kuolivat ihan muista syistä. Mielestäni edestakaisin muuttamisen vaiva ei ole mitään verrattuna vaikkapa siihen, että ensin seurustellaan vuosia, muutetaan lopulta yhteen ja siitä pari kuukautta niin todetaan että yhteenmuutto oli virhe ja erotaan. Siinä tapauksessa tuntuisi pahalta pitkään, kun on jo ehtinyt kiintyä kumppaniin tosissaan. Uuden asunnon hankkiminen ja kamojen kantaminen sinne ei tunnu yhtään yhtä pahalle. Etenkin kun muutamiseen voi palkata muuttomiehet tai pyytää kavereita auttamaan.
Muuttaminen nimenomaan on aivan helvetinmoinen vaiva ja mä en ainakaan sitä kovin mielelläni tee. Ei uutta asuntoa niin vain hankinta.

Ei hemmetti mikä ääliö sä olet. Miesparka kun on tuollaiseen naiseen erehtynyt. Montako aloitusta muuten ajattelit vielä tehdä tästä aiheesta? Kun et viimeksi saanut ihmisiä puolellesi niin jostakin käsittämättömästä syystä kuvittelet, että tällä kertaa kaikki peesailee sua.
 
vierailija115
Olen asunut ja pärjännyt yksin jo vuosia. Ennen kuin tapasin nykyiseni olin ollut sinkkuna yli neljä vuotta. Ensimmäisen avoliiton kariuduttua asuin yksin toiset neljä vuotta, ja ihan hyvin pärjäsin.
Jos tuo nimimerkissä oleva luku on sun ikä ja olet ollut yksin pariin kertaan neljä vuotta ja pariin kertaan avoliitossa, niin eipä ne sun avoliittosi ole kovin pitkiä olleet. Eli olisiko kannattanut miettiä kaksi kertaa sitä yhteen muuttamista. Ei jokaisen miehen kanssa muuteta yhteen parin kuukauden seurustelun jälkeen.
 
sara_33
Taasko sä vingut tätä samaa asiaa. On edelleen liian aikaista muuttaa yhteen. Ja sitä yhteen sopivuutta voi testata muutenkin kuin muuttamalla yhteen. Mä ainakin inhoan muuttamista ja kyllä suoraan sanottuna vituttaisi jos on muuttanut yhteen ja sitten kuukauden pari päästä huomataan, että ei tästä mitään tulekaan ja TAAS pitää muuttaa. Ei kiitos. Miksi helvetissä ei voi seurustella ja sillä tavalla tutustua? Hyvin se meiltä muilta onnistuu eikä muuteta heti yhteen.

Hei haloo. Toivottavasti olet vain paska provo, mutta jos et ole niin toivottavasti mies tajuaa juosta pakoon tuollaista. Ei voi olla kovin auvoista parisuhde tuollaisen ihmisen kanssa.
Millä tavalla yhteen sopivuutta voi testata paremmin kuin yhteenmuuttamalla, voisitko kertoa?.
Haluan nimenomaan muuttaa yhteen nähdäkseni, miten arki kyseisen ihmisen kanssa sujuu ylipäänsä. Esim. Jokapäiväinen treffailu tai vaikkapa se, että hengaa kokoajan toisen asunnossa ja pitää omaansa tyhjillään ei kerro mitään minkälaista arki oikeasti tulee olemaan henkilön kanssa.
Enkä minä ole provo, ja jos mies nyt juoksee minua karkuun niin se on sitten hänen menetyksensä.
 
sara_33
Muuttaminen nimenomaan on aivan helvetinmoinen vaiva ja mä en ainakaan sitä kovin mielelläni tee. Ei uutta asuntoa niin vain hankinta.

Ei hemmetti mikä ääliö sä olet. Miesparka kun on tuollaiseen naiseen erehtynyt. Montako aloitusta muuten ajattelit vielä tehdä tästä aiheesta? Kun et viimeksi saanut ihmisiä puolellesi niin jostakin käsittämättömästä syystä kuvittelet, että tällä kertaa kaikki peesailee sua.
Ööh anteeksi, mutta en ole koskaan aiemmin kirjoittanut tänne.
 
vierailija115
Millä tavalla yhteen sopivuutta voi testata paremmin kuin yhteenmuuttamalla, voisitko kertoa?.
Haluan nimenomaan muuttaa yhteen nähdäkseni, miten arki kyseisen ihmisen kanssa sujuu ylipäänsä. Esim. Jokapäiväinen treffailu tai vaikkapa se, että hengaa kokoajan toisen asunnossa ja pitää omaansa tyhjillään ei kerro mitään minkälaista arki oikeasti tulee olemaan henkilön kanssa.
Enkä minä ole provo, ja jos mies nyt juoksee minua karkuun niin se on sitten hänen menetyksensä.
Oletko tosiaan niin tyhmä, että kuvittelet kaikkien testaavaan yhteen sopimista muuttamalla yhteen. Ei hitto. :ROFLMAO::ROFLMAO: Kyllä sen yhteisen arjen näkee melko selvästi jos viettää tiiviisti aikaa yhdessä jomman kumman asunnossa. Ainakin se meillä muilla onnistuu vallan mainiosti eikä tarvitse jokaisen seurustelukumppanin kanssa muuttaa yhteen nähdäkseen tuleeko tästä mitään. :rolleyes:
 
vierailija
Millä tavalla yhteen sopivuutta voi testata paremmin kuin yhteenmuuttamalla, voisitko kertoa?.
Haluan nimenomaan muuttaa yhteen nähdäkseni, miten arki kyseisen ihmisen kanssa sujuu ylipäänsä. Esim. Jokapäiväinen treffailu tai vaikkapa se, että hengaa kokoajan toisen asunnossa ja pitää omaansa tyhjillään ei kerro mitään minkälaista arki oikeasti tulee olemaan henkilön kanssa.
Enkä minä ole provo, ja jos mies nyt juoksee minua karkuun niin se on sitten hänen menetyksensä.
Voi kuule, kyllä sen yhteensopivuuden ilman samaa kattoa pään päällä pystyy näkemään, kokemaan ja tuntemaan.

Sulla on nyt selvästi jotenkin vääristynyt kuva mitä se "sen oikean" kanssa oleminen on. Se on helpoa, ihanaa... siinä ei ole kiire, koska tietää tarkalleen mitä se tulee olemaan, kun aika yhteen muutolle tulee ajankohtaiseksi. Ei siinä tartte mitään muuttokuorma-testejä tehdä, kun toisesta vaan tietää. Se ei ole tiedettä.

Ja jos tosiaan välität ja rakastat miesti niin helvetti anna hänelle se mitä hän haluaa eli aikaa. Me kaikki ei olla tollasia hätähousuja kuin sinä. Toiset haluaa rauhassa tutustua ja tuttuuntua ennen kuin saman katon alle mennään. Se on parisuhde mitä rakennatte. Ei mikään hiivatin testi.
 
vierailija55
Emme ole enään mitään teinejä vaan reilusti yli kolme kymppisiä, .
Nimeomaan. Ja sen vuoksi voikin olla ihan järkevä hiukan puntaroida tilannetta, ennen kun kauhealla kiireellä muuttaa yhteen. Teininä se muutto oli mielestäni aikas helppoa: omia tavaroita ei ollut niin paljon eikä myöskään omia tapoja ja rutiineja.

3-kymmisenä, jonkun aikaan yksikin asuneena, voi olla kynnys yhteen muuttoon paljon korkeampi.
 

Yhteistyössä